і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

План-конспект уроку з трудового навчання (швейна справа).

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №ZS980586
За публікацію цієї методичної розробки Турчак Любов Василівна отримав(ла) свідоцтво №ZS980586
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ

Заняття № 131-133 Клас 9 Дата 11.12.2017

Тема: Виготовлення халата без коміра.

Мета: сформувати навички по з’єднанню рукавів з основною деталлю рукава; вшити рукава в пройму виробу; розвиток умінь самостійно виконувати практичні роботи за інструкційною картою; сприяти корекції моторики пальців рук; виховувати повагу до своєї праці та людей робітничих професій (швеї); виховувати дбайливе ставлення до інструментів, обладнання майстерні.

Обладнання та матеріали: голки, ножиці, праска, швейні машинки, деталі халата, нитки.

Основні поняття: лінія низу рукава, лінія окату рукава, лінія переднього зрізу, лінія ліктьового зрізу, пройма халата.

Тип уроку: комбінований з використанням ІТ.

ХІД УРОКУ

  1. Організація учнів до уроку.

Привітатися з учнями. Призначити чергового. Відмітити присутніх.

Перевірка готовності учнів до уроку. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку. «Смайлик».

Гра «Перевертні» (Слайд 2).

2.Актуалізація опорних знань та вмінь учнів. (Слайд 3-5)

1.Які ви знаєте види рукавів?

2. Як класифікують рукава за довжиною?

3. Як класифікують рукава за розширенням по лінії низу?

4. Як класифікують рукава за формою?

5. Як з допомогою ножиці можна виконати моделювання довгого рукава розширеного до низу?

3.Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми, мети уроку. Далека та близька перспектива.

Проблемне питання. Чому по окату рукава ми робимо послаблюючу строчку?

4.Виклад нового матеріалу.

1.Вшивання рукава в пройму.

Вправа «Майстер-клас від вчителя».

Вшитий рукав

Рукави зі звичайним високим окатом, чи то одношовні або двошовні, завжди вшиваються після того, як виконані і розпрасовані бокові шви виробу і шви рукавів. Щоб припосадити окат рукава, прокладіть по обидва боки лінії шва вшивання рукава по строчці з довгими стібками від мітки  до мітки (1).

 

Нижню нитку строчки поки не натягуйте. Рукав вколіть в пройму лицьовим боком до лицьового боку, сумістивши насамперед мітки вшивання рукава (поперечні мітки) на окаті рукава і на проймі переду. Гладко вколіть рукав в нижню частину пройми (2), тобто ні рукав, ні пройму не припосаджуйте.

 

ВАЖЛИВО: у рукава, що складається з однієї деталі, шов суміщається з боковим швом виробу. У двошовному рукаві ліктьовий шов ніколи не збігається з боковим швом виробу, а збігається тільки поперечна мітка ліктьової частини рукава. У моделей, що мають рельєфні шви, шви рукавів теж дуже рідко збігаються з цими швами.

Потім сколіть мітку плеча (поперечна мітка) на окаті рукава з плечовим швом, а у моделей з кокеткою - з міткою плеча. Тільки тепер стягуйте нижню нитку строчки до тих пір, поки окат рукава не відповідатиме проймі. Рівномірно розподіліть тканину так, щоб не утворювалися складочки.

Вколіть рукав (3) і вметайте його зі сторони рукава (4).

Приміряйте виріб і проконтролюйте, як сидить рукав. Вшивайте рукав з боку рукава (5), при цьому почніть від бокового шва виробу і шва рукава. Щоб наметувальні нитки можна було легко видалити, прокладайте строчку впритул до наметування.

ВАЖЛИВО: щоб попередити утворення складочок в місці припосаджування окату рукава, при зшиванні не розтягуйте пройму, а розгладжуйте припосаджену ділянку руками (6).

Припуски шва зріжте до ширини 1 см, візьміть їх разом і обметайте. Припуски шва вшивання рукава не запрасовують ні на рукав, ні на перед чи спинку, а тільки обережно припрасовують з боку рукава (7), спресовуючи при цьому посадку.

Фізхвилинка.

Релаксаційна хвилинка відпочинку. (Під музику «пишуть» головою своє ім’я)

5.Практична робота.

5.1.Тема і мета практичної роботи. Вметування та вшивання рукавів в пройму халата.

(Слайд 6).

5.2.Вступний інструктаж, при роботі з шпильками та голками та на швейній машині..

5.3. Виконання практичної роботи. Поточний інструктаж.

Корекція роботи, яку виконують учні. Взаємоконтроль.

5.4. Індивідуальна робота з слабо встигаючими учнями.

6. Рефлексія. Вправа «Мікрофон».

    1. Що нового дізнались на уроці?

    2. Чого навчились? Яку роботу виконали?

    3. Проблемне питання: « Чому по окату рукава ми робили послаблюючу строчку?»

    4. Які завдання були визначені на урок?

    5. Настільки реальні результати збігаються із завданнями, визначеними на урок?

    6. Чому отримали саме такий результат на практичній роботі?

    7. Що потрібно зробити для того, щоб мати кращі результати роботи?

    8. Де можна використати набуті знання та вміння?

7.Підсумок уроку.

1.Підведення підсумків уроку.

2.Висталення мотивованих оцінок.

3.Домашнє завдання. Сторінка 128.

9. Зняття нервово-психологічного навантаження.

Ребус. (Слайд 7)

Використані матеріали:

https://burdastyle.ua/encyclopedia/anatomiya-modeli/terminy/terminologiya-shveynyh-ruchnyh-robit/

Смілянська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат Черкаської обласної ради

План- конспект уроку:

«Підборти та їх призначення»

Розробила:

вчитель трудового навчання

(швейна справа)

першої кваліфікаційної категорії

Турчак Л.В.

м.Сміла

2012 р.

Мета: формування вмінь та навичок по виготовленню викрійки підборта до пілочки халата; знати, що це за деталь «підборт» та його призначення;

розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, естетичні смаки; сприяти корекції моторики пальців рук, розвивати загальнотрудові уміння , планування послідовності власної діяльності, здійснення самоконтролю ;

виховувати дбайливе ставлення до інструментів, обладнання; повагу до праці, людей праці; дбайливого, шанобливого ставлення до своєї праці.

Обладнання: роздатковий матеріал, викрійка, зразки, малюнки халатів;

Інструменти і матеріали: інструкційна картка, зошит, робоча папка, лінійка, олівець, сантиметрова стрічка, ножиці.

Основні поняття : викрійка, спинка, пілочка, підборт, кокетка, розширення, росток.

Міжпредметні зв’язки: геометрія, малювання.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина.

Привітатися з учнями. Відмітити присутніх. Перевірка готовності до уроку.

Нервово-психологічна підготовка.

Гра «Перевертні». Із запропонованих складів утворити слова, які в тій чи іншій мірі відносяться до теми уроку.

КА - СПИН; (спинка),

ЛАТ - ХА (халат),

КА-ТО (окат), КЕТ – КО – КА; КО – КА - КЕТ (кокетка).

II. Актуалізація опорних знань, умінь учнів.

Завдання № 1

Запитання

Відповіді

  1. Які шви застосовуються для з’єднання бокових та плечових зрізів?

  1. Якими стібками обробляються зрізи?

  1. Якими швами обробляють нижній зріз спідниці чи сукні?

Відповіді: шов упідгин із закритим зрізом; петельний стібок; навкісний стібок; зшивний шов.

Запитання

Відповіді

  1. Які шви застосовуються для з’єднання бокових та плечових зрізів?

  1. Якими стібками обробляються зрізи?

  1. Якими швами обробляють нижній зріз спідниці чи сукні?

Запитання

Відповіді

  1. Які шви застосовуються для з’єднання бокових та плечових зрізів?

  1. Якими стібками обробляються зрізи?

  1. Якими швами обробляють нижній зріз спідниці чи сукні?

Завдання № 2

До кожного терміну визначити його застосування

Відповіді

Зметати

Приметати

Наметати

Вметати

Відповіді: з’єднати тимчасово дві деталі; накласти манжету на підманжету; з’єднати кишеню з пілочкою; з’єднати рукав з проймою.

Завдання №3

Мірки

Призначення

ПОт

ПОс

Дв

Дст

Шпл

Відповіді:

1.Для визначення ширини плеча. 2.Для визначення довжини виробу.

3.Для визначення глибини виточок. 4.Для визначення довжини пояса.

5.Для визначення ширини деталі по лінії стегон.

Завдання № 4

Які мірки знімають по основних лініях фігури людини

Назва ліній креслення:

Мірки

Лінія талії

Лінія грудей

Лінія стегон

Відповіді: ПОг; ПОс; ПОт.

Завдання № 5

Які мірки знімають по основних лініях фігури людини

Назва ліній креслення:

Мірки

Лінія шиї

Лінія низу

Лінія стегон

Відповіді: ПОш; ПОс; Дв.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми будемо виконувати конструювання підборта до пілочки халата. Я хочу, щоб ви під час роботи подумали над однією народною мудрістю «Сім раз відмір, а раз – відріж».

Чому, на вашу думку, під час виконання креслення закрійнику потрібно не забувати про точність, акуратність та свідомо виконувати правила безпечної роботи.

  1. Повідомлення теми, мети уроку. Виклад нового матеріалу.

Тема нашого уроку «Підборти та їх призначення».

Мета уроку: знати, що це за деталь підборт та його призначення; виконати побудову креслення підборта халата.

Бесіда.

На попередніх уроках ви виконували креслення ліній конструктивних змін на деталі спинки та пілочки.

Сьогодні ми повинні виконати з вами креслення підборта та визначитися з його призначенням.

Борт — припуск тканини до середини переду для заходу і оформлення застібки і лацкана. Борт - це ліва чи права сторона халата, піджака, пальто, з петлями, ґудзиками, тасьмою-блискавкою.

Підборт — деталь переду або пілочки для обробки країв борту.(Щоб деталь борту не розтягувалася під дією ваги застібки.)

(Демонстрація халатів).

Релаксаційна хвилинка.

  • «Напишіть» своє ім’я головою.

  • Якщо ви не користуєтесь іржавими інструментами – похлопайте в долоні;

  • Якщо ви ножиці передаєте вперед кільцями – похитайте головою;

  • Якщо ви свої ножиці кидаєте товаришу – потупайте ногами;

  • Якщо ваша голка знаходиться в подушечці – покліпайте очима;

  • Якщо ви все робите правильно – погладьте себе по голові, якщо ні опустіть голову на стіл.

  1. Практична робота.

1.Виконати побудову креслення борта.

2.Виконати побудову креслення підборта.

3. Зробити надписи на викрійці: вказати назву деталі, напрям нитки основи, вказати назву ліній на кресленні.

Гра «Дай відповідь».

1. Якими інструментами ми будемо користуватися? (лінійка, олівець,копір)

2. Креслення будуть в масштабі чи в натуральну величину? (Креслення буде виконано в натуральну величину.)

3.Що називається копіром?

(Копір – пристрій для переведення деталей викрійки ).

  1. Індивідуальна робота з учнями.

  1. Поточний контроль виконання роботи учнями.

  2. Індивідуальна робота із слабо встигаючими учнями. Коригування роботи по виготовленню м’якої іграшки «собачка» Постолакі Яною.

  1. Інтерактивна вправа «Результат».

Учні по черзі повідомляють свої міркування чому, на їх думку, під час креслення закрійнику потрібно не забувати про точність, акуратність та свідомо виконувати правила безпечної роботи.

  1. Які зміни ви внесли при виконанні креслення борта та підборта халата?

  2. Що треба враховувати під час креслення викрійки на тканині?

  1. Рефлексія знань.

Кросворд

По горизонталі:

1. Український жіночий головний убір? (хустка)

2.Яка рослина має волокна схожі на вату? ( бавовна)

  1. Синьоока рослина, із стебла якої отримують волокна? (льон)

  2. Деталь виробу, яка має лінію окату? (рукав)

  3. Як називається деталь крою, яка в перекладі з французької означає «край (закварш ) рукава»? (манжета)

По вертикалі утвориться слово, назва виробу, який ми почали конструювати.

х

у

с

т

к

а

+

б

а

в

о

в

н

а

л

ь

о

н

р

у

к

а

в

м

а

н

ж

е

т

а

  1. Підсумок уроку.

1. Конструювання креслення виробу - важливий етап пошиття, що вимагає особливої акуратності, точності, уваги.

2. Учитель оцінює результати виконання практичної роботи, аналізує роботи, заохочує дітей.

3. Домашнє завдання , стр. 221- 222.

Список використаної літератури

  1. МерсіяноваГ.М. Швейна справа:Навчальний посібник для учнів 7-8 класів допоміжної школи.-К.»Радянська школа».1986.

  2. Богданова С.І., Сидоренко Л.Г., Тормишева Г.В. Серія «Майстер-клас» Трудове навчання (для груп дівчат) розробки уроків 8 клас.-ТОВ Видавництво«Ранок».2008.

  3. Інтернет-ресурс.: http://en.wikipedia.org/wiki/вікіпедія

  4. Інтернет-ресурс.:http://trudove.org.ua/

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ

Заняття № 1 Клас 5

Тема: Загальні про головні убори. Їх призначення. Мірки для побудови креслення косинки-шапочки.

Мета: формування поняття про призначення головних уборів; тканини та оздоблення, які використовуються при їх виготовленні;

розвивати в учнів загальнотрудові уміння, аналіз, планування, послідовність власної діяльності та здійснення самоконтролю; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення; сприяти корекції моторики пальців рук; виховувати повагу до своєї праці ; виховувати дбайливе ставлення до інструментів, обладнання майстерні.

Обладнання: зразки та малюнки головних уборів з косинок, олівці, альбоми.

Основні поняття: головний убор, гладкофарбована та кольорова тканина.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

  1. Загальнокорекційний етап.

1.1.Організація учнів до уроку.

Привітатися з учнями. Призначити чергового. Відмітити присутніх.

1.2.Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.

Перевірка готовності учнів до уроку. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку: ребус про косинку.

,,, ка

2.Основний етап.

2.2.Повідомлення теми, мети уроку.

Загальні про головні убори. Їх призначення. Мірки для побудови креслення косинки-шапочки .

2.3. Актуалізація опірних знань учнів.

  • Скажіть, навіщо, на Вашу думку, люди користуються косинками, платками?

( Щоб захистити голову від забруднення,сонця, холоду, вітру).

  • Перед виконанням яких робіт ми одягаємо фартушки?

( Прибирання приміщень, приготування їжі,роботі на ділянках, городі, робота в шкільних майстернях.

2.4.Пояснення нового матеріалу.

Косинка завжди має форму трикутника з двома рівними сторонами. Виготовляють косинку з бавовняної (ситцю, сатину, батисту) та із шовкової тканини. Косинка може бути плетена з ниток (бавовняних, шовкових, вовняних). Косинка захищає волосся від сонячних променів, пилу, холоду. Отже, вона є головним убором. Використовують косинку і як прикрасу до одягу.

Для виготовлення косинки потрібно мати розміри. За розмірами побудувати креслення косинки, вирізати викрійку. За викрійкою викроїти деталь косинки з тканини. Обробити зрізи косинки і випрасувати готовий виріб.

Косинку можна викроїти і без викрійки, складаючи тканину так, щоб вийшов трикутник.

Креслення косинки можна використати для різних видів головного убору Це може бути косинка зі складочками (а), зі зборками (б), з оздоблювальною обшивкою у вигляді зав’язки, а також косинка-шапочка (в). Косинка-шапочка складається із подвійної косинки і застібки на ґудзик.

Для виготовлення косинки-шапочки визначають розмір. Щоб визначити розмір, знімають мірки. За мірками будують креслення, вирізують викрійку. Розкладають викрійку на тканині, розкроюють.

Для виготовлення креслення необхідно мати дві мірки: обхват голови і глибину шапочки. Мірку обхвату голови Огол знімають сантиметровою стрічкою навколо голови. За міркою Огол визначають розмір головного убору. До цієї мірки додають 6 см на застібку. Мірку глибини шапочки знімають від лоба до потиличної западини, на застібку додають 4 см.

Знімання мірок: а — обхват голови; б — глибина шапочки

2.5.Систематизація та узагальнення знань.

1. Коли надівають косинку?

2. Які бувають фасони косинок-шапочок?

3. З яких тканин шиють фартухи?

4. Які мірки необхідно мати для побудови креслення косинки-шапочки?

Фізхвилинка.

Проводиться у вигляді гри «Письмо на руці». Діти по черзі пишуть один-одному літери на руці.

2.7.Практична робота.

Тема і мета практичної роботи.

Замалювати в альбомі фасони фартухів.

1. Намалюй різні фасони косинок та косинок-шапочок.

2. Записати та зняти мірки голови.

Вступний інструктаж

Правила безпечної роботи при роботі з сантиметровою стрічкою.

Виконання практичної роботи.

Поточний інструктаж. Правильно поводься з с/стрічкою.

Корекція роботи, яку виконують учні. Взаємоконтроль.

2.8 Індивідуальна робота з слабо встигаючими учнями.

2.9. Інтерактивна вправа «Результат».

Учні по черзі повідомляють, що вони нового дізналися на уроці.

2.10. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Скажіть, виконуючи яку роботу Ви одягаєте косинку?

2. А які бувають фасони косинки?

3.Які головні убори можуть бути з косинки?

4.Скільки треба мати деталей для виготовлення косинки-шапочки із застібкою?

5.Які мірки знімають для побудови креслення шапочки?

6.За якою міркою визначають розмір головного убору?

3.Заключний етап.

3.1.Підведення підсумків уроку.

3.2.Висталення мотивованих оцінок.

3.3.Домашнє завдання.

3.4. Зняття нервово-психологічного навантаження.

Загадка про косинку.

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ

Заняття № 206-207 Клас 8 Дата 15.03.2017

Тема: Технологія виготовлення коміра.

Мета: формування загальнотрудових умінь на основі складання плану послідовності виконання пр. завдання; розвиток уваги при визначення фасону коміра; сприяти корекції моторики пальців рук; виховувати повагу до своєї праці та людей робітничих професій (швеї); виховувати дбайливе ставлення до інструментів, обладнання майстерні,.

Обладнання: зразки, деталь, шаблон.

Основні поняття: комір жабо.

Тип уроку: комбінований з використанням презентації.

ХІД УРОКУ

  1. Організація учнів до уроку.

Привітатися з учнями. Призначити чергового. Відмітити присутніх.

Перевірка готовності учнів до уроку. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку. Ребус. (Для сильніших дітей спробувати придумати ребус про комір).

2.Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

1.Які ви знаєте види комірів?

2. Якої форми бувають коміри? Слайд 2-3.

3.Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми, мети уроку. Далека та близька перспектива. Слайд 4-5.

4.Виклад нового матеріалу.


1. Технологія виготовлення воланів.
2.Виготовлення нижньої частини коміра.
3. З’єднання деталей коміра. (Слайд 6-7)

Фізхвилинка.

Релаксаційна хвилинка відпочинку. (Слайд 9)

5.Практична робота.

5.1.Тема і мета практичної роботи. Виготовлення коміра.

5.2.Інструктаж з охорони праці за інструкцією № 6;7. (Слайд 10)

5.3. Виконання практичної роботи.

Корекція роботи, яку виконують учні. Взаємоконтроль.

5.4. Індивідуальна робота з слабо встигаючими учнями.

6. Рефлексія

(Слайд 11-12)

    1. Що нового дізнались на уроці?

    2. Чого навчились? Яку роботу виконали?

    3. Які завдання були визначені на урок?

    4. Настільки реальні результати збігаються із завданнями, визначеними на урок?

    5. Чому отримали саме такий результат на практичній роботі?

    6. Що потрібно зробити для того, щоб мати кращі результати роботи?

    7. Де можна використати набуті знання та вміння?

7.Підсумок уроку.

1.Підведення підсумків уроку.

2.Висталення мотивованих оцінок.

3.Домашнє завдання. Сторінка 117.

9. Зняття нервово-психологічного навантаження. Ребус (Слайд 13-14)

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ

Заняття № 206-207 Клас 8 Дата 13.03.2017

Тема: Технологія обробки коміра –стойки.

Мета: сформувати навички по підготовці деталей крою коміра до обробки; розвиток уваги на основі розгляду зразків та малюнків коміра, визначення фасону , зв’язне мовлення; сприяти корекції моторики пальців рук; виховувати повагу до своєї праці та людей робітничих професій (швеї); виховувати дбайливе ставлення до інструментів, обладнання майстерні,.

Обладнання: зразки, деталь, шаблон.

Основні поняття: лінія вшивання коміра, відлітня лінія, комір-стойка.

Тип уроку: урок формування знань, умінь та навиків.

ХІД УРОКУ

  1. Організація учнів до уроку.

Привітатися з учнями. Призначити чергового. Відмітити присутніх.

Перевірка готовності учнів до уроку. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку. Ребус. (Для сильніших дітей спробувати придумати ребус про комір).

2.Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

1.Які ви знаєте види комірів?

2. Якої форми бувають коміри?

3.Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми, мети уроку. Далека та близька перспектива.

Проблемне питання. Чому комір розкроюється по нитці основи?

4.Виклад нового матеріалу.

1.Оздоблення комірів.

2. Обробка коміра з мереживом.

  1. Деталь нижнього коміру повинна бути по контуру на 2-3 мм меншою від деталі верхнього коміру. Це необхідно для того, щоб в готовому вигляді комір мав гарний вигляд.

  2. Для того, щоб кутики коміру були симетричними їх треба обмалювати по лекалу. Це можна зробити тонко заструганим милом, або спеціальною ручкою зі зникаючим чорнилом. Якщо тканина дозволяє, то я обмальовую тонко заструганим простим олівцем, або гелевою ручкою срібного кольору. Як показує практика, срібним кольором можна обмальовувати навіть на білій, прозорій тканині. Але, як буде поводити себе та чи інша ручка обов'язково попробуйте її на непотрібному шматку тканини.

  3. Обшиваємо комір. Для цього складемо деталі верхнього і нижнього коміру лицевими сторонами всередину, урівняємо зрізи. Прокладаємо строчку по наміченій лінії, виконавши на початку строчки закріпку. Не доходячи 1 стібок до кутика коміру, зупиняємо машину, голка повинна бути в тканині. Піднімаємо лапку. Беремо допоміжну нитку складаємо її вдвоє, для міцності і вкладаємо між нижнім і верхнім коміром, так, що нитка вперлася в голку.

  4. Опускаємо лапку, робимо 1 стібок.

  5. Піднімаємо лапку, кінці допоміжної нитки з'єднуємо, і відвертаємо в протилежну від кутка сторону.

  6. Повертаємо комір, опускаємо лапку і строчимо до наступного кутика.

  7. Обшитий комір.

  8. Для того, щоб легше було випрасувати комір і виконати рівний перекант, по відльоту коміра прокладемо строчку в "чистий край".

  9. Для цього припуски шва відгорнемо в сторону нижнього коміру і по деталі нижнього коміру прокладемо строчку на 0,1 -0,2 см від шва. Строчку прокладати відступивши 3-4 см від кутика коміра.

  10. Щоб по зрізах коміру не було потовщень потрібно зрізати припуски шва на 0,5см.

  11. Кутики коміру підрізаємо, не доходячи 2-3 мм до строчки.

  12. Вивертаємо комір, акуратно витягуючи за допоміжну нитку кутики.

  13. Припрасовуємо комір, акуратно виправляючи шов. На фото видно комір зі сторони нижнього коміру. Уточняємо кінці готового коміру, підрізаємо нерівності.

  14. Обробка стійки коміру. На деталі верхньої стійки по нижньому зрізу намічаємо лінію запрасовування. Звичайно це припуск шириною в 1 см.

  15. По наміченій лінії запрасовуємо припуск.

  16. Намічаємо шов обшивання кутика стійки. На лекалі стійки чорною рисочкою позначена точка від якої буде вшиватися комір у стійку.

  17. Кладемо цю деталь на верхній комір і зшиваємо стійку з коміром між надсічками. Ширина шва 0,8см.

  18. Складаємо верхню і нижню стійки урівнюючи зрізи і надсічки. Для зручності можна зметати або сколоти булавками.

  19. Обшиваємо нижню стійку верхньою вшиваючи комір. Ширина шва 1 см.

  20. Підрізаємо кутик стійки, так як показано на фото.

  21. Складаємо кутик вздовж припусків по швах, вивертаємо кутики стійки.

  22. Так виглядає вивернутий кутик стійки.

  23. Розстрочуємо шов пришивання стійки відступивши від точки вшивання коміру 2-3 см. Шов потрібно добре розправити. Ширина строчки 0,1-0,2 см.

  1. Припрасовуємо готовий комір зі стійкою.

  2. Підрівнюємо зріз нижньої стійки.

  3. Комір готовий до вшивання в горловину.

Фізхвилинка.

Релаксаційна хвилинка відпочинку.

5.Практична робота.

5.1.Тема і мета практичної роботи. Обробка та оздоблення коміра –стойки.

5.2.Інструктаж з охорони праці за інструкцією № 6;7.

5.3. Виконання практичної роботи.

Корекція роботи, яку виконують учні. Взаємоконтроль.

5.4. Індивідуальна робота з слабо встигаючими учнями.

6. Рефлексія

    1. Що нового дізнались на уроці?

    2. Чого навчились? Яку роботу виконали?

    3. Які завдання були визначені на урок?

    4. Настільки реальні результати збігаються із завданнями, визначеними на урок?

    5. Чому отримали саме такий результат на практичній роботі?

    6. Що потрібно зробити для того, щоб мати кращі результати роботи?

    7. Де можна використати набуті знання та вміння?

7.Підсумок уроку.

1.Підведення підсумків уроку.

2.Висталення мотивованих оцінок.

3.Домашнє завдання. Сторінка 117.

9. Зняття нервово-психологічного навантаження. «Світ цікавого».

СТАРИЙ ДОБРИЙ КОМІР-СТІЙКА

Окрема деталь у вигляді смужки над горловиною була помічена в костюмах 13 століття. У 14-15 століття комір перейшов без особливих змін. Ймовірно, всі переваги цієї частини костюма ще не були оцінені по достоїнству. У наступний період, до 18 століття, комір-стійка вже мав елементи декору і майже повністю закривав шию. Вузька модель цієї деталі одягу була властива більш французької моді, а також простежувалася в східному вбранні. Потім настала ера комірців найнеймовірніших форм і розмірів.

У 19 столітті, в епоху індустріального розвитку, комірці стали більш компактними і швидше доповнювали образ костюма, ніж виступали рушійною інтелектуальною деталлю одягу. У цей період з`явилася так звана пришивними модель. Існує легенда походження такого коміра. Як відомо, лінь - двигун прогресу. Одна кмітлива дама з американського містечка Троя вирішила позбавити себе від зайвої прання сорочок свого чоловіка-коваля і пошила йому знімний комір. Ідея припала до смаку і іншим домогосподаркам, а спритні виробники одягу втілили її в життя. Зараз такий комірець - велика рідкість. Побачити його можна швидше в модних колекціях вінтажного одягу або у епатажних натур.

Сучасні моделі комірців відрізняються висотою стійки, довжиною, а також кутом розльоту кінців. Поєднуючи ці параметри, необхідно враховувати форму обличчя, довжину шиї, особливості одягу і навіть захід, на якому людина зібрався продемонструвати своє вбрання.

Термінологічний диктант

  1. Натільна білизна, легкий та верхній одяг – це ... (швейні вироби).

  2. Покриття, яке захищає тіло людини від кліматичних умов, шкідливих фізико-хімічних впливів, механічних пошкоджень, забезпечує нормальне функціонування внутрішніх органів, зручність у роботі називається ... (одягом).

  3. Теплозахисні властивості, гігроскопічність, пилеємність, свобода руху, дихання – це ... (гігієнічні) властивості.

  4. Красивий одяг, відповідає сучасному напряму моди, образу людини, естетичним смакам - ... (естетичні ) властивості.

  5. Одяг, досконало підібраний за характером деталей, які виявляють певне його призначення називається ... (туалетом).

  6. Чоловічий, жіночий, дитячий (хлопчачий, дівчачий) – це класифікація за .... (статево-віковою) ознакою.

  7. За цільовим призначенням одяг поділяється на ... (побутовий, спортивний, виробничий, форменний).

  8. Повні величини росту, обхвату грудей, обхвату стегон – це ... (розмірні показники 170 – 92 – 104).

  9. Підбір різних видів виробів – це ... (асортимент).

  10. Плаття, сарафан, халат, блуза, жилет, манішка відносяться до ... (легкого) одягу.

  11. Креслення, виконане від руки, без застосування креслярських інструментів, без масштабу, візуально дотримуючись пропорцій між частинами зображуваної деталі називається ... (ескізом).

  12. Виготовлення креслення викрійки називається ... (конструюванням).

КЗ «Смілянська спеціальна «Затверджено»

загальноосвітня Директор_________________І.І.Ліпінський

школа-інтернат І-ІІ ступеня

Черкаської обласної ради» Наказ № від р.

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 1

для учнів під час навчання у швейній майстерні.

1. Загальні положення.

1.1. До занять в швейній майстерні допускаються особи, що не мають медичних протипоказань та ознайомлені з інструкціями з охорони праці.

1.2. Кожен учень повинен знати й дотримуватися правил безпечної праці в шкільній майстерні, правил пожежної безпеки, санітарно-гігієнічних вимог.

1.3. Учні повинні:

  • своєчасно приходити на заняття в спецодязі і з дозволу вчителя або чергового по шкільній майстерні зайняти своє робоче місце, перехід учнів на інше робоче місце без дозволу вчителя забороняється;

  • на початок уроку, коли заходить учитель, встати і привітати його, після чого з дозволу учителя сісти на своє закріплене робоче місце, якщо необхідно звернутися до вчителя – підняти руку;

  • виходити зі шкільної майстерні можна тільки після дзвінка й дозволу вчителя;

  • бути охайно одягненим, доброзичливим до товаришів і обслуговуючого персоналу, дисциплінованим, чітко виконувати всі вказівки й завдання вчителя;

  • використовувати навчальний час для виконання завдання й не займатися зайвими справами, розмовами, своєчасно й високоякісно виконувати доручену роботу;

  • коли учитель звертається до всіх учнів припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж;

  • економно використовувати електричну енергію, матеріали;

  • під час перерви всі учні виходять із майстерні (крім чергових).

1.4. Щоб запобігти травмуванню і виникненню небезпечних ситуацій, дотримуйтесь таких вимог:

  • працюйте на справному обладнанні;

  • використовуйте справний, добре налагоджений інструмент;

  • виявивши несправність, повідомте вчителя;

  • використовуйте інструмент за призначенням, бо можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму;

  • передавайте ножиці та кусачики кільцями вперед;

  • не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших;

  • користуйтеся правильними прийомами роботи;

  • не користуйтеся відкритим вогнем;

  • без дозволу вчителя не включати швейне обладнання;

  • дотримуйтесь вимог особистої гігієни.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики, сховайте волосся під головний убір).

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

2.3. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.4. Підготуйте до роботи свій інструмент, обладнання, впевнившись в їх справності.

2.5. Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя;

2.6. Не приводити в дію обладнання майстерні без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи виконуйте тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Використовуйте робочий час тільки для виконання завдання, не займайтесь сторонніми справами та розмовами, не ходіть без справи по майстерні і не заважайте іншим.

3.3. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.4. Дбайливо ставтесь до обладнання та інструментів.

3.5. Інструменти загального користування брати з дозволу вчителя і водночас після користування повернути їх.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Упорядкуйте робоче місце, приберіть деталі, матеріал, сміття, відходи.

4.2. Старанно приберіть робоче місце (стружку не здувайте і не змахуйте руками).

4.3. Покладіть інструменти в порядок, встановлений вчителем.

4.4. Приведіть себе до порядка і залиште майстерню з дозволу вчителя.

4.5. Після того, як учні вийшли з майстерні, чергові розпочинають прибирання приміщення.

4.6. Чергові повідомляють учителя про всі помічені несправності.

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. Негайно вимкнути верстат при виявленні несправності;

5.2. Негайно повідомте вчителя:

  • при виявленні несправностей під час роботи;

  • у випадку пожежі;

  • при ознаках нездужання або захворювання;

  • у випадку отримання травми чи ушкодження.

Розробила вчитель трудового навчання _____________ (Л.В.Турчак)

«Погоджено»

Заступник директора зНР ______________(В.М.Трубенко)

Інженер з охорони праці ______________(О.А.Вакуленко)

КЗ «Смілянська спеціальна «Затверджено»

загальноосвітня Директор_________________І.І.Ліпінський

школа-інтернат І-ІІ сткпеня

Черкаської обласної ради» Наказ № від р.

ІНСТРУКЦІЯ № 2

з пожежної безпеки у швейній майстерні.

1. Загальні положення.

1.1. Кожен учень зобов'язаний знати і точно виконувати правила пожежної безпеки, а у випадку виникнення пожежі — вжити всіх можливих заходів для врятування товаришів і гасіння пожежі.

1.2. Сходи, евакуаційні виходи, проходи, коридорні тамбури повинні постійно бути вільними.

1.3. У навчальній майстерні машинки, столи, стільці необхідно розміщувати так, щоб не заставляти виходів із кабінетів.

1.4. У навчальних майстернях слід чітко дотримуватися протипожежного режиму. Приміщення повинні утримуватися в чистоті.

1.5. Пожежний інвентар і обладнання має бути справним, висіти на видних місцях.

1.6. У приміщеннях забороняється розкладати багаття, спалювати сміття, палити і розкидати недопалки та запалені сірники.

2. Вимоги безпеки до початку роботи.

2.1. Не можна використовувати електроприлади із пошкодженою ізоляцією, зберігати біля них легкозаймисті рідини, обгортати папером або тканиною електричні лампи.

2.2. Заборонено працювати на несправному обладнанні.

2.3. Перед початком роботи на електрообладнанні перевірити наявність і надійність кріплення захисних засобів і з'єднання захисного заземлення, занулення.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт

3.1. Виконувати лише ту роботу, з якої пройдено інструктаж, не передоручати свою роботу іншим особам.

3.2. Не можна використовувати пожежний інвентар та обладнання для

господарських та інших потреб, не пов'язаних з пожежогасінням.

3.3. Під час експлуатації електроустановок не дозволяється:

  • використовувати кабелі і проводи із пошкодженою ізоляцією;

  • залишати електричні проводи і кабелі під напругою;

  • переносити ввімкнені в електромережу прилади та ремонтувати обладнання, яке перебуває під напругою;

  • залишати без догляду ввімкнені в електромережу електропраски, обладнання;

  • користуватися пошкодженими (несправними) розетками;

  • зав'язувати і скручувати електропроводи;

  • застосовувати саморобні подовжувачі, які не відповідають вимогам щодо переносних (пересувних) електропроводів.

3.4. Не можна самостійно усувати несправності електромережі й електрообладнання.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Після закінчення роботи прибрати сміття, відходи та виробничі обрізки.

4.2. Після кожного заняття усі пожежо- та вибухонебезпечні речовини й матеріали винести із класів у спеціально виділені та обладнані приміщення.

4.3. Щоденно після закінчення занять у майстерні уважно оглянути всі приміщення, які закриваються, вимкнути електроприлади, обладнання, освітлення, усунути виявлені недоліки (учителі).

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.

5.1. У випадку виникнення пожежі дії працівників школи мають бути спрямовані на рятування та евакуацію учнів.

5.2. Кожен працівник, учень, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горіння або тління різних матеріалів тощо), зобов'язаний:

  • негайно повідомити про це зателефонувавши в пожежну службу;

  • сповістити про пожежу вчителеві, директору, його заступнику;

  • організувати зустріч пожежних підрозділів, вжити заходів щодо гасіння пожежі наявними засобами.

Розробила вчитель трудового навчання _____________ (Л.В.Турчак)

«Погоджено»

Заступник директора зНР ______________(В.М.Трубенко)

Інженер з охорони праці ______________(О.А.Вакуленко)

КЗ «Смілянська спеціальна «Затверджено»

загальноосвітня Директор_________________І.І.Ліпінський

школа-інтернат І-ІІ ступеня

Черкаської обласної ради» Наказ № від р.

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 3

під час чергування у швейній майстерні.

1. Загальні положення.

1.1. До чергування у швейній майстерні допускаються особи, що пройшли медичний огляд, інструктаж з охорони праці.

1.2. Черговий зобов'язаний:

  • виконувати правила внутрішнього розпорядку;

  • виконувати лише ту роботу, з якої отримав інструктаж і до якої допущений;

  • не допускати в швейну майстерню сторонніх осіб;

  • з'являтися у майстерні за 10 хвилин до початку уроку;

  • доповідати вчителю про стан справ у класі;

  • стежити за збереженням шкільного майна;

1.3. Стежити за дисципліною учнів, вимагати від них виконання правил внутрішнього трудового розпорядку.

2. Вимоги безпеки до початку роботи.

2.1. Обійти робочі місця учнів, перевірити справність робочого обладнання і наявність матеріалу. У разі виявлення несправності повідомити про це вчителя.

2.2. Видати учням за вказівкою вчителя інструменти, робочі папки.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Забезпечити організований вихід учнів на перерву.

3.2. Сприяти дбайливому ставленню товаришів до шкільного майна.

3.3. Протягом занять роботу чергових перевіряє вчитель трудового навчання, завідувач майстерні.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Зібрати в учнів інструменти, перевірити їх справність (за зовнішнім виглядом), покласти їх на місця, зібрати робочі папки.

4.2. Прийняти від учнів робочі місця. перевірити їх чистоту та справність.

4.3. Після прибирання робочих місць учнями прибрати приміщення майстерні.

4.4. Провітрити приміщення і доповісти про закінчення чергування вчителю, завідувачу шкільної майстерні.

4.5. Ретельно вимити руки з милом.

5. Вимоги безпеки у аварійних ситуаціях.

5.1. У випадку аварії або ситуації, яка може призвести до аварії, нещасного випадку, припинити роботу, забезпечити огородження небезпечної зони, повідомити про небезпеку.

5.2. Повідомити вчителя, завідувача майстерні про несправності. У випадку виникнення пожежі зателефонувати за номером 01.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити заходів з надання йому медичної допомоги.

Розробила вчитель трудового навчання _____________ (Л.В.Турчак)

«Погоджено»

Заступник директора зНР ______________(В.М.Трубенко)

Інженер з охорони праці ______________(О.А.Вакуленко)

КЗ «Смілянська спеціальна «Затверджено»

загальноосвітня Директор_________________І.І.Ліпінський

школа-інтернат І-ІІ ступеня

Черкаської обласної ради» Наказ № від р.

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 4

з надання першої допомоги у разі нещасного випадку

1. Загальні положення.

1.1. До роботи в швейній майстерні допускаються особи, що пройшли медичний огляд, відповідне навчання, інструктажі на робочому місці про безпечні методи роботи, та з охорони праці.

1.2. Під час ручної, механічної обробки матеріалів у швейній майстерні можуть трапитися травматичні пошкодження й порізи інструментами різних частин тіла.

1.3. Можливі небезпечні фактори:

  • рухомі механізми швейного обладнання;

  • електричний струм.

1.4. Можливі небезпечні випадки під час роботи: дрібні порізи,проколи, удари, опіки, запорошення очей, кровотеча з носа, отруєння чадним газом, переломи.

1.5. Щоб запобігти травмуванню і виникненню травмонебезпечних ситуацій, слід дотримуватися таких вимог:

  • працювати на справному одладнанні, справним інструментом;

  • виявивши несправність, повідомити безпосередньо керівника, вчителя;

  • не користуватися відкритим вогнем;

  • дотримуватися технологічної дисципліни;

  • дотримуватися вимог особистої гігієни.

1.6. Виконувати тільки роботу, доручену вчителем.

2. Вимоги безпеки до початку роботи.

2.1. Правильно одягти спецодяг.

2.2. Перевірити справність швейного обладання.

2.3. Підготувати до роботи інструмент і пристрої, впевнившись у їх справності.

2.4. Не вмикати швейне обладнання без дозволу вчителя.

2.5. Знати безпечні прийоми роботи ручним інструментом і на швейному обладанні.

2.6. Повідомити вчителя про всі помічені недоліки, несправності.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Користуватися справним, добре налагодженим інструментом за призначенням. У разі псування інструменту під час роботи терміново замінити його.

3.2. Технологічні операції (розкрій деталей, зметуваня, прасування, з'єднування деталей) виконувати в установлених місцях.

3.3. Не допускати захаращеності робочого місця. Своєчасно класти на місце інструменти загального користування.

3.4. Не відволікатися під час роботи, дотримуватися визначених правил.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Залишки матеріалів, незакінчені вироби положити в робочу папку і здати черговому або вчителю.

4.2. Перевірити стан інструментів і покласти їх на місце, визначене вчителем.

4.3. Прибрати робоче місце.

4.4. Про всі несправності, помічені під час роботи, повідомити вчителя.

4.5. Зняти спецодяг. Вимити руки.

4.6. З майстерні виходити з дозволу вчителя.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.

5.1. Виявивши несправність під час роботи, негайно вимкнути швейну машинку, оверлок чи праску і повідомити вчителя.

5.2. У випадку травми, пожежі негайно повідомити вчителя.

5.3. За потреби надати першу допомогу потерпілому.

Розробила вчитель трудового навчання _____________ (Л.В.Турчак)

«Погоджено»

Заступник директора зНР ______________(В.М.Трубенко)

Інженер з охорони праці ______________(О.А.Вакуленко)

КЗ « Смілянська спеціальна «Затверджено»

загальноосвітня Директор_________________І.І.Ліпінський

школа-інтернат І-ІІ ступеня

Черкаської обласної ради» Наказ № від р.

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 5

під час проведення екскурсій

1. Загальні положення.

1.1. Вибирають такий об'єкт для екскурсії, на якому забезпечується

повна безпека її проведення.

1.2. Керівники (учителі, вихователі) відповідають за дотримання правил техніки безпеки та охорону життя учнів.

1.3. Керівники екскурсії повинні вести постійний нагляд за учнями.

1.4. Забороняється проводити екскурсії на відкритих і закритих розподільних пристроях при настанні грози, під час дощу, туману і в темний час доби.

2. Вимоги безпеки перед початком проведення екскурсії.

2.1. Перед кожною екскурсією учнів ознайомтесь із загальною характеристикою об'єкта екскурсії, її маршрутом і правилами безпеки, яких необхідно дотримуватися під час проведення екскурсії.

2.2. Кількість учнів, які одночасно беруть участь в екскурсії, не повинна перевищувати 25 чоловік.

2.3. Вирушаючи на екскурсію з учнями, учитель (вихователь) повинен мати при собі дорожню аптечку першої допомоги.

2.4. Допущені до екскурсії учні повинні бути відповідно одягнені, не мати при собі предметів, що створюють небезпеку під час проведення екскурсії.

2.5. Перед проведенням екскурсії роблять перекличку учнів і відмічають присутніх.

3. Вимоги безпеки під час проведення екскурсії.

3.1. Другу перекличку і відмітку присутніх учнів проводять після прибуття на місце екскурсії.

3.2. Якщо для доставки учнів до місця екскурсії використовується громадський транспорт, посадку здійснюють групами під керівництвом дорослих (вчителів, вихователів). При цьому, у транспортні засоби входять спочатку учні, а потім особа, яка ними керує. У такого самого порядку4 здійснюється висадка учнів із транспортного засобу. Можна доставляти учнів до місця екскурсії також на спеціально виділених транспортних засобах. Для цього дозволяється використовувати автобуси і закриті вантажні машини.

3.3. Перевозити дітей на відкритих вантажних машинах забороняється.

3.4. Під час екскурсії забороняється розпалювати багаття, щоб уникнути пожеж та опіків учнів.

3.5. Забороняється під час екскурсії пити воду з відкритих водойм. Необхідно заздалегідь запропонувати взяти із собою (з дому) питну воду у пляшці.

3.6. Під час екскурсії учням забороняється знімати взуття і ходити босоніж.

4. Вимоги безпеки після закінчення екскурсії.

4.1. Після закінчення екскурсії, перед відправленням у зворотній шлях, учителі (вихователі) виводять усіх учнів з об'єкта екскурсії і перевіряють наявність їх за списком.

4.2. Після повернення з екскурсії ще раз перевіряють учнів за списком.

5. Вимоги безпеки у аварійних ситуаціях.

5.1. У випадку аварійної ситуації на місці екскурсії учителі (вихователі) виводять учнів у безпечне місце.

5.2. При нещасному випадку учнів виводять у безпечне місце, а потерпілому надають першу долікарську допомогу.

Розробила вчитель трудового навчання _____________ (Л.В.Турчак)

«Погоджено»

Заступник директора зНР ______________(В.М.Трубенко)

Інженер з охорони праці ______________(О.А.Вакуленко)

КЗ «Смілянська спеціальна «Затверджено»

загальноосвітня Директор_________________І.І.Ліпінський

школа-інтернат І-ІІ ступеня

Черкаської обласної ради» Наказ № від р

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ№ 6

під час роботи з ножицями.

1. Загальні положення.

1.1. До роботи в швейній майстерні допускаються особи, які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання, інструктажі з охорони праці.

1.2. Можливі небезпечні випадки під час роботи:

  • поранення рук, частин тіла;

  • порізи одягу ;

1.3. Дотримуватися вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарних норм і правил особистої гігієни.

1.4. Виконувати тільки ту роботу яку доручив учитель.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики, сховайте волосся під головний убір).

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

2.3. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.4. Підготуйте до роботи свій інструмент і пристрої, впевнившись в їх справності.

2.5. Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

3.3. Використовуйте інструмент за призначенням, тому що можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму.

3.4. Ножиці зберігайте з зімкнутими лезами в спеціально відведеному місці.

3.5. Передавайте ножиці з зімкнутими лезами кільцями вреред.

3.6. На столі чи парті ножиці лежать з зімкнутими лезами на тій стороні якою рукою працює учень.

3.7. Слідкуйте, щоб вузьке лезо ножиць під час роботи знаходилося знизу.

3.8. Під час розкроювання тканини підтримуйте тканину пальцями лівої руки на безпечній відстані від вузького леза ножиць.

3.9. Слідкуйте за тим, щоб ножиці не потрапили під тканину або виріб.

3.10. Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

3.11. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.12. Дбайливо ставтесь до устаткування, пристосувань, інструментів.

2.13.Інструменти загального користування брати з дозволу вчителя і водночас після користування повернути їх.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Упорядкуйте робоче місце, приберіть відходи, сміття,

4.2. Покладіть інструменти в порядок, встановлений вчителем.

4.3. Старанно приберіть робоче місце.

4.4. Приведіть себе до порядку і залиште кабінет з дозволу вчителя.

4.5. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення.

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. У разі ситуації, яка може призвести до нещасного випадку необхідно:

  • припинити роботу;

  • про несправність повідомити вчителя.

5.2. У разі виникнення пожежі телефонувати в пожежну частину.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити заходів для надання йому медичної допомоги.

Розробила вчитель трудового навчання _____________ (Л.В.Турчак)

«Погоджено»

Заступник директора зНР ______________(В.М.Трубенко)

Інженер з охорони праці ______________(О.А.Вакуленко)

КЗ «Смілянська спеціальна «Затверджено»

загальноосвітня Директор_________________І.І.Ліпінський

школа-інтернат І-ІІ ступеня

Черкаської облавсної ради» Наказ № від р

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 7

під час роботи з голками та шпильками

1. Загальні положення.

1.1. До роботи в швейній майстерні допускаються особи, які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання, інструктажі з охорони праці.

1.2. Можливі небезпечні випадки під час роботи:

  • поранення рук, частин тіла;

  • потрапляння голки чи шпильки до ротової порожнини та шлунку;

1.3. Дотримуватися вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарних норм і правил особистої гігієни.

1.4. Виконувати тільки ту роботу яку доручив учитель.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики, сховайте волосся під головний убір).

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

2.3. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.4. Підготуйте до роботи свій інструмент і пристрої, впевнившись в їх справності.

2.5. Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

3.3. Використовуйте інструмент за призначенням, тому що можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму.

3.4. Зберігайте голки і шпильки в гольниці у спеціально відведеному місці.

3.5. Знати кількість голок та шпильок перед початком роботи.

3.6. Закінчивши роботу, перевірте кількість голок та шпильок.

3.7. Не залишайте голки та шпильки на робочому місці.

3.8. Зберігайте голки з всиленою ниткою.

3.9. Виконуйте шиття з наперстком.

3.10. Не беріть голки та шпильки до рота.

3.11. Не користуйтеся іржавими голками або шпильками.

3.12. Не можна вколювати голку в одяг.

3.13. Зламану голку віддайте вчителю.

3.14. Щоб не наколотися шпильки вколюйте в тканину від себе.

3.15.Приколюючи викрійку до тканини, вістря шпильок спрямовуйте в один бік від себе.

3.16. Загублену голку краще шукати магнітом, або намагніченими ножицями.

3.17. Якщо вкололись голкою чи шпилькою, видавити одну-дві краплі крові і замазати ранку йодом.

3.18. Перевірте, щоб у виробі не було голок чи шпильок при проведенні примірки.

3.19. Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

3.20. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.21. Дбайливо ставтесь до устаткування, пристосувань, інструментів.

3.22. . Інструменти загального користування брати з дозволу вчителя і водночас після користування повернути їх.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Упорядкуйте робоче місце, приберіть відходи, сміття,

4.2. Покладіть інструменти в порядок, встановлений вчителем.

4.3. Старанно приберіть робоче місце.

4.4. Приведіть себе до порядку і залиште кабінет з дозволу вчителя.

4.5. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення.

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. У разі ситуації, яка може призвести до нещасного випадку необхідно:

  • припинити роботу;

  • про несправність повідомити вчителя.

5.2. У разі виникнення пожежі телефонувати в пожежну частину.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити заходів для надання йому медичної допомоги.

Розробила вчитель трудового навчання _____________ (Л.В.Турчак)

«Погоджено»

Заступник директора зНР ______________(В.М.Трубенко)

Інженер з охорони праці ______________(О.А.Вакуленко)

КЗ «Смілянська спеціальна «Затверджено»

загальноосвітня Директор_________________І.І.Ліпінський

школа-інтернат І-ІІ ступеня

Черкаської обласної ради» Наказ № від р.

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 8

під час роботи на швейній машині

1. Загальні положення.

1.1. До роботи на швейній машині з ручним, ножним та електричним приводом допускаються особи, які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання, інструктажі з охорони праці.

1.2. Можливі небезпечні випадки під час роботи:

  • поранення обличчя, проколи рук;

  • перелом кісток пальців та рук;

  • враження електричним струмом.

1.3. Дотримуватися вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарних норм і правил особистої гігієни.

1.4. Виконувати тільки ту роботу яку доручив учитель.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1.Одягніть спецодяг. Волосся обов'язково приберіть під косинку. Заправте звисаючі зав’язки фартуха та іншого одягу під фартух або халат.

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи, приберіть з платформи машини сторонні речі.

2.3. Оглянте шнур привода електричної швейної машини та розетку.

2.4. Перевірте чи надійно закріплені лапка та голка.

2.5. Перед зшиванням переконайтеся у відсутності на лінії шва голок та шпильок.

2.6. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.7. Підготуйте до роботи свій інструмент і пристрої, впевнившись в їх справності.

2.8.Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

3.3. Використовуйте інструмент за призначенням, тому що можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму.

3.4. Світло на швейну машину повинно падати з лівої сторони або з переду.

3.5. Седіти за швейною машиною потрібно прямо, злегка нахиливши голову вперед.

3.6 На швейній машині з ножним приводом ноги стоять на педалі при чому права трішки спереду лівої.

3.7. На педаль натискати плавно без ривків.

3.8. Руки повинні лежати на платформі машини: ліва на виробі, а права спереду лівої під рукавом машини.

3.9. Не нахилятися близько до рухомих частинами машини.

3.10. Повертайте махове колесо тільки на себе.

3.11. Не тримайте пальці рук занадто близько до лапки, щоб голка їх не проколола.

3.12. Прошивати потовщені місця на знижених обертах.

3.13. Не тягнути і не підштовхувати тканину.

3.14. На швейній машині з ножним приводом не притримувати привідний ремінь рукою, бо можна поранитися металевою скрепкою.

3.15. Не знімати і не одягати приводний ремінь на робочому ходу машини.

3.16. Не тримати ноги на педалі машини з ножним та електричним приводом під час установлення голки, шпульного ковпачка заправки нитки в машинну голку.

3.17. Включену в розетку швейну машину з електричним приводом не залишати без нагляду .

3.18. Чистку, змазку, ремонт швейної машини з електричним приводом виконувати тільки після відключення її від електромережі.

3.19. Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

3.20. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.21. Дбайливо ставтесь до устаткування, пристосувань, інструментів.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Швейну машину з електричним приводом відключити від електромережі.

4.2. Упорядкуйте робоче місце, приберіть деталі, матеріал, сміття, відходи.

4.3. Старанно приберіть робоче місце.

4.4. Покладіть інструменти в порядок, встановлений вчителем.

4.5. Приведіть себе до порядку і залиште майстерню з дозволу вчителя.

4.6. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. У разі виявлення несправності в розетці, вилці, шнурі, а також дію електричного струму при доторкання до корпуса машини:

  • припинити роботу;

  • відключити машину від електромережі;

  • про несправність повідомити вчителя.

5.2. У разі виникнення пожежі телефонувати в пожежну частину.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити

заходів для надання йому медичної допомоги.

Розробила вчитель трудового навчання _____________ (Л.В.Турчак)

«Погоджено»

Заступник директора зНР ______________(В.М.Трубенко)

Інженер з охорони праці ______________(О.А.Вакуленко)

КЗ «Смілянська спеціальна «Затверджено»

загальноосвітня Директор_________________І.І.Ліпінський

школа-інтернат І-ІІ ступеня

Черкаської обласної ради» Наказ № від р.

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ №9

під час роботи з праскою

1. Загальні положення.

1.1. До роботи з праскою допускаються особи, які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання, інструктажі з охорони праці.

1.2. Можливі небезпечні випадки під час роботи:

  • опіки частин тіла;

  • враження електричним струмом

1.3. Дотримуватися вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарних норм і правил особистої гігієни.

1.4. Виконувати тільки роботу, доручену вчителем.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики, сховайте волосся під головний убір).

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

2.3. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.4. Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

3.3. Використовуйте інструмент за призначенням, тому що можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму.

3.4. Вмикайте і вимикайте праску сухими руками.

3.5. Виймайте вилку, притримуючи розетку рукою.

3.6. Не торкайтеся, одночасно однією рукою до праски, а другою до радіаторів, труб.

3.7. Не залишайте ввімкнуту праску без нагляду.

3.8. Ставте праску на спеціальну підставку.

3.9. Стежте за тим, щоб підошва праски не торкалася шнура.

3.8. Слідкуйте за відповідним режимом роботи праски, який відповідав би матеріалу виробу.

3.9. В приміщенні з бетонною підлогою під час прасування стійте на гумовому килимку.

3.10. Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

3.11. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.12. Дбайливо ставтесь до устаткування, пристосувань, інструментів.

3.13. Інструменти загального користування брати з дозволу вчителя і водночас після користування повернути їх.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Вимкніть праску з електромережі.

4.2. Упорядкуйте робоче місце, приберіть деталі, сміття, відходи.

4.3. Старанно приберіть робоче місце.

4.4. Покладіть інструменти в порядок, встановлений вчителем.

4.5. Приведіть себе до порядку і залиште майстерню з дозволу вчителя.

4.6. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення.

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. У разі виявлення несправності в розетці, вилці, шнурі, а також дію електричного струму при доторканні до корпусу праски:

  • припинити роботу;

  • відключити праску від електромережі;

  • про несправність повідомити вчителя.

5.2. У разі виникнення пожежі телефонувати в пожежну частину.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити

заходів для надання йому медичної допомоги.

Розробила вчитель трудового навчання _____________ (Л.В.Турчак)

«Погоджено»

Заступник директора зНР ______________(В.М.Трубенко)

Інженер з охорони праці ______________(О.А.Вакуленко)

КЗ «Смілянська спеціальна «Затверджено»

загальноосвітня Директор_________________І.І.Ліпінський

школа-інтернат І-ІІ ступеня

Черкаської обласної ради» Наказ № від р.

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 10

під час роботи на оверлоку

1. Загальні положення.

1.1. До роботи на оверлоку допускаються особи, які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання, інструктажі з охорони праці.

1.2. Можливі небезпечні випадки під час роботи:

поранення обличчя, рук, частин тіла;

перелом кісток пальців та рук;

враження електричним струмом.

1.3. Дотримуватися вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарних норм і правил особистої гігієни.

1.4. Виконувати тільки ту роботу яку доручив учитель.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1.Одягніть спецодяг. Волосся обов'язково приберіть під косинку. Заправте звисаючі зав’язки фартуха та іншого одягу під фартух або халат.

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи, приберіть з платформи оверлока сторонні речі.

2.3. Оглянте шнур приводи електричного оверлока та розетку.

2.4. Перед зшиванням переконайтеся у відсутності на лінії шва голок та шпильок.

2.5. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.6. Підготуйте до роботи свій інструмент і пристрої, впевнившись в їх справності.

2.7.Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

3.3. Використовуйте інструмент за призначенням, тому що можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму.

3.4. Світло на оверлок цовинно падати з лівої сторони або з переду.

3.5. Сидіти за оверлокрм потрібно прямо, злегка нахиливши голову вперед.

3.6. На педаль натискати плавно без рівків.

3.7. Руки повинні лежати біля платформи оверлока: права на виробі, а ліва спереду правої за ричагом оверлока.

3.8. Не нахилятися близько над рухомими частинами оверлока.

3.9. Повертайте махове колесо тільки на себе.

3.10. Не тримайте пальці рук занадто близько до ножа, щоб ніж їх не порізав.

3.11. Оверловувати потовщені місця на знижених обертах.

3.12. Не тягнути і не підштовхувати тканину.

3.13. Не тримати ноги на педалі під час установлення голки, заправки нитки в голку, петляч.

3.17. Включений в розетку оверлок не залишати без нагляду .

3.18. Чистку, змазку, ремонт оверлока виконувати тільки після відключення її від електромережі.

3.19. Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

3.20. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.21. Дбайливо ставтесь до устаткування, пристосувань, інструментів.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Оверлок відключити від електромережі.

4.2. Упорядкуйте робоче місце, приберіть деталі, матеріал, сміття, відходи.

4.3. Старанно приберіть робоче місце.

4.4. Покладіть інструменти в порядок, встановлений вчителем.

4.5. Приведіть себе до порядку і залиште майстерню з дозволу вчителя.

4.6. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення.

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. У разі виявлення несправності в розетці, вилці, шнурі, а також дію електричного струму при доторкання до корпусу оверлока:

припинити роботу:

відключити оверлок від електромережі:

про несправність повідомити вчителя.

5.2. У разі виникнення пожежі телефонувати в пожежну частину.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити заходів для надання йому медичної допомоги.

Розробила вчитель трудового навчання _____________ (Л.В.Турчак)

«Погоджено»

Заступник директора зНР ______________(В.М.Трубенко)

Інженер з охорони праці ______________(О.А.Вакуленко)

КЗ «Смілянська спеціальна «Затверджено»

загальноосвітня Директор_________________І.І.Ліпінський

школа-інтернат І-ІІ ступеня

Черкаської обласної ради» Наказ № від р.

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 11

під час в’язання гачком та спицями

1. Загальні положення.

1.1. До роботи в кабінеті з обслуговуючих видів праці допускаються особи, які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання, інструктажі з охорони праці.

1.2. Можливі небезпечні випадки під час роботи:

  • поранення очей, рук, частин тіла;

1.3. Дотримуватися вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарних норм і правил особистої гігієни.

1.4. Виконувати тільки ту роботу яку доручив учитель.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики, сховайте волосся під головний убір).

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

2.3. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.4. Підготуйте до роботи свій інструмент і пристрої, впевнившись в їх справності.

2.5. Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

3.3. Використовуйте інструмент за призначенням, тому що можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму.

3.4. Зберігайте гачок та спиці в чохлику, коробці або пеналі.

3.5. Гачок та спиці мають бути тарно відшліфовані.

3.6. Робочий кінець гачка або спиці не повинен бути гострим, так як можна поранити пальці.

3.7. При в'язанні розташовуйтесь на відстані один від одного не менш, аніж 30-40 см.

3.8. При в’язанні:

  • не робити різких рухів;

  • не розмахувати руками;

  • не нахилятися низько над виробом;

  • не брати гачок в рот;

  • не чухати частини тіла;

  • не вколювати гачок в одяг.

3.9. Не користуйтеся іржавими гачками та спицями.

3.10. Після роботи гачок та спиці покласти в чохлик.

3.11. Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

3.12. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.13. Дбайливо ставтесь до устаткування, пристосувань, інструментів.

3.14. . Інструменти загального користування брати з дозволу вчителя і водночас після користування повернути їх.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Упорядкуйте робоче місце, приберіть відходи, сміття,

4.2. Покладіть інструменти в порядок, встановлений вчителем.

4.3. Старанно приберіть робоче місце.

4.4. Приведіть себе до порядку і залиште кабінет з дозволу вчителя.

4.5. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення.

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. У разі ситуації, яка може призвести до нещасного випадку необхідно:

  • припинити роботу;

  • про несправність повідомити вчителя.

5.2. У разі виникнення пожежі телефонувати в пожежну частину.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити заходів для надання йому медичної допомоги.

Розробила вчитель трудового навчання _____________ (Л.В.Турчак)

«Погоджено»

Заступник директора зНР ______________(В.М.Трубенко)

Інженер з охорони праці ______________(О.А.Вакуленко)

КЗ «Смілянська спеціальна «Затверджено»

загальноосвітня Директор_________________І.І.Ліпінський

школа-інтернат І-ІІ ступеня

Черкаської обласної ради» Наказ № від р.

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 12

під час роботи з компютером

1. Загальні положення.

1.1 До роботи на ПК допускаються учні, які пройшли інструктаж з охорони праці.

1.2.Основні небезпечні та шкідливі чинники в роботі:

Травмування електричним струмом;

Перевтома органів зору;

Випромінювання;

Навантаження на опорну систему.

1.3.Заняття з ПК повинні проводитися лише в присутності педагога. Педагог, який має вищу педагогічну освіту і пройшов інструктаж з техніки безпеки, за період роботи з ПК несе відповідальність за безпеку дітей.

1.4. Навчання на ПК має проводитися з урахуванням можливостей кожного учня в індивідуальному режимі, який визначає вчитель.

1.5. У разі несправності електрообладнання, його складових частин слід звернутися до працівників сервіс-центрів, не починаючи повторне вмикання або ремонт самостійно.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Перевірити наявність та надійність заземлення електрообладнання.

2.2. Слід виконувати всі вказівки вдителя по безпечному поводженню з приладами та пристроями, що використовуються під час роботи.

2.3. Перед початком навчання вчитель повинен візуально перевірити непошкодженість захисного заземлення.

2.4. Клавіатура повинна бути зручною для виконання роботи двома руками, конструктивно відокремлена від монітора для забезпечення можливості її оптимального розташування та прийняття раціональної робочої пози. Висота клавіатури на рівні середнього ряду не повинна перевищувати ЗО мм.

2.5. Екран ПК слід розташовувати на оптимальній відстані від очей учня, але не ближче 0,4 м залежно від розміру екрана монітора.

2.6. У разі виникнення будь-яких несправностей, не вимикаючи ПК, негайно повідомте про це вчителя.

3. Вимоги безпеки під час роботи.

3.1 .Безперервну роботу учнів з екраном відео монітора немає перевищувати:

Для учнів 5-х класів - 15 хв. на одну навчальну годину;

Для учнів 6-7-х класів - 20 хв. на одну навчальну годину;

Для учнів 8-9-х класів - 25 хв. на одну навчальну годину.

3.2. Під час роботи не допускається:

Експлуатація кабелів та проводів з пошкодженою або такою, що втратила захисні властивості за час експлуатації, ізоляцією, розміщення електрообладнання поблизу джерел тепла у місцях із недостатньою ізоляцією.

Залишати увімкненим ПК без догляду на тривалий час - більше ЗО хв.

Підключати ПК до електромережі та електророзеток, що не мають захисного заземлення.

3.3. Для підключення переносної електроапаратури застосовують гнучкі проводи в ізоляції.

3.4. Слід вимикати кабель живлення електрообладнання з електромережі, якщо воно залишається непрацюючим тривалий час - добу і більше.

3.5.Забороняється допускати сторонніх осі, які не беруть участі у роботі. 3.6.Забороняється виконувати дії по обслуговуванню та ремонту принтера під час його роботи.

3.7. ПІД час роботи бути уважним і не звертати уваги на сторонні речі.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1 Відключити ПК від електромережі.

4.2. Прибирання робочих місць після закінчення роботи проводиться відповідно до вказівок учителя.

5. Вимоги безпеки в аварійній ситуації.

5.1. У разі появи незвичного звуку, запаху паленого, самовільного вимикання системного блоку негайно припинити роботу й повідомити вчителя про аварійні ситуації (пожежа, поява сильних сторонніх запахів), не допускати паніки і підпорядковуватися тільки вказівкам учителя.

5.2. У разі одержання травми, а також поганого самопочуття учні повинні негайно повідомити про це вчителя. За необхідності потрібно негайно викликати швидку медичну допомогу по телефону 103.

5.3. У разі загоряння в майстерні необхідно відразу ліквідувати пожежу. Для цього:

Повідомити пожежну охорону (тел. 101);

Вжити заходів щодо евакуації людей з приміщення;

Вимкнути електромережу.

Розробила вчитель трудового навчання _____________ (Л.В.Турчак)

«Погоджено»

Заступник директора зНР ______________(В.М.Трубенко)

Інженер з охорони праці

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Виготовлення халата без коміра. 9 клас
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Трудове навчання
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    8122
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    ZS980586
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти