Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

План-конспект уроку з модуля ГІМНАСТИКА для 9 класу

Фізична культура

Для кого: 9 Клас

25.02.2021

557

21

0

Опис документу:
В даному конспекті автор ставить мету: Оволодіння навичками самострахування під час виконання гімнастичних вправ; закріпити навички виконання перекидів вперед та назад і стійки на голові (хлопчики) та «мосту» (дівчатка); сприяння зміцненню здоров’я засобами виконання вправ лікувальної фізичної культури(ЛФК) ля профілактики викривлень спини та захворювання на сколіоз; виховання в учнів уваги, сили волі та взаємодопомоги.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

План-конспект уроку з гімнастики для учнів 9 класу

Тема: ГІМНАСТИКА

Мета: Оволодіння навичками виконання елементів акробатичних комбінацій, вивчених у попередніх класах; закріпити навички виконання стійки на голові (хлопчики) та «мосту» (дівчатка); сприяння зміцненню здоров’я засобами гімнастичних вправ; виховання в учнів уваги, сили волі та взаємодопомоги.

Завдання уроку:

  1. Ознайомити учнів з різновидами гімнастики, що культивуються в Україні.

  2. Повторити комбінації елементів вправ з акробатики, вивчені в попередніх класах.

  3. Закріпити навички виконання стійки на голові (хлопчики) та «мосту» (дівчатка).

  4. Розучити комплекс загально - розвиваючих вправ в парах та правила гри на увагу «Повтори за мною».

  5. Сприяти розвитку координації рухів, спритності, гнучкості засобами гімнастичних і спеціальних вправ.

  6. Сприяти вихованню в учнів організованості, цілеспрямованості, взаємодопомоги, самострахування та вміння долати труднощі.

Обладнання та інвентар: гімнастичні мати, свисток, секундомір,

метр для довгого перекиду вперед.

Місце проведення: спортивний зал.

Дата проведення: 15.01.2015 р.

Час проведення: 9.25 - 10.10 (2-ий урок).

Учитель: ЧИЖ Вікторія Василівна

ТЕОРІЯ: Різновиди гімнастики, що культивуються в Україні

Слово «гімнастика» походить від грецького слова «гімнос», що в перекладі означає – оголений.

Гімнастика – це система спеціально підібраних фізичних вправ і науково обґрунтованих методичних прийомів спрямованих на розв’язання завдань педагогічного та оздоровчого, гігієнічного характеру, всебічного розвитку, вдосконалення рухових здібностей, зміцнення здоров’я.

Види гімнастики:

  1. Освітньо-розвивальні види:

а) базова:

1) основна гімнастика – це засіб фізичного виховання (ЗРВ, стройові

вправи, акробатичні вправи, вправи у висах та опорах).

2) атлетична гімнастика – це система вправ, для розвитку сили,

поєднана із всебічною фізичною підготовкою, спрямованою на

зміцнення здоров’я.

1

3) прикладна гімнастика:

- професійно-прикладна гімнастика спрямована на загальний

розвиток, удосконалення рухових здібностей від яких залежить

успіх в оволодінні професії.

- спортивно-прикладна гімнастика є складовою частиною загальної

і спеціальної фізичної підготовленості спортсмена в різних видах

спорту.

- військово-прикладна гімнастика є основою фізичної підготовки

військовослужбовців різних родів військ.

  1. Оздоровчі види:

а) гігієнічна – це засіб фізичного виховання для зміцнення і

збереження здоров’я людини, підвищення життєдіяльності

організму в цілому, підтримання бадьорості, доброго настрою:

    1. ранкова гімнастика (зарядка) – застосовується з метою швидкого досягнення оптимального стану організму після сну.

    2. професійна гімнастика – спрямована на використання фізичних вправ в режимі робочого дня з метою підвищення працездатності, зняття втоми, профілактики професійних захворювань (вступна гімнастика, фізкультпауза, фізкультхвилинка, мікропауза).

    3. Ритмічна гімнастика – різновид гімнастики оздоровчої спрямованості (танцювальні елементи під ритмічну музику, ЗРВ, стрибки).

б) лікувальна гімнастика – це засіб швидкого і повноцінного

відновлення здоров’я, підвищення працездатності, а також

розвитку фізичних якостей (сили, швидкості, витривалості,

гнучкості, координації рухів) необхідних в умовах трудової

діяльності.

  1. спортивні види (це багатоборство):

    1. спортивна гімнастика;

    2. художня гімнастика;

    3. спортивна акробатика.

2

п\п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА УРОКУ - 13 - 14 ХВИЛИН

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Організований перехід до місця занять.

Шикування в одну шеренгу. Рапорт чергового. Привітання.

Повідомлення учням завдань уроку. Розповісти про різновиди гімнастики, що культивуються в Україні.

Повторити стройові вправи на місці:

- перешикування із однієї шеренги в дві (і навпаки).

Ходьба в обхід залу в колоні по одному:

  • стройовим кроком;

  • протиходом.

Повторити різновиди бігу:

- з високим підніманням стегна;

- із захльостуванням гомілок назад ;

- з поворотом на 360 0 в ліву та праву сторони;

- звичайний біг.

Ходьба в обхід залу в колоні по одному.

Перешикування з колони по одному в колону по два.

20 с

1 хв

До 2 хв

1 хв 30 с

До 1 хв

1 хв 30 с

30 с

До 1 хв

Дистанція – 2 кроки.

Перевірити стан одягу та спортивного взуття.

Звернути увагу на чітке виконання команд чергового.

Повідомити, пояснити, відповісти на запитання учнів.

Фронтальний метод

організації діяльності

учнів.

Розрахунок на 1-2-й.

Виконати чітко за

командами вчителя.

Повторити, пояснити, виконати. Виправити помилки: підказкою, повторенням.

Потоковий метод організації діяльності учнів.

Дистанція – 2 кроки.

Темп середній.

Звернути увагу на поставу.

Темп повільний.

Високо піднімати коліна.

Дистанція – 2 кроки.

Дихання рівномірне.

Темп повільний.

Дистанція – 2 кроки.

Дробленням, через центр залу. Темп повільний.

3

Організаційно-методичні вказівки

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА УРОКУ - 13 - 14 ХВИЛИН

9.

10.

Перешикування із двох шеренг у дві колони.

Комплекс ЗРВ в парах:

1) В.п. - стоячи лицем один до одного, тримаючись за руки внизу.

1-руки в сторони;

2-руки вгору;

3-руки в сторони; 4-в.п..

2) В.п. – стоячи лицем один до одного, ноги нарізно, руки прямі покласти на плечі партнеру.

1-2-пружні нахили вліво;

3-4-пружні нахили вправо.

3) В.п. - стоячи спиною один до одного, взятися за руки внизу.

1-2-крок лівою ногою, руки дугами назовні-вгору, прогнутися;

3-4-в.п..

4) В.п. - стоячи спиною один до одного, руки зчепити під лікті.

1- А-пружний нахил вперед, піднімаючи партнера на спину;

2-в.п.;

3- В-пружний нахил вперед, піднімаючи партнера на спину;

4-в.п..

5) В.п. - стоячи спиною один до одного, руки зчепити під лікті.

1-2 – присісти;

3-4 – повернутися у в.п..

6) В.п. – стоячи правим боком один до одного, руки на плече партнеру.

20 с

4 хв 20 с

4-6 разів

5-6 разів

4-6 разів

6-8 разів

Дихання рівномірне.

Звернути увагу на поставу.

Пояснити, показати, виконати.

Міцно тримати один одного за руки.

Темп середній.

Партнери взаємно підсилюють нахил.

Темп повільний.

Утримувати рівновагу.

Нахилятися обережно, щоб не перекинути партнера.

Виконати одночасно.

Вставати повільно!

4

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА УРОКУ - 13 - 14 ХВИЛИН

1- мах лівою (правою) ногою в сторону; 2-в.п.;

3- мах лівою (правою) ногою вперед; 4-в.п.;

5-мах лівою(правою) ногою назад; 6-в.п.;

7-8 – поворот кругом, зміна положення рук.

7) В.п. – А упор лежачи, ноги нарізно, В – утримує ноги А біля свого поясу.

1-А – зігнути руки, В –

напівприсід; 2-в.п.;

3-4 – те ж саме.

8) В.п. - стоячи лицем один до одного, ноги нарізно, руки прямі покласти на плечі партнеру.

1 - одночасні стрибки вперед;

2 - одночасні стрибки назад;

3 – стрибки ноги нарізно;

4 – в.п..

9) В.п. – стоячи один за одним; А – руки на пояс, В – руки на плечі партнеру.

А – стрибки на одній двох ногах, В – чинить опір, натискаючи на плечі - А

10) В.п. – стійка ноги нарізно, обличчям один до одного, узявшись за руки на рівні грудей.

1-4 – стрибки просуваючись по колу (за годинниковою стрілкою);

5-8 – те саме, (проти годинникової стрілки).

3-4 рази

По 8-10 разів

кожен

4-6 разів

При виконанні маху – ноги мають бути прямі.

Змінний метод виконання вправи.

Віджимання виконувати

за командою вчителя.

Партнери домовляються

в яку сторону стрибають спочатку.

Руки прямі.

Виконувати обережно, міцно тримаючись за руки.

5

11.

Вимірювання ЧСС за 6 сек.

30 с

Звернути увагу на учнів, у яких пульс більший, ніж 140 -150 уд/хв.

ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ - 18 - 19 ХВИЛИН

1.

2.

Повторити елементи вправ з акробатичних комбінацій, вивчених у попередніх класах:

  • перекид вперед;

  • перекид назад;

  • довгий перекид вперед (хлопці);

  • стійка на лопатках (дівчата);

  • «міст» з положення лежачи (хлопчики) та з положення стоячи (дівчатка);

  • переворот в сторону;

  • стійка на голові і руках (хлопці);

  • стійка на руках з опорою ніг на стіні (хлопці і сильніші дівчатка).

Вправи на розвиток гнучкості:

  • нахил тулуба вперед з положення сидячи; (орієнтування на результат: хл.+10 см, дівч.+15 см)

  • розгинання тулуба з

положення лежачи на животі,

руки в «замок» за голову.

7-8 хв

5-6 хв

По 3 спроби

кожен

Потоковий метод організації діяльності учнів. Наступний виконує після того, як попередній учень зійде з матів.

Виконати у групуванні.

Виправити помилки: підказкою, показом, повторенням.

Виконати з допомогою і страхуванням!

Пояснити. Повторити, які можуть бути помилки при виконанні «колеса».

Виконати потоковим методом. Дотримуватися дистанції!

Ноги утримують два партнери, в нахилі - біля колінного суглобу, у розгинанні - за гомілки.

6

3.

Закріпити навички виконання стійки на голові (хлопчики) та «мосту» (дівчатка).

5 хв

Груповий метод виконання вправ.

Призначити старших в групах хлопців і дівчат.

Перевірити на оцінку: вибірково.

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ - 3 - 4 ХВИЛИНИ

1.

2.

3.

4.

5.

Шикування по точках залу.

Рухлива гра на увагу «Повтори за мною»:

1 – два хлопки в долоні, три тупання ногами;

2 – три хлопки в долоні, два тупання ногами;

3 – один хлопок в долоні, одне тупання лівою ногою, один хлопок в долоні, одне тупання правою ногою, три хлопки в долоні ;

4 – два хлопки в долоні, одне тупання лівою ногою, два хлопки в долоні, одне тупання правою ногою, один хлопок в долоні, два тупання ногами.

Шикування в шеренгу.

Підведення підсумку уроку.

Домашнє завдання: виконувати згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги (хлопці) та від лави або дивану (дівчата).

30 с

1хв

20 с

1-2 хв

10 с

Хлопчики - 25 разів,

дівчатка - 15 разів

Виконати за командою учителя.

Пояснити правила гри «Повтори за мною» (гра на розвиток уваги, ритму та координації рухів).

Вправи виконуються у вигляді гри, за командою учителя: «Три-чотири».

Розповісти, пояснити, показати.

Виправити помилки.

Біля бічної лінії розмітки спортзалу.

Похвалити учнів, які старалися на 90-100 %.

Дати пораду відстаючим учням.

Оголосити бали учням!

Розповісти, пояснити.

7

ТЕМА (МОДУЛЬ): ГІМНАСТИКА Теоретична підготовка

Правила техніки безпеки під час занять гімнастикою

Пам’ятай і завжди виконуй!

1.Займайся завжди у спортивній формі та у змінному спортивному взутті (можна у чешках). Форма для занять гімнастикою: для хлопців – труси та майка, для дівчат – гімнастичні купальники (або штани і футболка). 2.Взуття повинне мати підошву, яка унеможливлює ковзання. 3.Залишай гострі предмети (шпильки, значки, тощо) у роздягальні. 4.Не тренуйся у прикрасах та годинниках. Мобільний телефон віддай учителю або залиш вдома.

5.Заборонено жувати гумку під час занять.

6.На початку занять обов’язково зроби розминку!

7.Не перебігай через місця, де проходять заняття та змагання! 8.Займайся на гімнастичних приладах і снарядах тільки під наглядом учителя. 9.Слідкуй за тим, у щоб у місцях зіскоків зі снарядів були укладені гімнастичні мати та щоб їхня поверхня була рівною. 10.Виконуючи стрибки і зіскоки зі снарядів, приземляйся м’яко на носки, пружно присідаючи.

11.Виконуй складні вправи із страхуванням.

12.Слідкуй за тим, щоб поверхня перекладини завжди була гладкою. Перед виконанням вправ на перекладині протри гриф сухою ганчіркою та зачисти наждачним папером.

13.Не стій близько до снаряду під час виконання вправи іншим товаришем. 14.Пильнуй, щоб під час виконання вправ на спортивних снарядах (приладах) твої долоні були сухими.

15.Під час поточного виконання вправ (один за одним) дотримуйся достатнього інтервалу, щоб запобігти зіткнень.

16.При заняттях на брусах встановлюй ширину жердин, виходячи з довжини твого передпліччя.

17.Перед заняттям слід перевірити надійність закріплення поперечини, опор гімнастичного коня і козла, закріплення стопорних гвинтів брусів. 18.Виконуй опорний стрибок тільки тоді, якщо гімнастичні кінь або козел закріплені.

19.Застосовуй прийоми страховки та самостраховки.

20.Глузувати з товаришів, коли вони виконують вправи, не варто.

8

Спортивна гімнастика — олімпійський вид спорту, який включає в себе вправи на спритність, різновид гімнастики.

Гімнастика (від грец. «гімназо» — навчаю, треную). Програма сучасної чоловічої спортивної гімнастики складається із вправ на шести предметахвільних вправ, вправ на  поперечині паралельних брусахкільцях, гімнастичному коні та опорного стрибка.

Програма сучасної жіночої спортивної гімнастики складається із вправ на чотирьох предметах: вільних вправ, вправ на різновисоких брусах, на гімнастичній колоді та опорного стрибка.

На великих турнірах окрім змагань на окремих предметах (снарядах) розігрується також абсолютна першість — за сумою оцінок на всіх предметах, та командна першість — змагання між збірними країн.

Справами спортивної гімнастики опікується  Міжнародна федерація гімнастики (латинське скорочення FIG — Federation Internationale de Gymnastique).

ОЛЕГ ВЕРНЯЄВ

Гімнастика - це своєрідна історично складена форма фізичної діяльності, яка являє собою систему спеціально підібраних вправ і методів, яка у поєднанні з іграми, туризмом, плаванням та іншими засобами ефективно впливає на укріплення здоров’я та фізичний розвиток, вдосконалення рухових здібностей людини, а у спортивній діяльності - високим досягненням у багатьох видах спорту, особливо у мистецтві володіння тілом.

Види оздоровчої гімнастики: гігієнічна гімнастика, лікувальна гімнастика, ритмічна гімнастика, аеробіка, шейпінг, стретчінг, каланетика, пілатес.

Витоки гімнастики спостерігаються зі стародавніх часів, коли різні вправи і танці були спрямовані на показ сили, гнучкості, спритності, сміливості, емоційного підвищення, а пізніше на формування краси статури людини.

Саме слово “гімнастика” запозичене з грецької мови і має два значення: “гімнос” - обнаженній та (грец. Gimnasio) - “гімназіо” - вправлятися, тренуватися. Спортивна гімнастика є окремим видом гімнастики, де в умовах змагань за допомогою кваліфікованих суддів експертно-оцінним методом у балах, визначається якість виконання вправи (її складність та гармонійність) і визначається місце (рейтинг) спортсменів Від Олімпійських ігор у Гельсінкі 1952 року до Олімпійських ігор в Афінах 2004 року українські гімнасти були олімпійськими чемпіонами і призерами. Всьому світу відомі імена видатних гімнастів: Віктор Чукарин і Марія Гороховська, Борис Шахлин і Лариса Латиніна, Юрій Титов і Поліна Астахова, Богдан Макуц і Стелла Захарова, Роман Зозуля і Оксана Омельянчик, Лілія Подкопаєва, Тетяна Гуцу і Олександр Береш [8]. На ХХVІІІ Олімпіаді в Афінах (2004р.) перемогли гімнасти Володимир Гончаров (на брусах) і Юрій Нікітін (на батуті). До Олімпійських ігор у Лос-Анджелесі 1984 року, які були бойкотовані, у складі команди колишнього СРСР готувалась школярка з 8 класу ЗОШ № 17 м. Житомира, чемпіонка України 1983р. з вільних вправ, срібний призер Спартакіади народів СРСР 1983р. майстер спорту Маргарита Іршенко (тренери: Айунц Л.Р., Айунц В.І., хореограф Савитська Н.О.)

Гімнастика як науково - методична дисципліна є частиною науки про фізичне виховання .

Методологічною основою гімнастики є об’єктивне знання про людину і суспільство, яке базується на комплексі наук: педагогіки, психології, анатомії, фізіології, гігієни, теорії фізичного виховання, біомеханіки, математичної статистики та ін. Гімнастика має свою історію, теорію та методику виховання, засоби і методи викладання, розробки нових складних гімнастичних елементів, загальні основи навчання і виховання спортсменів високого класу, закономірності технічної підготовки складних вправ.

Термінологія гімнастики є базовою основою всієї спортивної термінології і має значний обсяг понять, категорій, правил користування, без яких неможливий подальший розвиток у різних видах спорту. Суддівство в гімнастичних видах має свою складну та багатоманітну специфіку і є складною частиною знань про гімнастику.

Засоби і методи гімнастики

Засоби - це гімнастичні вправи, ритм і музичний супровід занять, слово педагога як псіхо - регулюючий вплив, природні сили, гігієнічні процедури, творчо-мистецька насиченість рухів.

Метод – „система цілеспрямованих дій та впливів, що приводять до цілі. Методичний прийом – спосіб реалізації метода в конкретної педагогічної ситуації”

[14,- с.58-59]. Методи у гімнастиці - це способи застосування вправ та інших засобів щодо запланованого впливу і одержання очікуваної реакції, закріплення та вдосконалення певних характеристик і параметрів рухів.

Методичні особливості гімнастики

1) Домінування цілісно-розчленованого методу навчання та вдосконалення складних вправ і комбінацій на основі розкладу вправи на окремі частини (фази) за смисловим принципом або біомеханічною доцільністю. Свідоме оволодіння базовою структурою окремого елемента, подібне вдосконалення частин та вправи в цілому.

2) Можливість вузько спрямованого (аналітичного) розвитку і вдосконалення окремих м’язових груп, рухових якостей (наприклад: гнучкості в окремому суглобі) або поєднань якостей, систем і органів та вплив на психічні здібності особистості.

3) Використання природних видів вправ: біг, ходьба, стрибки, поштовхи та інші з суто гімнастичними формами і перетвореннями природних рухів в гімнастичні форми.

4) Можливість ускладнювати вправи за рахунок зміни вихідних і кінцевих положень. Поєднання окремих вправ у зв’язки. Виконання вправ в умовах м’язової та розумової втоми, емоційного збудження або пригнічення на різних обладнаннях у різних умовах оточуючого середовища.

5) Активізація занять за рахунок використання музики, комунікативного ефекту групових вправ і масових виступів.

6) Можливість чіткого регулювання (дозування) навантажень різного характеру відповідно до контингенту (віку, статі, підготовленості, стану здоров’я та ін.).

7) Використання інших видів спорту (плавання, спортивних ігор, туризму та інших) для відновлення або збагачення рухового досвіду і рухів складної координації і структури (стрибки, метання, лижі, слалом, гребля та ін.).

8) Оволодіння прийомами страхування та самострахування.

9) Попереднє спостереження за якістю обладнання та його закріплення.

10) Поєднання гімнастичних вправ з іншими спортивними видами; природних рухів з вправами, що придумані людиною (наприклад: стійка на руках, великі оберти, різні сальто з поворотами та ін.).

11) Розвиток сміливості у гімнастиці тримається на чітких навичках виконання складних вправ, високому ступені орієнтації у просторі та часі, своєчасному використанні страхування, достатньому попередньому рівні розвитку фізичних якостей та технічної підготовленості.

Особливості гімнастики.

Гімнастика від інших видів фізичної діяльності і видів спорту відрізняється тим, що вона поєднує природні рухи людини (ходьба, біг, стрибки і інше) з рухами, які видумані, створені фантазією людини /стійки на голові і руках, різні гімнастичні елементи на приладах - оберти, підйоми, сальто і інше/ в унікальну систему вправ, методів, прийомів, що є незамінним для поліпшення здоров'я, зміцнення постави, розвитку фізичних якостей: рухової координації, спритності, сили, швидкості, витривалості, гнучкості та їх сполучень, доведення рухової діяльності до ступеня високого мистецтва. З другого боку гімнастика цілеспрямована на розвиток і задоволення естетичних здібностей і потреб людини, - того, що притаманне тільки людині. Різноманітність гімнастичних вправ, вибірковий характер їх дії на ок- ремі групи м'язів, можливість чіткого дозування фізичного навантаження і різнобічність впливів - це незамінний засіб фізичного виховання. Гімнастика широко застосовується в дошкільних установах і в учбових закладах, в лікувально-профілактичній роботі і на виробництві, в армії і в спорті. Вправи гімнастики використовуються для вирішення спеціальних завдань в підготовці спортсменів всіх видів спорту. Гімнастичні вправи складають необхідну основу самостійних домашніх занять, виробничої гімнастики, фізкультурних пауз.

Гімнастику застосовують в професійно-прикладній фізичній підготовці фахівців різних галузей в установах і закладах. Під час гімнастичних занять набувають і вдосконалюються такі вміння і життєво-необхідні звички як ходьба, біг, лазіння, рівновага, стрибки, метання, підняття і перенесення вантажу, подолання перешкод і інші, які необхідні кожному в трудовій діяльності і під час військової служби.

Характеристика видів гімнастики і їх призначення.

Людина здібна виконати безліч різних рухів. Тому так різноманітні гімнастичні вправи. Однак, в кожному конкретному випадку застосовується обмежена їх кількість, придатних для рішення завдань. Прогрес системи фізичного виховання в XX ст., медичних досягнень, спеціалізація вправ, розвиток методів чіткого спрямування на організм людини дозволяють класифікувати гімнастику на окремі групи і види, вказати їх призначення, визначити засоби.

Види гімнастики

СХЕМА І

І. Освітньо – розвиваючі:

1.Основна

2. Жіноча

3. Атлетична

4. Шейпинг

5. Стретчинг

ІІ. Оздоровчо- гігієнічні:

  1. Ранкова

  2. Професійна

  3. Ритмічна

  4. Дихальна

  5. Ушу – Йога

ІІІ. Спортивно масові та рекреаційні:

  1. Спортивна

  2. Художня

  3. Акробатика

  4. Аеробіка

  5. Масові виступи

ІV. Спеціалізовані за класифікацією:

1. Спортивна

2. Художня

3. Акробатика

4. Аеробіка

5.Стрибки – батут

V. Прикладні:

1. Професийно-прикладна

2. Військово-прикладна

3. Спортивно-прикладна

VІ. Лікувальні:

1. Коригуюча

2. Реабілітаційна

3. Функціональна

Конкретна характеристика груп і видів гімнастики

Основна гімнастика - відносно самостійний вид гімнастики, що використовується в фізичному вихованні людей різних за віком, а) для загального фізичного розвитку і закріплення їх здоров'я, б) як освітньо- розвиваючий засіб фізичного виховання отримала поширення в роботі з дітьми дошкільного і шкільного віку, з навчаючими різних учбових закладів і студентами вузів, військовослужбовців і іншого контингенту. Як засіб фізичного виховання основна гімнастика доступна всім. На заняттях використовуються стройові, загальнорозвиваючі і прикладні вправи, різноманітні стрибки, вправи на гімнастичних снарядах, найпростіші елементи художньої гімнастики і акробатики. Освітньо-розвиваюче значення основної гімнастики пояснюється впливом вправ на всі функції людського організму: поліпшення працездатності органів і систем, формуванні правильної осанки, що пояснюється сприянням чіткого порядку і суворою дисципліною, музичним супроводом, що розвиває естетичні здібності.

Жіноча гімнастика - різновид основної гімнастики, в змісті якої, враховуються особливості жіночого організму, перш за все функції материнства. В зв'язку з цим багато вправ спрямовано на зміцнення м'язів таза, (малого таза і тазового дна), м’язів живота. В задачі жіночої гімнастики входить розвиток пластики, естетичного вираження рухів, почуття ритму і темпу, виховання таких рухових якостей, як спритність, гнучкість, витривалість, набуття прикладних навичок. Завдяки заняттям жіночих гімнастики; удосконалюється осанка, фігура стає стрункою, покращується хода. Заняття проводяться, як правило, з музичним супроводом. Доцільно проводити їх 2-3 рази на тиждень. В учбових закладах , де переважає жіночий контингент, учбові заняття жіночою гімнастикою набувають важливого значення.

Гігієнічна гімнастика є доступним засобом оздоровлення і фізичного виховання людей, джерелом сили, бадьорості і життєрадісності. Нею можна займатися в групах, протягом дня, в гуртожитках, колективно і індивідуально. Заняття можна проводити вранці, вдень (через 1,5-2г. після вживання їжі) або вечором (за 1-2 г. перед сном). Можна рекомендувати для 14 цього комплекси загальнорозвиваючіх вправ, які передаються по радіо або телебаченню. Однак цих вправ не досить для молодих людей, які систематично, займаються спортом. Ранкова гігієнічна гімнастика (РГГ) - частина гігієнічної гімнастики.

Атлетична гімнастика - це система вправ з додатковим опором, спрямованих на: а) розвиток сили і формування зовнішніх форм тіла, б) зміцнення суглобів, сухожилків та зв’язок, в) на всебічну фізичну підготовку г) підвищення функціональних можливостей спортсменів різних видів спорту. В наш час природним є бажання юнаків та дівчат стати сильним, спритним і красивими, здати норми державних тестів, бути готовими до служби в збройних силах та МВС. Однак, стати сильним і спритним можна лише шляхом систематичних занять фізичними вправами, фізичною працею, спортом. Тому зрозуміло популярність атлетичної гімнастики серед підлітків, юнаків та дівчат, яка пояснюється тим, що вона сприяє гармонійному розвитку всього тіла, пропорціям і мускулатури, формуванню правильної і красивої постави, сили спритності, гнучкості та ін. фізичних і морально-вольових якостей. Стабільно зростає популярність атлетизму з жіночого контингенту. До того без спеціальної атлетичної підготовки неможливі високі результати ні в одному виді спорту. Але тих вправ, які даються на навчально-тренувальних заняттях, занадто мало: ці заняття слід розглядати як методичні, де ви взнаєте ази атлетичної гімнастики. Крім них потрібно обов'язково виконувати ці вправи вдома, виконувати із знанням діла і систематично. Як же практично організувати свої домашні заняття атлетичною гімнастикою, силовою підготовкою? Перш за все слід придбати чи виготовити самому деякі спортивні снаряди, обтяження, які можна використовувати в ваших квартирних умовах або на площадці у дворі. Потім треба спланувати свої заняття в загальному режимі дня, виділити для цього 25-40 хв. щоденно чи через день. Після цього підібрати підходящий комплекс вправ з урахуванням ваших можливостей, полу, часу занять (вранці або вечором) наявності інвентарю. Перед тим, як розпочати заняття, запам'ятайте декілька загальних правил і порад, специфічних для атлетичної гімнастики: — користь від вправ з обтяженнями буде тільки тоді, коли вони виконуються регулярно; навантаження повинні відповідати віку, стану вашого здоров'я і статі; — навантаження з малими вагами, з незначними зусиллями неефективні для росту силових показників — з їх допомогою малих ватів і швидких рухів можна виховувати спритність, гнучкість, швидкість рухів; 15 — інтенсивність виконання вправ, величина фізичного навантаження, повинні наростати поступово; надмірні навантаження не корисні; — не форсувати навантаження: в перші заняття слід включити значну кількість вправ без обтяжень і тільки по мірі технічного оволодіння ними переходити до більших навантажень.; — навантаження повинні охоплювати всі м’язові групи, але акцент слід робити на більш слабких групах м'язів чи тих, які потрібно розвивати більше других для покращення форм тіла ; — силові тренування починаються з снарядом, який можна підняти не більше 8-10 раз підряд. В ході систематичних занять можна переходити до снаряду більшої маси, яку ви можете підняти 6-8; 3-4; 1-2 рази; — працюючи по комплексу вправ атлетичної гімнастики, слід уважно відноситись до постійних методичних вказівок, які даються до кожної вправи; особливо суворо треба виконувати рекомендації по диханню - затримка дихання при виконанні вправ шкідлива; — багаторазове повторення (12-16-20 раз ) сприяє збільшенню м’язової маси і рельєфу м'язів; — мала кількість повторень (3-4; 5-6 раз) які виконуються з великим напруженням або з великою швидкістю в меншій степені стимулюють збільшення м'язів і більшої швидкості і сили. Юнак 17-18 років повинен підтягуватись 10-12 раз, вдвічі більше віджиматися, 4-6 раз виконувати підйом силою, 8-12 раз підйом переворотом, не менше 4м лізти по канату без допомоги ніг.

Ритмічна гімнастика -- це різновид гімнастики оздоровчого напряму, основним змістом якої є загальнорозвиваючі вправи, біг, стрибки і танцювальні елементи, виконані під емоційно-ритмічну музику групами і поточним методом. В учбових закладах і там, де переважає жіночий контингент, ритмічна гімнастика має широкий розвиток і популярність.

Стретчинг – різні пози для збільшення рухомості суглобів і розтягу м’язів.

Каланетика – система статистичних вправ (приблизно 30) оздоровчої спрямованості. З навантаженням часу (пози з гімнастики йогів “ушу”, “тан- дзі” і інші).

Шейпинг – сполучення фізичних вправ ритмічного характеру і спрямованості на розвиток гнучкості і сили з нижнім

Спортивні види гімнастики

Спортивна гімнастика. Цей вид спорту в програмі фізичного вихо- вання представлений вільними вправами і окремими на спортивних снарядах. Вільні вправи - це комбінації різноманітних рухів, в поєднанні з ритмічною музикою, - це є прекрасним засобом естетичного виховання. Велике значення вільних вправ, також, в вихованні швидкості, витривалості, гнучкості, спритності, виразності рухів. Вправи на гімнастичних снарядах - 16 канаті, перекладині, брусах, кільцях, колоді, коні для махів і опорних стрибків, вивчаються на учбових заняттях в спеціально обладнаному гімнастичному залі. Ці вправи потребують підвищеної дисциплінованості учнів, виконуються із страховкою викладача чи підготовленого учня або самостійно лише після бездоганного засвоєння.

Акробатика. Акробатичні вправи являють собою головним чином рухи обертального характеру навколо різних висів (кувирки, сальто і інше), а також вправи в рівновазі, виконані в незвичайних умовах. Вони можуть виконуватись на акробатичній доріжці, на снарядах спеціальних конструкцій (трамплін, підкидна дошка, батут і інше). Індивідуально чи за допомогою тих, хто займається. Акробатичні вправи є важливим засобом вдосконалення фізичних і вольових якостей. Вони застосовуються на учбових заняттях для виховання сили і гнучкості, спритності, сміливості і рішучості, швидкості реакції, удосконалювання координації рухів. Велику цінність акробатичні вправи становлять для тренування вестибулярного апарату, в зв'язку з чим, вони находять широке застосування в підготовці пілотів і космонавтів.

Художня гімнастика. Цей вид жіночого спорту стрімко досяг високого рівня техніки і популярності . Він включений в програму Олімпійських ігор з 1988р. На уроках фізичного виховання в різних учбових закладах і в процесі самотренування учнів широко застосовуються певні вправи із художньої гімнастики. Оволодіння ними дозволяє удосконалити гнучкість тіла і силу м'язів, стійкість і відчуття рівноваги, спритність і координацію рухів. Регулярне виконання хореографічних вправ надає рухам виразності і привабливості. Ці якості високо оцінюються не тільки в художній гімнастиці, але і в фігурному катанні, акробатиці, стрибках у воду. Так дівчини, які займаються художньою гімнастикою, приваблюють стрункістю, красою осанки, елегантністю рухів. Вправи хореографії потрібні і юнакам: вони надають їх сильним рухам пластичності і виразності.

Прикладні види гімнастики сприяють підвищенню професійної працездатності, зняттю втоми, профілактиці професійних захворювань. Основні форми занять: виробнича гімнастика, вступна гімнастика (перед початком роботи), фізкультурна пауза (хвилинка), гімнастична мікро пауза. Професійно-прикладна гімнастика - складова частина направлена на загальний фізичний розвиток тих, що займаються, досконалість їх рухових здібностей, від яких в значній мірі залежить успіх в оволодінні вибраної професії, а в наступному забезпечує високопродуктивну працю.

Спортивно-прикладна гімнастика е частиною загальної і спеціальної фізичної підготовки в різних видах спорту. Вибірково діючи на функції різних органів і систем, гімнастичні вправи дозволяють прискорити ріст спортивних результатів. Так, у видах спорту, де рухи зв'язані з обертаннями тіла (фігурне катання, стрибки у воду, боротьба і ін.), широко застосовуються акробатичні вправи. В видах спорту, де підвищення навантаження пред'являються до органів дихання і кровообігу (наприклад, 17 легка атлетика, лижні гонки, плавання), велике місце займають загальнорозвиваючі гімнастичні вправи, різноманітні стрибки із скакалкою. Гімнастичні вправи застосовуються спортсменами ряду видів спорту для виховання необхідних фізичних якостей - сили, спритності, гнучкості і інше. Враховуються особливості виду. Наприклад, фігуристи і стрибуни в воду віддають перевагу гімнастичним вправам чіткого стилю, а плавці, легкоатлети, вільним маховим рухам. Вправи спортивно-прикладної гімнастики включаються в різноманітні комплекси і в розминку на учбово-тренувальних заняттях, в ранкову гігієнічну гімнастику, в ранкову спеціальну гімнастику.

Військово-прикладна гімнастика використовується при бойовій підготовці військовослужбовців всіх родів військ, так як з її допомогою виховуються фізичні і моральні якості захисників Вітчизни. Вправи військово-прикладної гімнастики входять в зміст військово-спортивного комплексу. В учбових закладах цей вид гімнастики використовується для різнобічної фізичної підготовки допризовників до майбутньої служби в Збройних Силах.

Лікувальна гімнастика - об'єднує коригуючу, реабілітаційно - відновлю- ючу і функціональну гімнастику.

Коригуюча гімнастика - спрямована на ліквідацію недоліків постави та плоскостопості.

Реабілітаційна гімнастика - спрямована на відновлення рухової функції окремих ланок тіла, суглобів і внутрішніх органів.

Функціональна гімнастика - виправляє недоліки функціональних систем організму (серцево-судинної, дихальної, нервово-психічної, травлення і інше).

* * *

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.