• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • НУШ
  • План – конспект уроку української мови у 2 класі ТЕМА: Добір спільнокореневих слів, що належать до різних частин мови.

План – конспект уроку української мови у 2 класі ТЕМА: Добір спільнокореневих слів, що належать до різних частин мови.

Опис документу:
ТЕМА: Добір спільнокореневих слів, що належать до різних частин мови. МЕТА: 1. Вправляти учнів у доборі спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови; вчити виконувати елементарні вправи на словотворення, повторити вивчені частини мови. 2. Розвивати уяву, увагу, мовлення учнів. 3. Виховувати дружні почуття одне до одного, бажання допомагати ближньому. ТИП УРОКУ: урок - казка.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

План – конспект уроку української мови у 2 класі

ТЕМА: Добір спільнокореневих слів, що належать до різних частин мови.

МЕТА: 1. Вправляти учнів у доборі спільнокореневих слів, які належать до різних

частин мови; вчити виконувати елементарні вправи на словотворення,

повторити вивчені частини мови.

2. Розвивати уяву, увагу, мовлення учнів.

3. Виховувати дружні почуття одне до одного, бажання допомагати ближньому.

ТИП УРОКУ: урок - казка.

ПЛАН ТА ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку.

- Діти, послухайте мене уважно. Сьогодні, коли я йшла до школи, до мене підбіг хлопчик і сказав, що він із казки, що його вкрала змія, хотіла в піч посадити, гостей зазвати, але йому вдалося втекти. Та хлопчик так довго біг, що заблукав, і не знає тепер, де його будиночок. Ось хлопчик і просить нас допомогти йому, тому що знає, що діти у нас в школі добрі, чуйні, розумні, спритні. Але хлопчик не сказав, як його звуть, лише розповів, що загубив свій човник та срібне веселечко.

- Хто ж цей казковий герой? (Телесик).
- Чи гарний він хлопчик, добрий син? То ми допоможемо йому?

- А в дорозі нам допомагатимуть казкові герої.

- Ну, що ж, у добру путь. І з собою в дорогу ми візьмемо такі слова, які нам допоможуть,:

Міркуємо швидко,

Працюємо творчо,

Пишемо каліграфічно.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

- Отже, розпочався наш нелегкий шлях. Щось не видно казкових героїв, які б нам могли допомогти, поховалися, мабуть. А давайте спробуємо подружитись з кимось. Ось я бачу, за деревом хтось є. Але ми побачимо його після того, як повторимо вивчене. (Окремі учні працюють з індивідуальними картками).

- А ми попрацюємо разом.
«Мозкова атака».

- З чого складається наше мовлення? З чого складається речення?

- Як називаються слова, які відповідають на питання Хто? Що? та означають назву предмета? Приклади.

- Пригадайте, що таке прикметник? Приклади.

  • Як називаються слова, які відповідають на питання Що робити? Що зробити? і означають дію предмета? Приклади.

  • Що таке корінь слова?

  • Як визначити корінь у слові?

- Які слова називають спільнокореневими? Приклади.

- Ну що ж, із цим завданням ми впорались. То хто ж це сховався за деревом? Подивіться, це ж Дюймовочка!

- Щоб вона показала нам шлях далі, ми повинні виконати її бажання та провести каліграфічну хвилинку.

Дд Др ру уж жб ба

  • Яке слово ми можемо скласти?

  • Давайте запишемо це слово, дотримуючись усіх правил з'єднання. Скільки складів у цьому слові? Як його можна перенести?

- Складіть речення із цим словом.

- Чиє речення вам сподобалось найбільше?

Дружба долає всі перешкоди.

  • Підкресліть головні члени. Молодці! Рухаємось далі. Ось гляньте, за деревом видніється шапочка червоного кольору. Як ви думаєте, хто це?(Червона Шапочка).

Робота з прислів*ями

- Червона Шапочка несе кошик не з пиріжками, а з прислів'ями.

Прочитайте прислів'я. Як ви їх розумієте?

Без вірного друга великая туга.

Дружній череді і вовк не страшний.

  • Знайдіть слова, спільнокореневі до слова «дружба».

  • Які ще спільнокореневі слова ви можете дібрати? (Дружити, дружно, дружок, подружитися).

  • Доведіть, що ці слова спільнокореневі.

  • Ми гарно попрацювали, пригадали вивчений матеріал.

III. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- А може ви скажете над чим ми працюватимемо сьогодні?

Вправа «Незакінчене речення». Прийом «Мікрофон»

  • Закінчіть речення: «Після сьогоднішнього уроку я зможу…»

IV. Робота над темою уроку.

- І перед нами знову дорога. Куди вона нас заведе?

А чий це довгий ніс та золотий ключик видніються за деревом? (Буратіно). Буратіно

теж приготував нам завдання. Виконаємо - покаже нам шлях далі, ні - залишимось тут назавжди.

Фронтальна робота з текстом.

- На кожній парті є картка. Прочитайте текст.
Про що розповідається в тексті?

  • Доберіть заголовок до тексту.

Вибіркове списування

  • Випишіть усі спільнокореневі слова, позначте корінь. Скажіть, до яких частин мови вони належать.

  • Доведіть, що вони спільнокореневі. ( Виписуємо всі слова в зошитах і на дошці).

  • Який зробимо висновок? Спільнокореневі слова належать до різних частин мови.

  • Ну що ж, впорались ми і з цим завданням. Ніхто не може нас зупинити.

  • Але стомились ми трохи. А нам на шляху зустрівся Колобок, який пропонує нам і всім звірятам зробити зарядку.

Фізкультхвилинка

У країні казочок жив веселий колобок.

Разом з ним усі звірята вишикувались на зарядку.

Похитали головою, раз – притупнули ногою.

Руки вгору піднесли, трішки ними потрясли.

Нахилились вліво, вправо, та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз, раз присіли, піднялись,

Головою похитали й працювати знов почали.

  • Відпочили? Давайте ж швидше допоможемо дістатись додому Телесику.

А що це за лампа лежить прямо в нас на дорозі? Та це ж чарівна лампа, а в ній справжнісінький джин. Він виконає наше бажання, якщо ми виконаємо його завдання.

Самостійна робота

Прочитайте завдання.

- До якої частини мови належать прочитані слова? (Дієслова)

Подивіться на зразок - слова яких частин мови потрібно дібрати? (Іменники, прикметники).

Перевірка виконання.

- Телесик так сильно хоче потрапити додому, що готовий бігти. А ви готові позмагатись у швидкості разом із наступним казковим героєм? Здогадайтеся, хто він.

Сіренький кожушок, пара довгих вушок.

Скорий побігайчик, а зоветься ... (зайчик).

Робота в групах.

- Зайчик пропонує нам естафету.

-Шляхом жеребкування оберіть команду, займіть своє місце. Кожна команда отримує листок з словом: гриб, мороз, лист. Завдання командам: дібрати до свого слова якомога більше спільнокореневих слів, позначити корінь. У вас є 2 хвилини. Команда, що за цей час встигне написати більше слів, перемагає у естафеті і отримує медалі переможців.

V. Підсумок уроку.

  • Ось ми і доправили Телесика додому, а там його чекали тато та мама. Гарну справу ми з вами зробили. І в дорозі нам дуже згодились наші знання з української мови.

  • Що ви нового дізнались сьогодні?

  • Подивіться - на згадку про себе казкові герої залишили нам зірки з буквами зі своїх імен. Складіть з них слово, і ви дізнаєтесь, що нам ще допомогло пройти цей нелегкий шлях (Дружба).

  • А ось і кожному з вас зірочка на згадку про наш сьогоднішній урок.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.