План-конспект уроку математики в 6 класі з теми «Паралельні прямі та способи їх побудови»

Математика

21.04.2021

108

0

4

Для кого: 6 Клас
Опис документу:
Запропонований матеріал містить план-конспект уроку математики в 6 класі з теми «Паралельні прямі та способи їх побудови» та презентацію, як допоміжний матеріал для уроку. Розкривається поняття «паралельні прямі», формується вміння знаходити паралельні прямі та будувати їх.
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Паралельні прямі та способи їх побудови
Слайд № 1

Паралельні прямі та способи їх побудови

Погляньте уважно на малюнки
Слайд № 2

Погляньте уважно на малюнки

Приклади прямих, що не перетинаються у нашому житті
Слайд № 3

Приклади прямих, що не перетинаються у нашому житті

Погляньте уважно на малюнки
Слайд № 4

Погляньте уважно на малюнки

Слайд № 5

Паралельні прямі та способи їх побудови 4 листопада 2020 р Тема уроку:
Слайд № 6

Паралельні прямі та способи їх побудови 4 листопада 2020 р Тема уроку:

Дві прямі називаються паралельними, якщо вони не перетинаються Паралельні прямі Означення а ІІ b
Слайд № 7

Дві прямі називаються паралельними, якщо вони не перетинаються Паралельні прямі Означення а ІІ b

Кроки побудови паралельних прямих Розміщуємо лінійку довільним чином
Слайд № 8

Кроки побудови паралельних прямих Розміщуємо лінійку довільним чином

Кроки побудови паралельних прямих 2. Приставляємо косинець до лінійки так, як показано на рисунку
Слайд № 9

Кроки побудови паралельних прямих 2. Приставляємо косинець до лінійки так, як показано на рисунку

Кроки побудови паралельних прямих 3. Проводимо пряму, вздовж косинця, як зображено на малюнку
Слайд № 10

Кроки побудови паралельних прямих 3. Проводимо пряму, вздовж косинця, як зображено на малюнку

Кроки побудови паралельних прямих 4. Переміщуємо косинець
Слайд № 11

Кроки побудови паралельних прямих 4. Переміщуємо косинець

Кроки побудови паралельних прямих 5. Проводимо іншу пряму
Слайд № 12

Кроки побудови паралельних прямих 5. Проводимо іншу пряму

a . N
Слайд № 13

a . N

Кроки побудови паралельної прямої до іншої через задану точку 1. Розміщуємо лінійку і косинець відносно прямої так, як зображено на малюнку
Слайд № 14

Кроки побудови паралельної прямої до іншої через задану точку 1. Розміщуємо лінійку і косинець відносно прямої так, як зображено на малюнку

Кроки побудови паралельної прямої до іншої через задану точку 2. Пересуваємо косинець до заданої точки
Слайд № 15

Кроки побудови паралельної прямої до іншої через задану точку 2. Пересуваємо косинець до заданої точки

Кроки побудови паралельної прямої до іншої через задану точку 3. Проводимо пряму через цю точку
Слайд № 16

Кроки побудови паралельної прямої до іншої через задану точку 3. Проводимо пряму через цю точку

Промені або відрізки, що лежать на паралельних прямих, також вважають паралельними Паралельні промені та відрізки
Слайд № 17

Промені або відрізки, що лежать на паралельних прямих, також вважають паралельними Паралельні промені та відрізки

Слайд № 18

Через точку, що не лежить на даній прямій, можна провести тільки одну пряму, паралельну даній Аксіома паралельних прямих
Слайд № 19

Через точку, що не лежить на даній прямій, можна провести тільки одну пряму, паралельну даній Аксіома паралельних прямих

Клас Залізниця Парк Кімната Гра «Знайди прямі»
Слайд № 20

Клас Залізниця Парк Кімната Гра «Знайди прямі»

№ 1482
Слайд № 21

№ 1482

№ 1486
Слайд № 22

№ 1486

№ 1488 1) 2)
Слайд № 23

№ 1488 1) 2)

Відповідь: 1) AD ∥ ВС; AB ∥ CD; KL ∥ MN; 2) AD і MC; ВС і DN; KN і LB; № 1489
Слайд № 24

Відповідь: 1) AD ∥ ВС; AB ∥ CD; KL ∥ MN; 2) AD і MC; ВС і DN; KN і LB; № 1489

Це цікаво!!! Чи паралельні смуги?
Слайд № 25

Це цікаво!!! Чи паралельні смуги?

Це цікаво!!! Чи паралельні полоси?
Слайд № 26

Це цікаво!!! Чи паралельні полоси?

Так, паралельні !!! (якщо не довіряєш очам, приклади лінійку). Це – приклад оптичних ілюзій. Відповідь:
Слайд № 27

Так, паралельні !!! (якщо не довіряєш очам, приклади лінійку). Це – приклад оптичних ілюзій. Відповідь:

Домашнє завдання: Опрацювати параграф 52; виконати №1483, №1485, №1487
Слайд № 28

Домашнє завдання: Опрацювати параграф 52; виконати №1483, №1485, №1487

Перегляд
матеріалу
Отримати код

План-конспект уроку математики в 6 класі з теми «Паралельні прямі та способи їх побудови»

Мета : сформувати уявлення про зміст поняття «паралельні прямі», сформувати вміння знаходити паралельні прямі та будувати їх.

Тип роботи: засвоєння нових знань.

Хід роботи

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Знайдіть малюнок який відрізняється (не схожий на інші) від інших. Чим він відрізняється? Якщо достатньо довго продовжити прямі на малюнку 3 то чи перетнуться прямі p та l? Що можна сказати про прямі а і б на малюнку 1?

  1. Які є випадки розміщення прямих?

  2. Скільки точок перетину можуть мати прямі?

  3. Як називаються прямі що мають 1 спільну точку?

  4. Наведіть приклади прямих що не перетинаються, які зустрічались навколо вас.

IІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Давайте тепер ще раз звернемо увагу на наш рисунок.

Які прямі тут не перетинаються? Чому?

Чи можна вважати, що мал1 і мал3 схожі?

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Тема сьогоднішнього уроку «Паралельні прямі та способи їх побудови».

як ми уже розглядали мал.1 і сказали, що як би ми їх задовго не продовжували - вони не перетнуться. Для таких прямих є спеціальна назва.

V.Сприймання та первинне усвідомлення нового матеріалу.

Запишемо означення.

Дві прямі, що лежать на одній площині і не перетинаються називаються Паралельні.

Побудуємо малюнок у зошиті.

Проблема побудови……………………………

Для цього нам потрібно мати лінійку, олівець і косинець.

Давайте розглянемо спосіб побудови паралельних прямих за допомогою цих інструментів.

  1. Розміщуємо лінійку на листку довільним чином.

  2. До неї прикладаємо косинець прямим кутом.

  3. Будуємо першу пряму, на іншій стороні косинця

  4. Далі переміщуємо косинець, вздовж лінійки. Лінійка – нерухома!

  5. Будуємо другу пряму вздовж вільної сторони косинця.

Розглянути випадок точка поза прямою

(Будувати малюнок )

Зауважимо таке твердження: Відрізки, що лежать на паралельних прямих також є паралельними.

Тому 2 прямі на площині діляться на 2 типи:

Прямі, що перетинаються і ______________?

очікую почути – паралельні

Давайте Пограємо гру. Я називаю вам місце, а ви мені по черзі називаєте предмети або обєкти, які там знаходяться і схожі на паралельні прямі

  1. Клас

  2. Залізниця

  3. Парк?

  4. Кімната

VI Первинне застосування знань у стандартних ситуаціях.

Відкривайте свої підручники на сторінці 261 і розглянемо задачу № 1482

Наступний № 1486

Далі виконуємо №1488

Резервна задача: №1489

VII.Повідомлення ДЗ

Опрацювати параграф 52; №1483 ,№1485 ,№1487 .

VIII.Підбиття підсумків уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами ознайомились з поняттям Паралельних прямих та ознайомились із способами їх побудови.

Хто може відповісти на питання «Яким може бути взаємне розташування двох прямих?»

Хто скаже, як називаються прямі, що не перетинаються?

За допомогою якого приладдя можна побудувати 2 паралельні прямі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Математика

21.04.2021

108

0

4

Для кого: 6 Клас