+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

План - конспект уроку геометрії у 8 класі

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

ПЛАН-КОНСПЕКТ

УРОКУ ГЕОМЕТРІЇ

8 КЛАС

Підготувала

учитель математики

Чікал Марина Іллівна

Тема: Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника.

Мета: Формувати вміння виражати невідомі сторони прямокутного трикутника через відомі сторони та тригонометричні функції кутів.

Активізувати пізнавальну діяльність учнів.

Розвивати логічне мислення, культуру математичного мовлення. Виховувати самостійність, взаємоповагу, інтерес до вивчення математики.

Обладнання: підручник «Геометрія. 8 клас», картки для роботи в парах, демонстраційний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Вид уроку: урок-практикум.

Форми і методи уроку: аналітична бесіда, індивідуальна робота, самостійна робота, робота в групах, математичний диктант, коментоване розв’язування.

Девіз: Працюй наполегливо, швидко, старанно,

щоб кожна хвилина не втратилась марно.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Перевірка за зразком

Знайдіть синус, косинус, тангенс ,

Відповідь:

2. Фронтальна перевірка виконаної домашньої роботи

ІІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів

Проблемне питання „Де зустрічаються прямокутні трикутники?(Прямокутні трикутники зустрічаються у природі, побуті. Сьогодні ми виявимо практичне застосування знань і вмінь розв’язувати задачі на співвідношення між сторонами і кутами прямокутних трикутників. )

V. Актуалізація опорних знань

1. Аналітична бесіда

Що таке трикутник?

Це замкнена ламана, яка складається з 3 ланок.

Який трикутник називається прямокутним?

У якого один з кутів прямий.

Як називаються сторони прямокутного трикутника?

Катети та гіпотенуза.

  1. Математичний диктант

  1. Сформулюйте означення прямокутного трикутника (трикутник у якого один з кутів прямий).

  2. За якою формулою обчислюється його площа ().

  3. Косинусом гострого кута прямокутного трикутника називається…(відношення протилежного катета до гіпотенузи).

  4. Синусом гострого кута прямокутного трикутника називається…(відношення прилеглого катета до гіпотенузи).

  5. Тангенсом гострого кута прямокутного трикутника називається…(відношення протилежного катета до прилеглого).

  6. Котангенсом гострого кута прямокутного трикутника називається…(відношення прилеглого катета до протилежного).

  7. Сформулюйте теорему Піфагора (квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів).

  8. Сформулюйте нерівність трикутника (будь яка сторона трикутника менша за суму двох інших).

  9. Де знаходиться центр кола, вписаного в прямокутний трикутник (в точці перетину бісектрис).

  10. У прямокутному трикутнику з вершини прямого кута опущена висота. Записати відповідні формули для катетів та висоти

11. Редактор

Знайдіть зайві слова в математичних твердженнях:

а) Сума двох гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює

б) Якщо катет прямокутного трикутника дорівнює половині гіпотенузи, то протилежний йому гострий кут дорівнює 30.

VІ. Засвоєння нових знань

Учні записують на дошці, чому дорівнює у прямокутному трикутника зі сторонами а, в, с і кутами .

Звернемо увагу на те, що катет завжди знаходиться множенням, а гіпотенуза діленням.

Сформулюємо відповідні правила (опорні схеми, які роздаються на кожну парту).

VІІ. Удосконалення знань, умінь та навичок

  1. Коментоване розв’язування (вправа з підручника)

Дано прямокутний

Знайти:

а) ВС, якщо

б) АВ, якщо

в) ВС, якщо

Розв’язування:

а) за означенням синуса гострого кута прямокутного трикутника маємо: .

б) за означенням косинуса гострого кута прямокутного трикутника маємо: .

в) за означенням тангенса гострого кута прямокутного трикутника маємо: .

2. Фізкульт хвилинка («Вірю – не вірю»)

1. Чи правильно, що теорема в перекладі з грецької мови означає ”вистава” ? так

2. Чи правильно, що ? ні

3. Чи правильно, що центр кола, описаного навколо прямокутного трикутника є серединою гіпотенузи? так

4. Чи правильно, що Шарль Перро написав казку „Кохання циркуля і лінійки”? так

5 . Чи правильно, що ? так

6. Чи правильно, що знак „=” запропонував в 1557 році англійський математик Рекорд? так

7. Чи правильно, що гіпотенуза в перекладі з грецької мови означає „натягнута”? так

8. Чи правильно, що ні

9. Чи правильно, що брати Грімм написали казку „Незвичайні пригоди трикутника”? ні

10. Чи правильно, що саме Пушкін написав” Натхнення потрібне в геометрії, як і в поезії”? так

3. Робота в парах (заповнити таблицю)

Варіант 1

Сторони трикутника

Відомості про

кут

a

b

c

10 см

10 см

9 см

Варіант 2

Сторони трикутника

Відомості про

кут

a

b

c

2 см

6 см

3 см

Відповіді:

Варіант 1

Сторони трикутника

Відомості про

кут

a

b

c

5 см

5

10 см

10 см

10 см

40

27

9 см

9

Варіант 2

Сторони трикутника

Відомості про

кут

a

b

c

2

2 см

4

3

9

6 см

3 см

1

  1. Самостійна робота

Варіант 1

1. За даними рисунка знайдіть катет

2. За даними рисунка знайдіть

3. За даними рисунка знайдіть

Варіант 2

1. За даними рисунка знайдіть довжину гіпотенузи

2. За даними рисунка знайдіть

3. За даними рисунка знайдіть

VІІ. Підсумок уроку

  1. Рефлексія

Я вважаю, що…

Мені б хотілося ще дізнатися…

Корисним для мене є…

Найцікавішим для мене було…

VІІІ. Оцінювання

ІХ. Домашнє завдання

Опрацювати теоретичнийй матеріал підручника з даної теми.

608,610.

Опис документу:
Тема: Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника. Мета: Формувати вміння виражати невідомі сторони прямокутного трикутника через відомі сторони та тригонометричні функції кутів. Активізувати пізнавальну діяльність учнів. Розвивати логічне мислення, культуру математичного мовлення. Виховувати самостійність, взаємоповагу, інтерес до вивчення математики.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн