План – конспект уроку фізичної культури на тему: ФУТБОЛ

Опис документу:
Мета уроку: удосконалення техніки ведення м'яча з наступним ударом по воротах; закріплення техніки ударів по м'ячу головою; розвиток сили м'язів верхнього плечового пояса та черевного преса; виховання морально-вольових якостей (дисциплінованості, наполегливості в досягненні мети, Цілеспрямованості, сили волі, витримки).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

План – конспект уроку фізичної культури

на тему: ФУТБОЛ

Мета уроку:

  • (навчальна): удосконалення техніки ведення м'яча з наступним ударом по воротах; закріплення техніки ударів по м'ячу головою;

  • (розвивальна): розвиток сили м'язів верхнього плечового пояса та черевного преса;

  • (виховна): виховання морально-вольових якостей (дисциплінованості, наполегливості в досягненні мети, Цілеспрямованості, сили волі, витримки).

Місце проведення: стадіон (спортивний майданчик).

Обладнання та інвентар: м'ячі, секундомір, фішки, ворота малі.

Зміст навчальною матеріалу

Дозу-вання

Організаційно-методичні вказівки

І.ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (15-18 хв)

Шикування, привітання

Вступне слово з використанням дидактичного матеріалу

Ознайомлення особового складу із завданнями уроку

Стройові (організуючі) вправи (повороти на місці, розмикання та перешикування)

Біг та його різновиди (з високим підніманням стегна, із закиданням гомілки, хресним кроком, стрибки з різних вихідних положень)

Перешикування у дві шеренги та розмикання особового складу.

Робота виконується по черзі, що дає змогу вільному партнеру виконувати загальнорозвиваючі вправи (додаток 1)

Пересування із веденням м’яча, збільшуючи швидкість руху, виконуючи ривки та обведення, контролюючи м`яч та відпускаючи його від себе на 3 - 4 м (додаток 2)

Можна вести м'яч не лише по землі, а й весь час тримати його у повітрі, вдаряючи по ньому для цього знизу злегка вгору і вперед і не даючи опуститися на землю.

3 хв

До

1 хв

До

2 хв

3–4 хв

5-6 хв

Стежки за чіткістю поданих команд черговим.

Учні вишикувані в 1-2 шеренги

Контроль за дисципліною, завдання

виголошувати чітко й коротко

Чітко доводити команди, стежити

за їх виконанням. Постійно ускладнювати завдання

Виконувати у низькому та середньому темпах

Дотримання техніки безпеки під час

виконання вправ

Більше часу слід приділити моментам.

де діти найбільше роблять помилки.

Найсерйозніша помилка у переважної

більшості гравців під час ведення

м`яча полягає в тім, що вони весь час

дивляться на м'яч. Отож, вони не бачать обставин, що їх оточують, і втрачають багато сприятливих моментів.

Ось чому гравці, ведучи м'яч, повинні

вміти одночасно дивитися і на м'яч, і на поле, щоб не втратити найменшої

можливості в обставинах на полі, що постійно змінюються, передати

м'яч або вдарити по воротах

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА (25 – 28 хв)

За командою вчителя учні шикуються в дві колони перед лінією фішок (додаток 2):

Ведення м’яча внутрішньою частиною підйому з наступним ударом по воротах

Ведення м`яча середньою частиною підйому з наступним ударом по воротах

Ведення м'яча зовнішньою частиною підйому з наступним ударом по воротах

Перешикування особового складу в дві шеренги, біг по колу у повільному темпі, ходьба. Розмикання

Робота в парах:

Удари по м'ячу головою (додаток З)

Вкидання м'яча (додаток 4)

Жонглювання м'ячем та згинання й розгинання ту-

луба в упорі сидячи

Навчальна гра: Команди з однаковою кількістю гравців (4 - 6 осіб) розміщуються в штрафному майданчику. Гравець команди, що захищається, займає місце у воротах, а решта гравців захищають ворота. Передачі виконують руками з метою забити гол лише головою

30 хв

10 хв

1хв

3-5хв

До 5хв

2-3хв

5-6хв

Дотримання правил техніки безпеки

під час виконання вправ

Усі способи ведення м'яча відпрацьовуються з наступним

ударом по воротах

З метою розслаблення м’язів кінцівок

Використовуємо водночас як засіб

розвитку сили м'язів верхнього плечового пояса; як засіб розвитку м'язів черевного преса та удосконалення техніки

Тактичне мислення, водночас

відпрацьовуючи вивчений матеріал

(удар головою)

ІІІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (3 – 5хв)

Дихальні вправи, вправи на розтягування м'язів

Підведення підсумків уроку (аналіз виконання вправ учнями, методичні рекомендації щодо виправлення помилок)

Домашнє завдання (завдання для самостійного опрацювання)

До 4хв

1хв

До 1хв

Застосовувати метод власного показу

Можна додати медитаційні рухи, дії

Систематично оцінювати роботу

дітей (незалежно від форм: оцінка,

стягнення, заохочення тощо)

Завдання мають бути чіткими й простими для самостійного опрацювання

Додаток 1

КОМПЛЕКС ЗАГАЛЬНОРОЗВИВАЛЬНИХ ВПРАВ

1. В. п. - руки перед грудьми, пальці переплетені. 1 – 4 - колові оберти кистями і головою вліво; 5 – 8 - колові оберти кистями і головою вправо.

2. В. п. - руки в сторони. 1 - зігнути ліву руку за спину, праву - за голову; 2 - змінити положення рук: праву - за спину, ліву - за голову.

3. В. п. - праву руку вперед, ліву - назад. 1 - 2 - пружно присідаючи змінити положення

рук.

4. В. п. - стійка ноги нарізно, руки за голову. 1 - нахил, торкнутися лівим ліктем правого

коліна; 2 - торкнутися правим ліктем лівого коліна; 3 - торкнутися лівим ліктем правого коліна; 4 - в. п.; 5-8 - починати нахил до лівого коліна.

5. В. п. - стійка на колінах, руки вгору. 1 - сід на праве стегно, руки вліво; 2 - в. п.; 3 - сід

на ліве стегно, руки вправо; 4 - в. п.

6. В. п. - сід, упор ззаду. 1 - мах правою ногою; 2 - в. п.; 3 - упор, лежачи ззаду; 4 - в. п.;

5-8 - те саме, але мах лівою ногою.

7. В. п. - нахил тулуба вперед; руки в сторони. Повороти ліворуч-праворуч - «млин».

Додаток 2

ВЕДЕННЯ М'ЯЧА

Ведення м'яча внутрішньою частиною підйому.

Гравець ударяє м'яч перед собою внутрішньою частиною підйому. Під час бігу носок ведучої ноги перед зіткненням з м'ячем трохи вивертається назовні. Коліно дещо відведене від поздовжньої осі. Стопа ненапружена, тулуб прямий або трохи нахилений вперед і повернутий у напрямку вертикальної осі опорної ноги.

Погляд у момент зіткнення з м'ячем спрямований на нього, а поле проглядається периферичним зором. Між двома зіткненнями ноги з м'ячем голова на мить піднімається для оцінювання, і тоді периферичний зір контролює м'яч.

Ведення виконується правильно тоді, коли м'яч постійно перебуває під контролем, темп бігу і частота кроків не порушуються, м'яч немовби прив'язаний до ноги гравця. Якщо футболіст тримає м`яч близько від себе, тоді супернику дуже важко його відібрати.

Ведення м'яча середньою частиною підйому. Це один із складних способів. Гравець проштовхує м'яч перед собою серединою підйому. Удар по м`ячу відбувається при відтягнутій вниз стопі. Положення голови, рук, тулуба таке саме, як під час ведення внутрішньою частиною підйому. Але поздовжня вісь стопи у момент зіткнення з м`ячем постійно спрямована вперед, коліно під час руху перебуває у площині поздовжньої осі тіла.

Повертання тулуба майже непомітно. Цей спосіб ведення м'яча сприяє безперервному бігу. Напрямок поздовжньої осі стопи майже повністю збігається з напрямком стопи під час бігу, однак надійність ведення середньою частиною підйому невелика, бо поверхня м'яча, якою керують, порівняно невелика.

Ведення м'яча зовнішньою частиною підйому.

Поздовжня вісь стопи ноги, яка веде м'яч, у момент удару повернута всередину. Коліно наближене до поздовжньої осі тулуба. Стопи розслаблені й повернуті всередину. У результаті стопа немовби нависає над м'ячем, поверхня зіткнення з м'ячем збільшується. Через анатомічну будову суглобів гомілки стопу ноги можна більше повернути всередину, ніж назовні. Через те і ведення м'яча цим способом надійніше і вільніше.

Лівою, правою ногою під час повільного бігу між перепонами

Додаток З

УДАРИ ПО М'ЯЧУ І`ОЛОВОЮ

Удари серединою лоба без стрибка та у стрибку.

Додаток 4

ВКИДАННЯ М'ЯЧА

За правилами, якщо м'яч під час гри вийде за бічну лінію по землі або по повітрю, для відновлення гри його треба вкинути руками з того місця, де він вийшов за лінію.

Спосіб вкидання також обумовлений правилами. Гравець, який виконує вкидання, має стояти лицем до поля за лінією так, щоб обидві ноги торкалися ґрунту. У Правилах окремо вказується, що гравець, який здійснює вкидання, має використовувати обидві руки і вкинути м'яч у поле через голову.

Отже, вкидання и елемент техніки, спосіб виконання якого передбачений правилами. Тоді, як під час ударів ногою і головою ведення м'яча відкривається широке поле для індивідуальної діяльності, фантазії та зручності футболіста, при вкиданні немає досить великих можливостей для прояву індивідуальності. Проте сила, рухливість у суглобах уміння виконати кидок та певною мірою винахідливість відіграють неабияку роль під

час укидання в його ефективності. Укидання на велику відстань із застосуванням відволікальних дій за певних обставин може викликати несподівану дію. Умілим укиданням можна створити сприятливу ситуацію для своєї команди або для свого партнера.

Деякі тренери і футболісти вважають укидання м'яча другорядним прийомом і на тренуваннях ним майже не займаються. Однак. Це - одна із складових частин техніки футболу. Правильне вкидання, різноманітне, правильне використання утворюють низку переваг в атакувальних діях.

Футболісти, які вкидають м'яч на відстань 40 м, часто утворюють більшу загрозу воротам суперника, ніж, наприклад, під час вільного удару, бо руками можна точніше спрямувати м'яч, ніж ногою,

З тактичних переваг передусім слід відзначити, що після вкидання й до першого торкання до м'яча немає положення «поза грою». Отже, гравці команди, яка робить вкидання, можуть вільно розміститися на полі, навіть біля самих воріт суперника, не ризикуючи опинитися у положенні «поза грою». Ці чинники підкреслюють важливість укидання м’яча .

Гарний футболіст намагається усі свої можливості використати в інтересах команди. Правильне й раціональне використання техніки слугують основою створення корисної, цілеспрямованої гри футболістів.

У зв'язку з цим у навчально-тренувальній роботі треба належну увагу приділити виконанню вкидання м'яча з-за бічної лінії.

Вкидання м'яча з положення стоячи.

Для вкидання м'яча гравець займає зручну позицію з поставленими у різні боки (ступні паралельні) або вперед і назад, зігнутими у колінних суглобах, ногами, вибір стійки індивідуальний.

Тримаючи в долонях м'яч трохи витягнутими пальцями (великі і вказівні пальці - якомога ближче один до одного), під-

німають м'яч над головою зігнутими у ліктях руками, потім, різко зігнувши лікті,

заносять його за голову, тулуб різко відхиляється назад. Усе тіло являє собою сильно вигнуту дугу. Голова відведена назад. Рух починається з цього положення, одночасно з витягнутих рук різко випрямляються ноги.

Вага тіла у момент початку вкидання рівномірно розподілена на обидві ноги а під час руху переноситься на висунуту вперед ногу.

М`яч випускається з рук над головою. Дальність укидання можна збільшити, якщо кидок

супроводити енергійним рухом кистей рук.

Вкидання з розбігу.

Для збільшення відстані вкидання рекомендується виконувати його з розбігу. Розбіг робить рух розслабленішим, ніж під час укидання з місця. Недоліком укидання з роз-

бігу є те, що під час розбігу нога гравця може відірватися від землі, поки м'яч не відокремиться від його рук, що вважається порушенням правил. Однак, добре засвоївши техніку, цього можна уникнути.

Відмінність у техніці обох видів укидання досить незначна.

Під час розгону приблизно з 6 - 8 м поступово прискорюючи біг виконують кидок, використовуючи вже відому техніку. Під час бігу з метою збереження відносної природності м`яч тримають перед собою, потім на останніх одному-двох

кроках різко піднімають його над головою і заносять за тулуб. Після вкидання тулуб іноді нахиляється уперед настільки, що гравець падає. Цей метод укидання певною мірою є індивідуальним.

Деякі гравці під час виконання вкидання з розгону підтягують ногу, яка стоїть позаду, до

тієї, яка знаходиться попереду. Такий рух не є порушенням правил.

Бездоганне виконання вкидання м'яча з-за бічної лінії стосовно точності, дальності та своєчасності кидків потребує від гравців доброї фізичної підготовленості та систематичного тренування цього прийому.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.