• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Трудове навчання
  • План-конспект нестандартного уроку обслуговуючої праці в 7 класі на тему: "Остаточна обробка виробу. Захист та оцінювання результатів проектної діяльності"

План-конспект нестандартного уроку обслуговуючої праці в 7 класі на тему: "Остаточна обробка виробу. Захист та оцінювання результатів проектної діяльності"

Опис документу:
Основна мета уроку полягає в оцінці зусиль та творчого підходу до виконання проекту, створенні атмосфери активної пізнавальної діяльності учнів та виховання уважності, пріоритету творчості. План-конспект уроку-презентації включає елементи створення емоційного настрою, експрес-тестування, ігроі моменти тощо.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Остаточна обробка виробу. Захист та оцінювання результатів проектної діяльності.

Мета: 1. Оцінка зусилля, творчого підходу до виконання проекту;

2. Створення атмосфери активної пізнавальної діяльності учнів;

3. Виховання уважності, пріоритету творчості

Завдання для учнів:

  • закінчити роботу над проектом;

  • презентувати проектну роботу.

Інструменти та матеріали: гачки для плетіння обраних виробів, нитки, ножиці.

Наочні посібники, ТЗН та додаткові матеріали: презентація Microsoft Office PowerPoint по догляду за плетеними виробами (слайди), готові вироби (метелики), листи оцінювання

Методи: проектування, розповідь, інтерв’ювання, демонстрація

Тип заняття:

Форма проведення: урок – презентація

Хід заняття

І. Організація класу. Створення емоційного настрою.

Привітання, перевірка присутніх та готовності учнів і майстерні до заняття. ( На дошці записано вислів французького філософа Буаста)

Вч. Доброго дня, діти! Щиро рада знову бачити вас усіх. Оскільки сьогодні на уроці нам доведеться багато слухати і багато говорити, я хочу розпочати урок зі слів відомого французького філософа П’єра Буаста : «Мистецтво слухати майже рівнозначне мистецтву говорити» і дати вам таку настанову:

Давайте, ми будемо вчитись

Один одного слухати , діти.

Чужу думку завжди поважати

І свою завжди влучно казати.

За такої умови у нас обов'язково все буде добре.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

(вчитель оголошує тему та мету уроку)

Сьогодні у нашій творчій майстерні панує особлива атмосфера, адже кожен з вас протягом кількох уроків старанно працював, прикладав великі зусилля для того, щоб врешті – решт довести, що цей час потрачено немарно і, що результат вашої праці зможуть побачити і оцінити інші. Тому зараз, протягом кількох хвилин, ви, як актори перед виступом, зробите кілька останніх штрихів і презентуєте свої проекти, які і є результатом вашої наполегливої праці. Але спочатку ви зустрінетеся з однією поважною особою, яку я запросила до нас на урок. Ваша Величносте, заходьте!

ІІІ. Підготовка до практичної роботи.

1. Ознайомлення учнів з правилами догляду за готовими виробами (Одна з учениць ,отримавши випереджувальне завдання, знайомить учнів з правилами догляду за готовими виробами, виконуючи роль Королеви країни В’язанії)

Королева. Доброго дня, любі діти! Я завітала до вас,

Щоб і собі поглядіти, чого ж тут навчився ваш клас.

За вами я спостерігала , ідеї свої підкидала,

І бачу, що ви потрудились – в'язати відмінно навчились!

А зараз я хочу відкрити вам один секрет – як зробити так, щоб всі в’язані вироби, які ви виготовили чи виготовите в майбутньому, залишались завжди гарними. Для цього вам слід запам’ятати кілька правил. Правило перше (демонстрація слайдів):

1. В’язані вироби прати у теплій (40˚) м’якій воді.

2. Випраний виріб слід добре полоскати.

3. Після прання виріб слід загорнути в махровий рушник, покласти на горизонтальну поверхню і розправити.

4. Залежно від узору вив’язаного виробу його прасують або пропарюють., накривши його двома шарами вологої марлі.

5. Зберігати в’язані вироби вільно складеними. Вішати їх на плічка ні в якому разі не можна.

Ну що ж, діти, я надіюсь ви будете дотримуватись моїх порад і в майбутньому станете справжніми майстринями, чиї виробу милуватимуть око всіх тих, хто знаходитиметься поряд з вами. Учениця. Ваша Величносте, чи не будете Ви так люб’язні, залишитися у нас до кінця уроку і послухати та подивитися наші презентації. А ми спробуємо довести, що Ви недарма покладали на нас великі надії.

Королева. Дякую за запрошення. Я із задоволенням залишусь.

(Учні протягом кількох хвилин готуються до захисту своїх проектних робіт)

ІV. Практична робота. Захист проектних робіт.

І група

Очікуваний результат: метелик – прикраса до сукні.

Спосіб захисту проекту: демонстрація моделей одягу, оздобленого в’язаними метеликами.

ІІ група

Очікуваний результат: метелик – прикраса на волосся

Спосіб захисту проекту: слайд – шоу «В світі фантазій» (проводиться мультимедійна презентація, в якій демонструються різноманітні зачіски, прикрашені в’язаними метеликами)

V. Інтерв’ювання

Вч. Тільки що ми стали свідками чудового дійства, створеного вашими власними силами. Ви уміло справилися з поставленими завданнями. І , як зараз уже повелося, під час таких заходів є присутніми представники радіо , преси чи телебачення. Ось з одним із таких представників ви зараз і зустрінетесь. (Один із учнів виконує роль телерепортера)

Телерепортер. Доброго дня, всім присутнім! Я веду свій репортаж з місця, де відбувалася презентація проектних робіт учнів 7 класу. Ми мали змогу пересвідчитися в тому, що учні, які зібралися в цьому класі є дійсно старанними, талановитими, і по справжньому творчими. І мине ще зовсім небагато часу, коли ми зможемо назвати їх справжніми майстрами. А зараз я хочу поставити кілька запитань учасникам сьогоднішнього заходу.

(Звертається по черзі до учнів)

  • Скажіть, будь ласка, чи подобалося вам працювати над проектом?

  • Наскільки складною була для вас ця робота?

  • Що в роботі над проектом було для вас найцікавішим?

  • Які труднощі прийшлося вам подолати під час цієї роботи?

  • Що корисного дізналися чи навчилися ви, працюючи над проектом?

Відповіді учнів ще раз довели, що виконувати проектну роботу цікаво і, звісно, неабияк корисно. Тож бажаю всім учням і надалі таких же успіхів при виконанні будь – якої роботи. Дякую всім за увагу. З вами була ………

VІ. Комплексне оцінювання проектних робіт

(Учні мають листи оцінювання. Опираючись на розроблені раніше критерії, відбувається комплексне оцінювання результатів роботи над проектом. В ролі експертів можуть виступати представники кожної групи, які найбільш виявили свої здібності при виконанні роботи. Кожен вчитель може, при необхідності змінити критерії) )

Лист – оцінювання творчого проекту

Прізвище,  ім’я: ________________ Дата  початку роботи: _____
Клас:  _______                                                Дата  захисту  проекту:_____
Тема  проекту:________________________________________

Що оцінюємо

Критерії оцінювання

Оцінка

у балах

Мах

Факт

В

И

Р
І

Б

Привабливість виготовленого виробу

(естетичний зовнішній вигляд)

5

Оригінальність конструкції

(композиційне рішення)

10

Корисність

5

Зручність у використанні

5

Технологічність

(якість технологічної обробки виробу)

20

Економічність

10

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Повнота розкриття

всіх етапів проектування

10

Якість конструкторської та технологічної

документації

10

Оформлення та дизайн

пояснювальної записки проекту

5

Рекламний проспект

5

Розробка додатків

5

З

А

Х

И

С

Т

Якість доповіді:

Повнота представлення доповіді

5

Об'єм і глибина знань по темі

5

Відповіді на запитання

5

Особисті якості доповідача

5

Разом балів:

120

Протокол загальних результатів виконання творчих проектів

__________клас

__________дата

з/п.

Прізвище

та ім’я

учня

Виріб

60

Пояснювальна записка

40

Захист

20

Підсумкова

оцінка

120

1

2

3

18

VІІ. Підсумок заняття.

Королева В’язанії. Я щиро дякую всім учням за хвилини насолоди, яку я отримала, спостерігаючи за всім, тим, що відбувалося на уроці. Ви дійсно виправдали мої надії. І я завжди буду радо зустрічати вас у моїй країні. А на згадку я дарую вам клубочок побажань, який ще не один раз стане вам у пригоді. Тож до нових зустрічей!

Вч. Давайте, діти візьмемо клубочок бажань, подарований Королевою і підведемо підсумок нашого уроку, висловивши свої побажання щодо майбутніх проектів. (Учні кидають клубочок ниток один одному. Той, хто отримує клубочок, намотує на палець нитку і говорить свої побажання.)

За допомогою клубочка ми утворили міцну сітку - павутинку, що складається з ваших побажань. Тож я бажаю, щоб ваші знання завжди були такими ж міцними, як ця сітка.

VІІІ. Домашнє завдання

Дати письмові відповіді на запитання експрес-тестів (Дод.1), пов’язаних із проектною діяльністю до розділу «Проектування та виготовлення виробів, плетених гачком».

Додатки

Дод.1

Експрес – тести

  1. Задум, що має мету, термін та конкретні терміни реалізації. – це:

а) портфоліо; б) проект; в) презентація

2. За діяльністю, яка переважає у проекті:, проекти поділяються на:

а) дослідницькі, пошукові, творчі; б) особистісні , парні , групові ;

в)короткострокові, середньої тривалості, довгострокові ;

3. Для вдалої реалізації творчого задуму необхідно : а) обрати тему;

б) спланувати роботу; в) обґрунтувати вибір об’єкта проектування;

4. Аналіз виробів – аналогів проводять: а) на конструкторському етапі; б) на заключному етапі; в) на організаційно – підготовчому

5. «Виготовлений виріб повинен бути гарним». Така вимога називається: а) функціональність; б) практичність; в) естетичність

6. Правильний підбір пряжі та гачків під час виконання проектної роботи слід здійснити : а) на технологічному етапі; б) організаційно – підготовчому;

в)на конструкторському;

7. При виготовленні в’язаного гачком виробу слід врахувати:а)товщину нитки та розмір гачка; б) товщину нитки; в) розмір гачка;

8. Готовий в’язаний виріб слід прати у теплій воді температура якої: а)70˚; б) 20˚; в)40˚;

9. Після прання в’язаний виріб потрібно : а) повісити на плічки; б) завернути в махровий рушник; в) пропрасувати гарячою праскою

10. Зберігати в’язані вироби слід: а) скрученими;б) вільно складеними; в)вивішеними на плічках

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
4
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!