• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Зарубіжна література
  • План –конспект інтегрованого уроку (трудове навчання-зарубіжна література). Тема. Презентація виготовленого виробу. Зарубіжна література. Лялькова тема у світовій літературі.

План –конспект інтегрованого уроку (трудове навчання-зарубіжна література). Тема. Презентація виготовленого виробу. Зарубіжна література. Лялькова тема у світовій літературі.

Опис документу:
Формувати в учнів знання про презентацію виготовленого виробу; навчити публічно виступати і демонструвати виріб ; виховувати вміння працювати в команді ; розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів, артистичні здібності; розвивати читацький смак;прищеплювати любов до книги.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Лукашевська О.В. вчитель зарубіжної літератури , Калініна І.М. вчитель трудового навчання

Парасковіївської ЗШ І-ІІІ ступенів

План –конспект інтегрованого уроку (трудове навчання-зарубіжна література).

Тема. Презентація виготовленого виробу.

Зарубіжна література. Лялькова тема у світовій літературі.

Мета:

  • Формувати в учнів знання про презентацію виготовленого виробу;

  • навчити публічно виступати і демонструвати виріб ;

  • виховувати вміння працювати в команді ;

  • розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів, артистичні здібності;

  • розвивати читацький смак;прищеплювати любов до книги.

Обладнання,матеріали та наочність: зразки ляльок, інструкційні карти, зошит, книжки про ляльок,листи оцінювання, комп’ютер,обладнання для лялькового театру.

Тип уроку: комбінований.

Вид уроку: інтегрований.

Хід уроку

I.Організаційний момент: - 1 хв.

- перевірка присутності учнів на уроці;

- призначення чергових.

II. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів. - 2 хв.

Бесіда.

Доброго дня,діти!А він сьогодні не просто добрий,а чарівно добрий.Чому?Та тому що він проходить під знаком…ляльки!Скажете:”Що ж тут чарівного?Та їх на кожному кроці в дитячих крамницях хоч греблю гати!Та й удома штук 5 знайдеться.

3. Мотивація навчальної діяльності учнів. - 3 хв.

Ой,не поспішайте!Історія ляльок починається із сивої давнини.Та не про історію піде мова у нас на уроці. А про майстерність,про те,як у різні часи ,у різних куточках землі люди створювали ляльок,надавали їм великого значення .

-І хибна думка,мовляв, ляльки потрібні тільки в дитинстві для забави. Ні!Інтерес до ляльки живе в людині завжди.

От у вас є ляльки,які не просто лежать у коробці,бо не потрібні (ви ж виросли),а ось дорогі серцю?

Відповіді дітей.

- А подивіться,як люди вдосконалювали свою майстерність у виготовленні ляльок. Показ ляльок(давніх,сучасних) .

Напевно,ви знаєте деякі види сучасних ляльок? Поділіться інформацією.

Виступи дітей.

4. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. – 1 хв.

Оголошення теми уроку(запис теми на дошці).

Завдання для учнів:

  • Засвоїти нові знання з зарубіжної літератури

  • Провести аналіз результатів роботи

  • Презентувавши проект

  • Набути навички творчо презентувати виріб.

Вправа «Очікування»

Що ви очікуєте від сьоднішнього уроку?

V. Вивчення нового матеріалу. 10 хвилин

Розповідь учителя .

-Хоч у нас урок трудового навчання,та не зайвою буде згадка про ляльку у світовій літературі.

Тож передаю чарівну паличку нашого ляльковогоуроку вчителю зарубіжної літератури.

Вчитель зарубіжної літератури.

-Як казав Марк Твен – автор «Пригод Тома Соєра»: «Ніщо з того що нас засмучує,не можна назвати маленьким »: згідно вічним законам пропорції, втрата ляльки у дитини і корони у короля – подія однакової величини».

-А в літературі лялькова тема надзвичайно популярна і цікава. Влаштуймо аукціон «Лялька в світовій літературі».

Я починаю. Лялечка-материнське благословення з народної казки «Василиса прекрасна». Далі…

Діти згадують твори, в яких ляльки відіграють значну роль (О.Толстой «Золотий ключик», В.Короленко «Діти підземелля», Андерсен «Хоробрий оловяний солдатик», Ю.Олеша «Три товстуни»...)

-Зверніть увагу на нашу книжкову поличку. Тут є книги, що згадувалися, і спеціальна література про ляльковий театр.

Давайте зробимо фізкультхвилинку під музику з фільму «Три товстуни».

Фізкультхвилинка – 1 хвилина

VI . Презентація робіт-5 хвилин

Ляльковий театр. Ляльки пошиті дітьми.

Дві сестри. Сімейна історія.

Дійові особи:

Марійка-старша сестра.

Ганнуся-молодша сестра.

Фея-пташка.

Фея-господарка.

Дія відбувається на вулиці,біля будинку.

Фея-пташка. Привіт,моя люба! А чому така сумна?

Фея-господарка. Вітаю,моя пташечко. Втомилася. Люди такі уперті та невстрілеві. Прагнеш допомогти ,а їм байдуже.

Фея-пташка. Ага,ще й думають,що феї живуть собі припіваючи,неяких у них справ,клопіт. Літають тільки,забавляються.

Фея-господарка. Коли там гуляти-забавлятися!Ось у цьому будинку живуть дві сестри.

Фея-пташка. Як ми з тобою?!

Фея-господарка.Не зовсім. Увесь час сваряться. Ось і зараз чуєш?

Чуються голоси дівчаток. ”Зачекай!” “Немає часумене справи!”

Фея-пташка.Чую-чую.Та не можу бути з тобою. Пташенята кличуть. До вечора, сестричко.

Фея-господарка.До вечора,люба.

Фея- пташка зникає.

Фея-господарка.Ой треба щось робити,щоб не трапилося чогось неприємного.

Виходять дівчатка.

Ганнуся. Марійко,давай разом придумаємо.

Марійко. Не зараз. Ще є час.

Ганнуся.Та де ж він є,якщо день народження у мами післязавтра?

Маруся. Ось. Післязавтра. Чого ти репетуєш. Устигнемо.

Ганнуся. Так,як минулого року?

Маруся. Ти тільки погане згадуєш. Розумієш,у мене справи.

Ганнуся. Але ж день народження у мами.

Маруся. Я маму люблю більш за тебе!Не треба мене виховувати. Купимо щось.

Зявляється фея-господарка.

Фея-господарка. А може,зробити власноруч?

Маруся,Ганнуся. Ой,Ви хто?

Фея-господарка. Фея.

Маруся-Фея? Так вони ж не існують

Ганнуся. Вони,тобто в книгах ,казках…

Фея-господарка. Як бачите,я є і моя робота приходити на допомогу.

Маруся. А звідки Ви знаєте,що нам потрібна допомога?

Фея-господарка. Ви так сперечалися,що вас чути було ген-ген далеко. Отож,дівчатка,годі сваритися.а краще за роботу. День народження мами-свято всієї родини. І найкращий подарунок-мир і злагода між вами,сестрами.

Ганнуся. Але ж подарунок має бути…

Фея-господарка. Думайте,вирішуйте разом . Любіть і цінуйте одна одну. На жаль ,не можу з вами залишитися.бо потрібно допомогти в іншому місці. Успіхів вам дівчатка.

Фея зникає.

Маруся. Мир,Ганнусю?

Ганнуся. Мир,сестричко.А як же бути з подарунком?

Маруся. А ми запитаємо наших глядачів. Що ви порадите нам?

Ганнуся. Друзі,напевно,у вас є досвід,чим здивувати маму?

Учні по черзі розповідають про свої вироби.

Вчитель оцінює роботи в листі оцінювання(додаток 1).

7.Підведення підсумків в роботі-5 хвилин.

1.Рефлексія. Чи здійснилися ваші очікування?

2.Оголошення оцінок учнів. Оговорюються + та – в роботах учнів.

3.Заключне слово вчителя.

Діти,ось і добігає кінця наш урок. Як приємно було дивитися на ваші роботи,виступи. А яке задоволення отримали ,коли слухали ваші роздуми!

Молодці! Вітаю вас!

Знаєте,коли ми оточуємо себе гарними людьми,вишуканими речами і добрими думками, то життя починає змінюватися на краще.

І я сподіваюся,що ляльки,зроблені вами з любовю ,з натхненням ,знайдуть своє місце у вашому житті:чи то прикрасять оселі стануть милим подарунком друзям,рідним.

Знаходьте красу в дрібницях навколо себе,привчайте своє серце битися в ритмі творчості і добра.

лю ,чnm jct:xb nj ghbrhfcz Ножиці в неробочому стані зберігати із зімкнутими ч в спайтееціальному чохлі.

  1. На столі ножиці мають лежати зліва із зімкнутими лезами , гострими кінцями до себе.

  2. Передавати ножиці слід кільцями вперед із зімкнутими лезами.

  3. Під час різання пальці лівої руки слід тримати на безпечній відстані від леза.

Під час роботи з голками

1. Зберігати голки, шпильки слід у спеціальному місці – гольниці.

2. Заборонено шити тупою та іржавою голкою.

3. Шити треба з наперстком.

4. Заборонено вколювати голки в одяг.

5. Прикріпляти викрійки до тканини слід гострими кінцями шпильок у напрямку від робітника.

6. Зіпсовані голки та булавки треба скласти в спеціальну коробочку.

Під час роботи з праскою

  1. Перед увімкненням праски до електромережі перевірити шнур і вилку праски.

  2. У приміщенні з бетонною підлогою під час прасування стояти на гумовому килимку.

  3. Вмикати й вимикати праску з електромережі тільки сухими руками.

  4. Ставити праску на спеціальну підставку.

  5. Не торкатися руками нагрітої підошви праски.

  6. Стежити, щоб підошва праски не торкалася шнура.

  7. Не залишати без нагляду увімкнену праску.

Під час роботи з швейною машиною.

  1. Не нахиляйтеся близько до обертових частин.

  2. Не тримайте пальці рук занадто близько до лапки, щоб голка їх не проколола.

3. Не відволікайтеся під час роботи і не заважайте іншим.

4. Утримуйте робоче місце в чистоті.

7.2. Вступний інструктаж.

Показ прийомів роботи учителем.

    1. Самостійне виконання практичної роботи.

    2. Поточний інструктаж.

Контроль якості виконуваних робіт.

    1. Фізкультхвилинка. 3 хв.

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу все гаразд.

ЛИСТОЧКИ
Ми —листочки, ми —листочки,
На гілках ми сидимо.
Тихий вітер повіває,
Нас легесенько гойдає.
Сильний вітер налітає
І з гілок нас всіх зриває.
У повітрі ми кружляємо,
Кружляємо, кружляємо,
На землю ми сідаємо,
Сідаємо, сідаємо.

    1. Заключний інструктаж.

  1. Короткий аналіз виконаної роботи.

VIII.Закріплення нових знань і вмінь учнів. 4 хв.

Використання метода «Акваріум».

Мікрогрупа учнів, які перебувають в центрі класу, обговорює доцільність використання оздоблення іграшки, технологічну послідовність виготовлення іграшки, після обговорення викладає результат, а решта груп слухає,не втручаючись.

Після цього групи зовнішнього кола обговорюють виступ групи ,чи згідні учні з думками групи, чи було рішення групи достатньо аргументованим, доведеним, який з аргументів був найпереконливішим.

Заключне слово вчителя.

Застосування швейної машини, дозволяє виконувати певні операції більш швидко та якісно, звільняє від виконання ручних операцій.

IX. Заключна частина (Підбиття підсумків). – 4 хв.

  1. Рефлексія.

  • Що нового ви дізналися на уроці, чому навчилися?

  • Чи можете ви використовувати здобуті знання, уміння в житті?

  1. Демонстрування кращих робіт.

  2. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники.

  3. Прибирання робочих місць.

X. Домашнє завдання. – 2 хв.

Повторити послідовність виготовлення м’якої іграшки, петельного шва с. 67 – 68.

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 3

Додаток 4

Методичний аналіз

уроку трудового навчання у 5 класі

Тема. Технологія виготовлення об’ємної м’якої іграшки «Сови».

Мета:

  • Ознайомити учнів із послідовністю виготовлення іграшки та основними швами в ході виготовлення;

  • Удосконалити навички учнів у виконанні ручних швів;

  • Навчити організовувати робоче місце, дотримувати правил безпеки праці та санітарно – гігієнічних вимог;

  • Виховувати охайність під час виконання роботи;

  • Розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів;

  • Виховувати любов до праці.

На даному уроці забезпечується оптимальний зв’язок комплексу навчально – виховних цілей. Зміст уроку відповідає програмному матеріалу з трудового навчання для 5 – 9 класів 2013 рік для варіативного модуля для 5 - 6 класів «Технологія виготовлення м’якої іграшки” та побудований згідно нового Державного стандарту. Мета уроку повністю відповідає темі.

До уроку доцільно підібрана наочність, вдало використана презентація.

Були обрані наступні методи навчання: наочний: комп’ютерна презентація, демонстрування; словесний: розповідь, бесіда; практичний: робота з інструкційними картами та зразками, самостійна робота; інтерактивні: вправа «очікування», вправа «мікрофон», метод «акваріум».

Урок спрямований на формування компетентностей: здоров’язберігаючої, інформаційно – комунікативної, міжпредметної, самоосвітньої, розвиток технологічних умінь і навичок.

Виготовлення м’якої іграшки сприяє підвищенню рівня зацікавленості, активізації творчої діяльності учнів. У ході виконання запропонованої іграшки учні беруть участь у різних видах трудової діяльності, виробляють навички аналізувати, вибирати, оформляти виріб, добирати гами кольорів, техніку виконання, інструменти й матеріали.

Урок відповідає санітарно – гігієнічним нормам, своєчасно проведені інструктажі: під час роботи з ножицями, голками, праскою, швейною машиною. Для зняття втоми учнів проведено фізкультхвилинки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.