+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Пісня – душа народу (у віночку народних пісень)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Пісня – душа  народу (у віночку народних  пісень)

Мета:

Навчальна: навчати учнів  формулювати  та  висловлювати  судження  про  художньо-образну  палітру  українського  пісенного  фольклору  та  його  життєвий  зміст, визначати  особливості  жартівливих  пісень, їх  призначення  і  роль  в  українській  музичній  спадщині; ознайомити  учнів  із  поняттям «українські  родинно-побутові  пісні»;

Розвивальна: розширювати  словниковий  запас  учнів,  за  допомогою  якого  вони  можуть  формулювати  судження  про  почуття  та  настрої, передані  в  музиці; розвивати емоційну  чуйність, музично-слуховий  досвід;

Виховна: виховувати  почуття  пошани  до  народних  пісень  країн світу, гордості  за  музичну спадщину  свого  народу.

Музичний  матеріал: французька  народна  пісня  «Братик  Яків», українські  народні  пісні  «Дівка Явдошко», «Чи не  той то  Омелько».

Наочні  посібники: нотна  хрестоматія

Обладнання: ТЗН; фонохрестоматія.

Тип  уроку: комбінований  урок.

Хід  уроку

         Учні  входять  до  класу  під  музичний  супровід  (українська народна  пісня  «Чи не  той  то  Омелько»).

1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  МОМЕНТ

Перевірка  готовності  класу  до  уроку. Музичне  вітання

2.     МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ  ЗНАНЬ

-                Як  називають  людину, яка  створює  музику?

-                Хто  виконує  музику?

-                Які  види  музики  залежно  від  виконання  існують?

-                Як  називають музику,  яку  створює  народ?

3.     ОСНОВНА  ЧАСТИНА

Розповідь  учителя

         Пісня  завжди  була  віддзеркаленням  настрою  людини  і  душі  народу. Пісня (поєднання  поезії  з  музикою) – це  найпоширеніший  музичний  жанр. Вона  супроводжує  нас  упродовж  усього  життя – ми  співаємо, коли нам  радісно  і  коли  сумно, на  свята  і  в  будні. Пісня  підбадьорює  нас і надає  наснаги. Зазвичай пісні  створюють композитори  на  вже  відомі  вірші. Ці  вірші  є  самостійними  літературними  творами. Музика  до  цих  віршів  теж  може  існувати  самостійно. Коли ж вірші  й  мелодія  поєднуються  у  пісні, вони  починають жити як  новий  твір  мистецтва, в  якому збагачують і доповнюють  одне  одного  музика й література. Яскрава  та  різноманітна  народна  музика  може  розповісти  нам про  життя та  звичаї  народів  усіх  куточків  світу – Європи й Америки, Африки й Азії..

         З  давніх  давен  пісні були  тісно  пов’язані  з трудовою діяльністю  людини,  її побутом  та  відпочинком. Пісня – це складова   самого  життя, засіб спілкування  між  людьми.  Пісня  художньо  відтворює  те, чим  щоденно  живуть  люди, тому  її  джерелом є  саме  життя.  Саме  пісня  виражає  характер  людини, викликає в неї  певні  почуття і  думки, формує  ставлення  до  інших  людей,  до навколишнього  світу. Вона  може  змінювати  характер, пробуджувати  сміливість, виховувати  шляхетність, гуманність, доброту Пісня – це  велике  мистецтво. Для  того, хто  розуміє  її могутню  силу  і  красу, полюбить  її, - відкриється  неосяжний  світ  думок, високих  і натхненних  почуттів.

        Які пісні  вам  запам’яталися  найбільше?

        Яке  значення  має  народна  пісня  у  нашому  житті?

Україна  з  давніх – давен славиться  своїми  піснями. Народна  пісня  виникла  у  глибокій  давнині  та  почала  розвиватися  разом  із  трудовими  процесами  і   людським  мисленням, відображала  життя, побут і  світогляд  наших  предків.

Музична  мова,  мелодика  народних  пісень – поетичні  й  виразні.  У  них  немає  нічого  зайвого, незначного, беззмістовного – тому що  мелодії  кращих  народних  пісень  є  результатом   послідовного  відбору  й  удосконалення  багатьма  поколіннями  народних  співців  найвиразніших  мелодійних  інтонацій..

        Які  види  української  народної  пісні  вам  відомі?

Усе  розмаїття  життя людини  відтворюється  у родинних піснях. Колискова  пісня – ніжна, прониклива, яку  матуся  наспівує  своїй  дитині, - це   перша  пісня, з якою  ми  зустрічаємось у  своєму  житті. Вони  належать  до  найстародавніших  пісень. Типовими  образами  у  цих  піснях  були  сіренький  котик, коза  рогата, горобчик  та  інші істоти  тваринного  світу.

        Які  колискові  пісні  ви  вивчали  у  попередніх  класах? Які  пісні  наспівували  вам  у  дитинстві  ваші  рідні?

На  весіллях  співали  весільних  пісень, у яких  відбивалися старовинні  весільні  обряди. У  ліричних  піснях  оспівуються  кохання, краса рідної краси. Жартівливі  пісні – це  вираження  віри  народу в свої  сили, любові до  життя. У  них  знайшов  вияв  природний  народний  гумор, відбилися  кращі  риси  трудящої  людини: розум, спритність, сили, дотепність, любов  до  праці, а негативні  риси – байдужість, лінь, недбалість, вади і недоліки – висміюються.

Слухання  музики

         Послухайте французьку  народну  пісню «Братик  Яків» та  українську  народну  пісню «Дівка  Явдошка» та  дайте  відповідь  на  запитання.

        Про  що  розповідається  у цих  піснях?

Слухання  французької  народної  пісні «Братик  Яків» та української  народної  пісні  «Дівка  Явдошка»

        Які  риси  характеру  висміюються  у  цих  піснях?

        Що  спільного  і  що  відмінного  ви  помітили  у  цих  піснях?

        До  якого  жанру  народної  пісні  вони  належать?

        Що  є  характерним  для  жартівливої  пісні?

        Яку  будову  має  народна  пісня?

Вокально – хорова  робота

        Які  жартівливі  пісні  ви  знаєте?

Послухайте  ще  одну  жартівливу  пісню  та  дайте  відповідь  на  запитання

        Які  риси  характеру  людини  висміюються  у  цій  пісні?

Слухання  української  народної  пісні  «Чи  не  той  то  Омелько»

Розспівування  та  розучування  української  народної  пісні «Чи не той  то  Омелько»

4.     ПІДБИТТЯ  ПІДСУМКІВ  УРОКУ

Бесіда

        Як  ви  зрозуміли  вислів, що  став  темою  нашого  уроку, - «Пісня – душа  нашого  народу»?

5.     ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

Придумати  ілюстрацію  для  оформлення  диска  з  українськими  народними  піснями.

         Учні  виходять із  класу  під  музичний  супровід (українська народна   пісня  «Чи не  той  то  Омелько»)

Опис документу:
Навчати учнів формулювати та висловлювати судження про художньо-образну палітру українського пісенного фольклору та його життєвий зміст

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись