Письмовий твір-опис предмета (квітка)

Опис документу:
Конспект уроку із розвитку зв'язного мовлення "Письвий твір-опис предмета (квітка)"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

КОНСПЕКТ УРОКУ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ СИТУАТИВНИХ

ЗАВДАНЬ

 

5 КЛАС

ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС ПРЕДМЕТА (квітки)

Мета: формувати вміння будувати текст описового характеру в художньому стилі на основі власних спостережень; розвивати зв’язне мовлення, уяву і творчі здібності; виховувати прагнення вдосконалювати своє мовлення, робити його багатим, грамотним, красивим; виховувати любов до природи.

Тип уроку: урок зв’язного мовлення.

Хід уроку

Коли людина не відчуває краси

квітів, коли не любить природу і

коли її не радують пісні – вона

хвора.. І цю людину треба

обов’язково лікувати.

В Шекспір

І. Організаційний момент.

Вступне слово вчителя

– Доброго дня, діти. Прошу зібрати всю свою енергію, думки, щоб провести цікавий урок, урок мислення, урок зв’язного мовлення, розвитку ваших знань і вмінь. Готові?

– Сьогодні ми з вами продовжимо мандрівку по країні Знань, розпочату на початку навчального року. Подорожувати будемо поїздом і рушимо в дорогу із станції «Казкова».

ІІ. Створення психологічного настрою.

– Послухайте казку.

Чиї квіти кращі?

Засперечались колись пори року – у кого найкращі квіти?

Тупнула своїм каблучком Весна – і де лежав сніг, струмочки задзвеніли, зазеленіла трава, земля вкрилась підсніжниками, конваліями, нарцисами…

      • Мої квіти найкращі, – каже весна..

      • Ні, – заперечує Літо.

      • Квіти у тебе гарні, та тільки мої кращі.

Змахнуло Літо капелюшком, сплетеним із сонячних променів, і розсипало свої квіти повсюди. Вітер подує – дзвенять дзвіночки. Всюди – васильки, гвоздики, ромашки, незабудки.

Аж холодом повіяла від заздрощів Осінь. І фарби літа поблідли.

Мої квіти теж непогані, – сказала Осінь і повела багряним рукавом. Зацвіли верес, хризантеми, айстри …

А що ж зима? Засипала снігом і ліс, і луги, і поле, дороги залила, запорошила дахи. За склом оранжереї цвітуть орхідеї, кали, бегонії…

Ось тут квіти найкращі, – хвалиться Зима..

Так до цих пір сперечаються пори року, чиї квіти найкращі.

      • Чи сподобалася вам казка?

– То чиї ж квіти найкращі?

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку

– Прекрасні весною і влітку ліс і поле. Це пора, коли найбільше квітів і трав. «Коли людина не відчуває краси

квітів, коли не любить природу і коли її не радують пісні – вона хвора. І цю людину треба обов’язково лікувати». Не рвіть квітів просто так, бережіть красоту землі.

Отже, тема нашого уроку – письмовий твір-опис предмета.

Мета – навчитися будувати текст описового характеру в художньому стилі на основі власних спостережень, вчитися помічати красу, любити природу.

ІV. Робота над новим матеріалом. «Мозкова атака»

      • Діти, для того щоб написати твір-опис, пригадаємо на яке питання дається відповідь в описі? (Який предмет чи особа)

      • Про що говориться в описі? (Про ознаки предмета)

      • Назвіть основні частини висловлювання (Загальне враження, окремі ознаки, деталі, висновок –ставлення до описуваного)

Ознайомлення із планом-схемою будови опису

  1. Загальне враження.

  2. Опис частин, деталей.

  3. Чим приваблює?

  4. Основна думка

– Погляньте на фото. Чи знаєте ви ці квіти?

.

Інструктаж до творчої роботи Зверніть увагу, що нам необхідно написати художній опис квітки. Потрібно дотримуватися абзаців, писати грамотно, зробити висновок. Яка ж відмінність між

художнім і науковим стилями? (У науковому стилі дається повна характеристика предмета, а в художній стиль відображає предмет в яскравій, образній формі, де є епітети, синоніми, порівняння.

Робота над художніми засобами.

1. Складіть тематичний словничок «Квіти», виділіть олівцем улюблену квітку. (Мальви, тюльпани, троянди, лілія, конвалія, ромашка, мак, кала ….)

2. Доберіть епітети до слів:

Квітка (голуба, пломениста, рожева, яскраво-жовта…)

Пелюсточка (дрібненька, оксамитова, велика …)

Стебельце (цупке, міцне, тоненьке, тендітне, темно- зелене…)

Бутони ( тугі, міцні повненькі, розквітлі…)

Орфографічна робота

  1. Повторення правопису окремих слів: стебельце, пелюсточка, полум’яний, повненькі, тоненьке, мальви, тюльпани, нарциси, пломениста, небесно-голуба, пуп’янки, вічнозеленим.

  1. Диктант наступної дії. (Учні записують лише ті слова, правопису яких не знають).

Швидко зійшли з полів сніги. Духмяно війнув над землею чарівник-квітень. І от уже всюди з’явилися яскраво-жовті, сонячно-променисті суцвіття-кошички. Це розгорнув свої квіточки назустріч сонцю і теплу підбіл звичайний. В народі рослину називають мати-й-мачуха.

  1. З’ясуйте за орфографічним словником правопис слів: жовтогарячий, темно-зелене, білосніжний, сніжно-білий. Зробіть висновки про правопис цих слів.

  1. Повторення орфограми «Кома між однорідними членами речення». (Які тільки не ростуть квітки у степах і гаях, по горах та при дорогах! Назви деяких квітів пов’язані з легендами та переказами. На клумбі ростуть скромні чорнобривці, червоні гвоздики та стрункі гладіолуси. Відвар чи настій листків мати-й- мачухи вживають при запаленнях горла, бронхів, легенів).

5. Складання сенкану «Квіти».

* Іменник.

* 2 прикметники.

* 3 дієслова.

* Речення з чотирьох слів.

* Враження (одне слово).

Наприклад:

Троянда.

Жовта, гарна.

Розцвіла, пахне, колеться.

Мені подобаються жовті троянди.

Чарівно.

6. Аукціон «Чий сенкан найкращий».

V. Зупинка «Поетична». Діти читають поезії, дібрані вдома, про квіти.

VІ. Зупинка «Чарівна поляна»

      • Уявіть, ми вийшли на поляну. Ой, як багато різних квітів! Спробуйте порозмовляти з квіткою. Про що вона розкаже?

      • Ділимо аркуш на три частини: у першу колонку записуємо пункти плану, у другу – спостереження, у третю – художні засоби.

План

Спостереження

Художні засоби

1. Коли цвіте квітка

Цвіте влітку. Росте

у полі. Жито. Небо.

Сонце.

Безмежні поля, вмиті

дощами; безкрає мо-

ре жита; колоски важкі, вусаті; небо чисте, голубе.

2.Який зовнішній вигляд?

а) ніжні квіточки;

б) тоненьке стебло;

в)форма листочків.

Невеличка квітка, голуба. Тоненьке стебельце, ніжні пелюсточки

Невеличка, як цяточ-ка. Весело дзвенить, співає.

3.Що ти відчуваєш,

коли квітка поруч?

Пелюстки переливаються на сонці. Запах чути далеко. Милує око.

Звуки сиплються, як с

срібні струни, видзвонюють.

VІІ. Зупинка «Незабудка». Відгадай загадку.

Повна діжка жита п’ятачком накрита. (Мак).

Чорноброві козаки в зелених жупанах під вікном стоять. (Чорнобривці)

Стоїть дубок, на верху картузок, в картузику багато діжок. (Соняшник)

Підсумок уроку.

      • Який матеріал ми сьогодні повторили?

      • На яких зупинках побували?

      • Що нового дізналися?

      • Якою повинна бути наша письмова робота?

Домашнє завдання.

Сьогодні ми з вами зробили мандрівку в чарівний світ квітів. Квіти – це завжди хороший настрій, це добро і краса. Ми маємо зберегти цю красу для наступних поколінь і описати її. Напишіть твір-опис улюбленої квітки або тієї, яку ви бачили на малюнку.

 

6

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
8
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!