+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел . Порівняння іменованих чисел. Творча робота над задачею.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел . Порівняння іменованих чисел. Творча робота над задачею.

Вчитель: Н.М.Мороз - Мацько

Тема:Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел . Порівняння іменованих чисел. Творча робота над задачею.

Мета: формувати компетентності:

Ключові:

вміння вчитися: самоорганізація до навчальної діяльності;

соціальна: вчити учнів працювати в парі (групі);

загальнокультурна: ефективно застосовувати навички мовлення та норми мовної культури;

здоров'язбережувальна (життєві навички, що сприяють соціальному здоров'ю) - слухати пояснення вчителя, а у разі необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування

Предметні: закріпити вміння письмово додавати двоцифрові і трицифрові числа без переходу через розряд, познайомити з алгоритмом виконання письмового віднімання, навчити письмово віднімати двоцифрові і трицифрові числа без переходу через розряд, вдосконалювати вміння розв’язувати задачі, що містять числові дані в таблиці та задачі на знаходження прямокутника, розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, виховувати сумлінне ставлення до праці, прагнення до успіху через наполегливу працю.

Обладнання: ІКТ, алгоритм виконання письмового віднімання, картки з виразами , таблиця зі схемою – опорою до задачі.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу

Психоформула снігові» кульки з побажаннями )

II . Перевірка домашнього завдання.

— Давайте перевіремо результати, які отримали при обчисленні значень виразів:

– Зачитайте найбільше число (858)

– Найменше число (399)

– Зачитайте вираз, при обчислені якого отримали число 589. (276+313)

– Яке число отримали при обчисленні виразу 351 + 442 (793)

— Яке рівняння склали для розв’язання задачі? (х - 365 = 124)

– Який компонент невідомий?

– Як знайти невідоме зменшуване?

– Зачитайте відповідь задачі. (489 кг борошна було в пекарні спочатку).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель.

– Сьогодні на уроці ми будемо виконувати багато цікавих завдань, тому працюватимемо за таким планом: (Слайд)

1. Усний рахунок

2. Каліграфічна хвилинка

3. Математичний диктант

4. Нова тема

5. Робота з підручником

6. Фізкультхвилинка

7.Закріплення вивченого

8. Підсумок уроку

9. Домашнє завдання.

ІV. Актуалізація опорних знань

1. Усний рахунок

Математику називають Царицею наук. А секрет дружби з нею у прислів’ї, яке зашифроване. Щоб дізнатися, що то за прислів’я, розв’яжіть приклади.(Робота в групі)

130 -70=60 ( Без ) (Слайд)

60 + 230 =290 (нема)

290 – 140 = 150 ( труда)

150 + 430 = 580 (плода)

– Тепер розставте числа у порядку зростання і прочитайте прислів’я.

– Що означає це прислів’я?

(Нічого в житті не можна досягти, якщо не докласти зусиль).

Отже, девіз нашого уроку:

До праці мерщій! (Слайд)

Усі перешкоди здолати зумій.

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

Щоб кожна хвилина не втратилась марно.

2. Каліграфічна хвилинка.

– Ще одним з секретів Математики є правильне, каліграфічне написання цифр (с.67), але спочатку запишемо дату. (15 грудня)

999, 998, 997 … 996,995,994,993.(Слайд)

– На скільки зменшується кожне наступне число?

– Яка цифра в цих числах повторюється найчастіше? (9)

– Допишіть ще чотири трицифрових числа.

– Пам’ятаємо, що цифри не виходять за межі клітинки.

– Кожна цифру числа пишемо в окремій клітинці. Між числами відступаємо 1 клітинку.

– Порівняйте свої цифри із зразком, якщо у вас так само, то поставте на полях

(1 бал)

3. Математичний диктант.

• Записати числа, які містять:

– 3 сотні і 4 одиниці;

– 8 десятків і 6 одиниць;

– 9 сотень;

– 7 сотень і 9 десятків;

• Збільшити на 1 число 194

• Зменшити на 1 число 717

• Записати наступне число до числа 199

• Записати попереднє число до числа 600.

• Записати: найменше трицифрове число, найбільше трицифрове число.

(Самоперевірка) Взяли олівчики і звіремо з відповідями на екрані.

Відповіді: 304, 86, 900, 790, 195, 716, 200,599, 100, 999. (Слайд)

– Якщо у вас немає жодної помилки на полях поставте 2 бали, якщо 1 помилка

(1 бал)

4. Постановка проблеми.

- Подивіться всі на вираз на екрані. (Слайд)

685 – 164 =

  • Чи можете ви швидко знайти різницю цих чисел?

  • Хто вже готовий?

Висновок: обчислення складне, потрібно запам’ятовувати багато проміжних результатів, а тому краще обчислювати письмово.

V. Вивчення нового матеріалу

Тема уроку: Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел . Порівняння іменованих чисел. Творча робота над задачею.

- Набуті знання будемо застосовувати при розв’язуванні виразів та задач.

1. Підготовча робота.

Щоб навчитися швидко та правильно письмово віднімати трицифрові числа ознайомимося з послідовністю виконання письмового віднімання. (Відео)

Назвіть компоненти при відніманні.

Алгоритм виконання письмового віднімання

1. Запишіть від’ємник під зменшуваним так, щоб одиниці були записані під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями.

2. Одиниці відніміть від одиниць і знайдений результат запишіть під одиницями.

3. Десятки відніміть від десятків і знайдений результат запишіть під десятками.

4. Сотні відніміть від сотень і знайдений результат запишіть під сотнями.

_ 685

164

521

Отже, давайте зробимо висновок:

При письмовому відніманні віднімати починаємо з розрядів одиниць. Результати віднімання записуємо під відповідними розрядами.

– Давайте перевіремо наші дослідження з висновками науковців і прочитаємо правило на с.66.

– Що з правила ми повинні запам’ятати?

  • Зверніть увагу, це ми віднімали трицифрові числа.

А якщо треба буде відняти від трицифрового двоцифрове, то як ми це запишемо?

685 – 64 =

  • Скільки сотень в числі 64?

Отже, записувати від’ємник починаємо під десятками.

5. Первинне закріплення.

1) Виконати віднімання у стовпчик .

– Давайте застосуємо нові знання і обчислимо приклади №422 на с.66.

1) Робота в парах № 422 с.66 (1 стовпчик – 1 ряд; 2 стовпчик – 2ряд.)

264 – 132=132 457 – 345=112

575 – 342=233 873 – 561=312

687 – 475=212 996 - 764=232

(Учні самостійно виконують завдання, обмінюються зошитами, перевіряють, обговорюють. )

– Давайте звіремо отримані результати з відповідями на екрані. (Слайд)

– Якщо ви не зробили помилок на полях поставте (2 бали), якщо є 1 помилка, то

( 1 бал)

VI. Фізкультхвилинка

Відеоролик

VII. Закріплення та узагальнення вивченого

Наступним етапом нашого уроку буде робота в групах. Задача с.67, № 424.

1. Робота в групах

Група 1 - № 424 (1)

Група 2 - №424(2)

– Пам’ятайте, що обчислення ми вже виконуємо в стовпчик.

Презентація груп. (1 бал)

VIII. Розвиток математичних знань

1) Робота над задачею 425(Слайд)

—Прочитайте задачу.

—Про що в ній ідеться?

—Розгляньте таблицю, за допомогою якої записана коротка умова задачі.

—Давайте пригадаємо, що таке продуктивність праці?

—Яким є головне питання задачі?

—Чи можемо відразу відповісти на питання задачі? (Ні)

—Чому? (Тому що нам невідомо, скільки холодильників виготовляють за 1 год. праці)

—Це ми можемо знайти?

—Якою дією? (ділення)

—Що сказано про продуктивність праці у наступні 3 години? (Вона зросла на 1 холодильник.)

—Отже, як ми можемо це знайти? Якою дією? (додавання)

—Що ще нам треба дізнатися?(Скільки холодильників виготовили за наступні 3 години)

—Як ми це знайдемо? Якою дією? (множення)

—А тепер ми можемо відповісти на головне запитання задачі?

—Якою дією? (додавання)

Розв'язання задачі діти записують у зошиті(учні коментують кожну дію)

1) 35 : 5 = 7 (х.) — продуктивність праці спочатку;

2) 7 + 1 = 8 (х.) — стала продуктивність праці;

3) 8 • 3 = 24 (х.) — виготовили за наступні 3 години;

4) 35 + 24 = 59 (х.)

Відповідь: 59 холодильників було виготовлено на заводі за робочий день

2) Робота з геометричним матеріалом.

Задача 426.

- Як знайти його периметр? (Додати довжини всіх сторін ).

- Ми можемо одразу дати відповідь на запитання задачі?

- Чому?

- Розв’яжіть задачу самостійно?

Самостійна робота над задачею.(Окремі учні в парах)

Ш. — 4 см

Д. —? на 3 см більша

Р =?

Розв’язання

1) 4 + 3 = 7 (см) — довжина прямокутника;

2 )Р = 4▪2 + 7▪2 = 8 + 14 =22 (см)

Відповідь: Р = 22 см.

Накреслити такий прямокутник.

Перевіремо отриманий результат.

(2 бали)

IX. Підсумок уроку

§ Що нового навчилися на уроці?

§ Чи сподобалось вам письмово віднімати трицифрові числа?

§ Який алгоритм цього віднімання?

§ Де нам знадобляться ці знання?

§ Чи цікаво було виконувати завдання? Які?

Тест (Слайд) (2 бали)

Виконайте віднімання у стовпик .

Коли обчислите , дізнаєтеся, що я хочу сказати кожному з вас!

738 – 426 =

а) 312 (мо)

б) 123

в) 213

986 – 655 =

а) 231

б) 331 (лод)

в) 132

842 – 631 =

а) 121

б) 112

в) 211 (ці!)

– Давайте визначимо нашу сьогоднішню продуктивність праці. Скільки балів ви набрали?

– Кому додамо ще бали за активність на уроці?

Мені було приємно працювати з такими здібними учнями. Дякую вам за співпрацю.

Х. Домашнє завдання.

с.66 – правило, (Слайд)

с.67 - № 428, 429.

с.67 - № 427 (в.р.)

Опис документу:
Вміння вчитися: самоорганізація до навчальної діяльності; соціальна: вчити учнів працювати в парі (групі); загальнокультурна: ефективно застосовувати навички мовлення та норми мовної культури; здоров'язбережувальна (життєві навички, що сприяють соціальному здоров'ю) - слухати пояснення вчителя, а у разі необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн