Письмо малої букви о

Опис документу:
Створити умови для ознайомлення учнів із рукописною буквою О; вчити писати її, з'єднувати з вивченими літерами; закріплювати вміння розрізняти друковані та рукописні букви; закріплювати навички звукового аналізу слів; розвивати зв'язне мовлення, увагу, логічне мислення, фонетичний слух; тренувати пам'ять; формувати комунікативну компетентність та загальнопізнавальні вміння; формувати ціннісне ставлення до рідної мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Письмо малої букви о

Мета: Створити умови для ознайомлення учнів із рукописною буквою О; вчити писати її, з'єднувати з вивченими літерами; закріплювати вміння розрізняти друковані та рукописні букви; закріплювати навички звукового аналізу слів; розвивати зв'язне мовлення, увагу, логічне мислення, фонетичний слух; тренувати пам'ять; формувати комунікативну компетентність та загальнопізнавальні вміння; формувати ціннісне ставлення до рідної мови.

Обладнання: Фішки для звукових моделей, демонстраційні картки з друкованими та рукописними літерами, шершавчики, шаблони, кольорові олівці, мультимедійна презентація, малюнки.

ХІД УРОКУ

I. Организационный момент.

Пролунав шкільний дзвінок.

Розпочати час урок.

Всі почули: дзень-дзелень?

Тож привітайтесь:

-Добрий день.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці!

-Сідають дітки у яких ім’я має 3 склади, потім - 2 склади , 1- склад.

- До нас на урок завітали гості. Вони перевірять ваше бажання знати букви укр. алфавіту, як ви читаєте, працюєте на уроці…

-На сьогоднішньому уроці я пропоную вам піднятися на нову сходинку знань, а хто вам у цьому допоможе? (Вчитель, підручник…)

Ознайомлення з планом уроку

Діти, сьогодні я йшла до вас на урок і зустріла... відгадайте, кого?

Спекла його бабуся

Із борошна й яєць.

Такий він гарний вдався

Ну просто молодець!

Кругленький, рум'яненький,

Веселий і меткий.

Хто він такий?

(Виходить Колобок.)

Колобок

Я — веселий Колобок,

Я усіх дітей дружок,

Від зайця я тікав,

Від вовка я тікав.

А до вас, малята любі,

На урок я завітав.

Хочу з вами повчитися! Приймете мене у свій клас?

– Діти, послухайте історію, яка сталася нещодавно. На вулиці був дощ. Прийшовши до класу і подивившись у вікно, я побачила: як спокійні, навіть лагідні краплинки стікали по склу віконечка невеликими струмочками. Я стояла і милувалася краєвидами. Дощ дуже скоро припинився і подув прохолодний осінній вітер. Він схопив цілу купу барвистого листя і сипнув його у вікно. І листя розсипалося по класу.  А на листочках завдання. Давайте виконаємо їх.

Скільки складів у слові Колобок? (3)

Назвіть перший склад (ко), Другий (ло), Третій склад Ібок).

А який склад наголошений?

Викладіть фішками звукову модель слова Колобок. {Один учень праЦює біля дошки.)

Перевіряємо.

-О-О-О- (Складання звукової моделі слова)

-Який звук найчастіше повторюється в слові колобок.

-На що схожа ця буква?

-Яку букву ми вивчали на уроці читання?

-Який звук позначає ця буква?

Діалог учня з класом

-    Хочу вас спитати я,чи знаєте на О ім’я?

-    А чи є між вас дитина, що назве на О тварину?

- Ще до вас питання маю:

Хто на О рослини знає?

-   Чим на букву О смачненьким вас частує ваша ненька?

Вірші

Схожа буква на кільце,

На щось кругле, на яйце.

О наділа окуляри:

Озирнулася навколо.

Все довкола, ніби коло.

Все навкруг, то буква о.

Кругле сонце, місяць в небі,

Очі сині круглі в тебе,

І годинник, і м’ячі.

Кругле все, як не скачи.

Буква о на сонце схожа.

І на бублик і на обруч.

Мов кермо я хочу взяти

Круглу букву обіруч.

О надулась, ніби булька:

-Я найкраща в світі буква!

Робота в зошитах.

    1. Розвиток зв'язного мовлення.

      1. Робота з віршем Г.Чубач.

  • А тепер подивіться на с.22. Я зараз вам прочитаю віршик Ганни Чубач і ви уважно його послухаєте. (Читає сильний учень)

  • Який звук найчастіше повторюється?

Читає вчитель, а учні плескають, коли чують звук о.

-Подивіться на малюнок, кого ви бачите на ньому? (Оленятко)

-Як звати дівчаток?

-Кого вони зустрічали?

-Де вони зустріли оленятко?

    1. Робота з малюнком.

-Діти, подивіться, хто ще сьогодні завітав до нас на урок. Це дівчинка Оля з кошиком, а в кошику подарунки-завдання. Вона дуже старанна дівчинка і хоче побувати у нас на уроці, щоб почути, як ви працюєте. А прийшла вона з гостинцями - цікавими завданнями.

  • Що ви бачите на малюнку? Подумайте і скажіть одним словом, (овочі).

  • Де ви чуєте звук «о» в цьому слові? (На початку і вкінці слова).

А тепер роздивіться уважно на ці овочі і скажіть, у назвах яких є звук «о»? (Помідор, картопля, морква).

-Де в слові знаходиться буква о?

-Який склад наголошений?

-Визначіть на картках скільки в словах складів.

-Розфарбуйте ті овочі, які дружать з буквою «о».

  1. Робота з 2 малюнком.

У назвах яких предметів є буква «о»? (Окуляри, колесо)

- А тепер пофантазуйте і скажіть, які з цих предметів нагадують рукописну букву «о». (Кулька, окуляри).

-А які нагадують друковану букву «о»? (Колесо, ґудзики).

-А який предмет зайвий? Чому? (Кубик).

5.Робота зі звуковою моделлю. Подивіться на звукову модель.

  • Скільки тут складів? (3).

  • Який склад наголошений? (перший.)

  • Тож до якого предмета підходить ця звукова модель? (Колесо).

6.Дописати частини писаних букв.

Взаємоперевірка (В парах)

Фізкультхвилинка

II. Повідомлення теми та мети уроку

Отже, на сьогоднішньому уроці ми навчимося пи
сати букву 
О.

А зараз порівняємо друковану і рукописну букву О. Чим вони відрізняються? (Вони однакові.)

III. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу. Робота в зошитах

-В мене для вас загадка

Маю паличку таку

В пластиковім кожушку.

На папері покружляє .

Слова на ньому залишає.

(Ручка)

-Так. Діти, це звичайна ручка.Нею ми пишемо букви. І зараз ми будемо вивчати написання ще однієї літери

А чи знаєте ви, що раніше писали паличкою без стержня? Один кінець цієї палички був гострим, ним писали на табличках, вкритих воском; другий кінець був тупим і рівним, ним стирали написане. Потім писали гусячим пером, а згодом його замінила ще одна паличка, але вже свинцева, яка не дряпала, а залишала на ньому штрихи, темні сліди. Згодом почали використовувати дерев'яні олівці, дуже схожі на сучасні, але серцевина в них була зі сплаву олова та цинку. Звідси і походить назва Олівця. Пізніше такі олівці вийшли з ужитку, а назва так і залишилася в нашій мові.

Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку, розташовувати зошит під час письма

-Послухайте віршик:

-О, зітхнула Оля тихо:

Не виходить буква, лихо!

Наче бублик, ось яка,

Що за літера така.

-Щоб із вами не трапилось такої ж біди пишіть в своїх зошитах старанно.

-Покладіть закритий зошит перед собою.

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Таємниць від вас не маю -

Ручку я, ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь,

За роботу я візьмусь.

Алгоритм написання рядкової букви о.

Зараз будемо вчитися писати букву О. (Маленька буква О — Це овал. Починаємо писати трохи нижче верхньої рядкової лінії, ведемо вгору до лінії, заокруглюючи ліворуч, потім — униз, теж заокруглюємо ліворуч і ведемо вгору до зустрічі з початком букви. (Учні пишуть у повітрі, шаблонах, на шершавчиках.)

Підніміть праву руку з ручкою, писатимемо букву О в повітрі за моїми словами («і —раз — і»).

А зараз писатимемо в зошиті тильною (зворотною) стороною ручки. Обводимо чотири буквиО.

Письмо в прописах.

— У першому рядку дописуємо букву О. Звертаємо увагу на нахил букв,
відстань між ними.

-А тепер приготувалися написати букву о у зошиті.

Не забувайте, що треба починати писати нижче верхньої рядкової лінії Дивіться зразок у зошиті.

Ми допишемо о поєднувальну паличку застосовуючи верхнє з' єднання О - і - раз - і

Пальчикова гімнастика

      1. - і - раз - і приєднуємо паличку для верхнього з'єднання і прописуємо букву О-і- раз - і. Дивиться уважно на зразок і пропишіть. Не забувайте сидіти рівно, правильно тримати ручку

оа

А тепер літера «о» хоче подружитися і з літерою а. Знову використовуємо верхнє поєднання. Пишемо літеру «о » рядкову - і- раз - і, приєднуємо паличку для верхнього з'єднання і прописуємо букву «а».

Посьмо зєднань ау, уо.

IV. Підсумок

Яку букву вчилися писати?

- Яку букву вивчили на уроці?

- Розкажіть, що цікавого ви дізналися на уроці?

- А про що вже знали?

-А хто на уроці працював найкраще?

Ви всі дітки – молодці,

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

Написання малої

букви о

1-В клас

Вчитель початкових класів

Романівської гімназії:

Мартинова Т.О.

2016

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
2
міс.
2
8
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!