"Підвищення ефективності сучасного заняття засобами опанування основ дизайну. "

Опис документу:
Сучасному суспільству потрібна творча особистість. Тому на заняттях в гуртку потрібно створити комфортні умови для всебічного розвитку дитини, розкриття її таланту, здібностей, обдарування та творчості. Ефективною організаційною формою навчання дизайнерської діяльності є ігровий дизайн. Гра допомагає дітям реагувати на різні життєві ситуації. Важливими є художньо-творчі вправи, які розвивають художні здібності, допомагають самовиражатися художніми засобами.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Управління освіти, науки та молоді

Волинської обласної державної адміністрації

Центр науково-технічної творчості учнівської молоді

Підвищення ефективності

сучасного заняття

засобами опанування основ дизайну.

Підготувала

керівник гуртка

«Юний дизайнер»

Кремінь Г.А.

Луцьк

Підвищення ефективності сучасного заняття

засобами опанування основ дизайну.

Художньо-творчі вправи

як засіб формування творчої активності вихованців.

Сучасному суспільству потрібна творча особистість, тому важливим вектором підвищення ефективності сучасного заняття з дизайну є реалізація диференційованого підходу та формування ключових життєвих компетентностей особистості.

Ідея диференційованого підходу до учнів у процесі навчання належить до вічних проблем освіти і є найважливішою. Необхідність її реалізації в педагогічній практиці зумовлена тим, що забезпечити формування творчої особистості дитини, засвоєння нею знань, розвиток її здібностей та обдарувань можна лише шляхом індивідуалізації навчання.

Необхідно так організувати роботу, щоб гуртківці відчули свою значимість і те, що в гуртку на них чекає багато несподіваних відкриттів, захоплюючих зустрічей, цікавих вражень. Надзвичайно важливо з першого дня перебування дитини в гуртку створити умови для розвитку її творчості.

У сучасних умовах зростають вимоги виховання творчої особистості, здатної знайти своє місце на складних перехрестях життя, самовизначитися і реалізувати себе.

Діяльність педагога можна порівняти з працею садівника. Адже садівник, щоб виростити гарну квітку, вчасно поливає і підживлює її. Так і обов’язок учителя – створити всі умови для всебічного розвитку дитини, розкриття її таланту, здібностей та обдарувань.

Дар відкрити чарівну квітку обдарованості учнівської молоді дається тому, хто справді любить дітей і вміє прокласти стежки до їхнього розуму і серця. Адже, хоч би якими були від природи задатки, ніякого таланту не буде, якщо їх не розвивати.

Природні задатки, на основі яких можуть розвинутися художні здібності, є у всіх людей. У кожного можна виявити обдарування в одній або декількох сферах діяльності, якщо правильно визначити задатки й розвивати їх у процесі навчання.

Для юного дизайнера важливо розвивати окомір, відчуття пропорцій, уяву, спостережливість і художній смак. Ці якості розвиваються через виконання сотень малюнків, начерків, етюдів, макетів й інших виробів. Тільки в результаті наполегливої праці учень стає талановитим майстром.

Одним із основних завдань гуртка дизайну є вивчення основ образотворчої грамоти. Слід намагатися так будувати заняття, щоб у будь-якій роботі гуртківцям пропонувати творчі завдання того рівня, який вони здатні розуміти й практично вирішувати на цьому етапі свого розвитку. Фахові знання найкраще давати поступово, у процесі роботи, у міру того, як вони стають необхідними для реалізації основного дизайнерського завдання. Тільки тоді вихованець зрозуміє, навіщо потрібні ці знання та практичні роботи.

У процесі практичних робіт учні засвоюють шляхи, способи та засоби застосування теоретичних знань на практиці, у них формуються вміння та навички художньо-дизайнерської діяльності. Практичні заняття з дизайну включають попередню теоретичну підготовку учнів у галузі проектування, визначення загальної проблеми та її обговорення.

Під час проектування відбувається оволодіння теоретичними та практичними знаннями, знаннями з композиції, біоніки, ергономіки, прийомами дизайнерської діяльності, оскільки робота над проектом сприяє формуванню в учнів художньо-дизайнерських здібностей і практичного його застосування. За допомогою проекту відбувається

процес засвоєння знань, формування вмінь визначати та знаходити шляхи вирішення проблем дизайнерського проектування, що сприяє розвитку дизайнерського мислення.

Ефективною організаційною формою і методом навчання дизайнерської діяльності учнів позашкільних закладів освіти на даному етапі є ігровий дизайн. Гра є одним із видів людської діяльності, виникнення якої зумовлене потребою суспільства, в якому живуть діти і активними членами якого вони повинні стати в майбутньому. Вона допомагає реагувати на різні життєві ситуації, які виникають у стосунках між людьми з навколишньою дійсністю, моделювати аналогічні випадки.

Використовуючи ігровий дизайн як організаційну форму проведення занять у гуртковій роботі з дизайну через його правила і дії, учні набувають умінь розв’язувати дизайнерські завдання. Гра є «імітацією» професійно-дизайнерської діяльності, де кожен із учасників може виступати у найрізноманітніших ролях: в особі замовника проекту, у ролі розробника основної концепції, виконавця-проектувальника будь-якого виду дизайнерської розробки.

Художньо-творчі вправи як засіб формування творчої активності вихованців.

Розвиток відчуттів, інтуїції, творчої фантазії та уяви, а також формування навичок експериментальної, дослідницької, пошукової роботи відбувається за допомогою художньо-творчих вправ, специфіка яких спрямована на оволодіння і відточення необхідних для творчої діяльності художніх умінь. Це цілеспрямоване поглиблення інтересу до творчої діяльності, до самостійного пошуку цікавих і оригінальних рішень, створення багатоваріантних ідей для втілення творчого задуму, народження позитивних емоцій і почуттів та втілення їх у художньому образі.

Важливими є художньо-творчі вправи, які розвивають мистецьке сприймання та формують уміння здійснювати інтерпретації творів мистецтва, вони добираються відповідно до теми заняття.

Художньо-творчі вправи багатофункціональні: виконують дидактичні завдання – засвоєння знань, набуття художніх умінь, розвивають художні здібності – сприймання кольору, форми, допомагають самовиражатися художніми засобами.

На заняттях з кольорознавства ми виконуємо вправи на розвиток сприймання кольорів, поєднуючи основні кольори, створюємо кольори спектру, створюємо теплі та холодні кольори, чи більш теплі, чи більш холодні, - залежно від проценту додавання та кольорового оточення.

Виконуємо вправи з монотипії, кляксографії, шукаючи різноманітні образи у кольорових відбитках.

Знайомлячись з темою «Стилізація образів», ми виконуємо вправи з геометричних фігур. Що можна створити з кружечка, з трикутника, з квадрата … Створюємо сюжетний малюнок з геометричних фігур.

Разом з вихованцями ми створили гру – діти намалювали по 2 карточки з однаковими стилізованими малюнками, їх є 30шт. Перемішуємо, розкладаємо донизу малюнком. Кожен гравець повинен знайти по парі однакових карточок, хто більше? Такими вправами діти розвивають зорову память.

Ще ми робимо вправи на розвиток образного мислення. Я по черзі називаю 12 слів, які не мають конкретного зображення, наприклад: осінь, вірність, щастя і.т.д. Дитина повинна швидко придумати схематичне зображення кожного слова, щоб по завершенні за малюнками назвати всі слова.

Проводячи навчання чи дозвілля з вправами, іграми, ми допомагаємо учням розвивати кмітливість, спостережливість, фантазію, уяву, зорову пам'ять, розвиваємо естетичний смак з несподіваними виявами їх творчих та інтелектуальних здібностей.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
3
міс.
0
2
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!