Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Підсумковий урок за темою «Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль»

Українська мова

Для кого: 6 Клас

11.06.2020

415

8

0

Опис документу:
Урок складено відповідно до програми з української мови для 6 класу. Метою уроку є узагальнення вивченого; закріплення навичок з теми "Іменник як самостійна частина мови";формувати вміння визначати їх морфологічні ознаки та синтаксичну роль; розвивати вміння доцільно використовувати іменники в усних та письмових висловлюваннях.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Підсумковий урок за темою «Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль»

Мета. Повторити й систематизувати знання учнів про іменник як частину мови; формувати вміння визначати їх морфологічні ознаки та синтаксичну роль; розвивати вміння доцільно використовувати іменники в усних та письмових висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати зацікавленість дітей до українського слова .

Тип уроку. Урок повторення з елементами поглиблення.

Очікувані результати. Учні знають визначення іменника, його характерні морфологічні ознаки, роль у мовленні, уміють знаходити його в тексті, використовують у власних висловлюваннях.

Обладнання. Підручник, схема, «дерево очікування» на дошці, стікери-листочки.

ПЕРЕБІГ уроку

І. Організаційний етап.

Продзвенів уже дзвінок,

починається урок.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці.

Приготувались?

Молодці!

Все у нас уже на місці,

залишилось тільки сісти!

Сядьте, дітки, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

і приємно посміхніться!

IІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Вправа «Мозковий штурм»

Який розділ науки про мову ми вивчаємо?

За якими основними ознаками групуються частини мови?

Скільки є частин мови?

Яку частину мови вивчили?

Яка частина мови називається іменником?

Як розрізняють іменники – назви істот і назви неістот?

Які іменники є власними назвами, які – загальними?

Назвіть конкретні та абстрактні іменники.

Що означають збірні іменники?

Якими членами речення можуть бути іменники?

Чи є така частина мови, без якої, на вашу думку, можна було б обійтися?

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні, діти, у нас підсумковий урок з теми «Іменник». Ми повторимо та закріпимо вивчене про цю самостійну частину мови. Підготуємося до підсумкової контрольної роботи. Найголовніше під час уроку – працюйте дружно й толерантно, будьте активними й уважними.

- Вправа «Древо очікувань».

Учитель роздає кожному учаснику стікер-листочок, на якому учням пропонується написати, що вони очікують отримати на занятті, озвучити написане та прикріпити на дереві очікувань розташованому на дошці.

ІV. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ПОГЛИБЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Скарбничка іменників.

Із скарбнички діти по черзі витягують папірці із написами слів - іменників. Кожен учень говорить, до якої відміни належать подані іменники. Інші записують їх, розподіливши у 4 колонки.

Земля, теля, село, воротар, сіль, Микола, сирота, ім’я, Париж, благодать, зілля, діяч, курча, вовчище, ябеда, немовля, паморозь.

2. Індивідуальна робота учнів біля дошки (4учні).

- Запишіть приклади і продумайте послідовність висвітлення таких питань:

а) іменник як частина мови: значення, граматичні ознаки, синтаксична роль;

б) іменники – назви істот і неістот, загальні й власні. Велика буква і лапки у власних назвах;

в) відмінки іменників. Числа іменників. Іменники, що вживаються тільки в однині чи множині;

г) поділ іменників на відміни.

3. Гра « Акропастка» (Нагадати учням, що таке Акровірш)

Розподілити іменники за групами: тверда, м'яка чи мішана.

Тверда М'яка Мішана

народ борець ключар

епітет ерудиція одежа

м'ята заздрість ружа

азбука іржа

єхидна ніж

дерево ноша

етика явище

ракета

екзотика

віконце

абзац

Учитель: Якщо ви правильно виконали завдання, то з перших букв кожного слова в колонках має о утворитися прислів'я: «Немає дерева без коріння».

Ви втомились? А для відпочинку - проведем фізкультхвилинку.

РУХАНКА « РУБАННЯ  ДРОВ »

Ми  багато  сиділи, спробуємо активно відпочити, будемо « рубати  дрова ».Стати так, щоб  нікому  не  заважати. Уявити  собі, що  ви  рубаєте  дрова. Показати, яка  колода, яку  потрібно  розрубати. Покласти  її  на  пеньок  і  піднімати  « сокиру » високо  над  голово.Щоразу, коли опускаєте  « сокиру », голосно вигукуйте: « Хе!».  Через  хвилину  скажіть: скільки  колод « розрубали »?

-    Що ви  зараз  відчуваєте? Який  настрій?

4. Диктант-диспут.

- Засперечалися два учні. Один доводив, що жіночі прізвища Феник, Божій, Іваненко не відмінюються. Інший з заперечував. Хто з них має рацію? Запишіть імена, по батькові та прізвища і провідміняйте їх усно:

Ліда Іванівна Петренко, Іван Федорович Петренко.

5. Групова робота. Гра «Бінго». Хто швидше виконає завдання.

Б І Н Г О

слово

завдання

БЕРЕЗА

Море

Край

ШЕВЧЕНКО

Фонетичний розбір

Морфемний розбір

Морфологічний розбір

Утворити словосполучення

Фонетичний розбір – звуковий запис, к-сть букв, звуків.

Морфемний розбір – за будовою.

Морфологічний розбір – частини мови (Наприклад. Матуся – іменник, п.ф. – матуся, істота, загальна назва, Н.в., однина, ж.р., І відміна, мяка група.)

6. Індивідуальна робота. Використовуючи узагальнювальну схему, складіть зв'язну розповідь на тему «Іменник як частина мови»

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати теоретичний матеріал.

2. Підготувати повідомлення на лінгвістичну тему «Іменник як частина мови»(усно).

3. Заповнити таблицю-завдання.

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Рефлексивно-оцінювальний етап

Чи вдалося досягти поставлених цілей?

Яка форма роботи сподобалася? Чим саме?

Над чим іще потрібно попрацювати?

Що ви очікуєте від вивчення теми «Іменник»?

Чи поповнилися ваші знання?

Навіщо нам потрібні відомості про іменник як частину мови?

Заповнення картки самооцінювання.

Моє ставлення
до уроку

Перевірка домашнього завдання

Опрацювання теоретичного матеріалу

Практичні завдання

Корисно

Було цікаво

Пізнавально

Як завжди

Не зрозуміло

Сумно

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.