Підсумковий урок з природознавства на тему: "Земля як планета"

Природознавство

Для кого: 5 Клас

23.09.2020

569

0

39

Опис документу:
Підсумковий урок «Земля як планета» Мета: - навчальна: підвищити якість знань учнів з теми, визначити рівень опанування знань, скорегувати знання, уміння, навички; - розвивальна: розвивати вміння висувати проблему, шукати шляхи її розв'язання; формувати розуміння необхідності проводити досліди, спостереження та обробляти отримані результати; вчити дітей працювати самостійно, в групах,
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дата: 04.03 Природознавство Клас: 5-А

Підсумковий урок «Земля як планета»

Мета: 

- навчальна: підвищити якість знань учнів з теми, визначити рівень опанування знань, скорегувати знання, уміння, навички; 

- розвивальна: розвивати вміння висувати проблему, шукати шляхи її розв'язання; формувати розуміння необхідності проводити досліди, спостереження та обробляти отримані результати; вчити дітей працювати самостійно, в групах, використовувати вивчену природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях; вчити бачити зміни в природі та вміти їх пояснювати; розвивати усне та писемне зв'язне мовлення; 

- виховна: виховувати прагнення берегти природу, естетичне сприймання природи, екологічні почуття.

Обладнання: роздатковий матеріал, атлас, карта зоряного неба, схеми, малюнки, підручник, презентація.

Тип уроку: перевірки, оцінки і корекції знань, умінь і навичок.

Вчитель: Удот І. П.

Хід уроку

І. Організаційний етап (1хв)

Добрий день, шановні учні, починаємо урок!

Сподіваюсь на співпрацю і на цілий шквал думок.

У вас нове на кожнім кроці – ви ж такі ще молоді!

Почувайтесь на уроці, ніби риби у воді.

II. Повідомлення теми і мети уроку

Учитель. Сьогодні на уроці ми проведемо різноманітну навчальну роботу, яка допоможе вам закріпити та систематизувати отримані знання із даної теми, виявити можливі проблеми у засвоєнні нових знань.

Перегляньте ще раз матеріал по даній темі (3 хв)

У вас на парті лежать роздруківки із завданнями, які ви будете виконувати. Підпишіть його.

III. Перевірка фактичного матеріалу і основних понять 

- Тест

IV. Застосування учнями знань в стандартних і змінених умовах.

Прийом «Словникова робота»

Завдання. Дайте визначення понять:

- екватор___________________________________________________

- глобус______________________________________________________,

- супутник___________________________________________________,

- ґрунт_______________________________________________________.

* Прийом «Бліцопитування» 

- Яка причина зміни дня і ночі? 

- Які види обертання здійснює Земля? 

- Якого кольору Земля із космосу? 

- Яка Земля за рахунком від Сонця? 

- Скільки материків має Земля? 

- Який океан на Землі найбільший? 

- На якому материку розташовується Україна? 

- Яка тривалість земного року? 

- Чому дорівнює земна доба? 

- Що таке високосний рік?

* Прийом «Синквейн»

Земля.

Третя, жива

Утворилася, еволюціонувала, змінюється

Обертається навколо Сонця

Унікальна.

* Прийом «Віршовані рядки»

Завдання. Послухайте вірш і дайте відповідь на запитання. Коли (упродовж доби) сонячна тінь найменша? Про що це свідчить?

Сонячний годинник...

Він не зупиняється,

А його пружина ніколи не ламається.

Бо її заводить сонячне проміння.

Стрілка циферблата бігає за тінню.

(О. Коваль)

- Бесіда

- Який період обертання Землі?

- У чому полягають подібність і відмінність Землі від інших планет?

- Чому висота полуденного Сонця над лінією горизонту змінюється протягом року?

- Яка тривалість календарного року на Землі?

- Змінюється кількість води на планеті чи ні?

- Яка основна властивість грунту?

- Як відбувається колообіг води?

- Що таке розчинник? Розчинена речовина?

- Яке значення води для живих організмів?

* Прийом «Доповни речення»

Земля – одна з відомих досі___(планет), на якій________(існує) життя. Серед___(8) планет Сонячної системи за віддаленістю від Сонця Земля посідає __(3) місце. Наша планета рухається навколо_____(Сонця) по своїй____(орбіті).

Природним супутником Землі є____(Місяць).

* Прийом «Приймаю не приймаю»

Завдання. Підкресліть правильні твердження, 

- Земля – планета Сонячної системи, 

- Місяць – єдиний природний супутник Землі, 

- Земля обертається навколо своєї осі зі сходу на захід, 

- Сонце – найближча до Землі зірка, 

- Сонячні промені нагрівають земну поверхню однаково на усіх її ділянках, 

- Земля обертається навколо своєї осі із заходу на схід, 

- Сонячні промені нагрівають земну поверхню неоднаково. 

- Пори року змінюються тому, що вісь Землі має нахил, 

- Пори року змінюються тому, що Земля обертається навколо

Сонця.

V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ У ЗМІНЕНИХ УМОВАХ

* Прийом «Фантастичне припущення»

Завдання. Запропонуйте відповіді на запитання. Аргументуйте свою відповідь. 

- Чи міг би рік на Землі продовжуватися не 365 днів, а вдвічі довше?

З чим пов'язано нерівномірне нагрівання поверхні Землі? 

Чи змінився б вигляд планети, якщо вона була б у кілька разів більшою чи меншою за теперішню?

Що буде, якщо нахил осі планети зміниться? ?

Що буде, якщо Земля не обертатиметься навколо Сонця?

VI. Підсумок уроку. 

Учитель підсумовує рівень знань, умінь та навичок учнів у ході вивчення теми «Земля як планета».

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

- Повторити параграфи розділу: § 23-32

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця