і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Підсумковий урок по темі: “Електричні явища”

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №BB500858
За публікацію цієї методичної розробки Прісіч Галина Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №BB500858
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Добропільський міський відділ освіти

Методичний кабінет

Підсумковий урок по темі:

“Електричні явища”

Підготувала

вчитель фізики

Білозерської загальноосвітньої

школи І – ІІІ ступенів № 13

Добропільської міської ради

Донецької області

Прісіч Галина Миколаївна

Тема уроку: Підсумковий урок по темі: “Електричні явища”.

Цілі і завдання уроку:

Освітні: Повторити і узагальнити знання учнів по темі, удосконалювати навички групової та індивідуального роботи учнів.

Виховні: Формувати моральні якості: доброзичливості, взаємодопомоги, вміння працювати в процесі групової роботи, формування інтересу до фізики.

Розвиваючі: Розвивати спостережливість, мислення, кмітливість.

Форми роботи: Групова та індивідуальна.

Тип уроку: Урок - гра.

Устаткування: Джерело струму, амперметр, вольтметр, ключ, лампочка, реостат, сполучні кабелі, ебонітова і скляна палички, шовк, хутро, картки-завдання.

План уроку.

I. Організаційна частина уроку. (2 хв.)

II. Урок - гра. (40 хв.)

1. Питання - відповіді груп по темі. (8 хв.)

2. Виправити помилку. (3 хв.)

3. Галерея фізиків. (12 хв.)

4. Кмітливі. ( 7 хв.)

5. Експериментатори. ( 8 хв.)

III. Підведення підсумків уроку. ( 5 хв.)

Пояснювальна записка.

1. Клас ділиться на чотири команди.

2. Керує грою вчитель.

3. На кожному етапі уроку команди виконують завдання.

4. Учитель по ходу виконання завдання оцінює роботу команд.

5. В кінці уроку командир групи оцінює роботу кожного учня своєї групи.

Хід уроку.

Учитель: Діти, сьогодні на уроці ми перевіримо себе, перевіримо наші знання, уміння, здібності, ерудицію. Таким чином, ми повторимо і узагальнимо наші знання по темі: “Електричні явища”. Вчитель повідомляє цілі і завдання уроку.

В добрий путь!

Завдання 1. Кожна команда ставить по одному питанню командам. Відповідь оцінюється в 1 бал.

Команда 1.

1. Як можна визначити, заряджені чи тіла? (Заряджені тіла притягують до себе інші, не заряджені тіла.)

2. Що таке електричний струм? ( Електричним струмом називається

спрямований рух заряджених частинок або заряджених тіл )

3. Що таке коротке замикання? ( Коротке замикання - це таке

з'єднання ділянок кола, при якому до них приєднується провідник, який має дуже малий опір порівняно з опором цієї ділянки кола )

Команда 2.

1. Для чого використовуються реостати? ( Для регулювання сили струму

електричних колах )

2. Назвіть дії електричного струму? ( Теплові, хімічні, магнітні, світлові)

3. Як взаємодіють між собою однойменно і різнойменно заряджені тіла? (Однойменно - відштовхуються, різнойменно - притягаються )

Команда 3.

1. Яка будова атома? ( У центрі знаходиться ядро атома, що складається

з протонів і нейтронів, навколо ядра рухаються електрони.)

2. З яких частин складається електричне коло? ( Джерело струму,

приймачі, замикаючі пристрої, сполучні кабелі.)

3. Від якого полюса джерела струму і до якого прийнято вважати

напрям струму? ( Від позитивного до негативного.)

Команда 4.

1. Як називають прилад для вимірювання сили струму? (Амперметр)

2. Що таке електрична напруга? ( Напруга – це фізична величина, що характеризує електричне поле, яке створює струм.)

3. Як формулюється закон Джоуля - Ленца? ( Кількість теплоти,

виділюване провідником з струмом, дорівнює добутку квадрата сили струму, опору провідника і часу.)

Завдання 2.

Кожній команді вручається картка з формулами, написаними неправильно. Кожна формула оцінюється в 0,5 бала.

Картка. Правильно

1. I = UR 1. I=U/R

2. R= ρ s/l 2. R=ρ l/s

3. A= IRt 3. A=IUt

4. P= IR 4. P=IU

5. Q= IUR 5. Q=IUt

6. I=qt 6. I=q/t

7. U=qA 7. U=A/q

8. t=PA 8. t=A/P

Завдання 3.

Дізнатися вченого-фізика на портреті і розповісти про його роботb.

На дошці вивішуються (без підписів) портрети вчених. Напроти кожного портрета порядковий номер. Кожна команда вибирає один номер. Листочки з номерами перевернуті. За біографію вченого команда отримує 3 бали.

1. Джеймс Прескотт Джоуль (1818 - 1889) - англійський фізик, один з першовідкривачів закону збереження енергії. Роботи присвячені електромагнетизму, теплоті. Встановив залежність кількості теплоти, що виділяється в провіднику при проходженні через нього електричного струму, від величини струму, опору провідника і часу. Експериментально показав, що теплоту можна отримати за рахунок механічної роботи. У джоулях вимірюють роботу, кількість теплоти, енергію.

2. Емілій Христіанович Ленц (1804 - 1865) - російський фізик, встановив закон теплової дії електричного струму. Вивчав залежність опору матеріалу від температури. Основні роботи в області електромагнетизму. Брав участь у кругосвітній подорожі в 1823 - 1826 р. Відкрив закон, що визначає напрямок індукційного струму.

3. Алессандро Вольта (1745 - 1827) - італійський фізик, винахідник джерела постійного струму. Відкрив взаємну електризацію різнорідних металів при їх контакті. Побудував чутливий електроскоп, конденсатор, описав проект телеграфу. Досліджував теплове розширення повітря. Спостерігав дифузію, встановив провідність полум'я. У вольтах вимірюють напругу електричного струму.

4. Андре Марі Ампер (1775 - 1836) - французький фізик і математик.

Ампер народився в г.Ліоне. Наукові роботи Ампера до 1820 р. належать переважно до математики та хімії. Він досліджував взаємодію двох прямих струмів, прийшов до ідеї, що магнітні явища породжуються електричними струмами. Розробив теорію магнетизму. Винайшов електромагнітний телеграф. В амперах вимірюють силу струму в провіднику.

Завдання 4.

Учням кожній команді задаються загадки з фізичним і технічним змістом. За кожну відгадану - 1 бал.

1. Всім повідає, хоч і без мови, коли буде ясно, а коли хмари. (Барометр)

2. Ви його в руках тримали, коли лабораторну виконували, їм силу струму змінюють, якщо щось у ньому зрушують. (Реостат)

3. Дві сестри гойдалися, правди добивалися, а коли домоглися, то зупинилися. (Ваги)

4. Він всім несе тепло і світло

Щедріше його на світі немає

До селищ, міст

Приходить він по дротах. (Електричний струм)

Завдання 5.

Кожній команді вручається картка із завданням. Виконана робота оцінюється в 5 балів.

Картка.

Зібрати електричне коло, що складається з джерела струму, амперметр, вольтметр, ключа, лампочки, реостата. Визначити вартість енергії, витраченої лампою за один місяць (30 днів), при тарифі 36 к. за 1 кВт год.

Вчитель підводить підсумки уроку, дякує учнів за роботу.

Обліковий лист вчителя

Завдання

Команда 1

Команда 2

Команда 3

Команда 4

1.

Питання-відповіді

2.

Виправити помилку

3.

Галерея фізиків

4.

Кмітливі

5.

Експериментатори

Загальна кількість балів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Повторення та узагальнення знань учнів по темі “Електричні явища”, удосконалення навичок групової та індивідуальної роботи учнів.
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Фізика
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    181
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    BB500858
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти