і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Підсумковий урок-гра-подорож з теми «Африка»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №XL336486
За публікацію цієї методичної розробки Якименко Лариса Дем'янівна отримав(ла) свідоцтво №XL336486
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ КЗШ № 112

Підсумковий урок-гра-подорож з теми «Африка»

ПІДГОТУВАЛА ВЧИТЕЛЬ

ГЕОГРАФІЇ ЯКИМЕНКО Л.Д.

2017 РІК

Відкритий урок Тема: Підсумковий урок-гра-подорож з теми «Африка»

Мета: в ігровій формі систематизувати, закріпити та узагальнити знання, що були отримані під час вивчення теми «Африка»; формувати пізнавальний інтерес, творчу активність учнів, сприяти розвитку кмітливості, ерудиції і логіки у школярів, вчити учнів самостійно мислити та вміло висловлювати свої думки, виховувати відповідальність та почуття колективізму, розвивати творчі здібності учнів.

Обладнання: комп’ютер, інтерактивна дошка, авторська інтерактивна презентація до гри-подорожі, конверти із заготовленими завданнями для команд, ілюстрації тварин, географічна карта, контурні карти.

Тип уроку: урок – подорож, урок узагальнення та контролю знань.

Завдання уроку:

  1. Сформувати цілісний географічний образ особливостей природи та населення Африки.

  2. Продовжити формування практичних умінь і навичок учнів при роботі з різними географічними джерелами

Хід уроку

I. Організаційний момент уроку

.

На попередніх уроках ми мандрували з вами дивовижним і загадковим материком, улюбленицею Сонця – Африкою. Колись великий мандрівник, дослідник Центральної Азії Микола Пржевальський говорив: «…А життя прекрасне ще й тому, що можна мандрувати». І щоб переконатися в справедливості цих слів, сьогоднішній урок є продовженням попередніх наших мандрівок.

II. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

А з чого починається будь-яка мандрівка?

Нашу мандрівку розпочнемо зі збору рюкзака, Нам потрібно зібрати до рюкзака необхідні речі. Від якості наповнення рюкзака залежатиме якість нашої мандрівки. Тож перевіримо вашу готовність до подорожі.

Ця дивовижна й унікальна Африка!

Відео 10 фактів про Африку

Яка ж вона насправді?

Подумайте! Пригадайте! Відшукайте!

1. Рекорди Африки.

Пригадати та назвати «рекорди» материка.

Продовжити речення і показати географічні об'єкти на карті.

  • Найбільший півострів...

  • Найвищий вулкан...

  • Найбільша пустеля...

  • Найдовша річка...

  • Найглибше озеро...

  • Найбільший водоспад...

  • Найбільший острів...

  • Найбільша тварина...

  • Найбільша країна...

III. Робота над узагальненням та контролем знань та вмінь учнів

Сьогодні ми подорожуємо в супроводі Смішариків. (презентація 1)

Смішарики підготували для вас запитання з різних тем. При натисканні на номер, з'являється запитання. Для перевірки відповіді натискаємо на зображення метелика. Для повернення на ігрове поле натискаємо на зображення Смішарика.

Кожна тема містить по 5 питань, гравці відповідають по черзі на питання обраної теми. Відповідь на перше запитання оцінюють 1 балом, на друге – 2 і так до 5 балів. Якщо відповідь правильна, гравець отримує стільки балів, скільки вартувало запитання. (За правильну відповідь ви отримаєте кольорові фішки від Смішариків. В кінці нашої мандрівки підведемо підсумки.)

2. Запитання від смішариків.

  1. Які океани омивають береги Африки?

  2. Який материк розташований найближче до Африки ?

  3. У 1498 році цей мореплавець обігнув Пд. Африку, пройшов уздовж сх. узбережжя материка , першим з європейців перетнув Індійський океан і досяг берегів Індостану. Хто цей мореплавець?

  4. Він перетнув Пд. Африку із заходу на схід , досліджував річку Замбезі, відкрив на ній гарний водоспад Вікторія; описав озеро Ньяса, першим перетнув пустелю Калахарі. Хто він?

  5. Цей природний об’єкт на різних картах виглядає по-різному: то круглий, як тарілка, то кривий, то порізаний немов дубовий листок. Ніхто не знає його точних обрисів. Як правило, позначають його пунктиром на карті.

  6. Назвіть згаслий вулкан, розташований на Східно – Африканському плоскогірї, біля екватора, та вкритий льодовиками.

  7. До складу якого давнього суперматерика входила Африка?

  8. Які форми рельєфу і чому переважають в Африці?

  9. Які вам відомі найбільші рівнини і гірські системи Африки?

  10. Якими корисними копалинами багата Африка? Назвіть закономірність їх розташування.

  11. Річка, на якій знаходиться водоспад , названий на честь англійської королеви.

  12. Визначте за описом кліматичний пояс: температура цілорічно становить + 26…+28 С, за рік випадає понад 2000 мм опадів, які рівномірно розподіляються протягом року.

  13. Це озеро - блакитна перлина Африки, розташоване на висоті 773 метри над рівнем моря, друге за глибиною в світі (1470 метрів). Простягається на 650 км вздовж тектонічного розлому.

  14. Пн. і Пд. Африка лежать у поясах високого атмосферного тиску, але кількість опадів там різна. Поясніть чому?

  15. Чому при значній протяжності материка з півночі на південь Африка має невеликий набір кліматичних поясів?

  16. Яке дерево є одним із священних символів Африки, живе 4 – 5 тис. років ?

  17. Що спільного між баобабом і верблюдом?

  18. Чому вологі екваторіальні ліси вічнозелені?

  19. Впізнай природну зону.

Ось мчить, немов вихор, плямистий гепард,
В тіні причаївсь його брат – леопард,
Могутні слони воду з озера п’ють,
Мов в танці, рожеві фламінго пливуть.
А ось навкруги пролунав страшний рев –
Це грізний й могутній цар звірів всіх – лев.
Від нього газелі мчать вдалину
І гну антилопи зникають в пилу… (савана)

  1. Жителі пустелі кажуть: «Сонце в наших краях змушує кричати навіть каміння.» Чому?

  2. Скільки людей нині проживає на території Африки?

  3. Представники яких людських рас проживають в Африці, та на яких територіях вони поширені?

  4. Найнижчі і найвищі люди нашої планети проживають в Африці. Як вони називаються?

  5. Чим ви можете пояснити рівні, неначе проведені під лінійку, державні кордони більшості країн Африки?

  6. Який рік називають «роком Африки»? Чому?

Із завданнями смішариків ви впоралися. Та попереду нас чекають нові випробування.

Африка нас постійно дивує своїми рекордами, а чи зможете ви здивувати рекордом: пройти навколо Африки за 2 хвилини.

3. Картографічне завдання «Навколо Африки за 2 хв.»

За 2 хв. пройти навколо Африки, називаючи географічні об’єкти, що мають відношення до цього материка ( географічний ланцюжок).

Отже, ви зрозуміли: добре знаючи географічну номенклатуру, ви зможете промандрувати навіть за 1 хв. навколо Африки.

. Запитання від Незнайки.

(В презентації при натисканні на завдання з'являється вірна відповідь)

Певну групу слів охарактеризуйте одним словом і покажіть свою ерудицію.

  1. Ліс, вологість, яруси. (гілеї)

  2. Пустеля, вітер, гаряче повітря. (самум)

  3. Збірник географічних карт, Тубкаль, північ. (Атлас)

  4. Піраміда, сфінкс, країна. (Єгипет)

  5. Англічанин, Замбезі, водоспад.(Вікторія )

  6. Сухе річище, пустеля, дощі (ваді)

  7. Рифт, Східна Африка, водойма (Танганьїка)

  8. Горила, шимпанзе, павіан (мавпи)

  9. Оазис, фініки, Сахара (пальма)

  10. Пісок, дюни, бархани (пустеля)

  11. Африка, екватор, сяюча гора (Кіліманджаро)

  12. Баобаби, трави, жирафи, антилопи (савана)

6. Чужинці серед нас.

(Назвіть зайве слово і поясніть свій вибір)

7. Лист від Мюнхаузена.

Завдання: З тексту листа потрібно вибрати неправдиві твердження

Усім привіт!

Ну ось, нарешті я і в Африці. Довго я туди добирався. До мене тут побували: Ф. Магелан, Х. Колумб, Давід Лівінгстон, Генрі Стенлі, Вавилов, а тепер сюди приїхав я.

Африка вражає своєю величчю, адже це найбільший за площею континент, тут протікає найдовша річка Ніл, розташовано найглибше озеро в світі Танганьїка, найбільша пустеля - Сахара, а Ніагарський водоспад зачаровує своєю красою.

Свою подорож я розпочав з крайньої північної точки мису Голковий.

В подорожі по Сахарі , мені допомагає дружелюбне плем'я — пігмеї, (це найвищі люди в Африці). Для подорожі по пустелі ми використовуємо собачі упряжки. Навколо пісок, трава, квіти та кокосові пальми. Буду закінчувати бо наближається пилова буря – самум. Нам потрібно знайти схованку.

8. Хто це? Де це?

Крізь пустелю навпростець
Йдуть-бредуть неквапом,
Схожі, ніби близнюки,
Дві гори на лапах (верблюд)

В джунглях кожен звір боїться
Цю велику хижу кицю –
Чорна і швидка, як вітер,
Стережись її зустріти,
Бо не знає про манери
Небезпечний звір… (пантера)

Довга шия, як драбина,
В чорних плямах жовта спина,
Листячко з дерев зриває,
В холодочку спочиває,
Височенна, ніби шафа,
В Африці живе… (жирафа)

У савані проживає,
Чорно-білі смужки має.
І весела, і пригожа,
На конячку нашу схожа. (зебра)

11. Запитання від комашок. (презентація 2)

(запитання у вигляді тестів, потрібно вибрати вірну відповідь)

Зашифроване слово.

Якщо ви відповідаєте вірно, комашка принесе букву, для розшифровки слова.

Помилкова відповідь зникає, але з'являється бджілка – індикатор ваших допущених помилок. (мінус 1 бал)

Виконавши всі завдання ви зможете прочитати закодоване слово.

  1. Яка річка двічі перетинає екватор? (Конго)

  2. Якого кліматичного поясу немає в Африці? (помірного)

  3. Плоди якого африканського дерева називають «мавпячий хліб» ? (баобаб)

  4. Які гори Африки не є горами за походженням? (Драконові)

  5. Як називають сухі русла річок Африки? (ваді)

  6. Знайдіть зайве слово. (Байкал)

  7. В якому році на політичній карті Африки з'явилося 17 незалежних держав? (1960р.)

  8. В якій частині Африки найбільша густота річкової мережі? (центральній)

  9. Яка протока відділяє Африку від Європи? (Гібралтарська)

  10. Найвідоміша рослина нільських боліт? (папірус)

  11. Знайдіть зайве слово: Верблюд, слон, носоріг, лев. (верблюд)

Молодці!!! Ви виконали всі завдання, отже можна прочитати пункт призначення наступної нашої подорожі: Австралія.

IV. Підведення підсумків .

Підраховуємо фішки, виставляємо оцінки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    24.02.2018
  • Розділ
    Географія
  • Клас
    7 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    5876
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    XL336486
  • Вподобань
    1
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №XL336486
За публікацію цієї методичної розробки Якименко Лариса Дем'янівна отримав(ла) свідоцтво №XL336486
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти