Підсумковий урок-гра «Літературна мозаїка»

Опис документу:
За допомогою нетрадиційного методу урока-гри повторюемо вивчене. Діти згадують теорію. Також твори, їх героїв та автора твору. Такий метод повторювання матеріалу поширює та поглиблює предметну компетенцію учнів,розвиває вміння та навички мовної культури, розвиває логічне та асоціативне мислення, пам’ять,

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Підсумковий урок-гра «Літературна мозаїка» 7 клас

Мета: за допомогою нетрадиційного методу перевірки повторити й узагальнити вивчене, розвивати логічнета асоціативне мислення, пам’ять, сприяти розширенню світогляду учнів; поширювати та поглиблювати предметну компетенцію учнів,розвивати вміння та навички мовної культури у спілкуванні з однолітками

Хід уроку

Епіграф «Запам'ятовувати уміє той,

хто уміє бути уважним»

Семюел Джонсон

1.Оголошення теми, мети, та завдань уроку.

Вступне слово вчителя.

Доброго дня, дорогі друзі! Сьогодні ми проведемо нетрадиційний урок. У формі

гри ми повторимо та вивчене

Ну що ж, бажаю всім гарного настрою та хорошої гри!

Гра

  • Кому належать предмети та явища?

1.Біле, яре пшоно(Іллю Муромцю)

2.Праве око, і ліве вухо.(Солов’ю Розбійнику)

3. Лицар, позбавлений спадку.(Айвенго)

4.Вересковий трунок.(Піктам)

5.Пурпурни ветрила (Грею)

6. Золотий годинник (Джиму)

  • Знайди помилку.

1.Билини поділяються на 2 цикли: Київський і Чернігівський.

2.Герої билин- звірі, птахи, рослини.

3. «Король Лір та його сини»-назва балади.

4.Робін Гуд отримав у винагороду мішок золота.

5.Редьярд Кіплінг автор балади «Вересковий трунок»

6.Фольклор-це короткий влучний вислів з повчальним кінцем.

  • З якого це твору?

1.«Я знаю – мухи гинуть в молоці,

Я знаю добру і лиху годину…» (Балада прикмет)

2. «Купи кращого там жеребчика,

Та постав у стайні на 3 місяці,

Та сипни пшона біло- ярого» (Балада про Іллю Муромця)

3. «Нам залишилося тільки повітря, щоб дихати, втім, і його не відібрали лише тому, що інакше ми не виконали б роботу, навалену на наші плечі…» (Айвенго)

4. «Глянули вниз і вгору

Батько старий і син:

Довкола — червоний верес,

Під ними — клекіт пучин.» (Вересковий трунок)

5. «Хлопець у десять років відчував, що мати ним не цікавиться, а батько-чужа людина» (Останній дюйм)

6. «Якщо спокійний ти перед юрбою,
Де зведено на тебе поговір,
Зневірений, залишився собою,
І зрозумів тягар чужих зневір…» (Якщо… Редьярд Кіплінг)

  • Так чи ні

  1. «Айвенго» -це повість?

  2. «Дари волхвів» - це вірш?

  3. «Пістрява стрічка» - це оповідання?

  4. «Чорнильне серце»- це новела?

  5. «Пурпурові вітрила»- це балада?

  6. «Золотий жук» - це повість?

  • Поетична пара

Завдання:встановити відповідність:

Ф.Шиллер

В.Скотт

Дж.Олдрідж

Редьярд Кіплінг

О.Грін

Е.По

Конан Дойл

О.Генрі

К.Функе

«Дари волхвів»

«Якщо…»

«Пістрява стрічка»

«Золотий жук»

«Чорнильне серце»

«Останній дюйм»

«Рукавичка»

«Айвенго»

«Пурпурові вітрила»

Літературний  бум

Завдання: вказати автора та назву твору

  1. “До всього цього треба додати також і силу розбишак з найбідніших верств населення, доведених до відчаю пригніченням з боку феодального дворянства та суворими лісовими законами. Вони об’єднувались у величезні ватаги й панували в сусідніх лісах та пустирях. Самі барони, зробивши кожний із свого замку щось подібне до фортеці та граючи роль царьків у своїх володіннях, ставали на чолі ватаг, не менш беззаконних та так само небезпечних, як і ватаги найзавзятіших грабіжників.” (В.Скотт “Айвенго”)

  2. “Що там лічити? Адже перед очима лише порожніє безмежно похмуре подвір’я та глуха стіна цегляного будинку на відстані двадцяти футів. До половини тієї стіни видряпався старезний плющ, вузлуватий та підгнилий біля коріння. Холодний подих осені струсив з нього листя, й було добре видно, як майже голі галузки рослини чіпляються за потріскані цеглини.” ( О.Генрі “Останній листок”)

  3. “У житті не раз настають вирішальні хвилини і залишаються вирішальні дюйми, а в пошматованому тілі льотчика знайшлися вирішальні сили – кістки і кровоносні судини, про які люди й не підозрювали. Коли здається, що все кінчено, вони беруть своє.” (Д.Олдрідж “Останній дюйм”)

  4. «Ніколи ще великий корабель не приставав до цього берега; на щоглах були ті самі вітрила, ймення яких звучало мов знущання; тепер вони ясно і неспростовно палахкотіли з невинністю факту, що перекреслював усі закони буття і здорового глузду. Чоловіки, жінки, дітвора – усі навперейми гнали до берега, хто в чом…» (Олександр Грін «Пурпурові вітрила»)

  5. «Я відчув, як він відривав щось від мого рукава, обернувся і побачив, що він тримає за хвіст крихітного червоного чортика, а той звивається, дригається і хоче вкусити його за руки. Продавець спокійно закинув його під прилавок. Звичайно ж, чортик був гумовий, але в якусь мить…І тримав він його в руках так, як тримають якусь кусючу гадину.» (Г. Уеллс «Чарівна крамниця»)

  6. «Нашим очам відкрилося незвичайне видовище. На столі стояв потайний ліхтар з напіввідсунутою заслінкою, кидаючи яскравий промінь світла на залізний сейф, дверцята якого було відчинено навстіж. Біля столу на деревяному стільці сидів лікар Грімсбі Ройлотт, одягнутий у довгий сірий халат.» (А. Конан Дойл «Пістрява стрічка»)

  7. «Вважайте мене за фантазера, як собі хочете, але я вже тоді відчув певний зв’язок між окремими явищами. Я зєднав докупи дві ланки довгого ланцюга. На березі моря лежав човен, а неподалік валявся пергамент – таки пергамент, не папір! – із намальованим черепом. » (Едгар По «Золотий жук»)

  • Бліцтурнір «Далі, далі, далі…»

    1. Ім’я батька Деві (Бен)

    2. Назва Бухти (Акуляча)

    3. Найнебезпечніша акула, її кличка (Кішка)

    4. Море, із якого запливали акули в бухту (Червоне)

    5. Вони виступали з води. Об них Бен ударився спиною (Рифи)

    6. На чому Деві тягнув батька до літака? (На рушнику)

    7. Єдина надія врятувати Деві (Літак)

    8. Скільки сантиметрів у дюймі? (2,54 см)

    9. Лікарі якої країни врятували Бена? (Єгіпту)

    10. Яке свято чекали герої новели «Дари волхвів» (Різдво)

    11. Те, чим пишався Джим (герой новели «Дари волхвів») (Годинник)

    12. Те, чим пишалась Делла (героїня новели «Дари волхвів») (Волосся)

    13. Назва яхти Грея (Секрет)

    14. Місто, куди вирушив Ілля Муромець. (Київ)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись