Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Креативні методики читання, що мотивують та виховують
»
Взяти участь Всі події

Підсумкове заняття з ознайомлення із соціумом "Чарівниця Електрика"

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

30.05.2020

350

0

0

Опис документу:
Мета: виявити знання дітей про електрику і її використання, про електростанції, професію електрика; закріпити знання про електроприлади та правила безпечної поведінки у поводженні з електроприладами в побуті
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Підсумкове заняття з ознайомлення із соціумом

Старший дошкільний вік

Підготувала: вихователь Коваль Ірина Вікторівна

Тема: «Чарівниця Електрика»

Мета: виявити знання дітей про електрику і її використання, про електростанції, професію електрика; закріпити знання про електроприлади та правила безпечної поведінки у поводженні з електроприладами в побуті; формувати вміння і навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій під час відсутності дорослих; продовжувати вчити розгадувати загадки, робити прості експерименти , висновки, розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, обачність, бажання дотримуватись правил протипожежної безпеки , виховувати повагу до праці дорослих, потребу дбати про своє здоров’я, інтерес до пізнання навколишнього світу.

Обладнання: картинки із зображенням електростанцій, набір розрізних картинок із побутовою технікою, набір сюжетних картинок для розв’язання проблемних ситуацій, загадки : «Електроприлади»; повітряні кульки, ганчірки, ручки, папірці ,розпилювач з водою; магнітофон,флешка із записом руханки .

Хід заняття.

За зачиненими дверима звучить приємна мелодія. Вихователь звертається до дітей:

- Малята, чуєте, яка чудова звучить мелодія. Давайте зараз зайдемо до кімнати і подивимось, що там відбувається? Друзі подивіться до нас сьогодні прийшло багато гостей. Тож давайте привітаємося.

Нумо разом привітаймося!

Добрий день добрий день!

Теплом ручок обіймемося

Добрий день добрий день!

Одне одному всміхнемося

Добрий день,добрий день!

В. – Діти мені здається, що на нас сьогодні чекають всілякі цікавинки. Любі діти! А ви чуєте що не чути музики? Де вона поділась? Як ви гадаєте що нам прийде на допомогу?

Д. – Допоможе магнітофон.

Вихователь підходить і нажимає кнопку магнітофона, але музики не чути.

В чому ж річ? Чому нічого не вийшло?

(Міркування дітей).


Вихователь загадує загадку:

Як прийде ніч в оселю.

Не свічечка горить:

Я сонечко веселе

Засвічую у мить.

На радість всій малечі

Його під кожен дах

Стовпів могутні плечі

Приносять у дротах. (Електрика)

Д. - Потрібно увімкнути в розетку.

В. – Давайте зараз спробую, і справді наш магнітофон знову працює. Діти, а, що ви знаєте про електричний струм, і можете мені розповісти про нього.

Відповіді дітей…

В. – Малята, а ви знаєте, як народжується електрика? Розповідь вихователя про гідроелектростанцію та АЕС. Електрика народжується на електростанції і потім по дротах, наче вода у річках, рухається до силових шаф, трансформаторів, а потім передається по кабелях, що закопані глибоко під землею, рухаються до кожного будинку, дитячого садка, школи, кімнати, розетки… (Свою розповідь супроводжує ілюстраціями)

В. – Як ви вважаєте електричний струм приносить користь людям?

Відповідь дітей…

В. – Так, правильно. Електричний струм приносить користь, але може зашкодити здоровю і навіть життю людини.

Перегляд серії сюжетних картинок «Правила безпеки з електричним струмом».

Закріплюємо правила безпеки на вулиці поблизу споруд із високою напругою,повітряними електролініями.

Вихователь. Діти, не можна засовувати в електричну розетку сторонні предмети, особливо металеві. Чому? Струм, як по містку, перейде на людину й може зашкодити здоров’ю.

Не можна торкатися руками оголених дротів. По оголеному дроту проходить струм, удар якого може бути смертельний.

Не можна торкатися ввімкнених приладів голими руками. Інакше можна отримати удар струмом.

Не можна залишати ввімкнені електроприлади без нагляду. Чому? Це може спричинити пожежу.

В. – Ідучи на роботу я зустріла працівника електроенергетичної компанії, який мені передав незвичайний кросворд в загадках. Ви любите загадки?

Відповідь дітей…

Відгадування загадок на тему: «Електроприлади» ( предметні картинки):

1.Лиш касету проковтне,

Враз співати він почне. (Магнітофон)

2. Зробить гарними гардини,

Сукні, светрики, кофтини.

Всі їх складочки знайде!

Розізлиться – пара йде!..

( Електропраска)

3.Холодно завжди у нім

І продуктів повний дім,

Задоволено муркоче

Пригощає всіх охоче. (Холодильник)

4.Балакучий в хаті гість

Хоч не п’є він і не їсть,

Розважає без упину

І показує новини. (Телевізор)

5.Товстопуза біла пані

Крутить одяг в барабані. (Пральна машина)

6.Є у нас в квартирі робот,

Має він великий хобот.

Любить робот чистоту

І гуде, як лайнер « Ту- у-у-у!»

Пил старанно він ковтає,

Не хворіє та не чхає. (Пилосос)

7.Сушить він волосся всім

Теплим вітерцем своїм. (Фен)

8. В нім знання з усього світу "Мишка" може всім відкрити. (Комп'ютер)

9. Диво-кухар на вогні

Нам готує відбивні.

Зварить юшку, і за мить

Молоко закип'ятить.

Славний кухар — чарівник!

Мамі помагати звик.

Така різна смакота

А готує її... (Плита)

10. Розморожувати вміє,

Що потрібно – розігріє.

Піцу зробить за хвилину,

Нагодує всю родину.(Мікрохвильова)

Д/гра «Збери електроприлад». Діти збирають електроприлади з пазлів, потім кожен коментує що це для чого потрібно.

В. – Малята, як можна назвати ці предмети одним словом об’єднавши їх в одну групу. (Електроприлади).

Я пропоную погратися д/гру «Електроприлади та їх замінники.( Підібрати до електроприладу замінник.Міркування дітей.… )

Фізкультхвилинка

Що ж, мабуть, настав вже час трохи відпочити,хочу на фізкультхвилинку всіх вас запросити. Руханка

В. – Молодці, малята! Сьогодні я пропоную вам бути юними дослідниками. Справді, електрика, яка живе в розетці, не безпечна. А я познайомлю вас із «доброю» електрикою, яка живе навколо нас.

Вихователь тре повітряну кульку клаптиком тканини, наелектризовану кульку підносить до волосся (звертає увагу на те, як волосся електризується до кульки) .Діти повторюють дослід. Потім беруть ручку і труть об волосся або об ганчірку підносять до нарваних маленьких папірчиків ( папірці будуть липнути до ручки).

Разом роблять висновки про силу електричного заряду.

Висипати на стіл трохи вівсяних пластівців. Натріть кульку об тканину й потримайте трохи на невеликій відстані над пластівцями.

Вихователь пропонує подивитися експериментування «Кульки посварилися».

В. – Малята, як ви гадаєте, чи дружать ці кульки? (Припущення дітей). Зараз ми перевіримо, чи правильні ваші міркування.

Вихователь спочатку бере одну повітряну кульку, тре її клаптиком тканини і підвішує на підставці. Потім тре другу і підносить її до першої. Підвішена кулька відлітає (заряди відштовхуються).

В. – Як бачите, кульки посварилися і тепер відштовхуються одна від одної. Нам треба їх помирити. Як це зробити? (Припущення дітей). Треба з однієї кульки зняти електрику . Для цього ми збризкуємо кульку водою. Що бачимо тепер? (Підносить ще раз кульку до підвішеної). Тепер кульки притягуються. Ось ми їх і помирили.

Вихователь пропонує повторити цей експеримент дітям.

Підсумок: Діти що ви запам’ятали , давайте закріпимо правила поведінки з електрикою та електроприладами.






























Лиш касету проковтне,


Враз співати він почне. (Магнітофон)





Зробить гарними гардини,

Сукні, светрики, кофтини.

Всі їх складочки знайде!

Розізлиться – пара йде!.. ( Електропраска)



Холодно завжди у нім


І продуктів повний дім,


Задоволено муркоче


Пригощає всіх охоче. (Холодильник)



Сушить він волосся всім


Теплим вітерцем своїм. (Фен)




Є у нас в квартирі робот,


Має він великий хобот.


Любить робот чистоту


І гуде, як лайнер « Ту- у-у-у!»


Пил старанно він ковтає,


Не хворіє та не чхає. (Пилосос)




Балакучий в хаті гість


Хоч не п’є він і не їсть,


Розважає без упину


І показує новини. (Телевізор)



В нім знання з усього світу


"Мишка" може всім відкрити. (Комп'ютер)


Товстопуза біла пані


Крутить одяг в барабані. (Пральна машина)












Диво-кухар на вогні

Нам готує відбивні.

Зварить юшку, і за мить

Молоко закип'ятить.

Славний кухар — чарівник!

Мамі помагати звик.

Така різна смакота

А готує її... (Плита)










Розморожувати вміє,

Що потрібно – розігріє.

Піцу зробить за хвилину,

Нагодує всю родину.(Мікрохвильова піч)





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.