Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників ЗДО і ЗЗСО за новим профстандартом
»
Взяти участь Всі події

«Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.

Українська література

Для кого: 6 Клас

13.02.2021

91

1

0

Опис документу:
Якщо вас цікавить класничний урок, на якому діти отримають міцні знання, але їм в цей час не буде нудно (завдяки інтерактивним методам, використаним у конспекті), перегляньте цей матеріал))) Мета: формувати навички ідейно-художнього аналізу ліричного твору; розвивати вміння виразно читати поетичні твори, грамотно висловлювати свої думки, почуття, спостереження, робити висновки; формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати почуття краси, пошани до сімейних традицій...
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.

Мета: формувати навички ідейно-художнього аналізу ліричного твору; розвивати вміння виразно читати поетичні твори, грамотно висловлювати свої думки, почуття, спостереження, робити висновки; формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати почуття краси, пошани до сімейних традицій, розвивати вміння бачити щастя у простих речах.

Очікувані результати:

  • учні уміють прокоментувати зміст поезій;

  • учні знаходять і пояснюють художні засоби;

  • учні висловлюють власні роздуми про те, що може врятувати світ.

Тип уроку: комбінований урок.

Епіграф до уроку

Поезія — це завжди неповторність,
якийсь безсмертний дотик до душі.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент.

Побажання одне одному цікавого уроку, нових знань та гарних оцінок.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство зі світом українських ліричних творів. І я б хотіла розпочати зі слів надзвичайно талановитої поетеси Ліни Костенко про поезію.

Страшні слова, коли вони мовчать,
коли вони зненацька причаїлись,
коли не знаєш, з чого їх почать,
бо всі слова були уже чиїмись.

Хтось ними плакав, мучивсь, болів,
із них почав і ними ж і завершив.
Людей мільярди і мільярди слів,
а ти їх маєш вимовити вперше!

Все повторялось: і краса, й потворність.
Усе було: асфальти й спориші.
Поезія — це завжди неповторність,
якийсь безсмертний дотик до душі.

2. Робота з епіграфом до уроку.

Останні рядки цього вірша ви зараз бачите на екрані.

  • Чи погоджуєтеся ви з ними?

  • Вам подобається читати вірші?

  • Який вірш з вивчених на уроках вам найбільше запамятався? Чому?

  • Як гадаєте, навіщо ми вивчаємо вірші?

Разом формулюємо висновок.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

На минулому уроці ви отримали завдання зробити відеопоезії до вірша Ірини Жиленко «Жар-птиця». Давайте продемонструємо свої роботи одне одному.

ІІІ. Етап цілепокладання.

1. «Мікрофон»

Ми вже трошки знаємо про творчість Ірини Володимирівни, а сьогодні будемо знайомитися з нею ближче. А ще будемо пригадувати роди літератури, типи лірики та здобувати навички аналізу ліричного твору. Отже, я б хотіла, щоб ви продовжити речення.

Сьогодні ми повторимо…

Ми обовязково навчимося…

Ми дізнаємося…

Ми вдосконалимо навички…

2. Поділ на команди.

Щоб досягнути якнайкращих результатів, нам всім необхідна підтримка, тому зараз ми поділимося на команди (за кольором картки, яку дістане учень) для більш ефективної роботи.

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

Отже, тепер ми готові до того, щоб записати тему. Вона велика і звучить так: «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ. Я пропоную вам записати її дещо простіше: Поезії Ірини Жиленко про те, що може врятувати світ або Що може врятувати світ? Відповіді у віршах «Підкова» та «Гном у буфеті».

V. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Евристична бесіда.

Вам цікаво, що може врятувати світ?

Почнімо шукати відповідь на це одвічне питання у вірші «Підкова». Але перед тим, як ми будемо його читати, хочу у вас запитати:

- Які є роди літератури?

- До якого роду літератури належить поезія?

- Які види лірики вам відомі?

- Що таке символ?

- Які народні символи ви знаєте? Що вони символізують?

- Які державні символи ви знаєте?

- На вашу думку, яка річ може символізувати щастя? (підкова)

2. Виразне читання поезії «Підкова».

3. Слово вчителя.

- Чи не нагадує вам цей вірш якусь ситуацію із життя авторки поезії?

- Яку саме?

Висновок – у вірші є нотки автобіогафічності.

4. Вправа «Розмалюй вірш».

5. Аналіз художніх засобів твору.

Аналіз проводиться за групами: жовта – епітети, синя – метафори, червона – пестливі слова, зелена – персоніфікації, помаранчева – гіперболи.

6. Слово вчителя.

- Яке враження на вас справив цей вірш?

- Якими він навчає нас бути?

- Чи є в цій поезії нотки казки? Де саме?

Якщо ми вже заговорили про казку, то пропоную вам ознайомитися з віршем «Гном у буфеті».

7. Виразне читання поезії «Гном у буфеті».

8. Перегляд відеопоезії до твору.

9. Слово вчителя.

- Яке враження справив на вас вірш?

- Що таке буфет?

- Чи є у вашому будинку старовинні речі, які, на вашу думку, бережуть сімейне вогнище?

10. Характеристика головного персонажа твору.

Учні роблять жартівливу характеристику гнома за групами: жовта – коло спілкування, синя – методи виховання молоді, червона – проведення дозвілля, зелена – робочі обов’язки, помаранчева – приблизний вік і зовнішність.

Разом визначають риси характеру.

11. Колективне створення сенкана про гнома.

VІ. Підбиття підсумків уроку.

1. «Мікрофон»

Сьогодні на уроці я дізнався…

Мене зацікавило…

Я б хотів більше довідатися про…

Я навчився…

Я вдосконалив навички…

Мені було (ЯК?)…

На наступному уроці я б хотів…

2. Гра «Юний поет»

Скажіть, читати вірші цікаво?

А чи хотіли б ви відчути себе поетами?

Пропоную вам за римами скласти по віршику.

світ

від бід

читсота

доброта

Думаю, і з поезій Ірини Жиленко, і з ваших віршів, можна зробити висновок, що світ врятує…

Формування колективних висновків.

VІІ. Оголошення домашнього завдання.

Обовязково:

1. Опрацювати матеріали про Ігоря Калинця, надіслані в групі у Viber.

2. Пройти онлайн-тестування (покликання в групі у Viber).

За бажанням (+2 бали):

Намалювати ілюстрацію до 1 з віршів (на вибір) або виписати художні засоби з вірша «Гном у буфеті».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.