Перспективне планування з економічного виховання.

Опис документу:
Перспективне планування з економічного виховання для дітей середнього дошкільного віку на навчальний рік. Включає в себе дидактичні ігри, бесіди, ігри - заняття, ігри - діалоги, вправи, бесіди - роздуми, розваги, лялькові вистави.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Перспективне планування з економічного виховання для дітей  середнього дошкільного віку на навчальний рік

ВЕРЕСЕНЬ

  1. Бесіда «Економіка для всіх»

Мета: ознайомити дітей з поняттям «економіка», визначити її місце і роль в житті людини, сприяти виникненню інтересу до економічної сфери життєдіяльності.

  1. Гра-заняття «Я живу в Україні»

Мета: розширити, систематизувати кругозір дітей, давши їм різноманітні відомості про країну – про її економічні багатства і рукотворний світ, людей, що населяють Україну. Виховувати почуття гордості за українську землю.

  1. Д/гра «Моє – наше»

Мета: розширити уявлення  дітей про те, що в дитячому садку в них багато свого, особливого, але є і спільне – майно дитячого садка. Виховувати дбайливе, акуратне ставлення до всіх дітей, щедрість, неприйняття  виявів жадібності.

  1. Гра-заняття «Моя домівка – моє здоровʾя»

Мета: розширити знання дітей про те, які бувають помешкання, як різні будівлі задовольняють потреби людей, тварин. Уточнити уявлення про те, як утримувати помешкання, щоб менше хворіти, як спеціально зміцнювати здоровʾя  всіх членів сімʾї, підкреслити, що хворіти – це погано з усіх сторін: небезпечно для життя, усі навколо засмучені, багато витрат (вітаміни, ліки,мамин лікарняний тощо). Дати розуміння, що формування здорового способу життя – це потреба кожної людини.

ЖОВТЕНЬ

  1. Заняття «Правова академія гнома Економа»

Мета: закріпити знання дітей про поняття «економіка» і «право», закріпити знання з права, які має дитина; учити проводити операції з грошима, виховувати пошану до людей різних професій; формувати уявлення про те, що всяка праця почесна, важлива і необхідна.

  1. Бесіда «Бюджет моєї сімʾї»

Мета: ознайомити дітей з поняттями «бюджет», «доходи», «витрати», розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності й бажання брати активну участь в обговоренні бюджету сімʾї.

  1. Д/гра «Сімейні доходи і витрати»

Мета: закріпити, розширити знання дітей про сімейні доходи і витрати. Особливу увагу звернути на невеликі, але цінні доходи пенсіонерів, студентів, дітей. Виховувати тактовне ставлення одне до одного незалежно від рівня доходів, а також вдумливе ставлення до витрат, ощадливість.

  1. Гра-діалог «Виховуємо ощадливість»

Мета: закріпити уявлення про те, звідки беруться гроші. Просто так гроші нікому не дають. Але  батьки дають інколи дітям гроші на іграшки і солодощі. Гроші потрібні людям для того, щоб жити і оплачувати витрати. Закріпити поняття «ощадливість» і «економія». Познайомити дітей з поняттям «бюджет», з  чого він складається. Виховувати культуру спілкування. Закріпити правила поведінки в гостях.

ЛИСТОПАД

  1. Бесіда «Гроші і ціна»

Мета: ознайомити дітей з поняттями «обмін», «гроші», «купюра», «номінал», «монета», розглянути особливості створення грошей, познайомити з їх різновидами, сприяти розвитку інтересу до економічної сфери життєдіяльності.

  1. Вправа «Навіщо потрібні гроші»

Мета: познайомити дітей з грошовою одиницею України – гривнею. Показати, що гроші бувають різного номіналу: так зручно всім. Розповісти, що гроші має право випускати тільки Нацбанк країни. Уточнити, що гроші отримують ті, хто працює, вчиться чи є пенсіонером. Гроші потрібні для того, щоб жити: сплачувати за квартиру, харчуватися, вдягатися, вчитися, відпочивати. Виховувати дбайливе ставлення до грошей, культуру поводження з ними.

  1. Вправа «Покупка»

Мета: показати, що кожна річ коштує грошей. Розкрити дітям купівельну вартість грошових знаків. Навчати оцінювати свої купівельні можливості, тобто зіставляти ціну товару зі своєю готівкою.

  1. Гра-заняття «Праця – грошове дерево, ощадливість – скатертина-самобранка»

Мета: підводити дітей до розуміння ролі праці й одночасно до економії зароблених коштів. Розширювати, закріплювати уявлення про те, за що люди одержують зарплатню, як можна економити гроші й розумно їх витрачати. Виховувати майбутнього господаря.

ГРУДЕНЬ

  1. Бесіда-роздум «Подорож товарів»

Мета: розкрити дітям необхідність обміну продуктами праці між людьми. Показати, що людина постійно потребує товару, якого в її місцевості не виробляють. Дати дітям первинні, елементарні уявлення про взаємообмін між країнами, про експорт, імпорт. Виховувати гордість за вітчизняні товари, особливо ті, які виробляють у своєму місті.

  1. Бесіда «Потреби, товари, послуги»

Мета: ознайомити дітей з наступними поняттями «потреби», «товари», «послуги». Розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності, формувати у дітей уміння зіставляти свої бажання зі своїми можливостями.

  1. Гра «Послуги і товари»

Мета: закріпити відомості про те, що таке послуги й товари, показати, що вони зустрічаються не тільки в реальному житті, але й у казках. Виховувати пошану до будь-якої праці.

  1. Заняття «Казкова подорож юних економістів»

Мета: учити робити прості припущення з приводу дій, необхідних для вирішення тих або інших проблем, використовувати доступні засоби й способи пізнання, виховувати інтерес до економічних занять на основі всіх видів дитячої діяльності  й розвитку: екологічного виховання, математичного розвитку, художньо-мистецької діяльності, соціально-етичного виховання.

СІЧЕНЬ

  1. Подорож економят по казках

Мета: розширити й уточнити знання дітей про казки та казкових героїв; закріпити знання економічних термінів, уміння  вживати повні речення, дотримуючись правильного порядку слів; розвивати уміння дітей логічно й послідовно будувати розповідь; виховувати любов до казок, відчуття дружби, наполегливість у пошуку вирішення виникаючих проблем.

  1. Заняття «Захисники в казковому королівстві»

Мета: знайомити дітей з правами на матеріалі казок «Червона шапочка», «Доктор Айболить», «Попелюшка», на прикладах з життя; учити розуміти знаки-символи, оцінювати ситуацію, вчинки героїв; дати поняття про концепцію захисту: звертатися за допомогою до вихователів, сусідів, міліції; формувати уміння захищати власне життя й життя інших людей, виховувати любов до себе та  людей.

  1. Гра «Помилки казкових героїв»

Мета: закріпити думку про те, що тільки той не помиляється, хто нічого не робить але помилки бувають різні, їхня ціна так само буває різною. Учити помічати перш за все власні помилки, виправляти їх і допомагати виправляти помилки іншим людям.

  1. Бесіда «Землю красить сонце, а людину – праця»

Мета: вчити дітей розрізняти поняття «працьовитість» і «ледачість», оцінювати вчинки ледачих і працьовитих людей, пояснювати, чому лінь – погано, а праця – добре. Формувати у дітей уявлення про працю дорослих і дітей. Заохочувати працювати і не лінитися. Розвивати мислення, памʾять, увагу.

ЛЮТИЙ

  1. Заняття «Праця людей і її результат»

Мета: ознайомити дітей з різними професіями й результатом їх праці, сприяти розвитку кругозору, розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності; сприяти вихованню ощадливості, економічності.

  1. Гра-заняття «Усяка праця почесна»

Мета: розширити, систематизувати уявлення про різні види діяльності дорослих, про те, як їм допомагає в праці сучасна техніка. Уточнити, що техніку, різні автомати винаходять вчені. Виховувати пошану до інтелектуальної праці, дбайливе ставлення до техніки.

  1. Бесіда «Від чого залежить якість»

Мета: формувати вміння раціонально використовувати матеріал; показати, що результати і якість праці залежить від обраного способу виконання й від ставлення до роботи. Пояснити дітям залежність ціни товару від його якості і кількості. Виховувати дбайливе ставлення до речей і серйозний підхід до витрачання коштів.

  1. Розвага «З історії створення цукерок»

Мета: познайомити дітей з історією створення цукерок, розповісти про їх різноманітність; підтримувати інтерес до колекціювання фантиків; удосконалювати структуру простих і складних речень, що вживаються дітьми; виховувати пошану до людей різних професій.

БЕРЕЗЕНЬ

  1. Лялькова вистава «Вчимося спілкуватись»

Мета: учити доброзичливо звертатися один до одного; використовувати різні види вітань; розвивати уміння розпізнавати сумний і радісний настрій героїв, сприяти усвідомленню важливості вибору адекватних форм спілкування один з одним.

  1. Д/гра «Зламана іграшка»

Мета: підкреслити, що всі іграшки купити неможливо, тому необхідно любити й берегти ті, що вже є. Підводити дитину до розуміння того, що іграшку треба лікувати, тобто проводити необхідний ремонт.

  1. Гра «Чарівна крамниця»

Мета: розширити уявлення про те, що в житті важливі не тільки товари й послуги – найголовніше значення мають етичні цінності, які не можна ні купити, ні продати: їх у собі можна тільки виховувати.

  1. Заняття «Природа і рукотворний світ»

Мета: ознайомити дітей з поняттям «природа»; визначити, що відноситься до природного світу; підвести дітей до розуміння того, що одні матеріали зустрічаються в природі, а інші – виготовляються людьми.

КВІТЕНЬ

  1. Гра-заняття «Друге життя речей. Світ паперу»

Мета: звернути увагу дітей на значення паперу в житті людей і на його різноманітність. Уточнити, з чого і як виготовляють папір. Підкреслити, що ліси скінчені, вони можуть загинути, якщо їх не відновлювати. Виховувати розумне економічне ставлення до паперу. Навчати використовувати папір у всіх його видах повторно.

  1. Бесіда «Різновиди ресурсів»

Мета: ознайомити дітей з поняттям «природні ресурси», визначити, що відноситься до природних ресурсів і які їх види бувають; сприяти вихованню дбайливого ставлення до природи, розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності.

  1. Бесіда «Потреби тваринного й рослинного світу»

Мета: ознайомити дітей з потребами тваринного й рослинного світу, формувати дбайливе й економне ставлення до довкілля, розвивати увагу,мислення, уяву.

  1. Ігрова вправа «Природа – наша годувальниця»

Мета: систематизувати знання про те, що природа нас годує, вона дарує нам харчі, не вимагаючи при цьому платні; натомість природі потрібні наша увага, дбайливе ставлення й віддяка.

ТРАВЕНЬ

  1. Гра-заняття «Книга скарг природи»

Мета: вправляти дітей в умінні ставити себе на місце рослин і тварин. Виховувати бажання надавати посильну допомогу. Розвивати емоційну памʾять і доброту.

  1. Гра-заняття «Акція на захист зеленої ялиночки»

Мета: розширити уявлення дітей про ялинку:  яка вона ,як живе, як пристосовується до навколишнього середовища, яку роль відіграє ялинка в природі й у людському житті. Викликати у дітей бажання активно виступати на захист ялинки. Виховувати етично-естетичні якості.

  1. Бізнес-клуб «Маленький бізнесмен»

Мета: закріплення отриманих знань про економічні процеси, сімейну економіку, знання про гроші, товар, послугу. Виховати інтерес до економічних знань.

  1. Розвага «День туриста»

Мета: розширити уявлення про природоохоронну діяльність людей на планеті Земля. Поглиблювати й розширювати знання про природу, викликати бажання не тільки берегти  довкілля, але й брати участь у його поліпшенні. Виробляти навички існування в похідних умовах.

ГРА-ЗАНЯТТЯ «Я ЖИВУ В УКРАЇНІ»

Мета: розширити, систематизувати кругозір дітей, давши їм різноманітні відомості про країну – про її економічні багатства і рукотворний світ, людей, що населяють Україну. Виховувати почуття гордості за українську землю.

Матеріал. Символіка держави; карта України; кольорові повітряні кульки для вихователя; кольорові кульки для кожної дитини; оповідання «Хліб»; вірші; матеріали для гри «Три скрині», а також для герба Кривого Рогу.

Зміст

Гномик-Економік заходить до групи з трьома скриньками й читає оповідання Шалви Амонашвілі «Хліб»:

«Тітка Маруся в школі прибиральницею працює. Вона добра, любить дітей, до всіх ставиться ласкаво. Але сьогодні вона дуже розсердилася на Сашка: «Як ти посмів викинути хліб? Це ж хліб!» – обурилася вона. Сашко здивувався: «Подумаєш, хліб! Що тут такого?»

Запитання до дітей: що б ви відповіли Сашкові? Де росте хліб? Як він приходить до нас на стіл?

Вислухавши відповіді дітей, Гном показує їм символіку країни й розповідає про неї: «Прапор України складається з двох однакових завширшки смуг синього й жовтого кольорів. Синій – це колір мирного неба, а жовтий – пшеничного поля. Тобто наш прапор позначає пшеничне поле під синім шатром небес. Герб – це знак, який ставлять на грошах та інших важливих паперах. Наш герб – це золотий тризуб на блакитному тлі. Він відображає силу, мудрість і любов, а ще символізує єдність: батько, мати і дитя».

Питання: «Що спільного у слів «Батьківщина» і «батьки»? Як це пояснити?»

Гномик-Економік показує карту України. Дітям роздають картки п’яти кольорів. Одні отримують червоні картки (що позначають поняття «сімʾя»), другі – сині («дім»), треті – зелені («місто» або «село»), четверті – жовті («область»), п’яті – фіолетові («країна»). Ведучий бере в руки червону кульку й вимовляє слово «сімʾя». Діти, що одержали червоні картки, називають усе важливе про сімʾю (не тільки склад, але й усе необхідне для того, щоб сімʾя жила в добробуті й щасливо). Аналогічно за допомогою всіх кульок і карток діти закріплюють відомості про цінне й важливе – від домівки до країни. Біля карти України проводять гру «Я бачу»  (п’ять міст, п’ять річок, п’ять областей тощо). Гномик-Економік пропонує зробити герб міста (села), у якому живуть діти.

Дорослі показують герби областей України, наголошуючи на їхньому змісті. Потім із допомогою дорослих малята обирають форму, колір, зміст герба (історія, природа, професії людей). Тут же організовують виставку гербів.

На завершення проводять гру «Три скрині». Гном розповідає про те, що в далекому минулому в кожній оселі була скриня, у якій зберігалися найважливіші, найдорожчі речі, і пропонує: «Малята! Подивіться, ось у нас три скрині: велика, середня і зовсім маленька. Яка вам здається найголовнішою, найдорожчою, якщо в найбільшій лежать гарні тканини, коштовності, іграшки (діти розглядають предмети), у середній – одяг і взуття, а в найменшій фотографії предків, їхні листи, талісмани. Яку скриню ви хотіли б одержати в подарунок? Чому? Недарма кажуть у народі: «Хто малого не цінує, той великого не вартий»!»

Дорослий звертає увагу дітей на багатонаціональний склад населення України, на те, що  український народ добрий і працелюбний. На завершення влаштовують гостьовий, національний стіл країни, обідаючи по-українськи: борщ із пампушками з часником, вареники з картоплею, узвар.

 Д/ГРА «МОЄ – НАШЕ»

Мета: розширити уявлення  дітей про те, що в дитячому садку в них багато свого, особливого, але є і спільне – майно дитячого садка. Виховувати дбайливе, акуратне ставлення до всіх дітей, щедрість, неприйняття  виявів жадібності.

Матеріал. Малюнки із зображенням посуду, меблів, іграшок, господарчих товарів: особисті речі дітей, іграшки та книжки, принесені на 1 – 2 дні з дому.

Зміст

Діти стають колом, і Гномик-Економік, пропонуючи погратися, каже: «Я зараз, ідучи по колу, називатиму якийсь предмет і віддаватиму хусточку, а той, хто взяв хусточку, каже слово «моє» (якщо це особистий предмет) або «наше» (якщо це предмет дитячого садка)». Для прикладу педагог вимовляє слова: шарфик, панамка, ліжко, книжка, шафка, носовичок, туфельки і т.д. Другий варіант – дітям можна показати малюнки й особисті речі.

Далі Гном показує малюнки або пропонує ситуації: «Іванко приніс одну цукерочку і став її їсти»; «Катруся принесла дві цукерочки і стоїть, роздумуючи»; «Оля принесла нову ляльку»; «Сашко приніс нову книжку»; «Чи можна принести в дитячий садок те,чим не можеш поділитися?»; «Чому жадібним бути погано?» (під час спільного обговорення діти розв’язують ситуації).

Д/ГРА «СІМЕЙНІ ДОХОДИ І ВИТРАТИ»

Мета: закріпити, розширити знання дітей про сімейні доходи і витрати. Особливу увагу звернути на невеликі,але цінні доходи пенсіонерів, студентів, дітей. Виховувати тактовне ставлення одне до одного незалежно від рівня доходів, а також вдумливе ставлення до витрат, ощадливість.

Матеріал.Загальний малюнок із зображенням сімʾї; предметні картинки із зображенням кожного члена родини: мами, тата, бабусі, дідуся, старшого брата-студента, сестри-дошкільниці; предметні картинки на синьому картоні із зображенням доходів (гаманець із зарплатнею бабусі, дідусь із грошима,лотерейний квиток, мамо й тато на роботі; бабуся й дідусь, які вирощують на дачі садовину й городину для консервування); витрати – предметні малюнки на червоному тлі (харчі, проїзний квиток, похід у театр, одяг, меблі, побутова техніка, іграшки тощо); дзвіночок; чарівна торбинка; скарбничка.

Зміст

Раптово в групу забігає, загадково усміхаючись, Гномик-Економік із чарівною торбинкою. Він каже: «Ви такі чудові малята, що я вирішив подарувати вам незвичайний будиночок. (Дістає з торбинки.) Він зветься скарбничкою. У ній можна накопичувати й зберігати гроші. Коли монетка входить у будиночок – це дохід, або прибуток (прийшла), а коли виходить – це витрата (вийшла). Тут, у скарбничці, залишилося зовсім мало монет. (Струшує скарбничку.) На що ж я майже все витратив? Забув. Допоможіть мені пригадати, для чого я брав гроші зі скарбнички. (Діти допомагають   своїми відповідями) Хто з вас удома має скарбничку? Хто з дорослих працює і приносить дохід? Хто з сімʾїне працює, але так само опускає монети в скарбничку? У вас на синіх картках зображено доходи, а на червоних – витрати. Коли я тихенько подзвоню в цей дзвіночок, нехай до мене підійдуть поодинці діти із синіми картками в руках, а коли постукаю долонею по столу – нехай підійдуть малята (теж поодинці) з червоними картками».

Під час ігрових дій Гномик привертає увагу малят до того, що синіх карток має бути більше; питає, від яких червоних карток можна відмовитись або тимчасово відкласти їх. На завершення Гномик-Економік розповідає про свою сімʾю, про те, як усі її члени люблять і підтримують одне одного. У дружбі й скарбничка стає повнішою. Він дарує цю скарбничку дітям іпропонує всім наступного дня принести по одній монеті й укинути її в цей незвичайний будиночок.

ГРА «ПОСЛУГИ І ТОВАРИ»

Мета: закріпити відомості про те, що таке послуги й товари, показати, що вони зустрічаються не тільки в реальному житті, але й у казках. Виховувати пошану до будь-якої праці.

Матеріал. Предметні, сюжетні картинки із зображенням праці – виготовлення товарів чи надання послуг – у казках: Червона Шапочка несе кошик із пиріжками, художник Тюбик малює картини,  Кнопочка варить варення, лікар Айболить лікує, дідусь ловить неводом рибу, Гвинтик і Шпунтик ремонтують машину, листоноша Пєчкін розносить листи й т.д.; таблиці «Товари», «Послуги».

Зміст

Із-за театральної ширми чути голос Гномика-Економіка: «Малята, я вирішив пекти пиріжки та продавати їх лісовим жителям. Як ви вважаєте, я виробляю товар чи послугу?» Гном зʾявляється перед дітьми з тацею, повною пиріжків (справжніх). Вихователь і діти уточнюють, що таке товари (це різні предмети, що їх виробляють) і що таке послуги (це допомога, яку можна надати іншому). Малята кажуть, люди яких професій виробляють товари: пекар, хлібороб, швець, художник, шахтар, ткач тощо. Потім згадують професії, представники  яких надають послуги: няня, вихователь, учитель, перукар, лікар, продавець і т.д. У казках персонажі працюють так само, як люди в реальному житті. Гноми-Економік розташовує дві таблиці «Товари» і «Послуги». Діти прикріплюють до таблиць відповідні малюнки, пояснюючи свої дії: «Мама пече пиріжки бабусі. Пиріжки – це товар, який виготовила мама. А ось внучка несе ці пиріжки бабусі. Отже, дівчинка надає послугу». Або: «Гвинтик зі Шпунтиком ремонтують автомобілі. Вони надають послуги». По закінченні дітям читають улюблену казку та проводять бесіду за темою гри. Потім Гном на знак подяки пригощає всіх своїм товаром – пиріжками. Організовують загальне чаювання.

ГРА «ПОМИЛКИ КАЗКОВИХ ГЕРОЇВ»

Мета: закріпити думку про те, що тільки той не помиляється, хто нічого не робить але помилки бувають різні, їхня ціна так само буває різною. Учити помічати перш за все власні помилки, виправляти їх і допомагати виправляти помилки іншим людям.

Матеріал. Ілюстрації, малюнки із зображеннями казкових помилок: «Гуси-лебеді» (сестричка залишає братика), «Вовк і семеро козенят» (козенята відчиняють вовкові двері), «Колобок» (Колобок, повіривши лисиці, співає їй пісеньку), «Червона Шапочка» (дівчинка довірливо розмовляє з вовком), «Троє ведмедів» (ідучи до лісу, ведмеді не замкнули дверей хатинки; дівчинка заснула в чужому помешканні), «Двоє жадібних ведмежат» (герої довірилися лисиці), «Ворона і Лисиця» (Ворона повірила Лисиці й каркнула, випустивши сир), «Лебідь, Рак і Щука»  (усі троє не можуть домовитися), «Казка про рибалку й рибку» (стару здолала жадібність), «Котик і Півник» (Півник не послухався Котика, вийшов сам гуляти, його схопила лисиця) і т.д.; дві таблички «SOS»: одна червона, друга синя.

Зміст

Діти чекають на Гномика-Економика, а його все немає. Вихователь телефонує Гномові та зʾясовує, що той забув завести будильник і тому спізнюється в дитячий садок. Нарешті Гномик зʾявляється. Він засмучений, просить пробачення за свою помилку, забудькуватість. Малята заспокоюють гостя і на пропозицію вихователя згадують власні помилки. Як виправляють помилки? Гном акцентує увагу на тому, що бувають дуже небезпечні помилки, ціна яким – життя, трапляються й дрібні помилки, які заважають досягти добрих результатів. Помиляються всі, у тому числі й герої казок. Гномик-Економік роздає дітям сюжетні малюнки, за якими проводить бесіду, а потім каже: «Коли  я покажу червону табличку «SOS», нехай до мене підійдуть діти, у яких на зображеннях казкові герої теж припустилися помилки, але дуже серйозної». Малята пояснюють, як слід було б чинити всім казковим героям. 

ГРА-ЗАНЯТТЯ  «УСЯКА ПРАЦЯ ПОЧЕСНА»

Мета: розширити, систематизувати уявлення про різні види діяльності дорослих, про те, як їм допомагає в праці сучасна техніка. Уточнити, що техніку, різні автомати винаходять вчені. Виховувати пошану до інтелектуальної праці, дбайливе ставлення до техніки.

МатеріалБабуся-загадушка (іграшка); загадки про техніку; ілюстрації до професій (системно); образотворчі засоби.

Зміст

Гномик-економік заходить у групу разом із Бабусею-загадусею й уточнює, де працюють батьки малят, які професії «живуть» у дитячому садку. Потім він проводить гру «Назви професію».Педагог пояснює функції тієї чи іншої праці, а діти називають відповідну професію за такою схемою:

Праця, яка організовує побут людей (двірники, слюсарі, продавці, будівельники, електрики).

Інтелектуальна праця (учені, інженери, бібліотекарі, редактори книжок, учителі, вихователі).

Праця, що забезпечує здоровʾя (лікарі, екологи, аптекарі, медичні сестри, керівники спортивних секції).

Праця на транспорті (льотчики; водії автомашини, трамвая, тролейбуса; машиністи на залізниці). Праця, що забезпечує харчуванням (пекар, кухар, офіціант).

Праця, що забезпечує одягом, взуттям (кравець, закрійник, модельєр). Праця, що забезпечує розваги (режисер, музикант, клоун).

Сільськогосподарська праця (доярка, птахівник, тракторист, комбайнер).

Гномик-Економік наголошує на тому, що вчені винайшли багато техніки й цим полегшили працю дорослих. Бабуся – загадуся пропонує пограти в «професійну» гру, наприклад, «Лікарня».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн