і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Перший урок "Знання - це скарб, а вміння вчитись - ключ до нього"

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №PM130794
За публікацію цієї методичної розробки Плєшкова Наталія Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №PM130794
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Хід заняття

І . Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

- Сьогодні під час уроку ми з вами, дорогі діти, спробуємо знайти відповіді на запитання :

*Де людина здобуває знання ?

*Чому потрібно вчитися ?

*Як навчатися протягом усього життя ?

*Яку роль відіграють знання в житті людини, країни ?

- Читання вірша Дмитра Білоуса ” Про Івасика ”

Чи сподобався вам Івасик ? Чому ?

Чому діти починають навчання із 6 – 7 років ?

ІІІ. “ Де здобуває людина знання ”

1. Гра ” Країна мрій ”

- Діти, я хочу, щоб ви зараз на аркушах написали про ваші мрії : яку професію хочете обрати, чого прагнете досягти у житті, і, коментуючи свої записи, помістили їх на плакаті “ Країна мрій ”.

- Сьогодні це було легко зробити. А чи легко здійснюються такі мрії ?

- Яким багатством треба володіти, щоб ваші мрії стали реальністю ?

2. Побудова таблиці “ Де здобуваються знання ” ( коментар учнів )

3. “ У школі всіх наук джерела ”

Г р а “ Г а р я ч и й с т і л е ц ь ”

- Діти, хотілося б почути, що означає для вас школа ? ( Діти по черзі сідають на стілець і діляться своїми думками )

4. “ Гарно того вчити, хто хоче все знати ” . Цікавинки про історію виникнення школи ( читання рефератів )

Школа, виявляється, дуже давня. Вона з’явилася ще в давні часи, тоді греки називали її “ схоле ”. Школи відвідували тільки хлопчики вільних родин. Великий грецький філософ Платон був першим учителем, який організував навчання в місці, яке називали “ академією ”. Термін навчання складав 3 – 4 роки.

Давні школи розташовувалися на майданчиках, де тренувалися військові або проводилися паради. Майданчики ці називалися гімназіями. Пізніше Аристотель назвав свою школу ліцеєм. Цікаво, що в Німеччині школи почали називати гімназіями, у Франції – ліцеями, а шотландська школа – академія. Ці три назви збереглися до наших часів. Жодна зі шкіл не була схожа на сучасну. Це були місця для дискусії.

Пізніше почали навчати школярів грамоти. Римські школи були схожі на сучасні. Неслухняних і лінивих учнів у школах сікли різками. Понад сотню років тому школа стала схожою на сучасну. У ній вивчалися різні науки.

За Конституцією України, всі діти йдуть до школи, щоб отримати знання і повноцінну середню освіту.

Всім відомо, що без школи

Без знань, що мусиш там набути,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш бути.

5. “ Книга вчить, як на світі жить ”.

*Ланцюжок загадок

Не кущ, а з листочками,

Не сорочка, а зшита,

Не людина, а говорить.

Що мовчить, а розуму вчить ?

Будемо з нею довіку

Жити – дружити.

Хто ж то такая

В світі щаслива,

Мудра, правдива

І жартівлива ?

Дає здоров’ я – спорт,

Вагу – солодкий торт,

Мед – працьовиті бджоли,

Знання глибокі - … ( школа )

- Народна мудрість говорить : “ Книга – це віконечко, через яке увесь світ видно ”. За віки людство зібрало у книги знання, відкриття, досвід, свої мрії. У книгах написано про все.

Бо книга – це вчитель, добрий друг вона,

Завжди порадить щиро й допоможе.

В ній людства мудрість зібрана земна,

Тому вона – усе на світі може.

Це знань могутнє й чисте джерело,

Що не міліє – повниться з роками !

І як би там людині не було,

А мудра книжка завжди поруч з нами.

В часи тривог і зоряні часи,

Коли від щастя хочеться літати,

Як промінь світла, книгу в світ неси ;

Щоб мудрість в серці й світлий розум мати.

  • Які бувають книжки ? Назвіть свої улюблені.

  • Які книжки ви прочитали нещодавно ?

*Гра “ Мікрофон ”

Дорога нам книжка кожна, нам без книг ніяк не можна ”

  • Пригадаймо і назвімо правила поводження з книгою.

*** Брати книгу чистими руками.

*** Не перегинати сторінок.

*** Не класти в книжку інші предмети.

*** Користуватися закладками.

*** Не читати під час їжі.

*** Обгорнути книжку, щоб довше служила.

* Продовжити прислів’я

Розум без книги, як … ( птах без крил )

Золото добувають із землі, а знання … ( із книг )

Хто багато читає, … ( той багато знає )

*Поясніть прислів’я

Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

Здобудеш освіту – побачиш більше світу.

Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.

Знання людині, що крила пташині.

* “ Книжок на цілім світі є багато ”

Цікаве повідомлення “ Хто написав першу енциклопедію ”.

Щоб отримати необхідну інформацію, ви часто звертаєтесь до енциклопедії. Слово “ енциклопедія ” з’явилось у Греції і означало “ поради на всі випадки життя ”. Уперше це слово ввів в англійську мову сер Томас Еліот у 1538 році і розшифрував його як “ книга, що пояснює всі відомі науки і предмети ”. Слова розташовані в енциклопедіях в алфавітному порядку. Найдавніша енциклопедія написана у першому столітті до нашої ери в Римі Плінієм – давньоримським філософом. Вона називалася “ Природна історія ”. 37 томів містили понад 20 000 статей. Цю книгу вважали цінною, бо видавали 43 рази аж до 1536 року.

У 1743 році у Франції почала виходити ще одна енциклопедія, куди вміщені були статті Вольтера, Дідро, Руссо – найвидатніших учених і письменників Франції 18 століття.

6. “ Минають дні, минають роки,

Прогрес крокує повсякчас,

І вже новиночки науки

Прийшли до школи і до нас ”.

- А які саме ? Спробуйте відгадати.

1. Є цей прилад в кожній хаті,

Що ще можете сказати ?

Для матусі серіал і футбол для тата

Може скринька ця чудова

Легко показати. ( Т е л е в і з о р )

2. Що за чудо – агрегат

Може робити все підряд –

Співати, грати, читати, рахувати

Та найкращим другом стати. ( К о м п ’ ю т е р )

3. По килимку звіря біжить,

То замре, то побіжить.

Килимок не покидає.

Що за звір, хто відгадає ? ( К о м п ’ ю т е р н а м и ш к а )

- Ми пізнаємо нове за допомогою радіо, телебачення, Інтернету, преси чи розмов з іншими людьми. Залежно від ситуації можна здобувати знання і випадково. З таким неконтрольованим навчанням трапляється отримати недостовірну, а то і шкідливу інформацію. Не обов’язково все стане нам у пригоді. Ми можемо уникнути таких помилок, якщо підходити до навчання свідомо і контрольовано.

- Назвіть правила роботи за комп’ютером.

- Скільки часу можна проводити перед телевізором ? Чому ?

ІV. “ Навіщо потрібно вчитися ? ”

1. “ Освіта – світло ! ”. Створення асоціативного куща.

Що для вас означає знання, освіта ?

Сонечко Повітря

Освіта,

знання

Вода Їжа

2. Робота в групах. Виготовлення і захист плакатів : “ Що дають знання людині ? ”

Розвивають Розширюють

всебічно кругозір

Додають ЗНАННЯ Людина

впевненості досягає

у собі успіху

Стаєш Стаєш

комунікабельним корисним

V. “ Вік живи, вік учись ”.

- Дорогі діти, все наше життя є навчанням. Не зупиняйтесь на шкільних знаннях.

Прослухайте і запам’ятайте кілька порад “ Як навчатись протягом усього життя ” від професора Мудрика.

  • Багато читай.

  • Вивчай хоча б одну іноземну мову.

  • Відвідуй музеї, бібліотеки, концерти, зібрання.

  • Записуйся в різні гуртки, секції, школи.

  • Багато спілкуйся з цікавими людьми.

  • Користуйся комп’ютером, Інтернетом.

  • Багато подорожуй.

  • Коли виростеш, отримай водійські права і навчись керувати автомобілем.

- Які поради ви уже виконуєте ?

VI. Підсумок. “ Навчання – світло, йдіть до нього,

Шлях шукайте свій, свою дорогу ”.

1. Навчання робить нас корисними для суспільства.

- Люди, що не мають знань, умінь, стають тягарем для себе, для родини та для країни. Я впевнена, що ви вивчитесь, професію і будете займатись улюбленою справою. Тоді наша Україна стане багатою, процвітаючою.

Знання на собі не носити,

Вони поведуть вас в життя,

Навчать і покажуть, як жити,

Відкриється вам майбуття.

Як будеш цей скарб зневажати,

Життя не пробачить тобі.

І підеш стежками блукати,

Почнеш докоряти собі.

2. Складання колективного вірша.

Школа всіх нас пригортає А хто має вже освіту,

І, як мати, ЗАХИЩАЄ, Той побачить більше СВІТУ.

Тут вчимося й ростемо, Бо освіта прехороша,

По країні знань ЙДЕМО. А знання – найлегша НОША.

Дай знання нам, школо – мати, Тож ніколи не лінуйся,

Щоб усе могли ми ЗНАТИ. А учися і ТРЕНУЙСЯ.

Бо знання - велика сила, Наполегливо навчайся,

Що дає людині КРИЛА. Бути першим НАМАГАЙСЯ.

І дає людині світло, Треба всі науки знати.

Щоб душа її РОЗКВІТЛА. Щоб в житті ПЕРЕМАГАТИ.

Сонечка без знань нема, Бо знання – це зброя – диво,

А вночі – одна ПІТЬМА. З ними йди в життя ЩАСЛИВО.

А хто грамоти уміє, Пам’ятай, дитино мила,

Той чудово жне та СІЄ. Що знання – найбільша СИЛА !

Хто завжди книжки читає, Знання потрібні для життя,

Той усе на світі ЗНАЄ. Для України МАЙБУТТЯ.

ОРІХІВСЬКА ГІМНАЗІЯ № 1 “ СУЗІР ’ Я ”

Тема :

Знання – це скарб, а

вміння вчитись – ключ до нього.

Мета : Формувати в учнів інтерес до навчання, уміння здобувати знання, розвивати пізнавальні інтереси, виховувати патріотизм, бажання приносити користь країні.

Обладнання : портрети філософів, ілюстративний матеріал про школу, таблиці, плакати, прислів’я та приказки про знання, розум, книги.

Підготувала класовод 3 – А класу Плєшкова Наталія Миколаївна

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    3412
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    PM130794
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти