КЗ "ОРІХІВСЬКА ГІМНАЗІЯ № 1 "СУЗІР'Я"
«Україна на карті Європи»
Підготувала:
Плєшкова Наталія Миколаївна
класовод 2 - А класу
Мета:поглиблювати знання учнів про Україну, продовжити ознайомлення учнів із національними символами України – державними і народними, формувати національну свідомість гімназистів, розвивати навички зв’язного мовлення, пізнавальні інтереси, творче мислення, уяву, фантазію, виховувати патріотів рідної держави, повагу до її символів, а також любов до рідного краю.
ОБЛАДНАННЯ : карта України, плакати "Київ", ілюстрований дидактичний матеріал ( малюнки чорнобривці, мальви, калини, верби, барвінку, васильків, хліб – сіль на рушнику ), зображення Державного Прапора і Герба України, музичні композиції українських пісень, презентація "Мій сонячний дім - моя Україна""
Хід уроку:
І. Привітання. Організація класу (слайд 2)
Клас святково прикрашений паперовими різнокольоровими кульками, квітами, на дошці написана тема уроку і вірш.
Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля:
Красива, дивовижна і єдина.
Усе тут дороге: ліс, гори, і поля,
Бо це Вітчизна наша — Україна!
- Десь за плечима залишилося літо,з його чарівною красою,з його великою кількістю світла і тепла, з зеленою ніжною листвою.І ось ми знову в школі, пролунав перший дзвоник, перший урок уже в 2 класі.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності: (слайд 3)
1. Вправа "Незакінчене речення":
Для мене Україна - це...
2. Бесіда:
Отже, новий навчальний рік ми розпочинаємо традиційно першим уроком . Тему якого прочитаємо разом .
« Україна на карті Європи»
-Вирушимо ми сьогодні у пізнавальну подорож, у якій пригадаємо символи, традиції, звичаї України, дізнаємося про Україну, як європейську країну.
- На чому поїдемо, дізнаєтесь відгадавши загадку.
Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на пероні. (Потяг)
ІІІ. Робота над темою уроку:
1. Перша зупинка "Народ скаже, як зав'яже" (слайд 4)
Кожна людина має свою сім’ю, родину. Це її маленька батьківщина. Коли скласти ці маленькі батьківщини, то вийде одна велика батьківщина-родина. І наш рідний дім, і наша прекрасна школа, і наше чудове місто, і наша вулиця, і навіть та стежинка, якою ми поспішаємо до школи – це наша Батьківщина. Як ви гадаєте, від якого слова народилось слово «Батьківщина»?
- Так, тому що Батьківщина – це земля, на якій народились і живуть ваші батьки.
- А як називається наша Батьківщина?
- А якби вам треба було намалювати свою Батьківщину, то що б ви намалювали?
- Давайте пригадаємо прислів'я і приказки про рідний край.
* Люби і знай свій рідний край.
* За рідний край і життя віддай.
* Україна рідненька, як батько і ненька.
* Та земля мила, де мати народила.
2. Друга зупинка "Столиця нашої країни"(слайд 5 - 6)
Найкрасивіше місто, столиця нашої країни – місто Київ. Він був заснований більше півтори тисячі років тому. Головна вулиця Києва – Хрещатик.
Наш Київ розіслався
на горах над Дніпром,
Садами заквітчався,
мов, дівчинка, вінком.
Який же красень, Києве, ти мій,
В убранні осені, багряно-золотий!
Мені відкрив ти всі свої принади,
Тобою йду я, наче дивним садом.
3. Третя зупинка "Річки України" (слайд 7)
Річок в Україні налічується 73.000. Серед них є великі і малі. Річки – народне багатство.
Давно ця річка славна
Народи три єднає
І в Чорне море плине
Простори України
Розкішно прикрашає
Очиці милує дитини.
Дніпро – найбільша річка України. Із загальної довжини 2201 км територією України тече 981 км . Це третя за довжиною і площею басейну ріка Європи. Крім того – найповноводніша ріка України. Тече з півночі на південь через усю Україну та впадає в Чорне море. Древні греки називали – Борисфеном. Той, що тече з півночі. Старослов’янська назва Дніпра – Славутич. Вчені пов’язують її з назвою племені – слов’яни.
4.Четверта зупинка "Державні символи України" ( слайди 8 - 21)
Кожна країна, в якій живуть люди, має свої візитні картки. Вони неповторні, по них впізнають країну. Це – символи. Є вони і в нашої країни. Послухайте і відгадайте загадки.
Синє небо, жовте жито –
цю святиню знають діти. (Прапор)
По радіо звучить щоденно
патріотична пісня,
що возвеличує Вкраїну
і прославля навічно. (Гімн)
Символ нашої держави –
це тризуб жовто-яскравий. (Герб)
- Назвіть символи нашої країни. (вчитель на дошці вивішує їх зображення).
24 серпня 1991 року – в цей день прийнято Акт проголошення незалежності України, за яким Україна є самостійною демократичною державою. Україна має свої державні символи прапор, герб і гімн, які відображають свою історію.
Державні символи — це святиня, і шанобливе ставлення до них є ознакою високої громадянської свідомості, національної гідності і, зрештою, культури людини. Ми, громадяни України, повинні знати, поважати символи своєї Вітчизни і не дозволити нікому поглумитися над ними. Пишатися тим, що маємо свою державу, свою землю, свою мову, свої традиції і свої символи — герб, прапор, гімн.
І тільки той буде називатися справжнім патріотом, хто своїми вчинками, поведінкою, працею, знаннями і вміннями зміцнюватиме її могутність.
5. П'ята зупинка "Народні символи"(слайд 22 - 24)
6. Шоста зупинка " Україна - незалежна країна Європи"
Перед вами карта світу. Це розгорнута, зменшена модель Землі вона поділена на сушу - материки і воду. Найбільший материк Євразія. Він поділений на Європу і Азію. Зараз Україна – одна з найбільших держав Європи , населенням більш як 42 млн. чоловік. Вона межує із сімома країнами світу. Наша Батьківщина – центр Європи.
Що ж таке Європа?
Європа – це і територія, об'єднання багатьох держав для спільного вирішення проблем,
це і спільні гроші , це і спільний дім для десятків різних націй та народів. У Європі знаходиться 45 незалежних держав, які об′єднались у Євросоюз. Прапор Євросоюзу 12 золотих зірок на фоні безхмарного неба. Україна є частиною Європи. Ми повинні все робити, аби прискорити вхід у європейську співдружність. А це можливо лише за умови, що разом будемо збагачувати Україну, дбати про її авторитет, підвищувати добробут громадян. І уже цього літа був встановлений безвізовий режим, для подорожей українців , що для нас є дуже важливо.
7. Сьома зупинка "Розважальна"
Фарби дасть мені матуся,
Малювати я … (навчуся).
Намалюю рідний край –
Дім в селі, ставок і… ( гай),
Синє небо, жовте … (сонце)
Загляда до нас в (віконце),
Чорнобривці в квітниках,
Полуниці на грядках,
І хліба вже чималі,
В небі линуть… (журавлі).
Тут і гори, і долини,
Тут річки, моря, рівнини,
Тут тварини і птахи,
Ось струмок сховавсь у мхи.
Мати в аркуш подивилась,
Посмішка в очах з’явилась.
І сказала мати сину:
- Я молюсь за …(Україну),
І я вірю, Матір Божа
Україні …(допоможе)!
ІV. Підсумок уроку.
- Ось наша подорож по Україні і завершилась. З набутими знаннями можемо повертатись до класу. Напевне, усі ви зрозуміли, на якій унікальній землі живемо. Ми маємо те, чим варто пишатися, і у нас є чим гордитися. Наші предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі.
Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу