і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Перший урок "Україна на карті Європи"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

КЗ "ОРІХІВСЬКА ГІМНАЗІЯ № 1 "СУЗІР'Я"


«Україна на карті Європи»

Підготувала:

Плєшкова Наталія Миколаївна

класовод 2 - А класу

Мета:поглиблювати знання учнів про Україну, продовжити ознайомлення учнів із національними символами України – державними і народними, формувати національну свідомість гімназистів, розвивати навички зв’язного мовлення, пізнавальні інтереси, творче мислення, уяву, фантазію, виховувати патріотів рідної держави, повагу до її символів, а також любов до рідного краю.

ОБЛАДНАННЯ : карта України, плакати "Київ", ілюстрований дидактичний матеріал ( малюнки чорнобривці, мальви, калини, верби, барвінку, васильків, хліб – сіль на рушнику ), зображення Державного Прапора і Герба України, музичні композиції українських пісень, презентація "Мій сонячний дім - моя Україна""

Хід уроку:

І. Привітання. Організація класу (слайд 2)

Клас святково прикрашений паперовими різнокольоровими кульками, квітами, на дошці написана тема уроку і вірш.

Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля:

Красива, дивовижна і єдина.

Усе тут дороге: ліс, гори, і поля,

Бо це Вітчизна наша — Україна!

- Десь за плечима залишилося літо,з його чарівною красою,з його великою кількістю світла і тепла, з зеленою ніжною листвою.І ось ми знову в школі, пролунав перший дзвоник, перший урок уже в 2 класі.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності: (слайд 3)

1. Вправа "Незакінчене речення":

Для мене Україна - це...

2. Бесіда:

  • Отже, новий навчальний рік ми розпочинаємо традиційно першим уроком . Тему якого прочитаємо разом .

« Україна на карті Європи»

-Вирушимо ми сьогодні у пізнавальну подорож, у якій пригадаємо символи, традиції, звичаї України, дізнаємося про Україну, як європейську країну.

- На чому поїдемо, дізнаєтесь відгадавши загадку.

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на пероні. (Потяг)

ІІІ. Робота над темою уроку:

1. Перша зупинка "Народ скаже, як зав'яже" (слайд 4)

  • Кожна людина має свою сім’ю, родину. Це її маленька батьківщина. Коли скласти ці маленькі батьківщини, то вийде одна велика батьківщина-родина. І наш рідний дім, і наша прекрасна школа, і наше чудове місто, і наша вулиця, і навіть та стежинка, якою ми поспішаємо до школи – це наша Батьківщина. Як ви гадаєте, від якого слова народилось слово «Батьківщина»?

- Так, тому що Батьківщина – це земля, на якій народились і живуть ваші батьки.

- А як називається наша Батьківщина?

- А якби вам треба було намалювати свою Батьківщину, то що б ви намалювали?

- Давайте пригадаємо прислів'я і приказки про рідний край.

* Люби і знай свій рідний край.

* За рідний край і життя віддай.

* Україна рідненька, як батько і ненька.

* Та земля мила, де мати народила.

2. Друга зупинка "Столиця нашої країни"(слайд 5 - 6)

Найкрасивіше місто, столиця нашої країни – місто Київ. Він був заснований більше півтори тисячі років тому. Головна вулиця Києва – Хрещатик.

Наш Київ розіслався

на горах над Дніпром,

Садами заквітчався,

мов, дівчинка, вінком.

Який же красень, Києве, ти мій,

В убранні осені, багряно-золотий!

Мені відкрив ти всі свої принади,

Тобою йду я, наче дивним садом.

3. Третя зупинка "Річки України" (слайд 7)

Річок в Україні налічується 73.000. Серед них є великі і малі. Річки – народне багатство.

Давно ця річка славна

Народи три єднає

І в Чорне море плине

Простори України

Розкішно прикрашає

Очиці милує дитини.

  • Дніпро – найбільша річка України. Із загальної довжини 2201 км територією України тече 981 км . Це третя за довжиною і площею басейну ріка Європи. Крім того – найповноводніша ріка України. Тече з півночі на південь через усю Україну та впадає в Чорне море. Древні греки називали – Борисфеном. Той, що тече з півночі. Старослов’янська назва Дніпра – Славутич. Вчені пов’язують її з назвою племені – слов’яни.

4.Четверта зупинка "Державні символи України" ( слайди 8 - 21)

Кожна країна, в якій живуть люди, має свої візитні картки. Вони неповторні, по них впізнають країну. Це – символи. Є вони і в нашої країни. Послухайте і відгадайте загадки.

  • Синє небо, жовте жито –

цю святиню знають діти. (Прапор)

  • По радіо звучить щоденно

патріотична пісня,

що возвеличує Вкраїну

і прославля навічно. (Гімн)

  • Символ нашої держави –

це тризуб жовто-яскравий. (Герб)

- Назвіть символи нашої країни. (вчитель на дошці вивішує їх зображення).

24 серпня 1991 року – в цей день прийнято Акт проголошення незалежності України, за яким Україна є самостійною демократичною державою. Україна має свої державні символи прапор, герб і гімн, які відображають свою історію.

Державні символи — це святиня, і шанобливе ставлення до них є ознакою високої громадянської свідомості, національної гідності і, зрештою, культури людини. Ми, громадяни України, повинні знати, поважати символи своєї Вітчизни і не дозволити нікому поглумитися над ними. Пишатися тим, що маємо свою державу, свою землю, свою мову, свої традиції і свої символи — герб, прапор, гімн.

І тільки той буде називатися справжнім патріотом, хто своїми вчинками, поведінкою, працею, знаннями і вміннями зміцнюватиме її могутність.

5. П'ята зупинка "Народні символи"(слайд 22 - 24)

6. Шоста зупинка " Україна - незалежна країна Європи"

  • Перед вами карта світу. Це розгорнута, зменшена модель Землі вона поділена на сушу - материки і воду. Найбільший материк Євразія. Він поділений на Європу і Азію. Зараз Україна – одна з найбільших держав Європи , населенням більш як 42 млн. чоловік. Вона межує із сімома країнами світу. Наша Батьківщина – центр Європи.

  • Що ж таке Європа?

  • Європа – це і територія, об'єднання багатьох держав для спільного вирішення проблем,

  • це і спільні гроші , це і спільний дім для десятків різних націй та народів. У Європі знаходиться 45 незалежних держав, які об′єднались у Євросоюз. Прапор Євросоюзу 12 золотих зірок на фоні безхмарного неба. Україна є частиною Європи. Ми повинні все робити, аби прискорити вхід у європейську співдружність. А це можливо лише за умови, що разом будемо збагачувати Україну, дбати про її авторитет, підвищувати добробут громадян. І уже цього літа був встановлений безвізовий режим, для подорожей українців , що для нас є дуже важливо.

7. Сьома зупинка "Розважальна"

Фарби дасть мені матуся,

Малювати я … (навчуся).

Намалюю рідний край –

Дім в селі, ставок і… ( гай),

Синє небо, жовте … (сонце)

Загляда до нас в (віконце),

Чорнобривці в квітниках,

Полуниці на грядках,

І хліба вже чималі,

В небі линуть… (журавлі).

Тут і гори, і долини,

Тут річки, моря, рівнини,

Тут тварини і птахи,

Ось струмок сховавсь у мхи.

Мати в аркуш подивилась,

Посмішка в очах з’явилась.

І сказала мати сину:

- Я молюсь за …(Україну),

І я вірю, Матір Божа

Україні …(допоможе)!

ІV. Підсумок уроку.

- Ось наша подорож по Україні і завершилась. З набутими знаннями можемо повертатись до класу. Напевне, усі ви зрозуміли, на якій унікальній землі живемо. Ми маємо те, чим варто пишатися, і у нас є чим гордитися. Наші предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    3502
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    UM443709
  • Вподобань
    0
Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь