і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Перший урок "Україна - єдина країна"

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GW389723
За публікацію цієї методичної розробки Плєшкова Наталія Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №GW389723
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ОРІХІВСЬКА ГІМНАЗІЯ № 1 « СУЗІР’Я »

Тема першого уроку в 3 - А класі :

Україна – єдина країна

Підготувала вчитель вищої категорії

Оріхівської гімназії № 1 «Сузіря»

Плєшкова Наталія Миколаївна

МЕТА : актуалізувати знання про національні символи України, доповнити і поглибити знання дітей про нашу Батьківщину; формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; ознайомити з визначними датами, які є значими для нашого народу, розвивати творче мислення, уяву, комунікабельність, уміння працювати в команді; створювати умови для розширення пізнавальних інтересів у процесі практичного застосування знань; збагачувати активний словниковий запас; сприяти формуванню у кожної дитини усвідомлення себе частинкою великого народу, розуміння важливості панування миру і злагоди в державі; виховувати бажання піклуватися про суспільство, країну, навколишнє середовище.

ОБЛАДНАННЯ : карта України, плакати із зображенням українки і українця, ілюстрований дидактичний матеріал, аудіозапис Гімну Укра-

їни, зображення Державного Прапора і Герба України, музичні композиції українських пісень, портрет Т. Г. Шевченка.

ХІД УРОКУ :

І. Організація класу.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності :

1. Емоційне налаштування на сприйняття теми:

  • - Доброго дня, діти ! Сьогодні на уроці ми поговоримо про чарівну землю,

багату і щедру, співочу й сповнену краси, землю, прекраснішої, від якої

немає у світі. Що це за земля, ви здогадаєтесь, прослухавши пісню.

Звучить пісня Миколи Янченка «Лише у нас на Україні»

На ріднім полі шепчуть колоски,

Я рад би знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала тихо слово: Україна.

  • Так, сьогодні ми будемо говорити про нашу неозору, сонячну, рідну країну – Україну.

Вірш читає підготовлена дитина.

На білому світі є різні країни,

Де ріки, ліси і лани…

Та тільки одна на землі Україна,

А ми – її доньки й сини.

Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,

І квіти усюди ростуть…

Та тільки одну батьківщину ми маєм –

Її Україною звуть.

2. Бесіда:

  • - Що таке Україна ?

  • - Які символи України ви знаєте ?

  • - Які кольори Державного Прапору України ? Що вони означають ?

  • - Який вигляд має Герб України ?

  • - Які слова Гімну України ?

  • - Чому ми так багато говоримо про Україну? Чому вона є такою важливою для нас?

  1. Асоціативний кущ «Батьківщина – Україна»

  • - Перед вами карта – України – нашої Батьківщини. Що спадає вам на думку, коли ви чуєте слова «Батьківщина», «Україна» ?

Слова, які називають діти, записують у вигляді промінців, що відходять від карти.

  1. Легенда про виникнення української землі.

Легенду розповідає група підготовлених учнів.

1 – учень. Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, породив

наш Творець. Та всі вони були мертві. Але якось набрав Творець пригорщу

родючих грунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що

пролітала поблизу. За мить планета ожила і заграла всіма барвами.

2 – й учень. Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету.

Дістав він із Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і

срібло, діаманти й кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт … Кинув свій мішок

у напрямку живої планети, яку щойно нарік Землею.

3 – й учень. Раптом мішок зі скарбом розвязався, і почали висипатися

з нього Божі дари на планету. А найбільше їх потрапило на словянську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, кращого від якого не було

на всій цій Землі. І вигукнув Господь :

  • Це справжній рай !

4 – учень. Ступив на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік її Україною. Адже у цій назві було слово «рай». Ось так і виникла українська

земля, яку сам творець хотів би мати за рай.

  • Наша Україна – райська земля безмежних степів, неозорих ланів,прадавніх

таємничих лісів. Це земля могутніх і славних предків, які залишили нам у

спадок священні звичаї та прекрасні поетичні традиції, безцінні дари –

слово і пісню.

Звучить пісня Каті Бучинської «Україна – це ми»

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Бесіда про Україну.

  • - Україна як незалежна держава дуже молода – минуло лише 23 роки з дня

проголошення її незалежності. 24 серпня 1991 року Верховна Рада України

урочисто проголосила Акт незалежності та створення самостійної держави.

Але історія нашої країни сягає глибини віків. Це держава із цікавим минулим, багатою культурною спадщиною, давніми народними традиціями.

Учитель декламує вірш і демонструє на карті України обєкти,

про які у ньому йдеться.

Є в центрі Європи чудова країна,

Сягає корінням у сиві часи.

І це – незалежна моя Україна.

Тут гори Карпати, степи і ліси.

Шістсот і чотири ще тисяч гектарів –

Приблизно таку має площу вона.

Є Київ – столиця у храмах і славі –

Та ріки : Дніпро, Дністер, Буг і Десна.

Ще Псел, Уж і Тиса та менші є ріки.

Курорти: Свалява, Бердянськ і Скадовськ.

Багато є сіл і міста превеликі:

Донецьк, Київ, Харків і Дніпропетровськ.

Грунти чорноземні, джерела цілющі,

Озера блакитні та клімат м’який.

Козацька слава повік невмируща

Та шлях до свободи, завжди нелегкий.

2. Бесіда про патріотизм :

  • - Така країна варта того, щоб її поважали, цінували, любили. А що означає

  • любити Батьківщину ?

( Радіти її успіхам, дбати про неї, намагатися своєю працею, здібностями,

вчинками, справами примножити її славу, добробут )

  • - Як називають людину, яка любить свою Батьківщину?

  • - Що таке патріотизм ? У чому він проявляється ?

  • - Патріотизм, прагнення робити щось корисне для суспільства, докладати зусилля

для того, щоб люди різної землі жили щасливо – важлива риса шляхетної людини. Тих, кому притаманна така любов до Батьківщини, називають патріотами.

  • А ще любити означає знати. Чи добре ви знаєте нашу Україну ?

3.Інформаційно – пізнавальна бесіда.

  • За територією Україна посідає 39 – те місце у світі. Площа її – 603,7

тис. км2.

Це найбільша європейська країна. Поділяється вона на 24 області й Авто-

номну Республіку Крим.

Чисельність населення – близько 45 млн. осіб.

Гори: Карпати ( Говерла – найвища гора ), Кримські.

Річок близько 70 тис. Найбільші : Дніпро ( його притоки: Ірпінь,Прип’ять, Тетерів, Рось, Базавлук, Інгулець – праві; Десна, Сула, Псел,Ворскла – ліві), Дунай ( Тиса,

Прут – найбільші притоки ), Дністер, Південний Буг, Сіверський Донець.

Найбільші й найвідоміші озера: Світязь, Турське, Синевир, Ялпуг.

4. Фізкультхвилинка.

5. Ознайомлення зі ст. 24 Конституції України.

- У статті 24 Конституції України говориться, що усі її громадяни є рівними перед

законом. В Україні немає привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри,

політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походжен-

ня майновогу стану, місця проживання, за мовними або будь – якими іншими озна-

ками.

  • Зокрема, у ст.2 говориться, що територія України в межах наявного кордону є цілісною і недоторканною. Питання врегулювання кордонів держав – важливе міжнародне питання. Жодна держава у світі не може посягати на територію іншої.

6. Робота з картою України.

- Уважно подивіться на карту. Такі кордони нашої держави встановлено уже понад 60

років. І вся світова спільнота визнає нашу країну саме у цих межах.

7. Вправа «Побажай»

- Усі ми хочемо жити щасливо, під мирним небом. Що ж необхідно зробити, як жити,

щоб Україна процвітала, а український народ ніколи не знав горя ? Зараз ви маєте змо-

гу висловити свої побажання.

ІV. Підсумок уроку.

Україно моя неозора,

Дуже хочу тобі побажати,

Аби сяяли радісно зорі,

Щоб хотілось схід сонця стрічати.

Щоб ліси скрізь шуміли веселі

Та щоб плівся гнучкий виноград,

Щоб сміялись у кожній оселі,

А країна цвіла, ніби сад.

Хай шумить під віконцем ліщина,

Соловейко всю нічку співає,

Ніби дівчина, в лузі калина

Восени знов намисто вдягає.

Краю мій, тобі сонця бажаю,

Аби хліб на полях колосився.

Я тебе по віночку впізнаю.

Щасти всім нам, хто тут народився !

Звучить пісня Наталії Май «Квітуча Україна»

На білому світі є різні країни,

Де ріки, ліси і лани…

Та тільки одна на землі Україна,

А ми – її доньки й сини.

Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,

І квіти усюди ростуть…

Та тільки одну батьківщину ми маєм –

Її Україною звуть.

Україно моя неозора,

Дуже хочу тобі побажати,

Аби сяяли радісно зорі,

Щоб хотілось схід сонця стрічати.

Щоб ліси скрізь шуміли веселі

Та щоб плівся гнучкий виноград,

Щоб сміялись у кожній оселі,

А країна цвіла, ніби сад.

Хай шумить під віконцем ліщина,

Соловейко всю нічку співає,

Ніби дівчина, в лузі калина

Восени знов намисто вдягає.

Краю мій, тобі сонця бажаю,

Аби хліб на полях колосився.

Я тебе по віночку впізнаю.

Щасти всім нам, хто тут народився !

Є в центрі Європи чудова країна,

Сягає корінням у сиві часи.

І це – незалежна моя Україна.

Тут гори Карпати, степи і ліси.

Шістсот і чотири ще тисяч гектарів –

Приблизно таку має площу вона.

Є Київ – столиця у храмах і славі –

Та ріки : Дніпро, Дністер, Буг і Десна.

Ще Псел, Уж і Тиса та менші є ріки.

Курорти: Свалява, Бердянськ і Скадовськ.

Багато є сіл і міста превеликі:

Донецьк, Київ, Харків і Дніпропетровськ.

Грунти чорноземні, джерела цілющі,

Озера блакитні та клімат м’який.

Козацька слава повік невмируща

Та шлях до свободи, завжди нелегкий.

1 – учень. Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, породив

наш Творець. Та всі вони були мертві. Але якось набрав Творець пригорщу

родючих грунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що

пролітала поблизу. За мить планета ожила і заграла всіма барвами.

2 – й учень. Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету.

Дістав він із Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і

срібло, діаманти й кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт … Кинув свій мішок

у напрямку живої планети, яку щойно нарік Землею.

3 – й учень. Раптом мішок зі скарбом розвязався, і почали висипатися

з нього Божі дари на планету. А найбільше їх потрапило на словянську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, кращого від якого не було

на всій цій Землі. І вигукнув Господь :

  • Це справжній рай !

4 – учень. Ступив на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік її Україною. Адже у цій назві було слово «рай». Ось так і виникла українська

земля, яку сам творець хотів би мати за рай.

  • Наша Україна – райська земля безмежних степів, неозорих ланів,прадавніх

таємничих лісів. Це земля могутніх і славних предків, які залишили нам у

спадок священні звичаї та прекрасні поетичні традиції, безцінні дари –

слово і пісню.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    3 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    3331
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    GW389723
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GW389723
За публікацію цієї методичної розробки Плєшкова Наталія Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №GW389723
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти