Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Роль закладів освіти у формуванні нульової терпимості до корупції та вихованні доброчесності в Україні
»
Взяти участь Всі події

Переказування невеликого прослуханого тексту з опорою на запитання

Українська мова

Для кого: 2 Клас

04.05.2020

297

2

0

Опис документу:
На уроці розвитку мовлення в другокласників формується вміння переказувати невеликий текст з опорою на запитання; збагачується словниковий запас учнів; розвивається усне мовлення; виховується пізнавальний інтерес, бажання читати. Вчитель може використати малюнок з зображенням бджоли . При цьому відбувається міжпредметний зв’язок з уроком природознавства.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Переказування невеликого прослуханого тексту з опорою на запитання.

Мета: Формувати вміння переказувати невеликий текст з опорою на запитання; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати усне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес, бажання читати.

Обладнання: малюнок з зображенням бджоли

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Робота з теми уроку

1)Повідомлення теми і мети

- Сьогодні ми з вами будемо переказувати невеликий текст з опорою на запитання.

2)Закінчіть загадку. Відгадайте.

У садку малий Микитка,

Захотів зірвати квітку,

А вона його вкусила,

Що за квітка це була?

Загула та й полетіла

То не квітка, а ... (бджола).

- Чому ти вважаєш, що це бджола?

- А що подумав Микитка?

3)Актуалізація знань учнів.

- Що б ви розповіли Микитці про бджолу при зустрічі з ним?

4)Хвилинка – цікавинка. Розповідь вчителя про бджіл

- Чи знаєте ви, друзі, як бджоли довідуються про те, що десь з'явилося багато нектару? Від своїх розвідниць. Вони відшукують медоносні рослини і негайно повідомляють про них бджолину сім'ю.

В який спосіб? Своєрідними рухами-танцями. Танцюючи, розвідниці показують, в якому напрямку треба летіти, скільки метрів, як багато нектару там є. їх чудово розуміють усі бджоли.

А знаєте, скільки очей у бджіл? П'ятеро! На панцирі є ще троє майже непомітних, завдяки котрим бджоли легко визначають час доби і повертаються у свій вулик у певну годину. Комахи розрізняють білий, жовтий і синій кольори. Орієнтуються вони за сонцем. Коли приручили медоносну бджолу — точно невідомо. Але вже три тисячі років тому у Древньому Єгипті було розвинуте бджільництво.

Праця бджоли надзвичайно важка, тому робочі бджоли довго не живуть (30-40 днів).

Про бджілок у народі приказки та прислів'я складено:

Люди раді літу, а бджоли квіту. Де багато квіток, там і медок. Маленька бджілка, але й та трудиться. Бджіл тримати не в холодку лежати.

Працьовитих людей порівнюють з бджілками:

Трудолюбива, мов бджола. Працює, як бджілка.

5)Послухайте уважно текст

БДЖІЛКИ НА РОЗВІДЦІ

Настала весна. Прокинулись бджілки від зимового сну Полетіли вони на поле. Прилетіли до тюльпана, заглянули в його яскраву голівку. Не було в неї ні запаху, ні меду.

Сумні та голодні бджілки хотіли вже додому повертатись. Враз вони побачили під кущем маленьку фіалочку. Вона відкрила бджілкам свою чашечку, повну запашного солодкого соку.

Наїлися, напилися бджілки і радесенькі полетіли додому.

(За К. Ушинським)

6) 3апитання за змістом прочитаного

- Яка пора року настала?

- Хто прокинувся від зимового сну?

- Куди вони полетіли?

- Яку квітку побачили спочатку?

- Чи був в ній запах і мед?

- Що вони вирішили?

- Що вони побачили під кущем?

- Що вона відкрила бджілкам?

- Чим закінчилась пригода?

7) Переказ тексту учнями

ІІІ. Підсумок уроку

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.