Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Створюємо квести та вебквести для роботи у класі та дистанційно
»
Взяти участь Всі події

Переказування невеликого прослуханого тексту з опорою на подані словосполучення.

Українська мова

Для кого: 2 Клас

18.05.2020

384

2

0

Опис документу:
Протягом уроку діти знайомляться з поняттям «переказ» і значенням переказу; формується вміння переказувати невеликий текст з опорою на подані словосполучення; збагачується словниковий запас учнів; розвивається усне мовлення; виховується пізнавальний інтерес, бажання читати. На уроці використовується ілюстрація до казки «Курочка Ряба», малюнок з зображенням берези.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Переказування невеликого прослуханого тексту з опорою на подані словосполучення.

Мета: Ознайомити з поняттям «переказ» і значенням переказу; формувати вміння переказувати невеликий текст з опорою на подані словосполучення; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати усне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес, бажання читати.

Обладнання: ілюстрація до казки «Курочка Ряба», малюнок з зображенням берези.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Робота з теми уроку

1) Повідомлення теми і мети

- Ми сьогодні будемо виробляти вміння переказувати тексти.

2) Вступна бесіда про значення переказу.

- Переказ — це виклад своїми словами змісту чого-небудь.

- Щоб правильно переказати текст, треба його зрозуміти. - Послухайте переказ знайомої вам казки

Курочка Ряба

Жили собі дід та баба, та була у них курочка Ряба. Знесла курочка яєчко. Яєчко не просте, а золоте.

Дід бив — не розбив, баба била — не розбила. А в домі завелися миші. Дуже набридли вони дідові й бабі. Ось мишка бігла, хвостиком яєчко зачепила, воно покотилось і розбилось.

Дід плаче, баба плаче, курочка кудкудаче:

- Не плач, діду, не плач, бабо. Знесу я вам яєчко не золоте, а просте.

- Скажіть, що, на ваш погляд, не так у цьому переказі. Перекажіть казку правильно.

3)Переказ вірша.

- Послухайте вірш, спробуйте передати його зміст своїми словами.
-
Чи став вірш кращим?

Вересень

Линуть птичі зграї,

Шелестять гаї...

Школа відчиняє

Двері нам свої.

Вийдуть нас зустріти

Друзі-вчителі...

Принесіть їм квіти

З рідної землі.

М.Рильський

- Отже, вірш краще заучувати напам'ять, а не переказувати.

4)Переказ тексту.

  • Відгадайте загадку

Біла кора, тоненькі віти.

- Що це? Відгадайте, діти. (берізка)

  • Послухайте текст

Береза

Усе в лісі веселиться, а берізка плаче. Під гарячим промінням сонця сік швидко тече по білому тілі. Через кору він виступає назовні.

Люди вважають березовий сік корисним і смачним напоєм. Вони надрізають кору і збирають сік в пляшки. Дерева, з яких випустили багато соку, засихають і гинуть. Сік у берези все одно, що кров у людини. Пожалійте, люди, берізки!

  • Дайте відповіді на запитання:

- Як було в лісі?

- Що було з берізкою?

- Що тече по берізці?

- Як збирають березовий сік?

- Про що треб дбати, збираючи березовий сік? Чому?

- Як слід розуміти: "Сік у берези все одно, що кров у людини".

  • Робота в парах:

Поверніться один до одного. Ті, перед ким лежать зелені кружечки, перекажіть текст своїм товаришам.

- А ви робіть свої зауваження щодо їх переказу.

  • Фронтальна робота:

- А тепер перекажемо текст «ланцюжком».

- Чий переказ вам найбільше сподобався? Чому?

- А зараз повністю перекаже текст... А яку частину переказу можна передати більш емоційно?

ІІІ. Підсумок уроку.

- Чого ми вчилися на уроці?

- Що таке переказ?

- Про що треба пам'ятати, починаючи переказувати?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.