педагогічний брейн-ринг "Екологічні цікавинки"

Опис документу:
Розробка інтерактивної форми роботи з вихователями мета: поповнити знання педагогів про зміст, форми і методи роботи з дошкільниками з питань екологічного виховання; формувати нове бачення своєї педагогічної діяльності, бажання творчо співпрацювати.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Педагогічний брейн-ринг «Екологічні цікавинки»

Вихователь-методист

Левчук І.О.

Мета: поповнити знання педагогів про зміст, форми і методи роботи з дошкільниками з питань екологічного виховання; формувати нове бачення своєї педагогічної діяльності, бажання творчо співпрацювати.

Хід брейн-рингу

Вихователь-методист оголошує тему і мету брейн-рингу, розподіляє учасників на дві команди, представляє журі.

Учасники команд вигадують назву для своєї команди, обирають капітана.

Завдання 1. Екологічна розминка

Ведучий: кожній команді пропонується серія запитань. Учасникам команд за 1 хвилину слід дати якнайбільше відповідей. Якщо команда не знає відповіді, то капітан каже: «Далі» бал зараховується лише за правильну відповідь

Запитання для команди № 1

  • Як називається рослинний світ (флора)

  • Як називаються місця для рідкісних тварин та птахів? (заповідники)

  • Група птахів (зграя)

  • Наука про птахів (орнітологія)

  • Який газ виділяють зелені рослини (кисень)

  • Якого кольору квіти у бавовни? (білого)

  • У якого птаха найдовший язик? (у дятла)

  • Що їсть жаба узимку? (нічого не їсть, вона спить)

  • Дельфін ссавець чи риба? (ссавець)

  • Якого кольору квіти у огірка (жовтого)

  • З усіх рослин на землі вона росте найшвидше (бамбук)

Запитання для команди № 2

  • Як називається тваринний світ? (фауна)

  • Книга-каталог рідкісних тварин і рослин (червона книга)

  • Підземна частина рослини (корінь)

  • Група риб (косяк)

  • Хто такий іхтіолог? (учений, що вивчає риб)

  • Із зерен якої рослини одержують манну крупу (із пшениці)

  • Куди впадає річка Турія? (у річку Прип’ять)

  • Де знаходиться річка без води? (на карті)

  • Яка нитка в природі найтонша? (павутинна)

  • Яке дерево цвіте найпізніше від усіх? (липа)

  • Цю рослину індіанці називали (слідом білої людини)

Завдання 2. «Заморочки із бочки»

Ведучий пропонує представникам команд по черзі «діставати» запитання із «бочки» і відповідати на них. На роздуми 10с. Журі оцінює правильну відповідь одним балом.

  1. В якому віці діти починають чергувати в куточку природи? (у старшому дошкільному віці)

  2. З якого віку треба починати виховувати любов та дбайливе ставлення до всього живого? (від народження)

  3. Яка форма роботи з екологічного виховання проводиться з дітьми щодня? (спостереження)

  4. З чого починається ознайомлення дітей з природнім об’єктом (з розглядання)

  5. Який вид ігор використовується для ознайомлення дітей з природнім об’єктом? (дидактичні ігри)

  6. Який вид заняття із ознайомлення з довкіллям завжди проводиться на природі? (екскурсія)

  7. Як називається спосіб пізнання природи, в основі якого лежить емоційно-чуттєве сприймання та образна оцінка (милування природою)

  8. Як називається різновид педагогічно організованого маршруту на території ДНЗ (екологічна стежина)

Завдання 3 «Театральні етюди»

Ведучий запрошує по три представника від кожної команди та роздає їм конверти з листівками, де зазначено об’єкт чи явище природи, які треба зобразити у формі пантоміми. Команда суперників має відгадати, який саме суб’єкт чи явище їм показували. (Враховується лише одна правильна відповідь). Журі оцінює відгадані відповіді по одному балу.

Завдання для першої команди (їжак, дятел, дощ)

Завдання для другої команди (папуга, жираф, сніг)

Завдання 4 «Темна конячка»

Ведучий загадує загадки обом командам одночасно. Її треба відгадати швидше за команду суперника. Журі зараховує по одному балу за кожну відгадану загадку.

Загадки:

Це і краса, і здоров’я, і захисник, і постачальник сировини (ліс)

Є шапка, але немає голови; є нога, але немає чобота (гриб)

Кінь біжить, аж земля дрижить. (грім)

Сильніше сонця, слабкіше вітру.

Ніг не має, а іде; очей немає, а плаче (хмари)

Завдання 5 «Досліди»

Ведучий пропонує командам картки із дослідами. Команда читає дослід, обирає необхідний матеріал і, підготувавшись, демонструє цей дослід решті. Журі оцінює доступність пояснення, цікаве проведення досліду, обґрунтованість висновку.

Дослід 1. «Як пісок, глина, камінці пропускають воду»

Мета: з’ясувати, що пісок. Камінці, глина по різному пропускають воду.

Хід досліду: налити однакову кількість води у три ємкості: з піском, з камінцями, із глиною. З’ясувати, що вода добре проходить крізь пісок та каміння, а на поверхні глини вона затримується. Поміркувати і зробити припущення чому так? Згадати, що під час дощу на піщаному ґрунті майже немає калюж, а от на глиняному та на асфальті їх багато, бо в глину і асфальт вода не просочується. Провести дослід на підтвердження цього припущення: у три лійки з піском, камінцями і глиною лють воду та спостерігають, крізь що вода проходить швидше.

Висновок: часточки глини дуже щільні і не пропускають воду, а піщинки і камінчики не злипаються, тому вода проходить добре.

Алгоритм досліду:

Дослід 2. «Фільтрування води»

Мета: з’ясувати, що воду можна очистити за допомогою фільтрів.

Хід досліду: приготувати мутну воду, додаючи до неї крохмаль, виготовити прості фільтри (пісок, ганчірочки, паперові серветки) і розмістити їх у лійках, які вставлені у різні ємності; пропустити крохмальну воду крізь різні фільтри;порівняти і з’ясувати, який фільтр найкраще очищає воду.

Висновок: фільтр із паперової серветки найкраще очищає мутну воду.

Алгоритм досліду:

Завдання 6. «Домашнє завдання»

Ведучий по черзі запрошує представників команд для презентації:

  • «екологічно корисного бутерброду» та вітамінного напою (одна команда пригощає іншу, а члени кожної команди мають визначити рецептуру кулінарних виробів, які дегустують, журі оцінює оригінальність представленої роботи і кмітливість гравців протилежної команди);

  • Екологічного плакату рідного краю;

Заключне слово журі. Ведучий надає слово журі. Підбиваючи підсумки, журі враховує злагодженість кожної команди, винахідливість її учасників, їхні ерудованість, творчість, почуття гумору.

Переможці брейн-рингу отримують «Перепустку в природу»

Усе, що тебе оточує, милує зір і слух, дає насолоду, це спільне багатство, його треба залишати чистим і неушкодженим,

щоб радувати всіх, а не лише себе.

Кожен зелений листочок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя.

Не топчи, не зривай рослини!

Гриби – отрута для людей, а для лісових мешканців – це харчі та ліки. Чим більше в лісі різних грибів, тим він затишніший, у ньому краще і швидше ростуть дерева.

Не знищуй грибів!

Не галасуй у весняному лісі, не включай надто голосно музику.

Ти злякаєш пташку, вона злетить з гнізда.

Ліпше послухай голоси лісу.

Якщо ти знайшов гніздечко – не зачіпай, бо пташка може покинути його, навіть якщо там відкладено декілька яєць.

Поспостерігай за гніздом потайки і ти помітиш багато цікавого!

Не лови барвистих метеликів, що літають над квітами.

Не завдавай їм шкоди!

Найкорисніша і найсмачніша вода – джерельна. Подивися, як схиляються над джерелом трави і квіти, кущі і дерева. Вони оберігають його від посухи, захищають від пилових бур.

Не скаламуть же і ти джерела! Чиста вода – велике багатство.

Щоб згубити молоде дерево, потрібні хвилини, а виростити – роки.

Не ламай чужого життя! Рана на рослині – рана на живому.

Ніщо так згубно не впливає на все живе, як вогонь.

Байдужість, що призвела до пожежі – злочин.

Простеж, щоб не залишилось навіть іскри від багаття!

Покинута бляшанка або пляшка можуть поранити

лісового звіра і призвести до його загибелі.

Не залишай після себе сміття!

Природа щедра до нас. Що ми маємо – усе від неї.

Ти відплати її своєю добротою, увагою, правильним поводженням.

І вона стане ще щедрішою.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
3
міс.
1
8
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!