Педагогічна рада в форматі «Воркшоп» на тему: «Насильство в школі: аналіз проблем та шляхи їх розв'язання»

Опис документу:
Пропонується розробка педради щодо попередження булінгу та насильства з порядком денним та проектом рішень з використанням інноваційних форм та вправ «Місія школи», Брейншторм «Жорстоке поводження з дітьми», «Дерево рішень», «Що? Де? Коли?», «Ресурсні образи», тощо

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Педагогічна рада в форматі «Воркшоп»

на тему:

«Насильство в школі:

аналіз проблем та шляхи їх розв’язання»

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

педагогічної ради

«Насильство в школі: аналіз проблем та шляхи їх розв’язання»

27.11.2018 року

  1. Про виконання рішень попередніх педрад

Доповідачі: заступник директора з НВР

заступник директора з ВР

  1. Про результати анкетування учнів та батьків щодо насилля в школі.

Доповідач: практичний психолог

  1. Про результати моніторингу організації роботи педагогів школи щодо протидії боулінгу

Доповідач: заступник директора з ВР

  1. Про методичні рекомендації щодо формування безпечного освітнього простору, запобігання насиллю та протидії булінгу та мобінгу

Доповідач: практичний психолог

  1. Про затвердження проект Положення про запобігання булінгу в школі

Доповідач: заступник директора з ВР

Хід воркшопу

Вправа «Місія школи»

Мета: визначити місію школи, сформувати спільне бачення проблеми насильства в школі.

Інструкція. Педагогам пропонується висловити власну думку, якою вони бачать місію школи. Після чого всі відповіді узагальнюються та формується бачення – чітко визначена позиція навчального закладу щодо принизливого для гідності поводження та дискримінації, це мета, до якої прагне школа.

Брейншторм «Жорстоке поводження з дітьми»

Мета: визначити дії педагогів та учнів, які можуть розцінюватися як жорстоке поводження з дітьми в закладах освіти 

Інструкція: Створення сприятливого соціально-психологічного клімату, атмосфери уваги, співчуття і співпраці в класних колективах, зокрема, й у навчальному закладі в цілому є необхідним.

Педагоги працюють в 4 групах. 1 група має визначити дії, які можуть розцінюватися як жорстоке поводження з дітьми з боку педагогів. 2 група має визначити дії, які можуть розцінюватися як жорстоке поводження дітей щодо дітей. 3 група має визначити, які дії батьків розцінюються як жорстоке поводження та зневажання дитини. 4 група – які дії не є булінгом.

Вправа «Дерево рішень»

Мета. Пережити емоції, які відчуває кожен учасник конфлікту (учень, батьки, педагоги, Управління освіти), з’ясувати найпоширеніші причини конфліктів в школі та знайти їх рішення.

Інструкція. Групи мають намалювати «дерево рішень», в якому стовбур – це проблема, коріння – це причини, гілки та листя – це рішення. І групи створює «дерево рішень» з погляду дитини, 2 групи – з погляду вчителів, 3 група – з погляду батьків, 4 група – з погляду Управління освіти.

Вправа «Що? Де? Коли?»

Мета. З’ясувати при яких обставинах найчастіше відбуваються конфлікти в школі.

Інструкція. Учасники в групі мають заповнити таблицю, в якій Що? – це конфлікт, Де? – місце конфлікту, Коли? – за яких умов відбувається конфлікт. Кожна команда може запропонувати до 5 конфліктних ситуацій.

Що?

Де?

Коли?

Як попередити?

Сутичка між учнем та вчителем

На уроці

Учень провокує, вчитель не контролює себе

Вчасно зупинитися, використати техніку заземлення

Вправа «Ресурсні образи»

Мета. Ознайоити з технікою зняття стресу та напруження

Інструкція. Згадайте або придумайте місце, де ви почували б себе в безпеці й вам було б спокійно. Це може бути квітучий луг, берег моря, галявина в лісі, освітлена теплим літнім сонцем. Уявіть собі, що ви перебуваєте саме в цьому місці. Відчуйте пахощі, прислухайтеся до шелесту трави або шепоту хвиль, подивіться навколо, доторкніться до теплої поверхні піску або шорсткого стовбуру сосни. Намагайтесь уявити це як можна чіткіше, у дрібних деталях.
Спочатку вправа буде даватися важко, тому нею можна оволодіти вдома, у тиші, перед сном або перед підйомом, якщо є час.

Проект рішень:

  1. Заступнику директора з ВР, ШМО класних керівників, розробити план дій з протидії булінгу

  2. Педагогам школи:

    1. Пройти он-лайнкурс «Вчимося жити разом»

    2. Вивчити досвід впровадження в освітній процес "Шкільної медіації", як одного із способів розв'язання конфліктних ситуацій.

    3. Забезпечувати якісне чергування на перервах

  3. Педагогу-організатору організувати діяльність учнівського самоврядування щодо проведення активностей для учнів початкової школи на перервах

  4. Вчителю фізичної культури:

    1. Внести зміни до планів роботи щодо збільшення кількості спортивних змагань командного типу для дітей та підлітків, що сприятиме нейтралізації їх гіперактивності та зняттю агресії.

    2. Організувати спортивні ігри, настільний теніс, шахи тощо на перервах для середньої та старшої школи

  5. Класним керівникам:

    1. Негайно припиняти будь-які прояви глузування, насилля, цькування і просто нетолерантного ставлення у класі, застосовувати виключно безоцінкове судження.

    2. Якісно виконувати свої функціональні обов’язки щодо об’єднання класу, згуртування учнів.

    3. Розробити спільно з учнями правила поведінки у класі

    4. Проводити виховні заходи щодо формування ненасильницьких моделей поведінки серед дітей та молоді, профілактику булінгу з урахуванням методичних рекомендацій Міністерства освіти та науки України щодо запобігання та протидії насильства, в тому числі за участю практичного психолога, соціального педагога, представників відповідних служб.

На меньше 1 раз на квартал.

  1. Практичному психологу

    1. Поновити на сайті школи рекомендації щодо попередження жорстокого поводження для дітей, педагогів та батьків.

    2. Проводити діагностику стану психологічного клімату класу, і виявити дітей, які зазнали або можуть піддаватися мобінгу зі сторони своїх однокласників, булінгу, жорстокого поводження в родині, опинились у складних життевих обставинах.

    3. З метою корекційно-розвивальної роботи застосовувати професійний сучасний інструментарій (тренінгові програми, сучасні технології психологічного впливу, корекції та психотерапії), які пройшли експертизу та рекомендовані до використання у закладах освіти.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.