Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Павло Миколайович Гірник - відомий український поет Хмельниччини. «Додому». Основні мотиви поезії.

Павло Миколайович Гірник - відомий український поет Хмельниччини. «Додому». Основні мотиви поезії.

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №ZJ550278
За публікацію цієї методичної розробки Васик Марина Вікентіївна отримав(ла) свідоцтво №ZJ550278
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Васик М. В., вчитель української мови

та літератури Шепетівської ЗОШ №1

Урок літератури рідного краю

6 клас

Тема: Павло Миколайович Гірник - відомий український поет Хмельниччини. «Додому». Основні мотиви поезії.

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом П.Гірника, його творчістю;визначити ідейно-художнє спрямування поезії «Додому», розвивати вміння виразно і вдумливо читати поезії, визначати і коментувати основні мотиви, аргументовано висловити власні судження; розвивати пам’ять, увагу, культуру зв’язного мовлення; виховувати інтерес до знань,до творчості П. Гірника, шанобливе ставлення до рідної матері, домівки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування опорних умінь та навичок.

Засоби навчання: портрет П. Гірника, мультимедійні засоби, поезії.

Перебіг уроку

I Організаційний момент.

II Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

III Засвоєння нових знань і формування опорних умінь та навичок.

Слово вчителя

З-поміж лауреатів Національної премії України імені Т.Шевченка, з часу її заснування є поки що один наш земляк - поет Павло Гірник. Часто його називають чи не єдиним в українському сучасному письменстві істинним продовжувачем традицій Тараса Григоровича Шевченка.

У 2009 р. став лауреатом Національної премії України імені Т.Шевченка в галузі літератури, отримав цю державну відзнаку за збірку «Посвітається».

Син відомого свого часу письменника Миколи Гірника, Павло все ж переконаний, що хист писати і творити - це в нього більше від мами,аніж від батька. « З батьком ми спілкувалися якраз в той час,коли я ненавидів усе, написане так би мовити «вузенькими рядочками,- каже Павло Гірник. - Вже пізніше, коли мама з татом розлучилися, якби мені не трапився Шевченко, хтозна, чи любив би я поезію. Мама моя теж відчувала її дуже тонко. Вона знала особисто багатьох «шістдесятників». Саме вона відкрила мені ту літературу, яка ,власне, виховала мене».

Народився П. Гірник 30 квітня 1956р. в Хмельницькому. Його мама, Тамара Дмитрівна ,була етнографом. Батько Микола Андрійович - письменник. У 1973 р. закінчив середню школу№3 міста Хмельницького і вступив на філологічний факультет Кам’янець – Подільського педагогічного інституту. Після першого курсу перевівся на навчання до Київського педагогічного інституту( нині університет ім. М. Драгоманова), який закінчив у 1977 році. Однокурсники згадують, що серед філологів – україністів Павла Гірника було важко не помітити: у незмінній вишиванці і з власним поглядом на літературу.

Працював учителем української мови та літератури в сільських школах Вінницької та Хмельницької областей, завідувачем літературно - драматичної частини Хмельницького театру ляльок.

Член Спілки письменників України(1984),а від 1996 року - член Асоціації українських письменників.

Нині живе в Деражні - районному центрі Хмельницької області. Лауреат літературних премій імені Андрія Малишка, імені Павла Усенка, імені Павла Тичини. Автор поетичних збірок «Спрага», «Коник на снігу», «Посвітається», «Летіли гуси», Китайка».

Виразне читання вчителем та учнями поезії «Додому».

Бесіда за змістом поезії

- Чи сподобався вам прочитаний твір? Які почуття викликає?

- Які поетичні рядки запали в душу?Чому?

- Що тривожить поета? Які почуття охоплюють його, коли він згадує рідний край, матір?

Робота в групах

Група I

  • Визначте і запишіть у зошит тему та ідею поезії.

Група II

Випишіть з тексту твору художні засоби.

Метод «Мікрофон».

Чого вчить нас вірш П. Гірника?

Слово вчителя

Людина не повинна забувати про те місце, де вона народилася, де пройшло її дитинство, юність. Де б вона не жила, завжди повинна пам’ятати про це. Не забувати рідних, близьких.

Міні - круглий стіл

Презентація учнями родинних реліквій, коротка розповідь про своїх родичів.

IV Підсумки. Рефлексія. Оцінювання.

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

- Який постав перед вами П. Гірник?

- Що найбільше запам’яталося з уроку?

- Що виховують у сучасних українців поезії письменника?

Завершальне слово вчителя.

Слово поета вагоме, точне і глибоке. Близьке за духом кожному українцю, воно примушує думати,відчувати свою українську сутність,своє коріння. У написаних душею і серцем рядках читач відчуває надзвичайну енергетику українського духу,пронизану добром, любовю і вірою.

«Сила поезії Павла Гірника в тому , в чому її слабкість - це поезія надто глибоко вкорінена в український культурний дискурс»,- зазначив Іван Андрусяк.

Додаток до уроку

Павло ГІРНИК

ДОДОМУ

Лише в дорозі почувайся вдома. 
Солодкий біль похідного життя! 
Хай скубає за серце невідоме, 
Безслівне, бунтівне передчуття

Якоїсь ради, чи якоїсь втрати, 
Або й давно забутого жалю… 
Кого ти, врешті, думав ошукати? 
Хіба оте засмикане «люблю»

Заступить світ сопілки і калини, 
Самотнього багаття уночі? 
Тут навіть серце збулось шарпанини. 
Тут навіть птах зігрівся на плечі.

Гуде вогонь у небо волохате 
І нібито питає крадькома, 
Чи ти б вертався у панельну хату, 
Якби не мати, зболена й сама…

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок літератури рідного краю. Знайомить учнів із творчістю Павла Гірника - поета Хмельницької області.
  • Додано
    26.02.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    212
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    ZJ550278
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №ZJ550278
За публікацію цієї методичної розробки Васик Марина Вікентіївна отримав(ла) свідоцтво №ZJ550278
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти