Паспорт шкільного музею Бойової слави

Опис документу:
Матеріал містить зразок оформлення паспорту музею Бойової слави

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мелітопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 24 Мелітопольської міської ради Запорізької області

ШКІЛЬНИЙ МУЗЕЙ БОЙОВОЇ СЛАВИ

Зміст

  1. Лист-презентація музею

  2. Опис фондів шкільного музею

  3. Опис роботи шкільного музею бойової слави

  4. Нагороди

  5. План роботи гуртка «Пошук» на базі музею

  6. Циклограма керівника шкільного музею

  7. Список ради музею, список екскурсоводів

Лист-презентація музею

Назва музею:Шкільний музей бойової слави

Профіль музею: історичний.

Паспорт музею

Реєстрація музею: свідоцтво №

Керівник музею: Колісник Т.В., вчитель історії

Розділи експозиції:

  1. Управління 19-ЧПТК

  2. Бойовий шлях 19 - ЧПТК.

  3. Герої Радянського Союзу 19 - ЧПТК.

  4. 79- а Танкова бригада.

  5. 101-а Танкова бригада.

  6. 1452-й Самохідний артилерійський полк

  7. 3-е ОМШІСБ

  8. Подвиг у Геройському

  9. Бої за Мелітополь

  10. Твої герої, Мелітополь

  11. День Перемоги

  12. Хроніка визволення України

  13. Зустрічі ветеранів

  14. Воїн інтернаціоналіст – Юрій Буянов

Приміщення музею: кімната у приміщенні школи, загальною площею 20 м2. Кімната має одне вікно, по периметру стін розміщено експозиційні стенди.

Оригінальні матеріали музейного фонду:

1. Бойова гімнастьорка

2.Рештки саперної лопати

3.Рештки снарядів

4.Земля з місць боїв

5.Листи

6.Полковий прапор 19 КПТК

7.Нагороди Юрія Буянова

Фонд шкільного музею бойової слави складається з 2 розділів: основного і допоміжного.

До основного фонду відносяться речі, документи, які передали до фонду музею ветерани війни, їх родичі тощо. Ці експонати обумовлюють спрямованість профілю музею та обумовлюють особливості експозиції. З переданих до музею речей требо виділити особливо цікаві: гімнастьорка, рештки снарядів, рештки саперної лопатки, земля з місць боїв, листи, полковий прапор 19 КПТК, нагороди Юрія Буянова.

Ветерани полку передали фронтові листи, фотокартки. Були зроблені фотокопії офіційних документів про нагороди, призначення. Також в зберігаються купки землі з місць боїв полку.

До допоміжного фонду відносяться різноманітні тематичні альбоми, оформлені учнями школи, накопичена література воєнної тематики, фотографії та репродукції та інше.

Всього фонд музею нараховує більше 400 одиниць зберігання.

Перелічені матеріали є складовою частиною експозиції музею, яка складається з:

  • 14 стаціонарних стендів, які містять фотокартки, газетні вирізки та опис подій;

  • 2 ніш з особистими речами членів полку (елементи екіпіровка, одягу, нагороди, листи тощо);

  • 2 переносних стенди;

  • карти бойових дій Другої Світової війни;

  • панорами військових дій, створена учнями школи;

  • альбоми «Літопис Другої світової війни»

  • подарунків музею.

Фонди музею та розділи експозиції постійно поповнюються. Продовжується збір матеріалів про учасників ВВВ, члени гуртка «Пошук» ведуть дослідницьку роботу по створенню літопису школи та планується створити новий розділ «Герої не вмирають», присвячений солдатам, які загинули у зоні Антитерористичної операції.

Зміст роботи сучасної загальноосвітньої школи має відображати матеріальні і духовні цінності нашого суспільства, щоб давати підростаючому поколінню не лише основи знань, а виховувати високоморальних людей, свідомих патріотів Батьківщини. Згідно з Законом України "Про загальну середню освіту" (стаття 5) завданням загальної середньої освіти є виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, національних цінностей українського народу та інших народів і націй; виховання почуття власної гідності, свідомого ставлення до обов`язків людини і громадянина.

Реалізувати поставлені завдання колективу вчителів загальноосвітньої школи І-III ступенів № 24 дозволяє робота з патріотичного виховання на базі шкільного музею бойової слави.

Формування особистості включає в себе взаємозв’язану діяльність учителів і учнів щодо розвитку моральних якостей, почуттів і правил поведінки, а саме: любов до Батьківщини, відданість їй, активну працю на благо Вітчизни, шанування трудових традицій, звичаїв народу, бережливе ставлення до історичних пам`яток України, прагнення до збереження честі та гідності своєї держави, любов до рідного краю, хоробрість, мужність, готовність захищати Батьківщину. Справжня людина успішно формується в активній практичній діяльності, яка підвищує матеріальний і духовний рівень народу. Провідне значення має активність школяра, його бажання вдосконалювати себе, прагнення пізнавати та наслідувати традиції рідного народу, єдність слова і діла, поглядів і вчинків, моралі і поведінки.

Патріотичне виховання школярів неможливе без їх активної діяльності. Патріотизм, як моральна якість особистості, повинен виявитись у поведінці підлітка, в його ставленні до навколишньої дійсності.

Невід’ємною частиною патріотичного виховання в ЗОШ №24 є робота музею бойової слави двічі.

Музей у своїй діяльності керується Законом України "Про музеї та музейну справу", нормативними документами Міністерства освіти України, Міністерства культури і мистецтв України, Положенням про музей при закладі освіти системи Міністерства освіти України та власним положенням про музей.

Мета діяльності музею - залучення молодого покоління до вивчення та збереження історико-культурної спадщини свого народу, формування освіченої творчої особистості та сприяння відродженню і розбудові національної системи освіти як найважливішої ланки виховання свідомих громадян Української держави.

З 1969 року в школі почалась кропітка дослідницька праця. Очолила іі Данкіна Євгенія Петрівна. Штаб юних слідопитів «Пошук» розгорнули велику роботу по пошуку ветеранів 19-го Червоноармійського Перекопського Танкового корпусу(19-й ЧПТК) Протягом 2-х років розшукали і встановили листування з 112 ветеранами. В результаті пошукової роботи зібрано багато фотокарток, листів, документів, особистих речей ветеранів, орденів і медалей.

З 1975 року музей почав працювати. Кожний клас відвідав музей з оглядовою екскурсією про бойовий шлях 19-го ЧПТК, його Героїв Радянського союзу. Екскурсії викликали велику зацікавленість, тому було вирішено розширити тематику експозицій. Гуртківцями було зібрано матеріали про 79- у Танкову бригада, 101-у Танкову бригаду, 1452-й Самохідний артилерійський полк, 3-е ОМШІСБ, Подвиг у Геройському.

У 1979 році гуртківці «Пошуку» та її керівник Данкіна Є.П. були нагороджені грамотами Союзу ветеранів 19-го ЧПТ корпусу

У жовтні 1981 року на 38-му річницю визволення м. Мелітополя від німецько-фашистських загарбників, приїхало з різних куточків колишнього Радянського Союзу 88 ветеранів 19-го ЧПТК. Щиро і гостинно зустрічали діти своїх гостей. Ветерани корпусу подарували Музею бойової слави копію Бойового Червоного стягу.

Музей систематично співпрацює з Радою ветеранів інвалідів міста Мелітополя.

На базі шкільного музею проводяться різноманітні заходи з патріотично-виховної роботи: в його стінах відбуваються тематичні екскурсії, зустрічі з ветеранами, музичні години "Зустрічі з музикою часів Другої світової війни", виховні години тощо

Традиційними в школі стали конкурси рефератів учнів, які сприяють розвитку їх інтересу до пошукової та науково-дослідницької діяльності. Так, Кириченко Ганна у 2014 році прийняла активну участь в обласному конкурсі «Нащадки переможців». Гуртківці «Пошуку» займаються збором інформації про учасників Великої Вітчизняної війни, яку надають для написання Книги пам’яті.

За кожним класом школи закріплені квартири жителів мікрорайону ЗОШ №24, у якому учні розповсюджують вітальні листівки до свят, відвідують ветеранів вдома, спілкуються. Ветерани з задоволенням діляться своїми спогадами і завжди чекають на школярів.

Традиційними стали зустрічі ветеранів. Члени Ради музею запрошують на тематичні, виховні класні години ветеранів і свідків трагічних подій Великої Вітчизняної війни. Ці зустрічі проходять в теплій атмосфері. Діти довго і старанно готуються до святкового концерту; пригощають гостей печивом та тортами особистого виготовлення.

Лекції, які проводять екскурсоводи з числа учнів 6-8-х класів, сприяють формуванню поваги до історичного минулого свого народу.

Сама робота в музеї та поза школою допомагає розвивати такі важливі якості учнів, як суспільна активність, ініціатива, дисциплінованість і організованість у будь-яких справах.

Музейні експонати, зібрані слідопитами, часто використовуються як наочні посібники та додатковий матеріал на уроках історії, літератури та географії, при підготовці учнями доповідей та рефератів.

Одна з важких педагогічних проблем - підтримувати та зберігати постійну зацікавленість у учнів до музею та його діяльності. Ми докладаємо багато зусиль до того, щоб учні ясно розуміли суспільно-корисну значимість своєї роботи, прагнемо до того, щоб музей був для школярів джерелом нових знань та відкриттів, засобом формування різних навичок та умінь. Навчальні екскурсії в музей, самостійна робота з його фондами при підготовці доповідей та рефератів, серйозна дослідницька діяльність учнів, архівні дослідження, походи по рідному краю, зустрічі з ветеранами, постійне обновлення експозицій музею, зв`язок з його життям, з сьогоденням, участь в обробці, оформленні і пропаганді зібраних матеріалів допомагають підтримувати та зберігати в учнів стійкий інтерес до шкільного музею.

Музей допомагає педагогічному колективу виховувати у школярів любов до рідного краю. Рада музею разом з класними керівниками своєю роботою формує у підростаючого покоління розуміння нерозривного взаємозв’язку минулого, сучасного і майбутнього України.

Робота на базі шкільного музею складна та кропітка, але плідна, тому що вивчаються історичні події, споглядаючи приклади справжньої мужності юнаки та дівчата формують відповідні риси характеру, стають гідними громадянами своєї держави.

Постійно підтримується санітарно-гігієнічні вимоги до приміщення музею. Архівні матеріали опрацьовуються при підготовці нових лекцій, при складанні листів ветеранів.

Зміст заходів

Термін виконання

1.

Провести засідання Ради музею. Затвердити план на новий навчальний рік.

Серпень

2.

Провести організаційну роботу по залученню учнів до гуртка «Пошук»

13.09

3.

Створити групу екскурсоводів

13.09

4.

Доповнити зміст екскурсій, підготувати нові лекції на основі зібраних матеріалів.

Вересень

5.

Знайомство гуртківців з виставками та експонатами шкільного музею.

Вересень

6.

Підготовка та проведення позакласного заходу для 5 класів «Козацькими стежками»

19.09.14

7.

День партизанської слави України. Партизани Мелітопольщини. Зустріч з ветеранами-партизанами.

22.09.14

8.

Історико-краєзнавчий дослідницький конкурс: «Скільки років Мелітополю?».

27.09.14

9.

23 жовтня - незабутній день для мелітопольців. Екскурсія шкільним музеєм 4,5-х класів.

21.10.14 -22.10.14

10.

Написання роботи «Доля людини у ХХІ ст.» на обласний конкурс

До 10 листопада 2014р.

11.

Сучасний військовий – хто він?Військові випускники школи.

05.12.14

12.

Річниця соборності України. Проведення позакласного заходу з 6 класами «Державні символи»

Січень 2015

13.

Дослідження життєвого шляху воїна-інтернаціоналіста Юрія Буянова.

Січень 2015

14.

Зустріч учнів 6-7 класів з воїнами Афганської війни. День пам’яті воїнів – інтернаціоналістів.

Лютий 2015

15.

Написання наукової роботи «Історія загальноосвітньої школи І-ІІІ ст..№24»

Березень 2015

16.

Збір та написання роботи для конкурсу «Нащадки переможців».

Квітень 2015

17.

Підготовка та проведення з 4 класами проекту «Ми пам’ятаємо про ваші подвиги»

Травень 2015

18.

Проведення заходу в 10 класів «Діти війни»

Травень 2015

19.

Екскурсія «Місцями бойової слави»

Травень 2015

20.

Підбиття підсумків роботи гуртка «Пошук».

Травень 2015

Протягом року

  • Підготувати тематичні експозиційні виставки на основі зібраних матеріалів.

  • Проводити навчальні заняття з екскурсоводами

  • Вести роботу з архівними матеріалами.

  • Збір матеріалів для написання «Книги пам’яті».

  • Вести документацію (графіки екскурсій, відвідувань, робота з архівними документами та інше)

Щомісячно

  • Проводити засідання Ради музею

  1. Колісник Тетяна Владиславівна – завідуюча шкільним музеєм бойової слави, вчитель історії

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.