Панас Мирний «Хіба ревуть воли,як ясла повні?».Характеристика образу Чіпки Варениченка .

Опис документу:
Мета уроку:розкрити риси характеру Чіпки Варениченка в його психологічній складності ,розвивати вміння аналізувати та робити висновки,виховувати почуття людяності, доброзичливості. виховувати прагнення жити за принципами гуманізму; плекати повагу до художнього слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Панас Мирний «Хіба ревуть воли,як ясла повні?».Характеристика образу Чіпки Варениченка .

Мета уроку:розкрити риси характеру Чіпки Варениченка в його психологічній складності ,розвивати вміння аналізувати та робити висновки,виховувати почуття людяності, доброзичливості. виховувати прагнення жити за принципами гуманізму; плекати повагу до художнього слова.

Обладнання: ілюстрації до твору,малюнки учнів.

Тип уроку- вивчення нового матеріалу.

Хід уроку.

І.Організація класу. Актуалізація опорних знань.

- Тестові завдання

1. Вкажіть справжнє прізвище Панаса Мирного:
А Рудченко;
Б Руденко;
В Руданський;
Г Білик;
Д Левицький.

 2.У якому з цих творів Панас Мирний змальовує учасників народницького руху?
А «Лихий попутав»;
Б «Лихі Люди»;
В «Чіпка»;
Г «П’яниця»;
Д «Повія».

3.Вкажіть новий жанровий різновид роману, започаткований Панасом Мирним?
А історичний;
Б соціально-побутовий;
В соціально-психологічний;
Г філософський;
Д фантастичний.

4. Хто є співавтором Панаса Мирного в написанні роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»?
А Іван Білик;
Б Іван Нечуй-Левицький;
В Іван Франко;
Г Борис Грінченко;
Д Михайло Драгоманов.

Тестові завдання з вибором кількох правильних відповідей

1.Вкажіть основні риси творів Панаса Мирного:
1 увага до соціальної проблематики;
2 висвітлення порочної буржуазної моралі;
3 зображення типів «нових людей» епохи, вмотивованість їх поведінки і вчинків;
4 ідеалізація відсталих, консервативних рис селянства;
5 гуманізм, розкриття духовного світу персонажів;
6 романтизація усіх персонажів;
7 проведення ідей просвітительського реалізму.

2.. Вкажіть твори Панаса Мирного:
1 «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;
2 «Кайдашева сім’я»;»
3 «Микола Джеря»;
4 «Повія»;
5 «Лихо давнє й сьогочасне»;
6 «Лихі люди»;
7 «П’яниця».

ІІ.Повідомлення теми уроку, мотивація навчальної діяльності

Учитель.Соціально-психологічний роман – роман, у якому суспільно значущі події і соціальні процеси передаються шляхом розкриття психології героїв, їх думок, прагнень і переживань.

Хочеться згадати одну українську мудрість:»Життя прожити – не поле перейти».

Дійсно,прокласти рівну стежку через поле –і то нелегко,хоч межі його можна осягнути зором.А життя –річ набагато складніша.Тільки сильна та добра людина зможе пройти свій життєвий шлях гідно,не розгубившись,не розтративши духовних скарбів,доброти,любові,гідності,честі. На сьогоднішньому уроці ми з вами розглянемо образ Чіпки Варениченка.

Перший варіант роману «Пропаща сила» відображав справжню сутність образу головного героя- Чіпки Варениченка.Він «пропаща сила»,бо повний щирих і благородних намірів ,Чіпка непомітно для себе заплутавсь і всі свої сили,розум та хист віддав справі нерозумного протесту.

ІІІ.Засвоєння нового матеріалу.Робота в малих групах.

Давайте розподілимося на групи,які досліджуватимуть основні події життя Чіпки . Вам потрібно з’ясувати ,що саме вплинуло на формування Чіпки як бунтаря,правдошукача та Чіпки –розбійника.

(Учні працюють в групах,роблять висновки)(використовуємо технологію «Мікрофон»)

Що стало причиною зламу Чіпки?

Чому він не чинить опір злу?

У чому суперечливість цього образу?

Що в цьому образі позитивне(негативне)?

Як би ви діяли на місці Чіпки Варениченка?

ІV.Закріплення вивченого.

«Мозковий штурм».Так який же Чіпка Варениченко

Запишіть у дві колонки основні риси Чіпки.

Позитивні риси

Негативні риси

V.Висновки.Рефлексія.

Як бачимо,Чіпка-дуже неоднозначна постать,яка психологічно вразлива,складна.Невміння зробити правильний вибір,стати на бік добра,зробили Нечипора злочинцем,»пропащою силою».Будь –які добрі наміри перекреслюються злочином.

VІ Завдання додому.Підготуватись до аналізу жіночих образів твору.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!