Пальчикова терапія.

Опис документу:
Пальчикова терапія використовується в корекційно-розвивальній роботі не лише для розвитку тактильного аналізатора, але й для гармоназації емоційного стану дитини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Пальчикова терапія – це ігротерапевтичний метод, який передбачає програвання будь-яких римованих історій, казок, або зображення умовних фігур за допомогою пальців. Багато ігор потребують участі обох рук, що дає можливість дитині орієнтуватися в поняттях «право», «ліво», «вверх», «вниз».

Ігри з пальчиками розвивають мозок дитини, стимулюють розвиток мови, творчі здібності, фантазію, допомагають зняти напругу, не тільки самих рук, а і розслабити м’язи всього тіла. Вони також здібні покращити вимовляння багатьох звуків. Чим краще працюють пальці, тим ліпше говорить дитина. Справа в тому, що рука має саме велике (представництво) у корі головного мозку, тому саме руці належить важлива роль у формуванні головного мозку та встановлення мови, і саме тому починає розвиватися мовлення дитини, коли рухи її пальчиків досягають достатньої точності. Вчені вважають, що якщо у людини зажатий кулак, або великий палець запрятаний в кулаці, то це вважається ознакою розумової відсталості, або є ознакою повної спустошеності організму.

О. Ф. Черінкова розробила методичні рекомендації до проведення пальчикових ігор. Вона пропонує:

1. Перед грою з дитиною обговорити зміст гри і відпрацювати необхідні жести комбінації пальців, рухів. Це не тільки дозволить підготувати дитину до виконання вправи а і створить необхідний емоційний настрій.

2. Перед початком вправи потрібно розігріти долоні та пальчики поглажуванням до приємного почуття тепла.

3. Всі вправи виконуються в повільному темпі від трьох до п’яти разів спочатку правою рукою, потім лівою, а потім двома руками разом.

4. Виконувати вправи потрібно разом з дитиною, при цьому демонструючи власну захопленість грою.

5. При виконанні вправи необхідно за необхідністю залучати по можливості всі пальці руки.

6. Необхідно слідкувати за правильною поставою кісті руки, точним переключенням з одного руху на інший.

7. Потрібно домагатися, щоб усі вправи виконувалися дитиною легко, без напруження м’язів руки, щоб вправа приносила дитині радість.

8. Всі вказівки подаються спокійним доброзичливим тоном, чітко без зайвих слів. При необхідності дитині надається допомога.

9. В ідеалі:кожне заняття має свою назву, триває декілька хвилин і повторюється протягом дня два три рази.

10. При повторних проведеннях гри діти не рідко починають вимовляти текст частково (особливо початок і закінчення фрази). Поступово текст розучується на пам'ять діти вимовляють його цілком, співвідносячи слова з рухами.

11. Вибравши дві чи три вправи, поступово заміняйте їх новими. Ті ігри, що найбільш сподобалися,можна залишити в репертуарі і повертатися до них за бажанням дитини.

12. Не ставте перед дитиною декілька складних завдань відразу (наприклад показувати рухи і вимовляти текст). Об’єм уваги у дітей обмежений і важкі завдання можуть відбити у них інтерес до гри.

13. Ніколи не примушуйте. Намагайтеся розібратися в причинах відмови, якщо можливо ліквідуйте їх (наприклад змініть завдання), або поміняйте гру. Ігри супроводжувати текстами казок, віршів, приказок.

14. Якщо дитина не може самостійно виконувати рухи, треба взяти її руку в свою і діяти разом з нею. Можна навчити дитину у випадку необхідності саму підтримувати одну руку іншою. Для розминання пальців і долоней можна використовувати резинові іграшки з піщалками. Щоб зацікавити дітей можна надягати на пальці ковпачки, розмальовувати їх. І супроводжувати гру музичною мелодією.

На корекційних заняттях з дітьми, ми розбили весь матеріал з розвитку дрібної моторики на 7 основних циклів. В процесі навчання діти поступово оволодівають рухами, вдосконавлюють моторику, що веде до швидшого та якіснішого оволодівання правильною вимовою звуків рідної мови.

Перший цикл.

1. «Долоні на столі» - 1-2 – розвести пальці, потім звести їх докупи.

2. «Долоня, кулак, ребро» - 1-3 – послідовно виконувати зазначені рухи.

3. «Пальчики «вітаються» - 1-5 – почергово з 'єднувати пальці обох рук: великий з великим, вказівний із вказівним тощо.

4. «Чоловічок» - вказівний і середній пальці правої, а потім лівої руки «бігають» по столу.

5. «Біг наввипередки» - рухи попередньої вправи виконують обидві руки водночас.

6. Забавлянка «Пальчику-пальчику»:

- Пальчику, пальчику, що робив?

- З цим братиком в ліс ходив,

З цим братиком я борщ варив,

З цим братиком я кашу їв,

З цим братиком виводив спів.

Промовляючи слова, послідовно торкатися кінчиком великого пальця кінчиків інших пальців, починаючи із вказівного.

Другий цикл.

1. «Коза» - витягнути вказівний палець та мізинець правої руки, потім – лівої.

2. «Козенята» - рухи такі самі, але вже обома руками, з 'єднуючи їх.

3. Забавлянка «Пальчики спочивають»:

Цей ось пальчик спочиває,

Цей ось пальчик задрімав,

Цей ось пальчик в ліжко ліг,

Цей ось пальчик раптом – плиг.

Тихше, пальчику, не стрибай,

Іншим спать не заважай.

- Встали пальчики.Ура!

В дитсадок іти пора!

Піднести ліву руку долонею до себе, а правою рукою відповідно до тексту почергово згинати пальці, починаючи з мізинця. На останні два рядки діти розгинають усі пальці.

Третій цикл.

1. «Замок» - 1 - стулити долоні; 2 - з'єднати в «замок». 2. «Лисичка і зайці» - лисичка підкрадається: всі пальці повільно «крокують» по столу вперед; заєць тікає – пальці швидко рухаються назад.

3. «Павук» - зігнуті пальці повільно рухаються по столі.

4.«Метелик» - з'єднавши долоні зовнішнім боком, швидко ворушити щільно стиснутими пальцями («метелик» тріпоче крильцями)

5. Забавлянка «Нумо братці, до роботи»:

Нумо, братці, до роботи!

Покажіть свою охоту –

Більшому рубати дрова,

А тобі вогонь розвести,

А тобі носити воду,

А тобі варити кашу.

А маленькому співати

Та ще й гарно танцювати,

Братів рідних забавляти.

Педагог і діти, тримаючи праву руку, стиснуту в кулак, почергово розгинають усі пальці.

Четвертий цикл.

1. «Двоє розмовляють» - стиснути руки в кулаки, великі пальці витягнути вгору і зблизити.

2. «Стіл» - праву руку стиснути в кулак, на неї покласти горизонтально ліву долоню.

3. «Крісло» - праву руку стиснути в кулак, а ліву вертикально прикласти до неї.

4. «Ворота» - з'єднати кінчики середнього та безіменного пальців обох рук, великі пальці підняти вгору або сховати всередину.

5. «Лист» - підняти долоні вгору внутрішнім боком одна до одної, зігнути пальці горизонтально й з'єднати кінчики середнього та безіменного пальців обох рук.

6. Забавлянка «По гриби»:

1, 2, 3, 4, 5,

Ми йдемо гриби шукать.

Цей ось пальчик в ліс пішов.

Цей ось пальчик гриб знайшов,

Цей ось пальчик раду дав,

Цей ось зготував,

Цей ось пальчик гарно з' їв

І від цього потовстів.

Почергово згинати пальці, починаючи з мізинця.

П' ятий цикл.

1. «Ромашка» - з 'єднавши обидві руки долонями донизу, розвести пальці.

2. «Тюльпан» - напівзігнуті пальці обох рук з' єднати, утворивши голівку квітки. На рахунок - 1,2 – згинати й розгинати п 'ястки.

3. Забавлянка «Червонесенькі квітки» (див. ,,Пальчикові ігри,,).

Шостий цикл.

1. «Равлик з вусиками» - покласти праву долоню внут-рішнім боком на стіл, підняти вгору вказівний та середній пальці й розвести їх.

2. «Равликова хатка» - праву долоню покласти на стіл, лівою накрити її.

3. «Їжак» - з' єднати долоні, спрямувати пальці вгору й роз-вести їх.

4. «Кіт» - зігнути середній та безіменний пальці правої руки й притиснути їх до долоні великим пальцем; вказівний па-лець та мізинець злегка зігнути й підняти руку вгору.

5. Забавлянка «Апельсин» (див.,, Пальчикові ігри,,).

Сьомий цикл.

1. «Ножиці» - вказівний та середній пальці обох рук імітують підстригання волосся.

2. «Дзвін» - схрестити пальці обох рук, опукло з' єднавши долоні зовнішнім боком догори; опустити середній палець правої руки вниз і вільно рухати ним.

3. «Будинок» - з' єднати похило кінчики пальців правої та лівої руки.

4. «Діжка з водою» - пальці лівої руки стиснути в кулак, залишивши зверху дірку.

5. «Пожежник» - вказівний та середній пальці правої руки «біжать» по іграшковій драбинці.

6. Забавлянка «Хованка».

Пальці в хованку всі грались

І гарненько поховались.

Ось так, ось так –

Всі гарненько поховались.

Згинати і розгинати пальці обох рук.

7. Забавлянка «Сорока-ворона». Промовляючи текст, дитина вказівним пальцем правої руки водить по долоні лівої; на слова «цьому дала» згинає почергово кожний палець руки, крім мізинця.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
1
7
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!