Ознайомлення з творчістю українського поета Т.Г.Шевченка. Читання вірша «Тече вода із – за гаю».

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів з творчістю українського поета Т.Г.Шевченка; удосконалювати навички читання зв'язних текстів; працювати над виразністю читання віршів; розвивати пізнавальну активність школяра та усне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати в дітей любов до рідного слова, до рідного краю; прищеплювати інтерес до вивчення творів Т.Г.Шевченка.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: ознайомлення з творчістю українського поета Т.Г.Шевченка.

Читання вірша «Тече вода із – за гаю».

Мета: ознайомити учнів з творчістю українського поета Т.Г.Шевченка;

удосконалювати навички читання зв'язних текстів;

працювати над виразністю читання віршів;

розвивати пізнавальну активність школяра та усне мовлення;

збагачувати словниковий запас;

виховувати в дітей любов до рідного слова, до рідного краю;

прищеплювати інтерес до вивчення творів Т.Г.Шевченка.

Обладнання: портрет Т. Г. Шевченка, виставка дитячих книг з творами поета, ілюстрації до творів, відеофільм пісні на віршТ. Г. Шевченка,

карта України, презентація «Дитинство Тараса»

Хід заняття

І. Організаційний момент

Доброго ранку, доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки,

Працюють голівки.

Доброго ранку, доброго дня!

Бажаєм усім ми здоровя й добра!

ІІ.Актуалізація опорних знань учнів

Слово вчителя.

  • Завітала до нас незвичайна хмаринка. Вона з собою принесла літери.

Вам треба назвати ці літери і скласти з них слово. (Шевченко)

  • Хто такий Шевченко?

  • Пригадайте як його звали?

ІІІ.Повідомлення теми та завдань уроку

Сьогодні ми проведемо заняття про видатного українського поета і художника Т. Г. Шевченка. Ознайомимось з його життям, вклонимось світлій пам’яті поета.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Вступне слово вчителя

( Вчитель показує карту України)

Є місце на карті України, яке називають «Шевченків край… земля безсмертного Тараса…». Так в Україні називають Черкаську область. Бо саме тут, в селі Моринцях , 9 березня 1814 року народився хлопчик Тарас.

У старій хатині

Кріпака колись

В тихий день весінній

Хлопчик народивсь.

У тяжкій неволі ріс малий Тарас.

Він не вчився в школі,

Він ягнята пас.

Словникова робота

Кріпак – людина, закріплена за паном (багатієм), яка на нього працює. Пан міг кріпака купити, продати, виміняти, як річ, міг покарати.

  • Дитячі роки Тараса були тяжкими, сирітськими, безрадісними. Коли Тарасу було 9 років померла його мама, а коли виповнилося 11 років йому, то від злиднів і тяжкої праці помер батько. Хлопчик залишився сиротою. Однак ніякі біди не зламали світлу душу Тараса. Хлопчик дуже рано навчився читати, він усім серцем тягнувся до знань, до науки, до правди.

Понад усе малий Тарас любив своє рідне село, народну пісню, красу природи Батьківщини – нашої України.

Саме з цієї любові і народився наш великий поет – Тарас Шевченко.

2.Робота з Букварем

Робота над текстом «Тарас Григорович Шевченко»

1)Читання вчителем тексту

Бесіда за ілюстрацією підручника

  • Які часи змальовані! Чому ви так вважаєте?

2) Перегляд презентації «Дитинство Тараса»

3)Читання учнями тексту «Тарас Григорович Шевченко»

Словникова робота:

Хист – уміння що-небудь робити; здібності; талант; дар; нахил.

Шана – почуття поваги, подяки.

Оспівував – прославляв.

Кобзар - збірка «Кобзар».

Кобзар – літературний псевдонім. А ще мав псевдонім «Дармограй».

Тарас – ім’я грецького походження, бунтар.

4) Перевірка сприймання прочитаного

Що з малих літ любив робити Тарас? (Писати вірші, малювати)

Що оспівував у своїх віршах і малюнках? (Рідну Україну, її природу)

Що закликав берегти Тарас Шевченко? (Мову)

5) Гра «Розшифруйте слово»

(У рядку букв закреслити однакові літери і прочитати назву книги «Кобзар»)

Перегляд виставки книжок з творами Т.Г.Шевченка

Вчитель демонструє книги Т.Шевченка і продовжує розповідь

  • Коли Тарас був малий, він любив слухати пісні про народ, про його життя.Ці пісні співали дідусі і грали на кобзі. Їх називали кобзарями.

  • А Тарас Шевченко писав про народ, і тому назвав свою книгу «Кобзар».

Вчитель передає учневі «Кобзар».

Учень читає вірш

  • Мудра, світла книга – то «Кобзар» Тараса.

На столі, як свято, білий коровай.

І пішло повірз прадідського часу:

Як «Кобзар» у хаті – буде щастя, знай!

Фізкультхвилинка

3.Поетична хвилинка

Опрацювання вірша «Тече вода із – за гаю»

1)Читання вірша учнем напамять

2)Словникова робота:

хлюпочуться –плескаються, купаються;

качур - він - самець, вона – качка;

качаточка – каченята;

осока – багаторічна трав’яниста рослина, що росте біля води;

явір – дерево, клен – явір, білий клен;

яр – глибока довга западина, вимита водою;

ряска – дрібна плаваюча рослина з круглими листками.

3)Самостійне читання вірша

4)Відтворення змісту прочитаного

  • Де тече вода?

  • Що роблять качаточка?

  • Хто за ними випливає?

  • Що робить качечка?

  • Як одним словом можна назвати качечку, качура, качаточок?

  • А як потрібно жити у сімї? Які правила спілкування у сім' ї ви знаєте?

5)Виразне читання вірша учнями

6)Робота в парі. Розгадування кросворда «Тарас»

  • Хто хлюпочеться у воді поміж осокою?

  • Який кущ пишається над водою?

  • З – під якого дерева тече вода?

  • Куди вийшли погуляти батько й мати?

  • Що ловить у воді качечка?

7) Пісні та вірші поета

Перегляд збірки «Промінчик». Зачитування віршів Т.Шевченка.

8) Слухання запису пісні «Тече вода із – за гаю»

V. Підсумок заняття

1)Гра «Шифрувальник»

- Хто такий Тарас Григорович Шевченко?

Т.р.с Гр.г.р.в.ч Ш.в ч.н.к. – в.л.к.й .кр.їнськ.й п.ет і х.д.жн.к.

2)Творча робота. Скласти прислів’я

Шевченко дужий був сонце для нас.

не силою, а…

Шевченків «Кобзар», то словом мудрим.

для народу…

Шевченко Тарас наче… великий дар.

3)Слово вчителя

-Пам'ять про поета вічна… Народ пам’ятає про Тараса Григоровича Шевченка.

Його ім’ям названо парки, театри, вулиці. На майданах міст і сіл споруджено пам’ятники поету. Не лише в Україні вшановують його пам'ять. В багатьох країнах світу: Канаді, Угорщині, США, Франції, Аргентині стоять пам’ятники Шевченку.

(Розповідь супроводжується показом слайдів)

  • Запам’ятайте, діти, заклик великого поета:

«Учіться, шануйте батьків, живіть дружно - учив Т. Г. Шевченко!».

І це сьогодні головне ваше завдання.

Любіть Україну, як любив її Тарас Шевченко. Читайте твори українських поетів і письменників, і ваша мова буде гарною, чарівною, барвистою, бо українська мова – одна з найкращих мов світу!

4) Інтерактивна вправа «Це урок навчив мене…»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
1
міс.
2
6
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!