Ознайомлення з таблицею множення числа 7. Застосування таблиці для розв'язування задач і обчислення виразів

Опис документу:
Цей урок на заявлену тему, мета якого - ознайомити із таблицею множення числа 7. Учні повторять назви чисел при множенні; удосконалять навички розв’язування задач, у знаходженні значення виразів на дві дії різного ступеня; закріплять знання про порядок дій в виразах; розвиватимуть обчислювальні навички, логічне мислення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Ознайомлення з таблицею множення числа 7. Застосування таблиці для розв'язування задач і обчислення виразів

Мета: ознайомити учнів із таблицю множення числа 7; повторити назви чисел при множенні; вправляти учнів у розв’язанні задач, знаходженні значення виразів на дві дії різного ступеня; закріплювати знання про порядок дій в виразах; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення; виховувати у дітей почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, інтерес до математики.

Предметні компетентності:

  • знає таблиці множення чисел 2, 3, 4,5,6;

  • уміє користуватися математичною термінологією, знаковою і графічною інформацією;

  • вміє логічно міркувати, виконувати дії за алгоритмом, обґрунтовувати свої дії;

  •  вміє застосовувати обчислювальні навички у практичних ситуаціях.

Ключові компетентності:

вміння вчитися:

  • виконує розумові операції та практичні дії;

  • прагне здобути нові знання;

інформаційно-комунікативна:

  • уміє аргументувати і відстоювати свою думку;

  • уміє здобувати нові знання на основі наявних;

загальнокультурна:

  • культура між особистісних відносин;

здоров’язбережувальна:

  • має уявлення про безпечну поведінку на уроці;

  •  розпізнає правильне і неправильне сидіння на уроці;

соціальна:

  • продуктивно співпрацює з різними партнерами у групі;

  • проявляє ініціативу.

.

Хід уроку

І. Організаційний момент

- Любі діти! У наш клас завітали люди щирі,

Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро Вас.

І запрошуєм ласкаво

На урок у другий клас.

А тепер до роботи приступати час.

Цікаві завдання чекають на нас.

Раз, два, три, чотири,п’ять –

Хочем все на світі знать!

ІІ. Актуалізація опорних знань

Наш урок цікавим буде!

Казку люблять усі люди!

І дорослі, і малі,

Тобто й наші школярі.

Будемо ми працювати,

Й руку вправно піднімати.

Казка кличе нас усіх!

Починаємо мерщій!

  • Скажіть, а ви любите казки? Казок є дуже багато. Сьогодні до нас на

урок теж завітала казка. Цю казку ви знаєте. А як вона називається ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку.

Танцювала я у хатці,

Танцювала у палаці.

Є така у мене звичка –

Десь губити черевички. /Попелюшка/

- На уроці ми відтворимо цю казку на свій математичний лад.

- Отже, казка починається!

В одному царстві жив чоловік. Він працював лісничим. Жінка його померла, залишивши дівчинку — добру, привітну, працелюбну.

Тато Попелюшки одружився вдруге. У мачухи були свої дві доньки. Їм

дуже не подобалася Попелюшка.

Мачуха змушувала бідну дівчинку виконувати найбруднішу роботу в

домі - прати одяг, прибирати кімнати.

Наказала вимити увесь посуд і розставити його по полицях.

- Давайте допоможемо Попелюшці розставити посуд на дві полиці від найменшого числа до найбільшого?

49 35 56 14

28 63 21 42

Упоравшись із посудом, дівчинці потрібно помити сходи. Сходи не звичні, а математичні.

7

__14_

___8___

___10___

___2___

___0___

  1. На дубі три гілки, на кожній – по 5яблук. Полічіть урожай. (На дубі яблука не ростуть)

  2. Ти та я, та ми з тобою. Скільки буде разом? (двоє)

  3. Скільки крил у 5 горобців? (10)

  4. Скільки лап у двох ведмежат? (8)

  5. Скільки очей у 7 мишок? (14)

  6. У тижні 5 робочих днів і 2 вихідні. Скільки всього днів у тижні? (7)

- Дівчинка пропонує вам каліграфічно написати цифру 7.

Складання «Асоціативного математичного куща»

  • Що ви знаєте про число 7?

- Назвіть явища, поняття, предмети, до складу яких входить число 7. (Сім днів тижня, сім нот, сім кольорів веселки, Сім Див світу, із числом 7 тісно пов’язані всім відомі казки «Вовк та семеро козенят», «Білосніжка та сім гномів»; у прислів’ях та приказках «Семеро одного не чекають», «Сім разів відміряй, один раз відріж», «Сім п’ятниць на тиждень», коли людина щаслива, то говорить:"Я на сьомому небі від щастя")

- Завершивши роботу по будинку, Попелюшка побігла на город пополоти грядки і зібрати овочі, щоб приготувати борщ.

- Які саме овочі принесла Попелюшка, ви дізнаєтеся, якщо правильно обчислите вирази.

4 · 7 + 12 2 · 7 + 70 14 : 2 – 7

(капуста) (цибуля) (морква)

  • Яких овочів ще бракує, щоб приготувати борщ?

  • Молодці! Попелюшка зварить смачний борщ.

ІІІ. Повідомлення теми уроку

Проблемне питання

Одного разу король вирішив організувати у своєму королівстві бал. Отримали запрошення і мачуха з доньками. Вони наказали Попелюшці пошити красиві сукні.

Попелюшці потрібно пошити 3 сукні. Витрачаючи на кожну сукню по 7 метрів тканини. Скільки метрів тканини знадобиться для пошиття суконь?

Дівчинка просить вашої допомоги.

Щоб дізнатися скільки метрів тканини потрібно для пошиття суконь, треба:

7 · 3

- Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з таблицю множення числа 7, будемо розв’язувати задачі, обчислювати вирази.

IV. Вивчення нового матеріалу

- Що називається дією множення? /Додавання однакових доданків/

- Назвіть компоненти дії множення. /Перший множник, другий множник, добуток/

Замініть приклад на додавання прикладом на множення.

6+6+6 6·3=18

- Що означає перший множник? /Число 6 показує, які доданки/

- Що показує другий множник? /Число 3 – скільки їх/

- Користуючись цими знаннями та таблицею додавання числа 7, складемо таблицю  множення числа 7.

- Діти, погляньте на завдання № 800.

- Із прикладів на додавання однакових доданків. Складено таблицю множення числа 7.

- Прочитаємо таблицю множення числа 7.

- А щоб краще запам’ятали навіть проспіваємо її.

7·3=21

  • Отже, скільки метрів тканини потрібно для пошиття суконь?

Нарешті настав довгоочікуваний день. Мачуха сердито поглядала на

радісну Попелюшку: «Ти зможеш також поїхати на бал, але після того, як обчислиш вирази, розв'яжеш задачу.

  • Попелюшка довго стояла під брамою й сумно дивилася їм услід. Коли

ж карета зникла з очей, дівчина сіла на ґанку й гірко заплакала.

  • Тож давайте, діти, допоможемо Попелюшці.

Прийшов час вже показати,

Що вмієте ви рахувати.

Завдання номер 801

Обчислити вирази

7·7+21=70 7·9-40=23 7·6+7·4=70

60-7·2=46 25+7·3=46 (35-28)·5=35

Задача під номером 802 /усно/

Аналіз умови задачі

- Про що говориться в задачі? (Про монтування дачних будинків)

- За скільки днів бригада монтує один будинок? (7 днів)

- Про що запитується в задачі? (За скільки робочих днів бригада змонтує 4 таких будинки)

- Чи можемо дати відповідь на запитання задачі?

- Якою дією?

Попелюшці дуже хотілося попасти на бал. На допомогу дівчинці, крім вас, прийшла добра фея.

Варто було їй змахнути чарівною паличкою, і у Попелюшки з'явилися - чудова сукня, кришталеві черевички і карета.

Фізкультхвилинка

Попелюшка потрапивши на бал танцювала з принцем. Відпочинемо і ми!

V. Узагальнення та систематизація знань

- Поки Попелюшка на балу нам потрібно з вами розв’язати задачу.

Задача під номером 803

Аналіз умови задачі

- Про що розповідається в задачі?

- Скільки годин працював трактор?

- Скільки літрів пального витрачає трактор за 6 год роботи?

- Про що запитується в задачі?

- Нам відомо,що трактор працював 6 год і, що він витратив 42 л пального.

- Чи можемо ми дізнатися, скільки літрів пального трактор витратив за 1 год?

- Якою дією? Який вираз складемо?

- Ми дізналися, скільки літрів пального витрачає трактор за 1 годину. Чи можемо ми тепер дати відповідь на запитання задачі? Якою дією? Який вираз складемо?

- Отже, яка перша дія? /42:6=7 (л)- пального витрачає за 1 год 1 трактор/

- Яка друга дія? /7·3 = 21 (л)- пального витрачає 3 трактори за 1 год /

Запишіть розв’язання задачі в зошит

- Пропоную вам виконати різнорівневі завдання надаючи вам право вибору.

Високий рівень

Олесь купив 3 зошита, по 7 грн. кожний, і ручку за 4 грн.

Яка вартість покупки?

30 - 7 · 4

Достатній рівень

7 х 7 + 21 25 + 7 х 3

Середній рівень

7 х 2 7 х 3

7 х 7 7 х 4

VІ. Підсумок уроку

Король наказав перевести всі годинники на годину назад. Попелюшка швидко залишила палац і загубила черевичок.

Король розіслав усіх на пошуки дівчини, якій би прийшовся до ноги загублений черевичок. Така дівчина має стати дружиною принца. Поки всі дівчата королівства міряють черевичок, нам потрібно пригадати:

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

  • Сьогодні на уроці ми вивчили…

  • Які завдання ви допомогли виконати Попелюшці?

  • Які завдання найбільше сподобалося виконувати на уроці …

Попелюшкою.

  • Попелюшка вам вдячна за те, що їй допомагали. Без вашої

допомоги дівчинці нелегко було б впоратися з усіма завданнями.

VІІ. Домашнє завдання

С.121- повторити таблицю множення числа 7; с. 122, № 806- розв’язати задачу, № 807 – обчислити вирази.

- А щоб ми довго ще згадували нашу подорож по цій чудовій казці, Попелюшка дарує вам троянди, вирощені нею самою.

Самоаналіз уроку математики,

проведеного вчителем початкових класів

Луценко В.М.

Зміст, мета і тип даного уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми.

При проведені уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів.

Виходячи з психологічних основ навчання, прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів на уроці використовувала різні методи, прийоми, добирала різноманітні завдання, вправи, що становить певний інтерес для учнів.

На уроці були застосовані такі методи, форми і прийоми навчання:

1.Інформаційно – рецептивний: розповідь – пояснення, бесіда

2. Репродуктивний – словесні, наочні і практичні методи.

3. Проблемно пошуковий – пошукова діяльність учнів ( постановка проблемного питання, розвязання проблеми і проблемних завдань), евристична бесіда ( постановка взаємозвязаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення, різноманітна самостійна робота учнів).

4. Навчально – дослідницький – самостійна творча робота учнів на здобуття та розширення знань

Вибір методів, прийомів і засобів навчання повною мірою відповідають змістові навчального матеріалу.

До уроку ввійшли такі завдання, за допомогою яких можна було перевірити теоретичні знання за темою ( «Незакінчені речення»)

Урок повністю відповідає віковим особливостям учнів.

Найголовніше, на мою думку, те, що учні показали вміння та навички щодо розв’язання задач та обчислення виразів (на таблицю множення числа 7)

Учні працювали творчо і тому досягли певних результатів. Школярі оволоділи такими способами особистісного розвитку: умінням спілкування, співпраці і взаємодопомоги, рефлексії тощо. Настрій учнів на уроці був піднесений. Перевантаження учнів я не відчула. Діти достатньо були завантажені роботою і в результаті отримали радісне відчуття успіху. На уроці виявлялися взаєморозуміння, доброзичливість, взаємопідтримка учнів між собою та вчителя й учнів. Ефективно було організовано самостійну роботу учнів у поєднанні з елементами самоосвіти та самовиховання. Діти були активними й відповідальними, використовували можливість робити вибір і відстоювати власну позицію,

Правильно здійснювався на уроці інструктаж щодо виконання домашнього завдання (диференційоване).

Відхилень від плану не було. Недоліків при проведенні уроку я не помітила. Поставлені завдання вдалося реалізувати повністю. Вважаю, що мета уроку була досягнута і результати роботи учнів дають підстави це стверджувати.

У повній мірі реалізовані цілі. Раціонально використано час на уроці. Були дотримані правила педагогічного такту, етики, норми стосунків учителя й учнів.

Доцільно й уміло поєднано фронтальну роботу з індивідуальною, колективну з самостійною. Атмосфера уроку сприяла школярам повністю показати свої знання, вміння і навички

Вважаю, що урок проведено методично правильно.

Урок сприяв здійсненню в процесі оволодіння знаннями саморозвитку, самоосвіти, самовираженню кожного учня, розвиткові його мислення, емоційної сфери, збагаченню особистого досвіду.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Слайд № 2

Слайд № 3

Слайд № 4

35 28 14 49 56 63 21 42
Слайд № 5

35 28 14 49 56 63 21 42

14 21 28 35 42 49 56 63
Слайд № 6

14 21 28 35 42 49 56 63

0 2 10 8 14 7
Слайд № 7

0 2 10 8 14 7

Слайд № 8

Слайд № 9

7·3
Слайд № 10

7·3

Ознайомлення з таблицею множення числа 7. Застосування таблиці для розв'язування задач і обчислення виразів
Слайд № 11

Ознайомлення з таблицею множення числа 7. Застосування таблиці для розв'язування задач і обчислення виразів

6+6+6 6·3 = 18
Слайд № 12

6+6+6 6·3 = 18

7 + 7 7 · 2 = 14 7 + 7 + 7 7 · 3 = 21 7 + 7 + 7 + 7 7 · 4 = 28 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 · 5 = 35 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 · 6 = 42 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 ...
Слайд № 13

7 + 7 7 · 2 = 14 7 + 7 + 7 7 · 3 = 21 7 + 7 + 7 + 7 7 · 4 = 28 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 · 5 = 35 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 · 6 = 42 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 · 7 = 49 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 · 8 = 56 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 7 · 9 = 63

Слайд № 14

7·3 = 21
Слайд № 15

7·3 = 21

Слайд № 16

Слайд № 17

Слайд № 18

Слайд № 19

Слайд № 20

С. 121, повторити таблицю множення числа 7; с. 122, №806 – розв'язати задачу, № 807- обчислити вирази.
Слайд № 21

С. 121, повторити таблицю множення числа 7; с. 122, №806 – розв'язати задачу, № 807- обчислити вирази.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
3
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!