Особливості організації та проведення інтегрованого заняття Семінар – практикум

Опис документу:
Практикою доведено, що інтегровані заняття значно цікавіші для дошкільників, оскільки допомагають вирішувати більшу кількість завдань, використати різні методи і прийоми, педагогічні та ІКТ-технології, інші засоби навчання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
ДНЗ Особливості організації та проведення інтегрованого заняття Семінар – практикум Вихователь- методист Буйніч С.В.
Слайд № 1

ДНЗ Особливості організації та проведення інтегрованого заняття Семінар – практикум Вихователь- методист Буйніч С.В.

Переваги блочно-тематичного підходу до планування Блочно-тематичне планування - один зі схвалених Міністерством освіти і науки способів планування,...
Слайд № 2

Переваги блочно-тематичного підходу до планування Блочно-тематичне планування - один зі схвалених Міністерством освіти і науки способів планування, згідно якого інтегрований зміст дошкільної освіти об’єднано в блочно-тематичні цикли. цілісне подання теми в перспективному плані забезпечення системи освітньої роботи за темою забезпечення повноти й системності уявлень і знань дітей за рахунок цілісного сприйняття теми можливість максимально повної реалізації заявленої мети, ключової ідеї через спеціально розроблені цикли занять, доцільні форми і методи навчання, оптимальні для кожної вікової групи

Тематика Навчально – виховного блоку _______________________ Тема дня __________________ Пріоритетна освітня лінія (за потреби)____________________...
Слайд № 3

Тематика Навчально – виховного блоку _______________________ Тема дня __________________ Пріоритетна освітня лінія (за потреби)_______________________   Шаблон для календарного планування за режимними моментами Режимні моменти Зміст діяльності Картки (код і номер) Ранкові години … … ДГ№ І половина дня Заняття Інтегроване заняття… Міні-заняття… ІЗ № Партнерська діяльність Різні види пізнавальної діяльності… … … ДГ № МВ № ЛМВ № Прогулянка … … … БП № С № РГ №№ ІІ половина дня Партнерська діяльність Індивідуально-групові заняття… Художньо-продуктивна діяльність… ГС № ГД № Самостійна діяльність ... СРГ № Прогулянка … … … РГ №№ Д № С № Вечір … МВ №

Допоможуть у плануванні! Комплект «Зразковий дошкільний заклад» Практика управління дошкільним закладом КОЗА-ДИСК «Шаблони документів закладу освіт...
Слайд № 4

Допоможуть у плануванні! Комплект «Зразковий дошкільний заклад» Практика управління дошкільним закладом КОЗА-ДИСК «Шаблони документів закладу освіти» Вихователь–методист дошкільного закладу Методична скарбничка вихователя Видається за інформаційної підтримки Міністерства освіти і науки України Докладніше: 0 (44) 586-56-06; www.pedrada.com.ua Передплатний індекс: 37847 КОЗА-ДИСК «Шаблони і розробки для вихователя-методиста» Музичний керівник Медична сестра дошкільного закладу Практичний психолог: Дитячий садок У комплекті:

Структурні компоненти перспективного плану Тематика інтегрованих НВБ (4 блоки на місяць) Комплекс ранкової гімнастики та гімнастики пробудження (по...
Слайд № 5

Структурні компоненти перспективного плану Тематика інтегрованих НВБ (4 блоки на місяць) Комплекс ранкової гімнастики та гімнастики пробудження (по 2 комплекси на місяць) Загартовувальні процедури (вказати вид, норми, перебіг) Освітня робота, спрямована на розгортання сюжетно-рольової гри (до 2-3 гри на місяць) Планування організованої навчально-пізнавальної діяльності на місяць (сітка занять із зазначенням теми і програмових завдань) Циклограма рухливих ігор (на місяць) Циклограма дидактичних ігор (на місяць) Циклограма спостережень в природному довкіллі (на місяць) Циклограма дослідницько-пошукової діяльності (на місяць) Циклограма трудової діяльності (на місяць) Піші переходи (потижнево) Свята, розваги, тематичні тижні (форми роботи, тема, дата проведення) Робота з батьками (форми роботи, тема, дата проведення) Організація розвивального середовища (природного, предметного, соціального) Усна народна творчість (добірка творів на місяць).

Види занять в ЗДО ДНЗ Види Типи Тематичні Індивідуально-групові (до 8 дітей) Комплексні Групові (до 15 дітей) Комбіновані Фронтальні (вся група) Ін...
Слайд № 6

Види занять в ЗДО ДНЗ Види Типи Тематичні Індивідуально-групові (до 8 дітей) Комплексні Групові (до 15 дітей) Комбіновані Фронтальні (вся група) Інтегровані Контрольні

Порівняльний аналіз занять: предметне (традиційне) заняття Вибір теми не обов'язковий Мета – формування знань, умінь і навичок Дитина – об'єкт, пед...
Слайд № 7

Порівняльний аналіз занять: предметне (традиційне) заняття Вибір теми не обов'язковий Мета – формування знань, умінь і навичок Дитина – об'єкт, педагог – суб'єкт («педагог дає – дитина бере») Структура чітко визначена, незмінна Способи організації – фронтальні (частково підгрупові) Засоби навчання – переважно дидактичні Методи навчання – пояснювально-ілюстративні, репродуктивні Модель взаємодії – навчально-дисциплінарна, авторитарна Заняття чітко регламентоване у часі інтегроване заняття Тема-образ обов'язкова і є ключовим стрижнем змісту заняття Мета – розвиток дитини, збагачення її досвіду, формування життєвої компетенції та цілісної картини світу Дитина – суб'єкт діяльності і процесу пізнання Структура є досить гнучкою Способи організації варіативні: колективні, групові, індивідуально-групові, робота в парах та мікрогрупах Широкий спектр засобів навчання у спільній партнерській і творчій діяльності педагога і дітей Методи навчання – проблемні, інтерактивні Модель взаємодії – партнерська, діалогова, особистісно орієнтована Тривалість заняття дещо подовжена 3

Поняття інтегрованого заняття Інтегроване заняття (від лат. integеr - повний, цілісний) – це форма роботи з дітьми, де відбувається органічне поєдн...
Слайд № 8

Поняття інтегрованого заняття Інтегроване заняття (від лат. integеr - повний, цілісний) – це форма роботи з дітьми, де відбувається органічне поєднання їх знань, умінь і навичок з інших навчальних предметів, розділів програми (освітніх ліній) навколо однієї ключової теми заняття, що дає змогу з різних сторін пізнати якесь явище, об’єкт, поняття та досягти цілісності знань. Інтегроване заняття – це форма освітньої роботи, яка об’єднує блоки знань із різних галузей навколо однієї теми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів дітей, що дає змогу пізнавати їм певне явище з різних сторін, досягати цілісності знань. Результатом системного впровадження таких занять у ЗДО є формування системного мислення дошкільників, збудження уяви, позитивно - емоційного ставлення до процесу пізнання (Н. Гавриш). ДНЗ

Мета інтегрованих занять ДНЗ Практикою доведено, що інтегровані заняття значно цікавіші для дошкільників, оскільки допомагають вирішувати більшу кі...
Слайд № 9

Мета інтегрованих занять ДНЗ Практикою доведено, що інтегровані заняття значно цікавіші для дошкільників, оскільки допомагають вирішувати більшу кількість завдань, використати різні методи і прийоми, педагогічні та ІКТ-технології, інші засоби навчання.

Переваги інтегрованих занять ДНЗ
Слайд № 10

Переваги інтегрованих занять ДНЗ

Інтегроване заняття обов'язково має ключову тему Теми усіх занять в ЗДО, в тому числі й інтегрованих, випливають з тематики інтегрованих навчально-...
Слайд № 11

Інтегроване заняття обов'язково має ключову тему Теми усіх занять в ЗДО, в тому числі й інтегрованих, випливають з тематики інтегрованих навчально-виховних блоків тижня і підтеми дня. Форма планування освітнього процесу в ЗДО – блочно-тематична ДНЗ

Умови ефективного проведення інтегрованих занять ДНЗ 8
Слайд № 12

Умови ефективного проведення інтегрованих занять ДНЗ 8

Компоненти системного підходу до освітнього процесу в ЗДО: педагогічний дизайн заняття (К.Крутій) предметно-просторовий (створення сприятливих і ко...
Слайд № 13

Компоненти системного підходу до освітнього процесу в ЗДО: педагогічний дизайн заняття (К.Крутій) предметно-просторовий (створення сприятливих і комфортних для розвитку кожної дитини умов у груповій кімнаті чи залі; естетичний і привабливий розвивальний демонстраційний і роздавальний дидактичний матеріал; сучасні технічні засоби навчання; символічна атрибутика); пізнавально-діяльнісний (забезпечення мотивації пізнавальної діяльності дітей; використання активних методів і прийомів залучення дітей до різних видів діяльності; гнучкість і розвивальний характер програмових завдань); соціально-особистісний (дотримання принципу розвитку партнерської взаємодії з дітьми; доступність презентації вихователем навчального матеріалу; забезпечення певного психологічного клімату); рефлексивно-творчий (забезпечення позитивної установки на творчу діяльність дітей і взаємодію; рефлексія (самоаналіз) особистих досягнень дітей; якісна результативність заняття). ДНЗ

Педагогічний дизайн інтегрованого заняття 10
Слайд № 14

Педагогічний дизайн інтегрованого заняття 10

Види інтегрованих занять 11
Слайд № 15

Види інтегрованих занять 11

Інтерактивні технології навчання Інтерактивні методи Дискусія Мікрофон «Мозкова атака (мозковий штурм)» Вікторина «Синтез думок” Тренінг «Банк ідей...
Слайд № 16

Інтерактивні технології навчання Інтерактивні методи Дискусія Мікрофон «Мозкова атака (мозковий штурм)» Вікторина «Синтез думок” Тренінг «Банк ідей» Бесіда-діалог Ланцюжок Коло ідей Перевтілення «За і проти», «Добре - погано» Моделювання проблемних ситуацій: «А що було б, якби…?», «Як би ти вчинив (ла)?» Робота в парах, трійках, малих групах Навчальні ігри (рольові та ділові, ігри-імітації) Ігри-змагання Інтелектуальні розминки Тематичні діалоги, полілог тощо Переваги інтерактивного навчання 32

Приклад запису інтегрованого заняття ДНЗ Інтегроване заняття для середньої групи на тему «Професія кухаря. Моє право на здорове харчування» Програм...
Слайд № 17

Приклад запису інтегрованого заняття ДНЗ Інтегроване заняття для середньої групи на тему «Професія кухаря. Моє право на здорове харчування» Програмові завдання: ознайомлення з довкіллям: закріпити знання дітей про працю кухаря, речі і предмети посуду, необхідні для його роботи; правове виховання: розширити знання дітей про харчування, як основний спосіб підтримання здоров'я людини та її життя; ознайомити дітей з їх правом «Кожна дитина має право на повноцінне харчування» та вчити пояснювати зміст цього виразу; мовленнєве спілкування: удосконалювати навички складання сюжетної розповіді за картинкою; сприяти розвитку фантазії та творчої уяви; формувати вміння складати прості і поширені речення, будувати складнопідрядне речення зі сполучником для того, щоб; ввести у словник дітей слова - назви посуду (каструля, миска, сковорідка), активізувати словник узагальнювальним словом «посуд» (кухонний, столовий, чайний), словами-назвами одягу кухаря (ковпак, фартух, косинка); образотворча діяльність: закріплювати знайомі прийоми ліплення посуду. Виховувати повагу до праці кухаря та бережне відношення до власного здоров'я. Матеріал: лялька, вбрана в одяг кухарки; різні види іграшкового посуду (кухонний, столовий, чайний); сюжетні картинки, роздаткові картки; пластилін, дошки для ліплення.

Приклад запису інтегрованого заняття ДНЗ Інтегроване заняття з пріоритетом соціально-природничих завдань для старшого дошкільного віку на тему «Вла...
Слайд № 18

Приклад запису інтегрованого заняття ДНЗ Інтегроване заняття з пріоритетом соціально-природничих завдань для старшого дошкільного віку на тему «Властивості тканини. Професія швачки» Програмові завдання: ознайомлення з довкіллям: поглиблювати знання дітей про професію швачки; продовжувати знайомити з різноманітними видами тканини, її властивостями та призначенням; мовленнєве спілкування: вчити дітей складати коротку, змістовну розповідь за серією слайдів, спонукати дітей уважно слухати розповідь однолітка, відповідати на запитання; вправляти в узгоджені іменників з прикметниками в роді, числі та відмінку; дослідницько-пошукова діяльність: продовжувати вчити дітей обстежувати предмет (клаптик тканини), досліджувати її, визначаючи властивості та якості; художня література: вправляти дітей у чіткому промовлянні чистомовок; вчити уважно слухати віршований рядок та придумувати до нього закінчення; образотворча діяльність: спонукати дітей до активної творчості, втілення задуму у прикрашанні «плаття» за допомогою нетрадиційних технік малювання (відбиток пальця, ватною паличкою, за допомогою трафаретів). Вчити малят виявляти інтерес до інших людей, їх професій, закріпити навички культури спілкування. Обладнання: гість Клаптик; чарівний Клубок; слайди до теми «Звідки до нас приходить тканина?», тематичні ілюстрації; обладнання для дослідницької лабораторії: клаптики тканини на кожну дитину, стакан з водою, ножиці; обладнання Агентства Моди: клейонки, баночки з водою, фарби, трафарети, ватні палички, пензлики, вирізані з паперу силуети платтів.

Комплексне заняття: особливості програмових завдань Комплексне заняття з математики для дітей середньої групи на тему «Подорож на кораблику «Мрія» ...
Слайд № 19

Комплексне заняття: особливості програмових завдань Комплексне заняття з математики для дітей середньої групи на тему «Подорож на кораблику «Мрія» (з використанням методу моделювання) Програмові завдання: лічба: продовжити формувати вміння дітей рахувати в межах 5, 10 у прямому і зворотному порядку, ланцюжком, розрізняти кількісну і порядкову лічбу; вчити проводити паралельний рахунок, запам’ятовуючи проміжний результат додавання; цифри: закріплювати знання про цифри від 1 до 10, співвідносити цифру з числом та кількістю предметів; упорядковувати числа у цифровому ряді від 1 до 10; множина: здійснювати прості операції з множинами; вправляти у найпростішому способі обчислення – прилічування множини по 1; підводити до розуміння найпростішого вирішення задач шляхом прилічування та заміні предметів графічними малюнками (кружечками) та простими схемами; величина: продовжити знайомити з поняттям глибокий – мілкий, порівнювати предмети за величиною; геометричні фігури: закріплювати знання геометричних фігур (круг, квадрат, трикутник, прямокутник, овал); проводити серіацію та класифікацію за певною ознакою; орієнтування в просторі: вчити орієнтуватись у просторі, вживаючи слова «під», «над», «за», «перед», «у», «на», «між», «біля»; розвивати логічне мислення, зорове сприймання, увагу та оперативну пам'ять. Матеріал: макет кораблика «Мрія»; розвивальні ігри «Геометричні фігури»; схеми-моделі, демонстраційні картки; кінетичний пісок; ємкість з водою; рибки, іграшки, вудочки, «золота рибка»; цифри від 1 до 10, набірне полотно; по 4 зелених кружечки на кожну дитину; картка-гра «Скільки рибок»; гра «З’єднай цифри по порядку»; мушля з цукерками «Морські камінці»; мультимедійний проектор, слайди. ДНЗ

Приклад запису інтегрованого заняття ДНЗ Інтегроване заняття з пріоритетом завдань з українознавства для дітей старшої групи на тему «Київ – серце ...
Слайд № 20

Приклад запису інтегрованого заняття ДНЗ Інтегроване заняття з пріоритетом завдань з українознавства для дітей старшої групи на тему «Київ – серце України. Наші друзі за кордоном» Програмові завдання: ознайомлення з довкіллям, українознавство: розширити уявлення дітей про Україну, її столицю, державні символи; знайомити дітей з пам’ятними місцями Києва, вчити впізнавати їх та описувати за ілюстраціями (або слайдами); вчити розуміти поняття «народ», «нація»; збагатити знання про те, що всі народи світу хочуть жити в мирі і мати щасливе життя; мовленнєве спілкування: продовжувати вчити дітей вживати синоніми, прикметники найвищого ступеня порівняння, слова різної складності; будувати прості, складні, складнопідрядні речення; відповідати на запитання та звертатися із запитанням; переказувати знайомий текст; художньо-мовленнєва діяльність: продовжити знайомити дітей з кращими зразками поезії, малими фольклорними формами; заохочувати запам’ятовувати віршовані тексти та виразно їх розповідати; образотворча діяльність: продовжити вчити дітей працювати у техніці «оригамі»; закріпити вміння виготовляти голуба з паперу квадратної форми; розвивати в дітей посидючість, творчі здібності; виховувати дружні відносини та формувати почуття дружби. Матеріал: слайди до теми заняття, бутафорний лелека, карта України, велика пір’їна, футбольний м’яч, білий та голубий папір квадратної форми, кольорові султанчики для композиції.

Приклад запису інтегрованого заняття ДНЗ Інтегроване заняття з пріоритетом інтелектуально- мовленнєвих завдань на тему «Зимонька-зима». І молодша г...
Слайд № 21

Приклад запису інтегрованого заняття ДНЗ Інтегроване заняття з пріоритетом інтелектуально- мовленнєвих завдань на тему «Зимонька-зима». І молодша група Програмові завдання: Розвиток активного мовлення: вчити дітей розуміти нескладний сюжет, відповідати на запитання реченнями з 2-3 слів, самостійно ставити запитання: Хто це? Що це? граматика: вчити дітей використовувати в мові образні вирази (зимонька-зима, сніг-сніжок, мороз-морозець); вправляти у вживанні прийменників з іменниками (на санках, на лижах); вчити добирати прикметники до іменників (сніг білий, пухнастий, холодний, мокрий); словник: активізувати словник дітей словами-назвами дій (ліпить, везе, падає, катається), явищ неживої природи (холод, мороз, падає сніг, лід, замерзають калюжі). Сенсорика: продовжити формувати розуміння і вживання узагальненого поняття «кольори»; закріпити знання основних кольорів (червоний, жовтий, синій, зелений); вчити групувати предмети за певною ознакою (кольором); активізувати словник дітей словами: колір, вулиця; машина; рукавичка, будинок. Аплікація: вправляти дітей у групуванні готових рослинних елементів за кольором (пелюстки основних кольорів) та накладанні їх на основу (зібрати окремо жовті, червоні, сині квіточки). Виховувати вміння бути ввічливими, уважними у ставленні один до одного. Матеріал: сюжетна картинка по темі заняття, вірші: «3 неба падають сніжинки», «Знов зима прийшла в село»; атрибути до дидактичних ігор: «Збери квіточку», «Різнокольорова вулиця», «Знайди таку ж рукавичку», рухлива гра «Збери яєчка курочки Ряби».

Кількість інтегрованих занять на тиждень Залежить від: професійної майстерності вихователя; знання особливостей побудови та структури інтегрованого...
Слайд № 22

Кількість інтегрованих занять на тиждень Залежить від: професійної майстерності вихователя; знання особливостей побудови та структури інтегрованого заняття, його переваг; уміння інтегрувати різні види діяльності у цілісний процес навколо однієї теми та ретельно продумувати «педагогічний дизайн» заняття; наявного досвіду дітей; бажання педагога займатися інноваційною діяльністю та ін. ДНЗ

Результати від впровадження інтегрованих занять ДНЗ
Слайд № 23

Результати від впровадження інтегрованих занять ДНЗ

Цільові орієнтації на перспективу Активно впроваджувати в масову практику роботи ЗДО технологію інтегрованого навчання та виховання дошкільників Ак...
Слайд № 24

Цільові орієнтації на перспективу Активно впроваджувати в масову практику роботи ЗДО технологію інтегрованого навчання та виховання дошкільників Активно використовувати інтерактивні форми і методи у роботі з дошкільниками Удосконалювати календарно-перспективне планування освітнього процесу у всіх вікових групах з урахуванням принципу інтеграції Розробляти взірцеві конспекти інноваційних видів занять, в тому числі й інтегрованих, у відповідності до щотижневих тематичних НВБ Навчитися проводити моніторинг оцінювання рівнів розвитку дошкільників – якості своєї педагогічної діяльності ДНЗ

Інтерактивна вправа «Виправ помилку» Інтегроване заняття з розвитку мови, навчання грамоти та малювання на тему «На бабусиному подвір’ї» для старшо...
Слайд № 25

Інтерактивна вправа «Виправ помилку» Інтегроване заняття з розвитку мови, навчання грамоти та малювання на тему «На бабусиному подвір’ї» для старшої групи; Інтегроване заняття з математики на тему «Лічба в межах 5, орієнтування в просторі» для середньої групи; Інтегроване заняття з пріоритетом логіко-математичних завдань для молодших дошкільників на тему «Подорож у країну Математики»; Інтегроване заняття з пріоритетом соціально-природничих завдань для старшого дошкільного віку на тему «Властивості повітря. Органи дихання»; Інтегроване заняття на тему «Моя сім'я. Ми – маленькі помічники» для молодшого дошкільного віку; Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвих завдань для старших дошкільників на тему «Винахідники»; Інтегроване підсумкове заняття на тему «У країні Всезнайок» для дітей старшого дошкільного віку; Інтегроване заняття для ознайомлення дітей з правилами дорожнього руху на тему «Я крокую по дорозі»; Інтегроване заняття на тему «Міні-музей цікавих речей» в молодшій групі; Інтегроване заняття з пізнавального та художньо-естетичного розвитку на тему «Крамниця українського національного одягу» для дітей старшого дошкільного віку. ДНЗ

Інтерактивна вправа «Виправ помилку»: перевір себе Інтегроване заняття з розвитку мови, навчання грамоти та малювання на тему «На бабусиному подвір...
Слайд № 26

Інтерактивна вправа «Виправ помилку»: перевір себе Інтегроване заняття з розвитку мови, навчання грамоти та малювання на тему «На бабусиному подвір’ї» для старшої групи; неправильно Інтегроване заняття з математики на тему «Лічба в межах 5, орієнтування в просторі» для середньої групи; неправильно Інтегроване заняття з пріоритетом логіко-математичних завдань для молодших дошкільників на тему «Подорож у країну Математики»; правильно Інтегроване заняття з пріоритетом соціально-природничих завдань для старшого дошкільного віку на тему «Властивості повітря. Органи дихання»; правильно Інтегроване заняття на тему «Моя сім'я. Ми – маленькі помічники» для молодшого дошкільного віку; правильно Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвих завдань для старших дошкільників на тему «Винахідники»; правильно Інтегроване підсумкове заняття на тему «У країні Всезнайок» для дітей старшого дошкільного віку; неправильно Інтегроване заняття для ознайомлення дітей з правилами дорожнього руху на тему «Я крокую по дорозі»; неправильно Інтегроване заняття на тему «Міні-музей цікавих речей» в молодшій групі; правильно Інтегроване заняття з пізнавального та художньо-естетичного розвитку на тему «Крамниця українського національного одягу» для старшої групи. неправильно ДНЗ

Дякуємо за увагу! 20
Слайд № 27

Дякуємо за увагу! 20

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»