і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Особливості державного устрою, політичного життя та соціально-економічного розвитку провідних країн світу

Особливості державного устрою, політичного життя та соціально-економічного розвитку провідних країн світу

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №AY906132
За публікацію цієї методичної розробки Садова Ганна Олександрівна отримав(ла) свідоцтво №AY906132
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Уроки 2–3

Особливості державного устрою, політичного життя та соціально-економічного розвитку провідних країн світу (США, Велика Британія, Німеччина, Франція, Росія та Австро-Угорщина) на початку ХХ ст.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• показувати на карті провідні країни Європи на початку ХХ ст.;

• визначати особливості соціально-економічного розвитку провідних країн світу (США, Великої Британії, Німеччини, Франції, Росії та Австро-Угорщини) на початку ХХ ст.;

• порівнювати державний устрій та особливості політичного життя розвинених країн;

• хронологічно зіставляти події та явища теми.

Тип уроку: засвоєння навчального матеріалу.

Основні поняття та терміни: «імперіалізм», «дуалістична монархія».

Хід уроку

І. Організаційна частина уроку

ІІ . Мотивація навчальної діяльності

У ч и т е л ь. Визначальними тенденціями світового розвитку були на початку ХХ ст. економічний, технічний та інтелектуальний прогрес, національно-визвольні та соціальні рухи, протистояння демократії й тоталітаризму. Провідними країнами у цей період стають США, Велика Британія, Німеччина, Франція, Росія та Австро-Угорщина.

ІІІ . Вивчення нового матеріалу

Робота з таблицею

У ч и т е л ь. Серйозні зміни відбулися у суспільстві та його структурі. Зріс рівень життя, поліпшилися умови праці та побуту, збільшилася тривалість життя і загальний добробут.

Суспільство ставало більш однорідним. Зникли станові привілеї. Значну кількість населення становили нові середні верстви: фермери (у США), селяни-власники (у Франції — до 60 % населення), кваліфіковані робітники і взагалі робітники (наприклад, інженерно-технічний персонал), службовці, вчителі, лікарі, працівники сфери обслуговування — їх часто узагальнено називають середнім класом.

Робота в групах

Клас об’єднується в три групи, кожна з яких отримує завдання проаналізувати особливості економічного розвитку в провідних країнах світу.

США

Німеччина

Велика Британія

Франція

Російська імперія на початку ХХ ст.

Зовнішня і внутрішня політика Росії.

Становище Австро-Угорщини на початку ХХ ст.

Робітничий та соціалістичний рух

У ч и т е л ь.

Основною віхою в історії політичних партій на рубежі XІХ–XX ст. стала поява соціалістичних партій різного спрямування: від соціал демократичних до націонал-соціалістичних.

Установчий Конгрес ІІ соціалістичного Інтернаціоналу відбувся в липні 1889 р. у Парижі. У його роботі взяли участь чотириста делегатів з двадцяти країн. Кінцевою метою робітничого класу, як зазначалося у документах Конгресу, є боротьба за соціалізм, а його найближчими завданнями — запровадження восьмигодинного робочого дня, поліпшення умов праці, заборона дитячої праці, низка інших вимог. Було прийнято рішення про святкування 1 травня як Дня міжнародної солідарності трудящих.

ІІ Інтернаціонал став впливовою силою у робітничому русі.

У 1912 р. до нього входили представники соціалістичних та соціал-демократичних партій з 23 країн. Соціалісти були обрані до парламентів деяких країн Західної Європи і мали там свої фракції. Вони відігравали провідну роль в організації масових акцій за права робітників. У цій боротьбі соціалістичні та соціал-демократичні партії спиралися на профспілки та робітничі кооперативи.

Робота в групах

За даними таблиці «Чисельність європейських соціалістичних партій (1900–1914 рр.)» зробіть три висновки.

Рік

Німеччина

Франція

 

Велика Британія

Члені партії, що вхо-

дять до профспілок

Індивідуальні

члени

 

1900

1901

1902

1903

1904

1905

1906

1907

1908

1909

1910

1911

1912

1913

1914

 

 

 

 

 

400 000

 

530 000

 

633 000

 

836 000

970 000

 

 

 

 

 

 

34 688

40 000

52 913

56 963

57 977

69 085

69 578

72 692

75 192

9 3218

353 070

455 450

847 315

956 025

885 270

904 496

975 182

1 049 673

1 127 035

1 450 648

1 394 402

1 501 783

1 858 178

1 572 391

2 053 735

375 931

469 311

861 150

969 800

900 000

921 280

998 338

1 072 418

1 158 565

1 486 308

1 430 539

1 539 092

1 895 498

 

161 2147

У ч и т е л ь. Наприкінці ХІХ — на початку ХХ ст. світовий робітничий рух, особливо в Європі і пізніше в Північній Америці, одержав новий імпульс розвитку завдяки появі у 1891 р. документа Папи Римського Лева XІІІ «Rerum Novarum», відомого також під назвою «Про умови життя робітничий клас». У ньому Папа говорив про необхідність цілого ряду реформ, зокрема обмеження тривалості робочого дня, установлення мінімального розміру оплати праці, заборону дитячої праці, право на створення робочих організацій та обов’язок держави регулювати умови праці.

На початку ХХ ст. виникають соціал-демократичні, церковні, а також соціалістичні, комуністичні й анархістські об’єднання жінок-робітниць. Їх діяльність була спрямована на захист дітей і молоді, створення спортивних, велосипедних, туристичних об’єднань і споживчих товариств.

ІV. Узагальнення та систематизація знань

Бесіда

1. В якій країні законодавча влада належала Конгресу?

2. Назвіть країни, в яких влада належала монархам.

3. В якій країні існували партії консерваторів та лібералів?

4. В якій країні до вищої палати парламенту входило 300 сенаторів?

5. В якій країні парламент називався рейхсрат?

6. Назвіть 2 переваги та 2 недоліки політичної системи країн, іс-

торія яких вивчалась протягом уроку.

7. Яка країна була дуалістичною монархією?

V. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний матеріал підручника.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
урок спрямований на розвиток критичного мислення
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Всесвітня історія
  • Клас
    10 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    139
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    AY906132
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №AY906132
За публікацію цієї методичної розробки Садова Ганна Олександрівна отримав(ла) свідоцтво №AY906132
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти