і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Акція
Вебінарний безліміт
Заощаджуйте понад 5000грн

Замовляйте усі свідоцтва за вебінари (понад 90 вебінарів)

з 12 липня
до 25 липня
199грн
з 26 липня
до 15 серпня
299грн
з 16 серпня
до 31 серпня
399грн
Замовляйте «Вебінарний Безліміт» та отримуйте
місяць необмеженого доступу до 90 вебінарів
Предмети »

Основні пристрої комп'ютера

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок - ділова гра «Збірка комп'ютера»

Тема уроку: Основні пристрої комп'ютера.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Мета уроку: в ігровій формі ознайомити учнів з основними пристроями комп'ютера, їх функціями; набуття учнями навичок спілкування при колективній роботі; активізація їх творчого мислення; посилення індивідуальної зацікавленості учнів; прищеплення школярам навичок самоосвіти і самовиховання; навчити учнів складати кросворд, шукати інформацію в книгах.

Ідея уроку.

Учням пропонується наступна ситуація ділової гри:

 «У місті працюють кілька фірм зі складання комп'ютерів на замовлення. Робота кожної з фірм протягом одного конкретного дня протікає в такий спосіб. Починається робочий день. Зранку ще немає замовлень і можна зайнятися чим-небудь, наприклад, складанням кросворду з тих слів, які використовуються в роботі. Потім надходить замовлення: замовник хоче купити комп'ютер, але точно не знає, якої конфігурації повинен бути цей комп'ютер і яке додаткове обладнання йому знадобиться. Треба йому в цьому допомогти».

Імітаційною моделлю в даному випадку виступає робота фірми по збірці і продажу комп'ютерів. Ігровою моделлю є робочий день такої фірми.

Урок містить два основних етапи, на кожному з яких виконується певне завдання.

Завдання 1 – складання кросворду. На цьому етапі учні знайомляться з новими поняттями теми і складають кросворд з використанням даних понять.

Завдання 2 – збірка комп'ютера (визначення конфігурації комп'ютера). Виконуючи дане завдання, учні ознайомлюються із визначеннями нових понять, функціональними можливостями складових частин комп'ютера, різновидами цих комплектуючих. В кінці виконання завдання учні повинні представити варіант конфігурації комп'ютера з обґрунтуванням, чому вони пропонують саме такий варіант.

Організація уроку.

Робоча група розбивається на кілька ігрових груп (команд) по 2-4 людини в кожній. Один з членів групи вибирається на роль інженера (капітана команди), інші виступають в ролі техніків. Необхідно заздалегідь запросити 3-4 експертів з числа старшокласників або вчителів, які будуть допомагати як гравцям, так і ведучому в процесі гри: давати консультації, перевіряти виконання завдань, стежити за правильністю відповідей. Провідним є викладач інформатики, який організував гру і викладає в даній групі.

Обов'язково до початку гри потрібно вирішити, як будуть розміщуватися учасники гри в приміщенні: хто, де буде знаходитися.

Оснащення уроку.

Кожна ігрова група повинна мати аркуші з правилами гри, системою оцінювання, картки із зображенням комплектуючих і периферійних пристроїв, підручник, прайс-лист, пам'ятку по веденню бесіди з замовником.

Експерти повинні мати аркуші з правилами гри, системою оцінювання, пам'ятку по веденню бесіди з працівниками фірми.

Крім того, повинні бути підготовлені смужки з комп’ютерними термінами, а також лист в Ехсеl для складання кросворду.

Зображення комплектуючих і периферійних пристроїв можна завантажити з Інтернету, тим самим отримавши їх в електронному вигляді. Щоб мати картинки на паперовому носії, можна роздрукувати або знайти і вирізати відповідні з будь-яких журналів.

Прайс-лист можна взяти в будь-якому магазині комп'ютерної техніки.

Правила гри.

Гра проходить у формі змагання між ігровими групами, завдання яких – набрати максимальну кількість балів, які нараховуються за правильно виконані завдання і тактовну поведінку під час гри.

Гравці можуть звертатися за консультацією до експертів.

Ведучий може впливати на хід гри, брати участь в дискусії, подаючи репліки і задаючи питання. (Роль вчителя в грі повинна бути мінімальною).

Система оцінювання.

Правильність виконання завдань оцінюється за наступними критеріями:

Завдання 1:

  • компактність структури кросворда;

  • правильність;

  • раціональність;

  • акуратність.

Завдання 2:

  • орієнтація в матеріалі;

  • культура мови;

  • стислість;

  • логічність і переконливість;

  • виділення істотного;

  • вміння зацікавити слухачів.

Поведінка учасників гри оцінюється за наступними критеріями:

  • взаємодопомога в групі;

  • вміння спілкуватися з колегами;

  • вміння організувати роботу в групі;

  • вміння слухати виступ свого доповідача і доповідача іншої групи.

Ділову гру «Збірка комп'ютера» можна використовувати при вивченні теми «Основні пристрої комп'ютера». Залежно від рівня підготовки учнів і наявності часу гра може бути спрощена, а також скорочена по тривалості.

Хід уроку.

1. Підготовчий етап

Учасники займають місця в залежності від розподілених раніше ролей: ігрові групи, експерти-консультанти, ведучий.

Ведучий повідомляє учасникам дидактичну мету гри.

Ведучий. Кожна з ваших груп організувала товариство з обмеженою відповідальністю. Дайте, будь ласка, назву своєму підприємству.

Молоді люди створюють назви своїх фірм-команд.

Ведучий. У вас починається перший робочий день. Поки замовлення не надійшли, можна провести вільний час з користю – спробувати скласти кросворд з комп'ютерних термінів.

2. Складання кросворду

Гравці кожної команди повинні сидіти біля одного комп'ютера. Кожна команда отримує смужки зі словами для складання кросворду. Смужки двосторонні: з одного боку слово написано по горизонталі, з іншого боку це ж слово – по вертикалі. Гравці складають кросворд на аркуші Ехсеl, заздалегідь підготовленому вчителем і виведеному на екран комп'ютера, нумерують слова і складають питання до кросворду у вигляді картинок. Ці картинки вже присутні на екрані, і учням залишається тільки правильно їх розташувати і пронумерувати.

Після закінчення часу, відведеного на виконання даного завдання, ведучий повідомляє про завершення етапу. Свої результати команди передають експертам, які під час виконання гравцями завдання наступного етапу перевіряють і оцінюють роботу кожної з команд.

3. Складання комп'ютера

Ведучий. У вашу фірму поступило замовлення. Замовник просить вас зібрати для нього комп'ютер, але точно не знає, якої конфігурації повинен бути цей комп'ютер і яке додаткове обладнання йому знадобиться. Цей комп'ютер замовник хоче використовувати як для роботи, так і для ігор. Він може заплатити не більше певної суми (це завдання для 1-ї команди, для інших команд це може бути інша сума). Ваше завдання: допомогти замовнику у визначенні конфігурації комп'ютера, тобто допомогти йому визначити потужність комп'ютера, обсяг жорсткого диска, оперативної пам'яті, відеокарти, тип і розмір монітора, тип СD-дисковода, вид миші і клавіатури, тип принтера, наявність колонок, сканера, цифрової камери і т. п. Умови виконання замовлення наступні:

  • з одного боку, замовник не повинен придбати непотрібну річ, тобто якщо працівник фірми вважає, що сам замовник вибрав якийсь предмет, який йому насправді не знадобиться, то працівник повинен виразно й переконливо це довести;

  • з іншого боку, треба настільки ж виразно й переконливо довести замовнику, що йому буде потрібно саме цей предмет.

Кожна команда отримує кілька картинок із зображеннями комплектуючих і периферійних пристроїв. Гравці повинні підготуватися до того, щоб переконливо розповісти про те, що зображено на кожній картинці, чи є зображений предмет необхідним для роботи комп'ютера, уявити його функціональні можливості і різновиди

Далі команди пропонують варіант конфігурації комп'ютера на задану суму (використовуються реальні прайс-листи) і переконують замовника придбати комп'ютер саме такої конфігурації.

Розмови представників фірм команд із замовниками відбуваються по черзі, один за одним. Інші команди можуть вносити пропозиції або зауваження після закінчення бесіди замовника з фірмою.

У ролі замовників виступають експерти. З кожною командою розмовляє один замовник. У нього є пам'ятка про те, як себе вести, про що питати і для яких цілей вимагати комп'ютер. Замовник повинен спілкуватися з усіма членами ігрової групи, кожен повинен щось йому пояснити. В кінці цього етапу замовник оголошує, чи задоволений він сервісом даної фірми.

4. Підведення підсумків уроку

Ведучий дає загальну оцінку всім учасникам гри і кожному окремо; розбирає весь хід гри, зробивши основний акцент на вдалих і невдалих рішеннях; оцінює загальну манеру поведінки учасників гри – інтерес, взаємодопомогу, нестандартність мислення, дисципліну і т. д.

Крім того, бажано, щоб самі гравці висловили свою думку про гру – про її зміст, організацію, а також внесли пропозиції щодо її удосконалення.

Опис документу:
Розробка уроку у вигляді ділової гри. Метою уроку є в ігровій формі ознайомити учнів з основними пристроями комп'ютера, їх функціями; набуття учнями навичок спілкування при колективній роботі; активізація їх творчого мислення; посилення індивідуальної зацікавленості учнів; прищеплення школярам навичок самоосвіти і самовиховання; навчити учнів складати кросворд, шукати інформацію в книгах

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
354 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти