і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Основні правопорушення серед дітей

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

КОНСПЕКТ УРОКУ

З ПРЕДМЕТУ Я у світі

НА ТЕМУ:

«ОСНОВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ

ПОШИРЕНІ СЕРЕД ДІТЕЙ»

4 клас

Тема: основні правопорушення , поширені серед дітей.

Мета:

  • Уточнити і розширити уявлення дітей про правопорушення, поширені серед дітей, можливі наслідки і відповідальність.

  • Вчити свідомо оцінювати людські вчинки.

  • Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, розширювати світогляд,формувати вміння передбачати наслідки своїх вчинків.

  • Виховувати негативне ставлення до обману, фактів крадіжки, втечі із дому ,вміння аналізувати.

  • Виховувати почуття поваги до Української держави, конституційних прав і обовязків кожного громадянина.

Обладнання: підручник , роздатковий матеріал, презентація Pover Point,

відео-ролики (Фрагмент мультфільма «Аладін» ;

Фрагмент ТСН « Безмежна жорстокість підлітків Маріуполь Школа 48);мікрофон

Зміст уроку:

І. Організація класу до уроку.

Доброго ранку, сонце ласкаве!

Доброго ранку , дерева і трави!

Доброго ранку, берізоньки білі!

Доброго ранку, люди щасливі!

Кожного ранку і щохвилини!

Доброго ранку і доброї днини!

Діти, візьміть один одного за руки. Гарний настрій і тепло своєї душі передайте один одному. Я бажаю вам здоровя, тепла, мудрості, гарного настрою, поваги один до одного.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Робота за картками.

1. Зєднай стрілочками поняття та їх визначення(завдання у кожної дитини на парті).

Конституція найвища влада в Україні.

Декларація головний закон нашої країни.

прав людини

Верховна міжнародна організація, завдання якої – підтримка

Рада україни миру і безпеки в усьому світі.

Організація документ, у якому подані основні права кожної

Об’єднаних Націй людини у світі.

-Перевірка виконання завдання.

2. Пригадайте, які права та обовязки мають учні? Зєднай стрілочками відповідні поняття(завдання у кожної дитини на парті).

Дотримуватися правил гратися, відпочивати

особистої гігієни

навчатися берегти шкільне

майно

старанно вчитися ПРАВА охороняти

природу

вільно висловлювати

свою думку ОБОВЯЗКИ користуватися

бібліотекою,

спортзалом

дотримуватися норм дотримуватися правил

поведінки дорожнього руху

3.Тестові завдання.(індивідуальна перевірка)

-Яка найчастіше мета телефоного тероризму?

  • Знайти собі нових друзів;

  • Довести однокласникам що я відважний(а) та мужній(а);

  • Це просто розвага, розіграш;

-Хто переважно займається таким розіграшом?

  • Дорослі;

  • Підлітки;

  • Люди похилого віку;

-Який наслідок має такий вчинок для батьків?

  • Штраф , догана, попередження ;

Догана (та сувора догана) — це захід впливу на неповнолітніх. Такий моральний осуд має на меті спонукати неповнолітнього до правомірної поведінки.

  • Подяка від працівників міліції;

  • Абсолютно нічого;

-Хто несе відповідальність за малолітніх правопорушників;

  • Батьки;

  • Самі діти;

  • Ніхто не несе відповідальності;

Кожна вірна відповідь 1 бал.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда.

-Як називається країна в якій ми живемо?(Україна)

-Вона велика чи маленька.(велика)

-Так наша Україна - це великий дім.Тому в нас повинні бути свої певні правила що за ними всі ми повинні жити працювати відпочивати. І кожен повинен дотримуватись закону недопускати правопорушень ні дорослі ні діти.

- Права і обовязки записані у вигляді законів в Конституції України та Кримінальому кодексі.

Кримінальний кодекс України — це прийнятий Верховною Радою України документ Кримінальний Кодекс України має своїм завданням забезпечення охорони прав і свобод людини і громадянина, власності, громадського порядку та громадської безпеки, довкілля, від злочинних посягань, забезпечення миру і безпеки людства, а також запобігання злочинам , він визначає, які суспільно небезпечні діяння є злочинами та які покарання застосовуються до осіб, що їх вчинили

А навіщо потрібні закони?( Закони підказують, як всім жити у злагоді і мирі).

- Як громадяни повинні ставитися до законів своєї держави?(Поважати і виконувати їх).

- Як ви гадаєте, чи всі в нашій державі дотримуються законів? Наведіть приклади із

життя.(майдан)

- Чи є серед дітей порушники законів?

- Як таких дітей називають? ( Правопорушник, злочинець, невихований, поганий). -

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.

Тема нашого уроку: « Основні правопорушення , поширені серед дітей». Сьогодні ми повторимо ,що таке правопорушення, поговоримо про них , які найчастіше трапляються серед дітей, навчимося аналізувати , оцінювати вчинки правопорушників і робити висновки.

V. Сприйняття і осмислення нового матеріалу.

1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

- Вчені дослідили, що за останні роки у світі зросла агресія не тільки між дорослими, а й серед школярів. І як наслідок – жорстокі злочини. По радіо, з екранів телевізора ми бачимо і чуємо, як підлітки смертельно побили свого однокласника, вчинили крадіжку,курять ,п'ють, вживають наркотики. За це все сьогодні в Україні в 11 виховних колоніях утримуються близько 3 тис. неповнолітніх дітей.Більшість з них засуджена за крадіжку, нанесення важких тілесних ушкоджень, вбивство.

2. Проблемна ситуація.

- Чому люди порушують права іншої людини?Спробуємо встановити причини правопорушень.

Причини правопорушень( на дошці):

а) погано виховані, низькі моральні якості;

б) жорстокість, агресія;

в) безглузді бажання і вчинки, невміння керувати собою і відповідати за свої вчинки;

г) неблагополучні сімї, діти сироти, діти вулиці

д) конфлікти з однолітками

е) погіршення умов життя

ж)незайнятість дітей

з)сучасний репертуар дитячих театрів, кіно, мултфільмів.

Але все-таки незважаючи ні нащо ви повинні бути розумничками, добрими, чесними та справедливими і тоді вас будуть поважати і любити оточуючі люди (робота з прслів'ям)

5. Робота з підручником.

-Діти а зараз давайте прочитаємо статтю підручника на ст.46 «Соромно»

-Про що оповідання?(про хлопчиків які крали в роздягалці речі та яких піймали)

-Чи понесли вони покарання?Чому?

-Як ви думаєте чому один хлопець покинув школу?Що допомогло йому стати порядною людиною?(совість)

-Що можете сказати про іншого юнака?

-Хто вам з двох героїв більше довподоби?(перший)Чому?

6.Виховний момент.

Останнім часом зросла чисельність дітей-сиріт і дітей ,позбавлених батьківського піклування. Важко сказати, скільки таких дітей живе зараз в Україні, але ми знаємо, що їх тисячі. Деяких забирають на виховання родичі, деякі потрапляють до дитячих будинків, але є такі, що проводять своє життя на вулиці – в злиднях, голоді. Їх називають «діти вулиці». Ми мало не щодня зустрічаємо дітей, які жебракують, які за шматок хліба нерідко вдаються до злочинів. Ці діти не мають засобів до існування, вишукують їх доступним для себе способом. І не завжди законним шляхом.І як наслідок, постійно поповнюють ряди неповнолітніх злочинців.

Чи можемо ми якось допомогти тим дітям?

Піклуванням і допомогою таким дітям займається держава. Але і кожен із нас може їм допомогти.

VІ. Фізкульхвилинка.

Ялинка відео-ролик .

VІІ. Застосування набутих знань.

Обговорення ситуацій з мультфільмів.

1.Фрагмент мультфільма «Аладін»

- Яке правопорушення вчинила героїня мультфільма? (крадіжку)

-Чому Жасмін взяла булочку?( хотіла нагодувати бідного хлопчика і не знала,

що потрібно заплатити).

-Чи могла бути покарана Жасмін за скоєне правопорушення?Як саме?(Їй могли відрубати руку за законами Азії)

-Чи можна було уникнути правопорушення?(заплатити за булоку)

-Який висновок можа зробити?(незнання законів не звільняє від відповідальності)

- Та хіба може кожна людина , обтяжена своїми справами і турботами , знати всі закони? Звичайно, ні. Достатньо запамятати десять заповідей Божих, серед яких « не вбий, не кради, шануй батька свого і матір свою, не свідчи ложно».Достатньо дотримуватися цих заповідей,щоб не стати на стежку злочину.

2.Фрагмент ТСН « Безмежна жорстокість підлітків Маріуполь Школа 48 )

- Про що відео-сюжет?

- Чи добре вчинили однокласники?Чому?(ні бо вони побили однокласницю інваліда)

-Яке покарання та хто повинен виконати?(їхній батько заплативши штраф ,бо хлопці ще неповнолітні)

-До чого може привести така поведінка хлопців в майбутньому.

VІІІ. Виступ дільничого міліціонера.

ІХ. Робота в групах.

  • Скористайся словами для довідок та доповни речення(Слова для довідок на екрані).

Приклад 1. У спекотні дні хлопці часто поливають один одного водою. Це…(Жарт).

Приклад 2. У спекотні дні хлопці часто поливають один одного водою. Але ось один з хлопців додав у воду яскравий барвник і….. сорочка у його товариша змінила колір у деяких місцях . Це …( Хуліганство).

Приклад 3. Петрик за звичкою кинув свій портфель будь-де. Однокласники заховали портфель, і коли Петрик почав шукати його, налякавшись, що портфель зник, віддали загублену річ, порадивши при цьому не кидати речі будь-де, а бути акуратнішим. Це ….(Жарт).

Приклад 4. Два школяра вирішили пожартувати над своїм товаришем і заховали його зимову шапку. Саша, не знайшовши шапку, пішов додому без шапки. Погода була холодною, і на наступний день Саша лежав з високою температурою хворий. Це….(Жорстокість).

Приклад 5. Діти бешкетували на перерві , і кидали один в одного повні портфелі. Але ось один з портфелів попав в голову дівчинці. В результаті тяжка травма. «Ми не хотіли, ми просто жартували», - виправдовувались діти. Але чи можна назвати це жартом? Це….(Правопорушення).

Приклад 6. Василько кидав сніжками по машинах, які проїжджали біля нього . Одна з снігових кульок потрапила у лобове скло автомобіля. Водій від несподіванки різко загальмував. Водій машини, яка їхала позаду нього , не розраховував на це, і в результаті обидві машини стикнулися. Один з водіїв отримав тяжкі травми на все життя.Як назвати поступок Василька?

Це….(Злочин).

- Діти, подивіться уважно на екран.

Від пустощів до злочину – один крок!

-Прочитайте заклик і поясніть його зміст.

ЗУПИНИСЬ!

- Отже ми бачили на прикладах, що жарти, пустощі, необдумані вчинки можуть призвести до правопорушень, які караються законом.

Х. Підсумок уроку.

1.Гра «Мікрофон»

-Уявіть, що у вас супутниковий зв'язок з вашими однолітками з США, коротко висловіть своє прохання у мікрофон.Щоб ви сказали своїм товаришам?

-Чи можна порушувати закон? Чому?До яких наслідків це може призвести?

-Що ви порадите людям ,які заради жартів роблять погані вчинки, чим завдають шкоди оточуючим людям.

-Діти, які знання, отримані на уроці, ви візьмете із собою?

ХІ. Домашне завдання.

-Знання, отримані на уроці,запам’ятайте і візьміть з собою в «рюкзачок»(завдання в кожного учня на парті у вигляді рюкзачків):

с.45-46, чит; вик. завд.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок містить тестові завдання для повторення вивченого,фрагменти із мультфільмів .
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Я і Україна
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    130
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    NE497662
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти