Основні правила поведінки учнів на вулиці і дорозі. Дитячий дорожньо-транспортний травматизм.

Опис документу:
Розширити поняття дітей про правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах. Розвивати навички дотримування правил дорожнього та вуличного руху у повсякденному житті. Виховувати увагу і бажання попередити дорожньо-транспортний травматизм.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Основні правила поведінки учнів на вулиці і дорозі.

Дитячий дорожньо-транспортний травматизм.

Мета. Розширити поняття дітей про правила безпечної поведінки на

вулицях і дорогах. Розвивати навички дотримування правил

дорожнього та вуличного руху у повсякденному житті.

Виховувати увагу і бажання попередити дорожньо-транспортний

травматизм.

Обладнання. Картки, набір дорожніх знаків, макет світлофора, жезл для

регулювання дорожнього руху, кольорові олівці.

Форма проведення. Урок-гра

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Всі почули ми дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожний з нас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп`ята.

  1. Формування мотивації

  • Читання вірша вчителем.

Гриць на вулиці гуляє,

Ні на що він не зважає,

Хоч машини зліва й справа,

Все одно він ловить гави.

Навпростець кудись іде.

Хтось сигналить. Щось гуде.

Та для Гриця те дарма,

В нього страху, бач, нема.

Й раптом стукнуло умить –

Вже в лікарні Гриць лежить.

Діти, історія трапилася дуже неприємна. А як ви вважаєте, чому Гриць потрапив до лікарні? Правильно, тому що був дуже неуважний. Цікаво, а серед вас є такі діти, як Гриць? А ось зараз це перевіримо. І ми з вами відправляємось на прогулянку по одній з вулиць (уявній) нашого міста.

Зараз ми станемо пішоходами. А для пішоходів існують правила. І в кінці нашої зустрічі ми складемо пам`ятку для пішохода.

І учень Для чого правила учить?

Для чого їх нам знати?

ІІ учень А щоб в безпеці завжди жити,

В біду не потрапляти.

ІІІ учень Бо на дорогах тих пригод –

Не можна всі злічити.

Звільнити себе від перешкод

І буде легше жити.

IV учень А перешкода – незнання,

Це завжди заважає.

Іти по світу навмання

Погано. Кожен знає.

V учень Дівчинка в костюмі «Азбуки» читає вірш.

Місто, в якому

З тобою живем,

Можна по праву

Зрівнять з букварем.

Азбуку вулиць,

Розкривши для нас,

Місто уроки

Дає повсякчас.

Ось вона, азбука, -

Треба всю знать, -

Вздовж тротуару,

Глянь – знаки висять.

Азбуку міста

Завчи до ладу,

Щоб не потрапити

Раптом в біду.

  1. Основна частина

  • Я вам пропоную прочитати зашифрований надпис

П О Т В І А Л Ж О А Ф Й В О С Р

(поважай світлофор)

Мозковий штурм

І зараз мова піде про друга і помічника усіх пішоходів і водіїв – світлофора. Пере вами 3 картки. Вам треба правильно зафарбувати око і колір світлофора за моїм завданням.

І картка. Пішоходи стоять, а машини їдуть. Як повинні пішоходи

поводитись при такому сигналі?

ІІ картка. Машини і пішоходи стоять. Що означає цей сигнал для

пішоходів і транспорту?

ІІІ картка. Машини стоять, пішоходи переходять дорогу. Що означає цей сигнал для пішоходів?

Учитель. А хто знає чому саме зелений колір каже: «Шлях вільний. Ід спокійно». Жовтий – застерігає: «Приготуйся», а червоний – «Зупинись негайно».

Довідка.

Зелений колір – колір весни, колір молодого листя, здавна вважалося кольором радості, життя, надії. Древні лікарі при нервових захворюваннях радили хворим довго дивитися на зелень, носити одяг зеленого кольору, фарбувати стіни у зелене. Це колір росту. Ми часто любимо дивитися на рослини, які ростуть.

Жовтий – несамостійний. Додати трошки червоного – буде оранжевий, додати синього – стане зеленим. І в світлофорі несамостійний, каже чекати, поки засвітиться зелений або червоний.

Червоний – колір небезпеки і перестороги.

Гра «Сигнали світлофора».

Вчитель по черзі «включає» кольори:

Червоний – крок назад;

Жовтий – стояти;

Зелений – крок вперед.

Читання вірша учнем.

Світлофор.

Як переходиш вулицю,

На розі зупинись

І перш за все уважно

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема.

Трикольорове око

Я маю недарма.

Нехай воно і мружиться,

Ніколи я не сплю,

З малими дітьми в хованки

Я гратись не люблю.

Дивлюсь червоним оком –

Велю спинитись я,

Адже мені потрібно –

Це витримка твоя.

А блисне жовте око,

Іти не поспішай,

Бо жовтий – не зелений

Потрапиш під трамвай.

Увага – і зелений

Привітно замигтів.

Він колір найдобріший,

Щасливої путі!

Р. Скучайте

Учитель. Зустріч з чудесними вогниками відбулась, але ще є й впливова паличка. Що це за паличка?

Проста дерев`яна паличка яскраво розфарбована в чорні і білі смужки. Називається «жезл».

Заходить постовий.

Постовий став на нашій мостовій.

Швидко руку простягнув,

Паличкою враз махнув:

І за мить усе змінилось,

Всі машини зупинились,

Три ряди завмерли вряд

І чекають на наказ.

Гра «Жести регулювальника»

Учитель. Зараз наказувати буде регулювальник, а ви підніматимете кружечки того кольору, якому відповідає жест регулювальника.

Червоний – стоїть спиною або грудьми до пішоходів;

Жовтий – стоїть спиною або грудьми до пішоходів, права рука піднята вверх;

Зелений – стоїть боком до пішоходів.

Робота в групах «Впізнай знак» (3 групи)

  • Буквар людині потрібний для того, щоб вивчити азбуку, навчитися читати, писати, тобто стати грамотним. А щоб бути грамотним на дорозі, без якої сьогодні не прожити нікому, щоб жити у безпеці, треба добре вивчити дорожню азбуку – це дорожні знаки. Їх є багато і вони різні. Але всі дорожні знаки застерігають кожного з нас від небезпеки на дорозі. (У дітей на партах різні знаки).

  • Завдання І група вибрати заборонені; наказові;

ІІ група попереджувальні;

ІІІ група вказівні і пояснити значення значків.

Тренінг. Поміркуй! Як я поступлю?

Робота в парах по карткам.

  • Машина їде ще далеко, я встигну перебігти і перебігаю через дорогу.

  • Я бачу, що машина ще далеко, але краще зачекаю і не перебігатиму.

  • Машин на дорозі нема, і я спокійно переходжу.

-Перейду дорогу на зелене світло світлофора, коли буде безпечно.

  • Перейду на пішохідному переходу («зебрі»), коли буду впевнений, що машини зупинилися.

  • На пішохідному переході («зебра») перевагу мають пішоходи, тому я буду відразу йти.

  • На вулиці снігові замети, і я беру санки, щоб спускатися з гірки. Хоча гірка виходить на дорогу, але машини там дуже рідко їздять, тому я буду спускатися з неї.

  • Нанесло багато снігу, і я беру санки, але не йду на гірку, яка веде на дорогу, бо там, хоч і дуже рідко, але їздять машини.

  • Беру ковзанки і буду кататися по дорозі. Вона слизька і рівна, а машин майже нема.

  • Беру ковзанки і йду на каток.

  • Беру ковзанки і кататимусь по тротуару, там дуже слизько і рівно.

  • На скейт-борді краще кататися по дорозі.

  • На скейт-борді краще за все кататися по тротуару.

  • На скейт-борді краще за все кататись на стадіоні або на сніговому майданчику.

Усі діти дуже люблять різні ігри. Вони влаштовують їх скрізь, і все для гри підходить. І тоді діти забувають про всі застереження. Я вам пропоную поміркувати і вибрати правильну відповідь.

  1. Підведення підсумків.

  • Ви всі добре попрацювали і настав час для складання пам`ятки пішохода (діти по черзі висловлюють свої пропозиції).

  1. Люди повинні рухатися по тротуару праворуч.

  2. Якщо нема тротуарів, треба іти по узбіччю назустріч транспорту.

  3. Переходити дорогу треба лише у встановленому місці – на переходах («зебрі»).

  4. Якщо таких нема подивись спочатку наліво, дійшовши до середини дороги – направо.

  5. Переходь вулицю лише за сигналом світлофора:

  • Червоне – стій!

  • Жовте – увага!

  • Зелене – йти!

  1. Не влаштовуй ігри поблизу дороги.

Транспорт – це чудовий засіб пересування, він друг людини, але до того часу, коли людина виконує всі правила. Вивчає Правила дорожнього руху, досконало їх знає і чітко виконує.

Користуйтеся пам`яткою, яку ми сьогодні склали, бажаю вам безпечної дороги, здоров`я і всього найкращого.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн