Основи комп'ютерної графіки. Граф. редактор Paint.

Опис документу:
Методична розробка відкритого заняття з інформатики містить - план та конспект заняття; - слайдову презентацію; - навчальний відеофільм, перегляд якого дасть можливість ефективніше провести заняття та якісно засвоїти навчальний матеріал.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Заняття8

Тема: Основи комп'ютерної графіки. Графічний редактор Paint

Навчальна мета: розглянути поняття «комп’ютерна графіка», «графічні редактори», виявити відмінності між векторним та растровим зображенням, ознайомити студентів з форматами збережень графічних зображень, вивчити інтерфейс графічного редактора Paint та основні правила роботи в ньому. Навчити малювати графічні примітиви.

Виховна мета: прививати зацікавленість до комп’ютерних технологій з метою ефективного використання їх в обраній професійній діяльності. Розвивати кругозір студентів, практичні навички роботи з ПК, уміння працювати з клавіатурою та мишею, логічне мислення, пам’ять, увагу, зосередженість.

Основні знання: визначення «комп’ютерна графіка», «графічні редактори», класифікація графічної інформації та принципи формування зображення, відмінності між векторним та растровим зображенням, формати графічного зображення, призначення й основні елементи вікна графічного редактора Paint.

Основні вміння: завантажувати графічний редактор, за допомогою графічного редактора створювати малюнки-примітиви.

Тип заняття: повідомлення і засвоєння нових знань.

Методи проведення: пояснення з елементами бесіди, демонстрація за допомогою ПК.

Обладнання і унаочнення: ПК, мультимедійна презентація, конспект лекцій, роздатковий матеріал.

Хід уроку

  1. Організаційна частина (2 хв.) Привітання. Перевірка присутності студентів та підготовленості їх до заняття.

  1. Актуалізація опорних знань (7 хв.) Ставлю до групи наступні запитання:

  1. Що таке програмне забезпечення комп’ютера?

  2. З чого складається програмне забезпечення сучасного ПК?

  3. Що таке системне ПЗ? Які програми належать до системного ПЗ?

  4. Що таке прикладне ПЗ? Для чого воно потрібне?

  5. З яким ППЗ Ви вже працювали?

  1. Мотивація навчальної діяльності(2 хв.) Необхідність вивчення даної теми для набуття навиків використання в обраній спеціальності, при вивченні інших дисциплін.

  1. Повідомлення теми, формулювання мети та основних знань (1 хв.) Отже, тема сьогоднішнього уроку “Основи комп'ютерної графіки. Графічний редактор Paint ” і план до заняття (демонструю на екрані тему і план заняття):

  1. Поняття про комп’ютерну графіку. Растрове та векторне зображення.

  2. Формати графічних файлів. Графічні редактори.

  3. Графічний редактор Paint. Система вказівок для малювання графічних примітивів.

  1. Пояснення нового матеріалу (60 хв.) Пояснення матеріалу згідно плану заняття.

  1. Поняття про комп’ютерну графіку. Растрове та векторне зображення.

Під терміном «графіка» звичайно розуміють візуальне (те, що сприймається зором) зображення будь-яких реальних або уявних об’єктів. Чи малює художник пейзаж, чи креслить конструктор креслення, чи малює дитина на асфальті −усе це процеси створення графіки. Особливе місце в роботі з зображенням посідає комп’ютерна графіка.

Представлення даних на моніторі у графічному виді вперше було реалізовано всередині 50-х років для великих ЕОМ, що застосовувались в наукових і військових дослідженнях. З тих пір графічний спосіб відображення даних став невід'ємною приналежністю великого числа комп'ютерних систем, особливо персональних.

Існує спеціальна область інформатики, що вивчає методи і засоби створення і обробки зображень за допомогою програмно-апаратних обчислювальних комплексів, - комп'ютерна графіка.

Комп’ютерна графіка − це створення і обробка зображень за допомогою комп’ютера.

Комп'ютерна графіка охоплює всі види та форми представлення зображень, доступних для сприйняття людиною або на екрані монітора, або у вигляді копії на зовнішньому носієві (папір, плівка, тканина і інше) і застосовується для візуалізації даних у різних сферах людської діяльності. Для прикладу назвемо: медицину (комп'ютерна томографія), наукові дослідження (візуалізація будови речовини, векторних полів і інших даних), дизайн, реклама, моделювання тканин і одягу, дослідно-конструкторські розробки.

Класифікація комп'ютерної графіки.:

  1. В залежності від способу формування зображень, комп'ютерну графіку можна поділити на:

    1. растрову;

    2. векторну;

    3. фрактальну;

    4. тривимірну.

  1. За способами представлення кольорів комп'ютерна графіка поділяється на:

1. чорно-білу;

2. кольорову.

  1. За спеціалізацією в різних галузях комп'ютерна графіка є:

1. інженерною;

2. науковою;

3. web-графікою;

4. комп'ютерною поліграфією.

Помітне місце в комп'ютерній графіці відведене розвагам, а ринок ігрових програм має оборот в десятки мільярдів доларів і часто ініціалізує чергові етапи вдосконалення графіки і анімації. Хоча комп'ютерна графіка служить всього лише інструментом, її структура і методи засновані на передових досягненнях фундаментальних і прикладних наук: математики, фізики, хімії, біології, статистики, програмування і множини інших, вона є однією з галузей інформатики, що найшвидше розвиваються, і у багатьох випадках виступає “локомотивом”, що тягне за собою всю комп'ютерну індустрію.

Види комп'ютерної графіки

  • Растрове зображення.

Реальний світ складається з величезної кількості найдрібніших об’єктів. Чим ближче ви роздивляєтесь будь-який предмет, тим краще бачите, що він складений з дрібних частинок. Наприклад, стіна будинку складається з цеглин, швацький шов створюється зі стібків, мозаїка складається з кольорових камінців, вітраж виготовляється з окремих шматків скла.

Ідея представлення будь-якого малюнку у вигляді сукупності точок зародилась ще задовго до появи персональних комп’ютерів, а саме в ХІХ столітті у Франції виникла техніка живопису, яку називали пунктуалізом: малюнок складався з різнокольорових точок, які наносилися пензлем на полотно. Саме на цьому принципі базується мистецтво вишивання – з окремих хрестиків, вишитих нитками різних кольорів, при розгляданні з достатньої відстані складається візерунок або картина. Схожий принцип використовується і в комп’ютерах. Тільки на відміну від картин пунктуалістів, на яких точки розташовуються в хаотичному порядку, точки на екрані комп’ютера шикуються в рівні ряди.

Растрове зображенняце зображення, створене безліччю близько розташованих точок різного кольору. Одну точку такого зображення називають піксель (піксель від англ. “picture element” – елемент малюнку). Подання зображення у формі набору пікселів, упорядкованих за рядками і стовпчиками, називають растром (слово “растр” походить від латинського rastrum – граблі, мотика, і під ним розуміють чергування прозорих та непрозорих смуг, схожих на слід від граблів, що мають вигляд паралельних борозен). Будь-яке зображення, побудоване на основі растра, називають растровим. Тому й графіка називається растровою.

Кожний растровий малюнок має певне число крапок по горизонталі і вертикалі. Ці два числа характеризують розмір малюнка. Розмір малюнка в пікселях записують у вигляді: число пікселів по горизонталі X, число пікселів (число рядів пікселів) по вертикалі. чим більше число пікселів міститься по горизонталі і вертикалі, тим вища якість відтворення малюнка.

Крім розмірів, малюнок характеризується також кольором кожного пікселя. Таким чином, для створення або збереження растрового малюнка необхідно: вказати його розміри і колір кожного пікселя.

Растрова графіка має свої переваги і недоліки.

Переваги:

  1. простота автоматизованого вводу (оцифрування) зображень (фотографій, слайдів, рисунків) за допомогою сканерів, відеокамер, цифрових фотоапаратів;

  2. фотореалістичність. Можна отримувати різні ефекти, такі як туман, розмитість, тонко регулювати кольори, створювати глибину предметів;

  3. можливість отримання зображення високої якості, тому що ефективно представляє реальні образи. Такі зображення призначені для високоякісного друку.

Недоліки:

  1. складність управління окремими фрагментами зображення. Потрібно самостійно виділяти ділянку, що є складним процесом;

  2. растрове зображення має певну роздільчість і глибину представлення кольорів. Ці параметри можна змінювати лише у визначених межах і, як правило, із втратою якості;

  3. розмір файлу є пропорційним до площі зображення, роздільності і типу зображення, і, переважно, при хорошій якості є великим.

  4. великі розміри файлів, що зберігають растровий малюнок, а це потребує потужних комп'ютерів для їх обробки.

  5. виникають також труднощі зі зміною масштабу (під час збільшення розміру якість погіршується) та редагуванням елементів малюнка.

Щоб уникнути проблеми великих графічних файлів, часто використовують інший спосіб подання зображень − векторний.

Векторне зображення

На відміну від растрової графіки, у векторній графіці зображення описується математичною формулою. Для цього зображення розкладається на прості об’єкти примітиви: лінія, коло, еліпс, прямокутник, зірка. З їх допомогою створюються складніші об'єкти.

Векторна графіка, так як і растрова також має свої переваги і недоліки.

Перевагою

  1. файли, які зберігають векторний малюнок, за розміром в 10-1000 разів менші, ніж аналогічні графічні растрові файли, оскільки зберігається не зображення, а лише його основні дані, використовуючи які, програма відновлює зображення;

  2. розмір об'єктів та опис колірних характеристик майже не збільшує розміри файлу;

  3. об'єкти легко трансформуються, ними легко маніпулювати.

  4. легко редагувати окремий об'єкт у малюнку, не впливаючи на інші частини. Редагуючи векторний об'єкт, можна змінити властивості ліній, з яких складається зображення. Можна пересувати об'єкт, змінювати його розміри, форму та колір, не впливаючи на якість зображення; векторна графіка не залежить від роздільчості, тобто векторні об'єкти відтворюють на пристроях з різною роздільчістю без втрати якості зображення.

Недоліком векторної графіки

  1. " неприродність" малюнка. Природа уникає прямих ліній, і не всякий малюнок можна скласти з кіл і прямих ліній без втрати якості. Через це векторну графіку в основному використовують для побудови креслень, стилізованих малюнків і значків.

  2. Векторні файли важко застосовувати для зберігання складних зображень, зокрема деяких фотографій, колірна інформація яких є дуже важливою і може змінюватися буквально на піксельному рівні.

  3. Зовнішнє представлення векторних зображень може змінюватися залежно від програми, що відображає їх.

  4. Векторні дані краще відображаються на векторних пристроях виводу, таких як плоттери. Векторну графіку можна ефективно відобразити тільки на растрових дисплеях з високою роздільною здатністю.

  5. Візуалізація векторних даних може зажадати значно більше часу, чим візуалізація растрового файлу рівної складності, оскільки кожен елемент зображення повинен бути відтворений окремо і в певній послідовності

Векторні програми незамінні там, де принципове значення має збереження чітких контурів, а саме:

• повноколірні ілюстрації;

• складні креслення;

• логотипи та емблеми;

• графічні зображення для Web;

• мультиплікація;

• рисунки на основі оригіналів.

Фрактальна графіка заснована на математичних обчисленнях. Базовим елементом фрактальної графіки є сама математична формула, тобто ніяких об'єктів в пам'яті комп'ютера не зберігаються і зображення будується виключно по рівняннях.
У такий спосіб будують як прості регулярні структури, так і складні ілюстрації, що імітують природні ландшафти і тривимірні об'єкти.

Тривимірна графіка вивчає прийоми і методи побудови об'ємних моделей об'єктів у віртуальному просторі. Як правило, в ній поєднуються векторний і растровий способи формування зображень.

  1. Формати графічних файлів. Системи опрацювання комп’ютерної графіки

Дані про зображення зберігаються у графічних файлах. Спосіб організації цих файлів називається графічним форматом.

Розмір графічного файлу залежить від формату, обраного для збереження зображення. Існує декілька категорій форматів графічних файлів.

  • Растрові формати − використовуються для збереження растрових зображень, які отримані з пристроїв введення. Найпоширеніші растрові формати:

  • BMP (рідний формат Windows, підтримується всіма графічними редакторами, що працюють під управлінням цієї ОС. Застосовується для зберігання растрових зображень, призначених для використання в Windows, наприклад, як фон робочого столу. Переваги - дуже швидке виведення зображень, основний недолік - величезні розміри файлів);

  • PCX ("рідний" формат графічного редактора PhotoFinish, ідеально підходить для запису колірних моделей сірого відтінку. Серйозним недоліком формату PCX є наявність численних версій, які постійно оновлюються);

  • TIFF (растровий формат, є найбільш гнучким і зручним форматом для обміну різноманітною графічною інформацією у векторні програми і видавничі системи);

  • JPG і GIF (економні растрові графічні формати, які широко використовуються в Internet);

  • PNG (рідний формат програми Adobe Photoshop, дозволяє зберігати зображення з масою додаткових атрибутів, що може зробити Photoshop).

  • Векторні формати − для збереження лінійних елементів, різних геометричних фігур, тексту. Прикладами найбіль поширеніших векторних форматів є:

  • WMF (використовується для представлення векторної і растрової інформації при роботі в середовищах Microsoft Windows)

  • CDR (формат файлів векторного редактора CorelDRAW),

  • DXF(формат пакета інженерної графіки AutoCad, спеціально пристосований для зберігання механічних, електричних і архітектурних креслень).

  • Метафайлові формати − для збереження як расторвих, так і векторних зображень. Популярними метафайловими форматами є WPG, CGM.

Графічний редактор — це прикладна програма, призначена для створення й обробки графічних зображень на комп'ютері. Вона дозволяє створені зображення записувати у файл, а також посилати зображення на пристрій виведення.

В той же час незалежно від області використання кожен графічний редактор, як правило, в своєму складі повинен мати:

    • інструменти малювання на комп'ютері;

    • бібліотеку готових зображень;

    • набір шрифтів;

    • набір спецефектів

а також бути сумісним з іншими графічними програмами.

Програма графічного редактора дозволяє створені нею зображення записувати у файл, а також посилати зображення на пристій виведення. Для роботи з растровими зображеннями існують растрові редактори, а для роботи з векторними зображеннями ─ векторні редактори.

Програми растрової графіки призначені для створення книжкових та журнальних ілюстрацій, обробки оцифрованих фотографій, слайдів, відеокадрів, кадрів мультиплікаційних фільмів. До найбільш відомих програм растрової графіки належать Microsoft Paint, Adobe PhotoShop.

Програми растрової графіки можуть використовувати:

• художники-ілюстратори;

• художники-мультиплікатори;

• художники-дизайнери;

• фотографи та ретушери;

• поліграфісти;

• web-дизайнери;

• люба людина - вільний художник, із масою творчих ідей та потенціалу.

Векторні програми незамінні там, де принципове значення має збереження чітких контурів (повноколірні ілюстрації, складні креслення, логотипи та емблеми). До найбільш відомих програм векторної графіки належать CorelDraw, MS Visio (для ділової графіки, дає змогу нарисувати структуру комп’ютерної мережі, схему розташування кімнат і меблів у помешканні), AutoCad (для створення креслень автомобілів, літаків, будинків).

Користувачами векторних редакторів можуть бути:

• технічні редактори;

• вільні художники й дизайнери-початківці;

• розробники web-сторінок;

• оператори настільних видавничих систем;

• художники по рекламі;

• справжні художники-ілюстратори;

• користувачі початківці та потенційні користувачі.

  1. Графічний редактор Paint. Система вказівок для малювання графічних примітивів.

Графічний редактор Paint входить до складу стандартних програм Windows і призначений для створення і обробки малюнків растрової графіки.

Для запуску редактора слід виконати команду Пуск Программы Стандартные Графический редактор Paint. Після запуску на екрані з’являється вікно редактора, яке містить ряд наступних для вікон середовища Windows елементів:

  • рядок заголовку

  • рядок меню

  • панель інструментів

  • палітра кольорів

  • робоча область

  • рядок стану

Рядок заголовку (верхній рядок вікна) містить назву програми Paint і імя графічного файла, який редагується. Праворуч містяться кнопки згортання, відновлення та закриття вікна.

Рядок меню міститься під рядком заголовку і включає такі пункти:

Файл – робота з графічними файлами (створення, відкриття, збереження, друкування);

Правка) – редагування малюнка;

Вид – управління зображенням деяких елементів вікна;

Рисунок – обробка малюнка (встановлення розмірів, поворотів);

Палитра – завантаження, зміна і збереження палітри кольорів;

Справка – виклик довідкової інформації.

Кожний пункт меню має вертикальне підменю.

Панель інструментів для малювання розміщена ліворуч і включає ряд з 16 кнопок, за допомогою яких можна вибрати необхідний інструмент, побудувати типові елементи малюнка, виділити певний фрагмент і т. д. При фіксації курсора миші на кнопці під нею з’являється її назва, а в рядку стану - коротка довідка про призначення кнопки. Вибір потрібного інструмента здійснюється шляхом наведення курсору миші на потрібний інструмент і натисканням лівої клавіші миші.

Призначення основних інструментів малювання:

  • Олівець призначено для малювання ліній. Після вибору інструменту курсор миші набирає форми олівця. Для малювання лінії слід встановити курсор в початок лінії і при натисненій кнопці миші протягнути до кінця лінії. Якщо при цьому була натиснута ліва кнопка миші, то лінія малюється основним кольором, а якщо права – то кольором фону. Щоб лінія була строго горизонтальною або вертикальною, під час малювання потрібно утримувати натиснутою клавішу SHIFT.

  • Гумка призначена для стирання частини малюнка до кольору фона. Розмір гумки вибирають у вікні під панеллю інструментів.

  • Пензлик призначено для малювання довільних фігур. Цей інструмент дозволяє провести більш ширшу лінію. Вид цієї лінії визначається формою пензлика, який вибирають у вікні під панеллю інструментів. Для малювання слід встановити курсор у точку початку малювання і при натиснутій кнопці миші перемістити до кінцевої точки.

  • Розпилювач призначено для створення плавних тонових зображень. Використовувати розпилювач зручно тоді, коли точна форма зображення необовязкова – при малюванні хмар, крон дерев.

  • Заливка призначена для заповнення обмежених областей малюнка основним кольором або кольором фону. Для заповнення слід перемістити курсор у будь-яку точку замкненої області і натиснути ліву (заповнення основним кольором) або праву (заповнення кольором фону) кнопку миші.

  • Лінія призначена для побудови прямих ліній. Товщину лінії вибирають у вікні під панеллю інструментів. Для побудови лінії слід встановити курсор у початкову точку лінії і при натиснутій лівій або правій кнопці миші перемістити курсор у кінцеву точку. Якщо утримувати при цьому натиснутою клавішу SHIFT, то лінія буде строго горизонтальна, вертикальна або під кутом в 45°.

  • Крива лінія призначена для малювання кривих. Малюнок виконують в три етапи. Спочатку проводять пряму, кінці якої співпадають з кінцями відрізка майбутньої кривої. Потім цей відрізок два рази вигинають. Кривизну виконують встановивши курсор миші у вершину дуги, натиснувши ліву або праву кнопку і перемістивши курсор.

  • Прямокутник призначено для побудови прямокутників. Для його побудови слід встановити курсор на одну з його вершин і при натиснутій лівій або правій кнопці перемістити в протилежну вершину. Прямокутник будується на діагоналі, утвореній початковою і кінцевою точкою курсора. Якщо при цьому утримується натиснутою клавіша SHIFT, то будуватиметься квадрат.

  • Округлений прямокутник призначений для побудови прямокутника з округленими кутами. Побудова виконується за принципом побудови прямокутника.

  • Еліпс призначений для побудови еліпсів. Для його побудови слід встановити курсор у центр еліпса і при натиснутій лівій або правій кнопці миші переміщувати курсор. Якщо при цьому утримується натиснутою клавіша SHIFT, то будується коло.

  • Многокутник призначено для побудови многокутників. Для його побудови слід переміщати курсор миші по контуру многокутника, натискуючи ліву або праву кнопку миші в кожній з вершин. В останній вершині слід натиснути кнопку двічі. Якщо при цьому утримується натиснутою клавіша SHIFT, то многокутник міститиме кути тільки 90° і 45°.

  • Інструмент Масштаб призначено для зміни масштабу зображення, щоб його легше було редагувати. Потрібний масштаб вибирають у вікні під панеллю інструментів.

  • Вибір кольорів призначено для вибору основного кольору і кольору фону.

  • Введення тексту призначено для введення текстових надписів на малюнках.

  • Інструмент Виділення призначений для вирізання (виділення) прямокутного фрагмента малюнка (за принципом побудови прямокутника). Виділений фрагмент оточується прямокутною рамкою. В подальшому цей фрагмент можна редагувати.

  • Інструмент Виділення довільної області призначений для вирізання (виділення) довільного за контуром фрагменту малюнка. Для виділення довільної області слід встановити курсор у будь-яку точку, що лежить на контурі області і при натисненій лівій кнопці миші описати курсором замкнений контур.

Палітра кольорів розміщена внизу і включає 28 зафарбованих різними кольорами квадратів. З цих кольорів користувач може вибрати основний колір, яким виконуються побудови, і колір фону. Ліворуч від палітри розміщується індикатор кольорів, який складається з двох квадратів. Квадрат на передньому плані зафарбовується основним кольором, а квадрат на задньому плані – кольором фону. Для вибору основного кольору слід клацнути лівою кнопкою миші на потрібний колір палітри, для кольору фону − правою кнопкою миші. Основний колір використовується для зафарбовування ліній, меж об’єктів і тексту. Фоновий колір застосовується при заливанні об’єктів із замкнутими межами і фонами напису.

Рядок стану розміщений у нижній частині вікна Paint, містить довідкову інформацію про призначення пунктів меню, кнопок інструментів, хід виконання деяких операцій.

Основну частину вікна складає робоча область. Малюнок може займати як частину робочої області, так і всю її, і навіть виходити за її межі. В останньому випадку по краям робочої області зявляться полоси прокрутки. На границях малюнка містяться маркери зміни розміру.

  1. Закріплення матеріалу Робота з графічним редактором Paint.

Підведення підсумків та узагальнення матеріалу (18 хв.)

  1. Що розуміють під комп’ютерною графікою?

  2. Де застосовується комп'ютерна графіка?

  3. Як формується зображення растрової графіки? Векторної?

  4. Найпоширеніші редактори векторної і растрової графіки?

  5. Що таке графічний редактор?

  6. Для чого призначений графічний редактор Paint?

  1. Повідомлення домашнього завдання (2 хв.) Вивчити основні питання теми на основі конспекту заняття, літератури:

Глинський Я. М. «Інформатика» Розділ 4 §14, §15 ст.92-103;

Руденко В. Д, Макарчук О. М., Патланжоглу М. О. «Практичний курс інформатики» Розділ 6 §17 ст. 284-296.

10

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Основи комп’ютерної графіки. Графічний редактор Paint.
Слайд № 1

Основи комп’ютерної графіки. Графічний редактор Paint.

План Поняття про комп’ютерну графіку. Растрове та векторне зображення. Формати графічних файлів. Графічні редактори. Графічний редактор Paint. Сист...
Слайд № 2

План Поняття про комп’ютерну графіку. Растрове та векторне зображення. Формати графічних файлів. Графічні редактори. Графічний редактор Paint. Система вказівок для малювання графічних примітивів.

Поняття про комп’ютерну графіку. Растрове та векторне зображення.
Слайд № 3

Поняття про комп’ютерну графіку. Растрове та векторне зображення.

Комп’ютерна графіка ─ це створення і обробка зображень (малюнків, креслень і т.д.) за допомогою комп’ютера. Комп’ютерна графіка охоплює всі види та...
Слайд № 4

Комп’ютерна графіка ─ це створення і обробка зображень (малюнків, креслень і т.д.) за допомогою комп’ютера. Комп’ютерна графіка охоплює всі види та форми представлення зображень, доступних для сприйняття людиною або на екрані монітора, або у вигляді копії на зовнішньому носієві (папір, плівка, тканина і інше) і застосовується для візуалізації даних у різних сферах людської діяльності. Для прикладу назвемо: медицину, наукові дослідження, моделювання тканин і одягу, дизайн, реклама, дослідно- конструкторські розробки.

Класифікація комп'ютерної графіки: В залежності від способу формування предметних зображень, комп'ютерну графіку прийнято поділяти на растрову, век...
Слайд № 5

Класифікація комп'ютерної графіки: В залежності від способу формування предметних зображень, комп'ютерну графіку прийнято поділяти на растрову, векторну, фрактальну та тривимірну. За способами представлення кольорів комп'ютерна графіка поділяється на чорно-білу та кольорову. За спеціалізацією в окремих областях говорять про інженерну графіку, наукову графіку, web-графіку, комп'ютерну поліграфію та інші.

Растрове зображення ─ це зображення, створене безліччю близько розташованих точок різного кольору. Одну точку такого зображення називають піксель (...
Слайд № 6

Растрове зображення ─ це зображення, створене безліччю близько розташованих точок різного кольору. Одну точку такого зображення називають піксель (піксель від англ. “picture element” – елемент малюнку). Подання зображення у формі набору пікселів, упорядкованих за рядками і стовпчиками, називають растром (раст від лат. rastrum – чергування прозорих та непрозорих смуг, схожих на слід від граблів, що мають вигляд паралельних борозен). Будь-яке зображення, побудоване на основі растра, називають растровим.

Переваги растрової графіки: простота автоматизованого вводу зображень за допомогою сканерів, відеокамер, цифрових фотоапаратів; фотореалістичність;...
Слайд № 7

Переваги растрової графіки: простота автоматизованого вводу зображень за допомогою сканерів, відеокамер, цифрових фотоапаратів; фотореалістичність; високоякісний друк зображення. Недоліки растрової графіки: складність управління окремими фрагментами зображення; втрата якості зображення при зміні роздільної здатності і глибини представлення кольорів; розмір файла; масштабування растрових зображень.

У векторній графіці зображення будується описом елементів зображення за допомогою математичних формул. Для цього зображення розкладається на прості...
Слайд № 8

У векторній графіці зображення будується описом елементів зображення за допомогою математичних формул. Для цього зображення розкладається на прості об'єкти — примітиви. Примітивами є лінії, еліпси, кола, багатокутники тощо. За їх допомогою створюються складніші об’єкти. Примітиви створюються на основі ключових точок, що визначаються у вигляді набору чисел. Програма відтворює зображення шляхом з'єднання ключових точок.

Переваги векторної графіки: об’єм збереженої інформації; зручність зберігання простих зображень; можливість масштабування і редагування зображення;...
Слайд № 9

Переваги векторної графіки: об’єм збереженої інформації; зручність зберігання простих зображень; можливість масштабування і редагування зображення; зображення легко трансформуються, ним легко маніпулювати. Недоліки векторної графіки: "неприродність" зображення; не зручність зберігання складних зображень; представлення зображень може змінюватися залежно від програми, що відображає їх. Векторні програми незамінні там, де принципове значення має збереження чітких контурів (складні креслення, логотипи та емблеми, мультиплікація).

Фрактальна графіка заснована на математичних обчисленнях. Базовим елементом фрактальної графіки є сама математична формула, тобто ніяких об'єктів в...
Слайд № 10

Фрактальна графіка заснована на математичних обчисленнях. Базовим елементом фрактальної графіки є сама математична формула, тобто ніяких об'єктів в пам'яті комп'ютера не зберігаються і зображення будується виключно по рівняннях. У такий спосіб будують як прості структури, так і складні ілюстрації, що імітують природні ландшафти і тривимірні об'єкти. Тривимірна графіка вивчає прийоми і методи побудови об'ємних моделей об'єктів у віртуальному просторі. Як правило, в ній поєднуються векторний і растровий способи формування зображень.

Формати графічних файлів. Графічні редактори.
Слайд № 11

Формати графічних файлів. Графічні редактори.

Дані про зображення зберігаються у графічних файлах. Спосіб організації цих файлів називається графічним форматом. Розмір графічного файлу залежить...
Слайд № 12

Дані про зображення зберігаються у графічних файлах. Спосіб організації цих файлів називається графічним форматом. Розмір графічного файлу залежить від формату, обраного для збереження зображення. Існує декілька категорій форматів графічних файлів. растрові формати − використовуються для збереження растрових зображень, які отримані з пристроїв введення. Приклади: BMP, TIFF, JPG і GIF, PNG. векторні формати − для збереження лінійних елементів, різних геометричних фігур, тексту. Приклади поширених форматів: WMF, CDR (CorelDRAW), DXF(AutoCad). метафайлові формати − для збереження растрових і векторних зображень, їх перенесення між різними додатками і комп’ютерними платформами (IBM PC I Macintoch). Приклади форматів: WPG, CGM.

Графічний редактор — це прикладна програма, призначена для створення й обробки графічних зображень на комп'ютері. В той же час незалежно від област...
Слайд № 13

Графічний редактор — це прикладна програма, призначена для створення й обробки графічних зображень на комп'ютері. В той же час незалежно від області використання кожен графічний редактор, як правило, в своєму складі повинен мати: · інструменти малювання на комп'ютері; · бібліотеку готових зображень; · набір шрифтів; · набір спецефектів, а також бути сумісним з іншими графічними програмами.

Програми растрової графіки призначені для створення книжкових та журнальних ілюстрацій, обробки оцифрованих фотографій, слайдів, відеокадрів, кадрі...
Слайд № 14

Програми растрової графіки призначені для створення книжкових та журнальних ілюстрацій, обробки оцифрованих фотографій, слайдів, відеокадрів, кадрів мультиплікаційних фільмів. До найбільш відомих програм растрової графіки належать Microsoft Paint, Adobe PhotoShop. Векторні програми незамінні там, де принципове значення має збереження чітких контурів (повноколірні ілюстрації, складні креслення, логотипи та емблеми). До найбільш відомих програм векторної графіки належать CorelDraw, MS Visio, AutoCad. Програма графічного редактора дозволяє створені нею зображення записувати у файл, а також посилати зображення на пристій виведення. Для роботи з растровими зображеннями існують растрові редактори, а для роботи з векторними зображеннями ─ векторні редактори.

Графічний редактор Paint. Система вказівок для малювання графічних примітивів.
Слайд № 15

Графічний редактор Paint. Система вказівок для малювання графічних примітивів.

Графічний редактор Paint призначений для створення і обробки малюнків растрової графіки. Для завантаження редактора слід виконати команду Пуск  Пр...
Слайд № 16

Графічний редактор Paint призначений для створення і обробки малюнків растрової графіки. Для завантаження редактора слід виконати команду Пуск  Програми  Стандартні  Paint.

Рядок заголовку (верхній рядок вікна) містить ліворуч − кнопку системного меню, ім’я файла та назву програми, з якими працює користувач, праворуч −...
Слайд № 17

Рядок заголовку (верхній рядок вікна) містить ліворуч − кнопку системного меню, ім’я файла та назву програми, з якими працює користувач, праворуч − кнопки згортання, відновлення та закриття вікна.

Рядок меню міститься під рядком заголовку і включає такі пункти: Файл – робота з графічними файлами (створення, відкриття, збереження, друкування);...
Слайд № 18

Рядок меню міститься під рядком заголовку і включає такі пункти: Файл – робота з графічними файлами (створення, відкриття, збереження, друкування); Правка – редагування малюнка; Вид – управління зображенням деяких елементів вікна; Рисунок – обробка малюнка (встановлення розмірів, поворотів); Палитра – завантаження, зміна і збереження палітри кольорів; Справка – виклик довідкової інформації. Кожний пункт меню має вертикальне підменю.

Панель інструментів для малювання зазвичай розміщена ліворуч і включає ряд з 16 кнопок, за допомогою яких можна вибрати необхідний інструмент, побу...
Слайд № 19

Панель інструментів для малювання зазвичай розміщена ліворуч і включає ряд з 16 кнопок, за допомогою яких можна вибрати необхідний інструмент, побудувати типові елементи малюнка, виділити певну область і т. д. При фіксації курсора миші на кнопці під нею з’являється її назва, а в рядку стану - коротка довідка про призначення кнопки. Вибір потрібного інструмента здійснюється клацанням лівою кнопкою миші на потрібному інструменті.

Слайд № 20

Прямокутник ─ для малювання прямокутників. Округлений прямокутник ─ для малювання прямокутників з округленими кутами. Многокутник ─ для малювання д...
Слайд № 21

Прямокутник ─ для малювання прямокутників. Округлений прямокутник ─ для малювання прямокутників з округленими кутами. Многокутник ─ для малювання довільних многокутників. Масштаб ─ для зміни маштабу зображення. Вибір кольору ─ для вибору кольору (основного або фону) не з палітри, а безпосередньо з малюнка. Введення тексту ─ для введення текстових написів на малюнку. Виділення ─ для виділення прямокутного фрагменту малюнка. Виділення довільної області ─ для виділення довільного за контуром фрагменту малюнка .

Палітра кольорів зазвичай розміщена під робочою областю і включає 28 зафарбованих різними кольорами квадратів. З цих кольорів користувач може вибра...
Слайд № 22

Палітра кольорів зазвичай розміщена під робочою областю і включає 28 зафарбованих різними кольорами квадратів. З цих кольорів користувач може вибрати основний колір, яким виконуються побудови, і колір фону. Ліворуч від палітри розміщується індикатор кольорів, який складається з двох квадратів. Квадрат на передньому плані зафарбовується основним кольором, а квадрат на задньому плані – кольором фону. Для вибору основного кольору слід клацнути лівою кнопкою миші на потрібний колір палітри, для кольору фону − правою кнопкою миші. Основний колір використовується для зафарбовування ліній, меж об’єктів і тексту. Фоновий колір застосовується при заливанні об’єктів із замкнутими межами і фонами напису.

Рядок стану (нижня частина вікна) містить довідкову інформацію про призначення пунктів меню, кнопок інструментів, хід виконання деяких операцій. Ос...
Слайд № 23

Рядок стану (нижня частина вікна) містить довідкову інформацію про призначення пунктів меню, кнопок інструментів, хід виконання деяких операцій. Основну частину вікна складає робоча область. Малюнок може займати як частину робочої області, так і всю її, і навіть виходити за її межі. В останньому випадку по краям робочої області з’являться смуги прокрутки. На границях малюнка містяться маркери зміни розміру.

Робота з графічним редактором Paint: “Малювання графічних примітивів” Завантажити графічний редактор Paint. Виконати малюнок відповідно до завдання...
Слайд № 24

Робота з графічним редактором Paint: “Малювання графічних примітивів” Завантажити графічний редактор Paint. Виконати малюнок відповідно до завдання. Розфарбувати елементи малюнка у різні кольори за власним смаком. Зберегти малюнок у свою папку.

Що розуміють під комп’ютерною графікою? Де застосовується комп'ютерна графіка? Як формується зображення растрової графіки? Векторної? Найпоширеніші...
Слайд № 25

Що розуміють під комп’ютерною графікою? Де застосовується комп'ютерна графіка? Як формується зображення растрової графіки? Векторної? Найпоширеніші редактори векторної і растрової графіки? Що таке графічний редактор? Для чого призначений графічний редактор Paint?

Домашнє завдання Вивчити основні питання теми на основі конспекту заняття, літератури: Глинський Я. М. «Інформатика» Розділ 4 §14, §15 ст.92-103; Р...
Слайд № 26

Домашнє завдання Вивчити основні питання теми на основі конспекту заняття, літератури: Глинський Я. М. «Інформатика» Розділ 4 §14, §15 ст.92-103; Руденко В. Д, Макарчук О. М., Патланжоглу М. О. «Практичний курс інформатики» Розділ 6 §17 ст. 284-296.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ПЛАН ЗАНЯТТЯ № 8

Група __П-11__

Дата проведення _20.10.2010_

Час і місце проведення _ІІІ пара, ауд.72_

Тема: Основи комп’ютерної графіки. Графічний редактор Paint

Навчальна мета: розглянути поняття «комп’ютерна графіка», «графічні редактори», виявити відмінності між векторним та растровим зображенням, ознайомити студентів з форматами збережень графічних зображень, вивчити інтерфейс графічного редактора Paint та основні правила роботи в ньому. Навчити малювати графічні примітиви.

Виховна мета: прививати зацікавленість до комп’ютерних технологій з метою ефективного використання їх в обраній професійній діяльності. Розвивати кругозір студентів, практичні навички роботи з ПК, уміння працювати з клавіатурою та мишею, логічне мислення, пам’ять, увагу, зосередженість.

Тип заняття: повідомлення і засвоєння нових знань.

Методи проведення: пояснення з елементами бесіди, демонстрація за допомогою ПК.

Обладнання і унаочнення: ПК, мультимедійна презентація, конспект лекцій.

Відведений час

2 хв

5 хв

2 хв

1 хв

60 хв

18 хв

2 хв

Структура заняття

  1. Організаційна частина Привітання. Перевірка присутності студентів та підготовленості їх до заняття.

  1. Актуалізація опорних знань

  1. Що таке програмне забезпечення комп’ютера?

  2. З чого складається програмне забезпечення сучасного ПК?

  3. Що таке системне ПЗ? Які програми належать до системного ПЗ?

  4. Що таке прикладне ПЗ? Для чого воно потрібне?

  1. Мотивація навчальної діяльності Необхідність вивчення даної теми для набуття навиків використання в обраній спеціальності, при вивченні інших дисциплін.

  1. Оголошення теми та мети заняття

  1. План заняття

  1. Поняття про комп’ютерну графіку. Растрове та векторне зображення.

  2. Формати графічних файлів. Графічні редактори.

  3. Графічний редактор Paint. Система вказівок для малювання графічних примітивів.

  1. Закріплення матеріалу Робота з графічним редактором Paint.

Підведення підсумків

  1. Що розуміють під комп’ютерною графікою?

  2. Де застосовується комп'ютерна графіка?

  3. Як формується зображення растрової графіки? А як векторної?

  4. Найпоширеніші редактори векторної і растрової графіки?

  5. Що таке графічний редактор?

  6. Для чого призначений графічний редактор Paint?

  1. Видача домашнього завдання Вивчити основні питання теми на основі конспекту заняття, літератури: Глинський Я. М. «Інформатика» Розділ 4 §14, §15 ст.92-103;

Руденко В. Д, Макарчук О. М., Патланжоглу М. О. «Практичний курс

інформатики» Розділ 6 §17 ст. 284-296.

Викладач _______________________

Голова циклової комісії ___________

Методист _______________________

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн