• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Трудове навчання
  • Основи біоніки у проектуванні. Значення моделей і макетів у проектуванні. Матеріали, які використовуються у макетуванні (папір, пластилін, картон, текстильний матеріал).

Основи біоніки у проектуванні. Значення моделей і макетів у проектуванні. Матеріали, які використовуються у макетуванні (папір, пластилін, картон, текстильний матеріал).

Опис документу:
Розробка уроку містить матеріал, який буде внагоді вчителям, які намагаються познайомити учнів з різними видами проектування та макетування. В розробці представлене оптимальне застосування форм, методів, прийомів і засобів навчальної роботи учнів і вчи¬теля на різних етапах уроку. В розробці научно та доступно викладен матеріал.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Основи біоніки у проектуванні. Значення моделей і макетів у

проектуванні. Матеріали, які використовуються у макетуванні (папір,

пластилін, картон, текстильний матеріал).

Мета: Розкрити поняття « біоніка», ознайомити із прикладами застосування

біоформ у художньому проектуванні виробів, з методами

дизайнерської біоніки;

особливостями виготовлення моделей та макетів з різних матеріалів;

Розвивати дизайнерські навички, творчі здібності, уяву, креативне

мислення;

Формувати відчуття гармонії, пропорції, чуття матеріалу;

Виховувати охайність та художню культуру під час виконання

практичної роботи.

Очікувані результати: учні характеризують поняття « біоніка», « макет»,

« модель», добирають матеріали для виготовлення макета.

Матеріали та обладнання: зразки макетів, моделей із різних матеріалів, малюнки, фотографії макетів, картки – завдання, презентація, інструкційні картки.

Тип уроку: відкритих думок, комбінований.

Хід уроку

I Організаційний момент

II Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

  • Бесіда

1 Що таке проектування? – художнє проектування?

1 Розкажіть про методи художнього проектування, якими вам доводилося користуватися раніше.

2 В чому полягає суть цих методів та яка сфера їхнього застосування.

3 Як ви вважаєте чи дані методи ефективні під час проектування виробів, які ви виготовляли на попередніх уроках.

4 Що ви знаєте про професію художника – дизайнера?

5 Як ви розумієте слово « біоніка»? Що воно може означати?

III Мотивація навчальної діяльності учнів

Створений художником – дизайнером виріб стає еталоном для майбутнього промислового виробництва. Звідки художники - дизайнери запозичують свої ідеї ? Форми багатьох предметів запозичені із природи. Людина запозичує і сполучення фарб. Природне забарвлення може бути прикладом краси й гармонійності колірних сполучень. Природа – геніальний конструктор , інженер, художник, величний будівельник. Будь-що створене природою, є надійним, міцним,економічним, високо завершеним ( бджоліні щільники, мурашники, термітники).

IV Повідомлення теми уроку

V Постановка завдань перед учнями

Знати: поняття «біоніка», її види, звязок з іншими науками.

Уміти: виконати макет одягу, використовуючи методи дизайнерської біоніки.

VI Вивчення нового матеріалу

Ми будемо працювати сьогодні командами - умовно будемо їх називати дизайн – студії.

1 Біоніка як метод художнього проектування.

  • «Мікрофон»

  • Що таке біоніка?

  • Розповідь

- Визначення;

Біоніка – це наука, що вивчає представників тваринного й рослинного світу з метою використання природних форм для створення нових технічних пристроїв та обєктів. Інакше кажучи, біоніка допомагає людині створювати оригінальні технічні системи й технологічні процеси на основі ідей запозичених у природі.

При цьому не слід прагнути до сліпого наслідування, до прямого копіювання всіх характеристик біологічних обєктів, а слід критично добирати тільки корисні для техніки властивості. Біоніка, ґрунтуючись на біологічному прототипі,розробляє моделі, що мають конкретне практичне застосування.

  • Напрямки біоніки:

  • архітектурно – будівельна (вивчає будову кісток, стеблів злаків, квітів);

  • нейробіоніка ( вивчає роботу мозку, механізми пам яті, нервову систему людини, тварин і моделювання нервових клітин, що дає можливість удосконалювати і розвивати електроніку обчислювальну техніку)

  • Види біоніки

розрізняють

біологічну теоретичну технічну

( процеси в біологічних (будує математичні (використовує моделі системах) моделі цих процесів) теоретичної біоніки)

  • Демонстрація учнями проектів - об'єктів із застосуванням принципів біоніки, обгрунтування виниклої ідеї, мотивація застосування в побуті.

Теми проектів:

  • Біоніка та архітектура

  • Біоніка і техніка

  • Біоніка та дизайн одягу

  • Біоніка та дизайн аксесуарів

2 Фізкультпауза

Треба, діти, нам хвилинку приділити відпочинку:

Простягніть вперед ви ніжки,потягніться ,наче кішка,

Помахайте головою, мов не згодні ви зі мною.

Вправо, вліво поверніться, до сусіда посміхніться.

Від роботи відпочили? Знов приймаємось за діло!

3 Поняття макету

У біодизайнерському процесі обовязковим етапом є відтворення цікавих для дизайнера природних форм за допомогою обємних моделей або макетів. Їх можна виконувати з різних матеріалів, створювати в натуральну величину або в масштабі.

Матеріали для макетів:

- текстильні матеріали;

- пінопласт;

- дерево; - методи електронного проектування ( 3D );

- метал;

- картон;

- глина;

- скло.

  • Мікрофон

  • Що таке макет?

  • У своїй роботі даний метод використовують архітектори, дизайнери одягу, конструктори різноманітної техніки.

  • Закріпити знання, які ви сьогодні отримали на уроці, ви зможете на практиці.

  • VII. Практична робота Створення макету одягу з використанням біоформ.

  • Сьогодні під час практичної роботи ви спробуєте себе в ролі дизайнера. Ви вже дорослі люди і можливо ці знання вам стануть у нагоді під час обирання майбутньої професії, засвоєні сьогодні на уроці знання ви зможете закріпити на практиці.

  • Хід роботи:

  • Повторення правил техніки безпеки під час роботи з ножицями.

  • 1 Виконайте макет одягу ( сукня, чоловіча сорочка, квітка – аксесуар, метелик), використовуючи інструкційну картку.

  • 2 Презентувати і обгрунтувати ідею.

  • 3Виконати само оцінювання роботи згідно вашої роботи під час роботи.

  • 1. Ввідний інструктаж. Ознайомлення з обсягом роботи, критеріями оцінювання, правилами техніки безпеки, організацією робочого місця. 

  • Завдання: створити макет одягу із застосуванням принципів біоніки, презентувати і обгрунтувати ідею.

  • 2. Поточний інструктаж. Самостійна робота учнів. Само -, взаємоконтроль. Цільові обходи. Консультування.

  • 3. Заключний інструктаж. Закінчення роботи. Презентація роботи.

  • 4. Оцінювання. Аналіз помилок.

  • Карта само оцінювання

    • Як добре я співпрацював в команді

    • завжди

    • Інколи

    • ніколи

    • Я співпрацював з іншими, коли ми працювали над досягненням загальних цілей

    • Я ретельно працював над завданням

    • Я висловлював свої ідеї

    • Я вносив конструктивні пропозиції, коли мене просили про допомогу

    • Я підбадьорював інших

  • VIII Підведення підсумків.

  • IX Релаксаційна хвилинка:

  • Якщо на вашому робочому місці був безлад – потупайте ногами;

  • Якщо ви інструментами користувались за призначенням – похитайте головою;

  • Якщо під час роботи не виникло ускладнень - покліпайте оченятами.

  • Якщо ви справились з завданням – погладьте себе по голові;

  • X Домашнє завдання

  • 1 Виконати ескіз будь – яких побутових обєктів з використанням біоформ.

  • 2 Добрати матеріал – короткі повідомлення з теми «Композиційні матеріали»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.