Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя Символічний зміст назви казки

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Світова література, 5 клас

Дата _______

Урок № 22

Тема: Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя Символічний зміст назви казки

Мета: продовжити роботу над визначенням головної думки та характеристики головного героя казки О.Уайльда;

розвивати вміння характеризувати персонаж, узагальнювати прочитане, роботи висновки, вміння розв’язувати проблемні питання;

виховувати любов до матері як визначеної цінності життя, як основи духовної краси людини.

Обладнання: терези, квіточки , зірки

Хід уроку

Епіграф : «Прости , Боже, прости , мамо,

Коли що було не так,

Хоч покаятись – це мало,

Та усе ж це добрий знак!»

( Роман Кузенко «Поклін матері»)

І. Організаційний момент. Віршик(Швидше , швидше ви збирайтесь. Один одному всміхайтесь. Не баріться , бо вже час казочці іти до нас)або (Діти, один до одного , будь ласка, поверніться.

Доброзичливо та щиро усміхніться.

У світ казковий і прекрасний час вирушати нам

До уроку всі готові? Можемо розпочинати)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель.

Казку полюбляють всі, і тому О.Уайльд говорив «Мої казки призначені для дорослих дітей від 18 до 80»

Отже, продовжуємо роботу над цікавою і , на мою думку, дуже повчальною казкою О.Уайльда «Хлопчик – зірка».

Запрошую вас до музею загублених речей.

На столі розкладено 10 предметів. Виберіть 6 з них , що мають відношення до казки ( нарцис, камінь , жаба, змія, монета)

Літературний диктант «Так» чи «Ні»

  1. Коли Дроворуби йшли додому через ліс, їх обступили звірі, вимагали теплий одяг для себе (Ні)

  2. Дроворуби знайшли загорнуту в золотий плащ дитину (Так)

  3. Дружина Дроворуба дуже зраділа дитині, бо в них не було своїх (Ні)

  4. Красивий Хлопчик-зірка ріс гордим, жорстоким, егоїстичним (Так)

  5. Хлопчик-зірка запропонував прогнати брудну жебрачку із села (Так)

  6. Коли Хлопчик-зірка став потворним, друзі його підтримали й пообіцяли допомогти розшукати матір (Ні)

  7. Хлопчика-зірку викупив злий Чаклун (Так)

  8. Усі звірі, бачачи, що Хлопчик-зірка став добрим і дуже страждає,почали шукати для нього монети (Ні)

  9. Хлопчик-зірка став справедливим володарем усього міста над річкою (Так)

Отже , я гадаю ви добре опанували зміст казки і готові завершити роботу над казкою, поговоривши про перетворення головного героя

( запис дати і теми уроку)

ІІІ. Підготовка до сприйняття нового матеріалу.

Письменник писав «Усі ми ходимо по багнюці, але деякі з нас дивляться на зірки»

Кажуть, що кожна зірочка – це чиясь душа. Народна символіка кваліфікувала «зорі – то як діти сонця і місяця, то як запалені Богом свічки на честь народжених людей»

Як не згаснути , живучі на землі. Як залишити по собі слід , про який будуть згадувати інші..

Що найголовніше у житті… Про це піде мова на нашому уроці.

ІV. Сприйняття нового матеріалу.

  • 1.Суд над літературним героєм:

Секретар: Усім підвестися, суд іде!

Суддя: Судове засідання оголошую відкритим. Розглядаємо справу №175 щодо звинувачення у найстрашнішому вчинку-образі рідної матері - підсудного Хлопчика-зірку.

Секретар: Слово надається прокурору.

Прокурор звертається до Хлопчика-зірки:

  1. Як ви потрапили у сім’ю дроворуба?

  2. Як до вас там відносились?

  3. Чи платили ви їм тим же?

  4. Чому ви називали інших дітей своїми слугами?

  5. Чи співчували ви бідним, сліпим?

  6. Як ви зустріли свою матір?

Пропоную переглянути відео-докази. (Перегляд фрагменту фільму «Зоряний хлопчик» (перша зустріч хлопчика з матір’ю)

  1. Чому звірі і птахи відмовились вам допомагати, коли ви шукали матір?

  2. То ви визнаєте себе винним?

  • До матері:

  1. Як трапилося, що ви втратили сина?

  2. Як зустрів вас син?

  3. Чому ви так жорстоко покарали Хлопця, перетворили на жабу?

  • До лісоруба:

  1. Чому ви вирішили взяти немовля в лісі?

  2. Як віднеслася ваша дружина до знахідки?

  3. Чому хлопчик став жорстоким?

  4. Як ваші діти ставилися до нього?

Секретар: слово надається адвокату.

Адвокат звертається до Хлопчика-зірки:

  1. Чому ви вирішили іти шукати матір?

  2. Чому ви звільнили зайченя з неволі?

  3. Чому ви віддали монети прокаженому?

  • До зайчика:

  1. Чому ви тричі допомогли хлопчику?

  • До прокаженого:

  1. Чи відмовив вам Хлопчик-зірка, коли ви прохали у нього монети?

Суддя надає останнє слово обвинуваченому.

Вирок судді, який враховуючи всі позитивні вчинки, виправдовує його.

  • Чи усвідомив він свій гріх?(«Це, певне, така мені кара за мій гріх. Адже я відмовився від рідної матері й прогнав її геть, я посоромився її і вчинив жорстоко з нею. Тепер я піду й шукатиму її по всьому світу і не знатиму спочинку доти, доки не знайду її»с.111).

Учитель. Хлопчик-зірка зрікся найдорожчої людини в світі, і його зірка згасла, як згасла, закам’яніла його душа, в якій не було й крихти тепла, жалю, любові.

Перелічіть , що зробив хлопчик, аби отримати прощення матері?( пішов шукати матір і шукав її довгих 3 роки, попросив вибачення у «Божих створінь», яких ображав, дорогою допоміг зайцю звільнитися з мисливської пастки, три рази віддавав монети прокаженому )

3.Інсценування «Зустріч хлопчика з батьками»

( питання дітям : чи вдалося однокласникам відтворити подію?)

  • Чому відбулося нове перетворення?Чому казка має таку назву?

4.Отже , підсумуємо. Запишіть у зошиті у два стовпчика риси, якими був наділений хлопчик спочатку і після

  • Давайте на ці терези покладемо риси героя , якими він був наділений на початку твору( самозакоханий, жорстокий, грубий, безжалісний, невдячний) На інший бік – його нові риси ( наполегливий, витриманий, милосердний, чутливий, справедливий, щирий)Отже, терези переважили у бік гарних рис.

6.Учитель. Казка , як я уже зазначала на початку урок, дуже повчальна і актуальна.

  • Хто може мені пояснити зміст виразу « зіркова хвороба»( Зіркова хвороба - зарозуміла, зухвала поведінка особи, що користується увагою інших

7.Давайте спробуємо скласти проект »Як не захворіти на цю недугу»

( у зошиті)

  • ( той , хто перший складе у зошиті, виходить до дошки) Прошу написати на цих зірочках , про що треба пам’ятати , коли ти став успішним і , на перший погляд, кращим за інших(бути щирим, любити і поважати інших, не заздрити, не задирати носа)

8.Робота з епіграфом. Як слова Романа Кузенко розкривають зміст казки.

ІІІ. Підсумок уроку.

  1. Інтерактивна вправа. «Мікрофон» : Чого вчить ця казка ?

  2. Доповнити речення

- Який головний конфлікт казки? Доповніть речення

( співвідношення краси внутрішньої та зовнішньої)

Що для людини має бути головним її зовнішня краса чи риси її характеру, відображені в її вчинках?

  1. Творче завдання:

Методичний коментар. Складаємо рівняння на дошці і в зошитах:

ДУША+ДУМКИ+ВЧИНКИ+ВІДПОВІДАЛЬНІТЬ+ЗОВНІШНІСТЬ=СПРАВЖНЯ КРАСА ЛЮДИНИ.

Учитель. Український поет В.Симоненко дуже справедливо зауважив

«Можна вибрать друга і по духу брата,

Та не можна рідну матір вибирати».

Про найкраще слово на землі йде мова у віршу

«Яке найкраще слово в світі?»-

Раз мудрий хтось спитав в людей

«Здоров», - відповів недужий

«Ні, молодість», - сказав старий

«Найкраще – хліб», - жебрак говорить

«Перемога». – відповів солдат

«Найкраще – воля, « - раб промовив

«Ні, правда» , - вигукнув мудрець

Аж тут озвався несміливо

Сирітка , ще малий хлопчак:

«Найкраще слово »мама»,

І всі сказали : «Мама, так!»

Вчитель. Я дізналася, що у всіх вас , на щастя, є матері. А чи часто ми говоримо своїм матусям про свої почуття до них?

Пропоную приготувати невеличкий сюрприз : на цих квіточках , що покладені у вас на партах, напишіть свої побажання матусі. Ми покладемо ці квіточки до цього кошика і на найближчому сімейному святі вручіть . будь ласка, їх своїм матуся.

Бо ж любов до матері – одна з визначальних рис людини. Вона возвеличує людей.

Тож , нехай і вас зігріває материнська ласка і любов ( під пісню про матір учні пишуть свої побажання)

ІV. Домашнє завдання: написати твір – мініатюру «Що таке справжня краса?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
0
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!
Схожі матеріали