Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

«Осінні пригоди в лісі»

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

13.05.2020

399

5

0

Опис документу:
Формувати уявлення дітей про лісових диких тварин (назви, зовнішній вигляд, особливості поведінки). Уточнити уявлення про зміни в природі пізньої осені. Вчити уважно слухати вихователя, відповідати на поставленні запитання, за допомогою спеціально створених різноманітних ігрових ситуацій. Закріплювати елементарні математичні поняття: високий-низький, маленький-великий, вправляти у порядковій, кількiснiй та зворотнiй лiчбi.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема «Осінні пригоди в лісі»

Мета: Формувати уявлення дітей про лісових диких тварин (назви, зовнішній вигляд, особливості поведінки). Уточнити уявлення про зміни в природі пізньої осені. Вчити уважно слухати вихователя, відповідати на поставленні запитання, за допомогою спеціально створених різноманітних ігрових ситуацій. Закріплювати елементарні математичні поняття: високий-низький, маленький-великий, вправляти у порядковій, кількiснiй та зворотнiй лiчбi.

Закріплювати вміння акуратно наклеювати, користуючись серветкою, спільно виконувати роботу, отримуючи від праці естетичне задоволення. Розвивати пам'ять, увагу, творчу уяву, фантазію, дружелюбність.

Матеріал: Декорації лісу, аудіо запис , іграшки, гриби, кошики, геометричні фігури, осіннє листва, ілюстрації на осінню тематику, пензлі для клею, тарілочки з листям, дощечки, клей, серветки, вірші, загадки.

Д/ігри : «Збери горішки» «Збери грушки» «Побудуй хатку» «Гра в хованки»

«Дикі та свійські» «Назви грибочки» «Пригости їжачка» «Назви листочок».

Хiд заняття

Вихователь: Погляньте, як незвично сьогодні у нашій залi, скільки гостей зібралось у нiй. Давайте ми з вами привітаємось і подаруємо їм свої усмішки.

Дiтки, скажiть, яка зараз пора року? (осiнь). А осiнь яка? (прохолодна, дощова, вiтряна, золота, щедра, гарна, мальовнича, осiнь добра господиня). А де вона господарює? (в квiтнику, в садах, на городах, на полях, у лiсi). Молодцi, а хто пам’ятає прислiв’я про нашу господиню осiнь?

Дитина: Осінь збирає, а весна з'їдає.

Дитина: Осінь щедра на все.

Дитина: Восени багач, а навесні прохач.

Дитина: Як листя жовтіє, то поле сумніє.

Дитина: Осінь усьому лік веде.

Вихователь: Молодці, чарівниця осінь подарувала нам щедрі врожаї, а що саме? (люди на городах зібрали овочі – моркву, капусту, буряк, картоплю, цибулю, а в садах фрукти – яблука, груші, айву). А що подарувала осiнь своїм чотирилапим мешканцям у лісi? (горіхи, гриби, ягоди). Ви мені так чудово розповiли про осiнь, що менi захотiлося побувати у справжньому осiньому лiсi. Але щоб туди вирушити нам потрiбно добре знати лiс.

Вихователь: Давайте зараз уявимо, що ми на лiсовiй галявинi, погляньте, а що це я знайшла? (гриб) Подивiться, як їх тут багато, вони всi такi рiзнi. А якi є гриби? (гриби є їстiвнi i отруйнi). Правильно, а якi ви знаєте їстiвнi гриби? (). А отруйнi? (). Які тварини їдять гриби?(білочка). Так, для бiлочки це справжнi ласощi. Давайте ми назбираємо для бiлочки грибочкiв. Погляньте, які грибочки за величиною?(грибочки великi та маленькi). Назбирали? А зараз давайте викладемо вiд найбiльшого грибочка, до найменшого i порахуємо скiльки у нас всього грибочкiв. А скiльки отруйних грибочкiв розте? А скiльки їх разом? (багато).

1.Вправа «Склади у кошик i порахуй»

Вихователь: Давайте візьмемо кошик з грибочками і віднесемо білочці. А де вона живе?(бiлочка живе у лiсi) А кого ми ще можемо зустріти в лісі? (їжачка, зайця, лисичку, вовка, ведмедя). А якi це звiрi? (це дикi звiрi).

Що ми можемо взяти для цих звiрят? (для їжачка – грушки, для зайчика – моркву та капусту)

Перед тим як вирушати у подорож, що нам потрiбно iз собою взяти? (ласощi для звiрят, гарний настрiй, розум, бадьорiсть, спритнiсть, вiдважнiсть), саме так, а ще нам потрiбно сказати чарiвнi слова.

«1,2,3- Чарівні слова кажи, кругом себе обернись і у лісі опинись!»

Ось ми з вами і в лісi. Подивiться, дiтки, як тут гарно. Осiнь побувала всюди. Погляньте, а хто це ховається за кущем (зайчик).

-А зайчик який (маленький, сіренький, вухастий, пухнастий, м’якенький, лякливий).

Біжіть зайчик дорогою та й скаче,

Затуляється лапками та й плаче.

Усі ж бо я городи обійшов,

Ніде ж бо я морквинки не знайшов.

Вихователь: Діти, а чим ми можемо допомогти зайчику? (пригостити морквою, капусткою).

А кого боїться зайчик?(лисцю і вовка) Чому? (тому що лиска і вовк хижаки).

А як ми можемо захистити зайчика? (побудувати йому хатку).

А з чого? (з геометричних фігур). Тож давайте побудуємо.

2.«Збудуй хатинку для зайчика»

Вихователь: Давайте запитаємо у нього, де живе білочка.

Зайчик відповів, що треба йти до дерева з товстим стовбуром. Подивіться навкруги, де є дерево з товстим стовбуром? Правильно, це дуб, а дерево з тонким стовбуром як називається (береза). А ось і білочка. Давайте тихенько подивимось, щоб не злякати.

  • Якого кольору білочка?

  • Що в неї на голові?

  • Очі які?

  • Який у білочки хвостик? Що ще є?

  • Як називають її дитинчат?

  • Чим вони схожі на білочку?

  • Чим відрізняються

Вихователь: Давайте допоможемо білочці позбирати горішки з буквою І , i залишимо кошик біля дерева.

3.Д/гра «Збери горішки»

Вихователь: А кого ви ще помітили в лісі? (їжачка).

Як вiн готуються до зими? (встеляє нірку листям). А вiн робить собі запаси на зиму? Чому?(тому що їжачки взимку впадають в сплячку)

А хто ще спить із тварин взимку? (гадюки, ящірки, вужі, ведмеді, їжаки, борсуки, єноти).

Давайте допоможемо їжачку назбирати грушки з буквою У.

4.Д/гра «Збери грушки».

Вихователь: Ой дивiться скiльки їжачків прийшло, давайте пригостимо їх усiх грушками. Чи всім їжачкам вистачило? Як дізнатися?(потрiбно порахувати скiльки їжачків). Давайте, кошик з грушками залишимо їжачкам, хай пригостять i своїх друзiв.

5.Вправа «Порахуй і пригости».

Вихователь: Діти, послухайте як шепоче ліс (звукозапис спiву пташок), що ви чуєте? ( я чую ), а де ж iншi подiлися пташки? (вiдлетiли у теплi краї), а якi сааме пташки вiдлетiли у теплi краї? (шпак, ластiвка, соловейко, зозуля, журавель, лелека), а якi залишилися з нами? (синичка, горлиця, сорока, дятел, ворона, горобець, сова, снiгур), це якi пташки?(зимуючi). А давайте, вiдгадаємо загадки, а про кого ми зараз дізнаємося.

6.Загадки

- Маленький хлопчик у сірій свитинці. По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець)

- Ось хатина, в ній – Співак. Як цю пташку звати… (Шпак)

- Дзьоб міцний і гарні крила, Чорний хвіст, жилетка сіра, Чи присяде, чи летить, - «Кар, кар, кар!» - усе кричить. (Ворона)

- Хто гнізда свого не має, яйця іншим підкладає, а у лісі в холодку все кує, мудруля,

Хто вона? (Зозуля)

- Крізь зимові заметілі пташенята прилетіли. В них червоні гарні груди – ніби яблука усюди хтось розвісив у дворі. Звуться пташки… (Снігурі)

Вихователь: Молодці, ви дуже уважні, а зараз я вам пропоную трішечки погратись.

Ф/хвилинка.

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

І тихенько посідали.

Вихователь: Дiтки, лiсовi звірятка хочуть пограти з вами в хованки. Давайте допоможемо їм сховатися. Ось у кожного з вас картка, на якiй зображенi рiзнi тваринки, ви повиннi пiд зеленим кружечком сховати дику тваринку, а пiд оранжевим - свiйську. Зрозумiло?

7.Д/гра «Знайди звірят». «Дикі та свійські тварини».

(зеленим кружечком накрити диких тварин,а оранжевим - свійських).

Вихователь: На які групи можна розділити зображених тварин. (свiйськи тварини та дикi звірі). А якi ще є звiрi? (екзотичнi).

Молодці, діти, нам вже вирушати додому пора. Нещодавно ми раділи приходу золотої осені. Адже осінь – така чудова пора. Пригадайте якими нещодавно були дерева? (барвистими, жовтими, золотими, гарними, рiзнокольоровими), і ось тепер осінь вже минає, вона закінчується. Природа чекає на холодну сувору (зиму). Дiтки, а може хтось віршик розкаже про осiнь.

Дитина: Листя падає додолу, Засинає гай і поле, На вербі один листочок до зими один деньочок.

Дитина: Тихо осiнь ходить гаєм, лiс довкола аж горить, ясень листя осипає, дуб нахмурений стоїть. I береза над потоком стала, наче молода. Вiтер, мовби ненароком, їй косицi розплiта.

Дитина: Осiнь, осiнь… Лист жовтiє, з неба часом дощик сiє, червонисте, золотисте опадає з кленiв листя. Дiти листя тi збирають, у книжки їх викладають. Наче човники, рiкою їх пускають за водою.

Ф/хвилинка. «У лісі»

Ми лiсочком йшли (ходьба на мiсцi)

Грибочок знайшли (присiдання)

Нагнулись, пiдняли (нахили тулуба вперед)

У кошик поклали (торкнулись носкiв)

I далi пiшли (ходьба на мiсцi)

Ми лiсочком йшли,

Горiшки знайшли,

Нагнулись, пiдняли,

У кошик поклали

I далi пiшли.

Вихователь: Усі листочки з дерев вже впали на землю. Подивіться скільки листочків нападало. Погляньте уважно, чи всі вони однакові? (різні).

А чим вони відрізняються? (формою, кольором, виглядом). А чому вони неоднакові? (тому що впали з різних дерев). А зараз я вам пропоную допомогти кожнiй гiлочцi потрапити на своє дерево, за допомогою ось таких чарiвних карток.

8.Д/гра «Назви листочок».

(робота з картками)

Вихователь: А чи знаєте ви, хто допоміг осінньому листю скоріше відірватися від гілочок та впасти на землю?

- Хто раптово налітав, часом, вам шапки зривав. Хто гайдав деревам віти?

Цей осінній, сильний (вітер).

Так, це вітер, що робить осінній вітер? (віє, дме, гайдає, несе).

Що ми чуємо коли надворі сильний вітер? (ми чуємо, як він шумить, стогне, завиває). Давайте і ми як вітер спробуємо подути.

Спочатку давайте легесенько ш-ш-ш, а зараз сильно при сильно ш-ш-ш-ш-ш-ш. Молодцi!

Вихователь: Діти, вітер хоче, щоб ви зробили приємний сюрприз для своїх рідних на пам'ять про осінь. Подивіться, на нашому деревi не залишилося жодного листочка, давайте ми його трішечки прикрасимо осiннiми, гарними листочками.

Образотворча робота дітей ( аплікація) під музичний супровід.

Вихователь: Молодці діточки, я гадаю, що ви дуже постаралися. Усі дерева заснуть аж до весни спокійним солодким сном. І насниться їм якась добра та чарівна казка, а нам на пам'ять залишаться ця гарна робота.

Скажiть, що вам найбiльше запам’яталося iз нашої подорожi? Яких звiрят ми з вами зустрiчали? Куди б ви ще хотiли вiдправитися?

Вихователь: А тепер скажемо чарівні слова, щоб опинитися в садочку.

«1,2,3- Чарівні слова кажи, кругом себе обернись у садочку опинись!»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.