Осінь - найчарівніша пора року

Опис документу:
План-конспект уроку "Головні та другорядні члени речення" з мультимедійною підтримкою, мета якого - повторити теоретичні відомості про головні та другорядні члени речення; продовжувати розвивати вміння визначати головні та другорядні члени речення; розвивати логічне мислення;виховувати почуття прекрасного

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Епіграф Красива осінь вишиває клени Червоним, жовтим, срібним, золотим А листя просить: - Виший нас зеленим! Ми ще побудем, ще не облетим.
Слайд № 1

Епіграф Красива осінь вишиває клени Червоним, жовтим, срібним, золотим А листя просить: - Виший нас зеленим! Ми ще побудем, ще не облетим.

Тема Головні та другорядні члени речення
Слайд № 2

Тема Головні та другорядні члени речення

Мета: повторити теоретичні відомості про головні та другорядні члени речення; продовжувати розвивати вміння визначати головні та другорядні члени р...
Слайд № 3

Мета: повторити теоретичні відомості про головні та другорядні члени речення; продовжувати розвивати вміння визначати головні та другорядні члени речення; розвивати логічне мислення; виховувати почуття прекрасного.

Спростуйте або підтвердьте думку Синтаксис – це розділ мовознавства, котрий вивчає слово, словосполучення, речення. Речення – найбільша одиниця спі...
Слайд № 4

Спростуйте або підтвердьте думку Синтаксис – це розділ мовознавства, котрий вивчає слово, словосполучення, речення. Речення – найбільша одиниця спілкування і вираження думки. Граматична основа речення (синтаксичний центр) – підмет і присудок. Підмет – це головний член речення, що означає предмет, про який говориться у реченні, і відповідає на запитання що робить предмет? що з ним робиться? Присудок – це другорядний член речення, що означає дію або стан, і відповідає на питання що робить? який він є ? хто або що він є? Поширені речення – це речення, у яких наявні другорядні члени речення Означення, додаток, обставина – головні і другорядні члени речення Означення – головний член речення, вказує на ознаку предмета, відповідає на запитання який?, яка?, яке?, які?, чий?, чия?, чиє?, чиї?, котрий?, котра?, котре?, котрі? Додаток – другорядний член речення, вказує на ознаку предмета, відповідає на запитання непрямих відмінків. Обставина – другорядний член речення, вказує на ознаку дії (місце, час, причину, мету, спосіб), і відповідає на питання де?, коли?, куди?, звідки?, з якого часу?, доки?, з якою метою?, чому?, з якої причини?, як?, у який спосіб?, за якої умови?

Теоретичний блок Члени речення – це повнозначне слово або словосполучення, яке ставить найкоротшу осмислену відповідь на питання в реченні
Слайд № 5

Теоретичний блок Члени речення – це повнозначне слово або словосполучення, яке ставить найкоротшу осмислену відповідь на питання в реченні

Члени речення Головні Другорядні Підмет Присудок Означення Додаток Обставина Предмет, особу, явище Дію, стан, змінну ознаку Ознаку предмета Предмет...
Слайд № 6

Члени речення Головні Другорядні Підмет Присудок Означення Додаток Обставина Предмет, особу, явище Дію, стан, змінну ознаку Ознаку предмета Предмет Ознаку дії (місце, час, причину, мету, спосіб) хто? що? що робити? що зробити? який є підмет? хто він такий? що він таке? який? яка? яке? які? чий? чия? чиє? чиї? котрий? котра? котре? котрі? кого? чого? кому? чому? ким? чим? на кому? на чому? де? коли? куди? звідки? з якого часу? доки? як? у який спосіб? з якою метою? з якої причини? чому? у який спосіб? за якої умови? Риска - крапка Пунктирною лінією Хвилястою лінією Двома лініями лінією - - - - - - - - -

Практичний блок 1. Самодиктант Списати, вставити пропущені літери, визначити граматичну основу, відповідно назвати односкладні та двоскладні реченн...
Слайд № 7

Практичний блок 1. Самодиктант Списати, вставити пропущені літери, визначити граматичну основу, відповідно назвати односкладні та двоскладні речення Жовтен… мінит…ся прозорим золотом, барвами виграє. Набурмосит…ся зранку. Сонце вигул…кне з кошлатого спал…ного мішка. На гойдалці н…бесній покачаєт…ся. Попливе круг пр…нишклої з…млі усміхнене тонкоспівне «бабине літо». Падают… і падают… на брук каштани.

2. Синтаксичний практикум Підкреслити головні та другорядні члени речення І група Плаче жовтень холодними сльозами. Не чекай від осені сонця. Осінь...
Слайд № 8

2. Синтаксичний практикум Підкреслити головні та другорядні члени речення І група Плаче жовтень холодними сльозами. Не чекай від осені сонця. Осінь усьому рахунок веде. ІІ група Жовтень ходить по краю та й гонить птахів з гаю. З осінньої дороги не витягнеш ноги. Осінь іде і за собою дощі веде.

3. Живи, слово! Поширити речення другорядними членами І група Осінь мандрує. Листочок полетів. Квіти розцвіли. ІІ група Плила хмаронька. Птахи відл...
Слайд № 9

3. Живи, слово! Поширити речення другорядними членами І група Осінь мандрує. Листочок полетів. Квіти розцвіли. ІІ група Плила хмаронька. Птахи відлітають. Вийшов жовтень. Довідка: означення: щедра, багата, пожовклий, зірваний, сумний, останні, осінні, різнобарвні, дощова, похмура, сивий, синьоокий, золотозубий, багряний; додаток: села, міста, вітер, мандри, клумби, небі, туман; обставина: весело, у лісі, у парку, сумовито, наполегливо, у саду

4. У світі фразеологізмів Знайти фразеологізми, пояснити їхнє значення, визначити, якими членами виступають подані фразеологізми І група Швидкий на...
Слайд № 10

4. У світі фразеологізмів Знайти фразеологізми, пояснити їхнє значення, визначити, якими членами виступають подані фразеологізми І група Швидкий на ногу жовтень крокує лісами, садами, парками й полями. Осінь дає волю своїм помічникам: вересню, жовтню, листопаду. Нога за ногою поспішає осінь гаями. ІІ група Непрохана гостя завітала в зелений гай, у пташине царство. Одним помахом проводжає осінь птахів у далекі краї. Жовтень квапиться, землі під ногами не чуючи, прикрасити ліс у різні барви

5. Інтелектуальний відпочинок Побудувати схеми до поданих речень І група Блакитна, щедра на сонце і барви, осінь милує нас своєю зрілою красою. ІІ ...
Слайд № 11

5. Інтелектуальний відпочинок Побудувати схеми до поданих речень І група Блакитна, щедра на сонце і барви, осінь милує нас своєю зрілою красою. ІІ група Тонке павутиння бабиного літа літає в повітрі, сріблиться, переливається веселковими барвами.

6. Творче моделювання Скласти речення за поданими схемами 1. група - - - - - - -, - - - - - - -, - - - - - - - 1 2 2. група 1 - - - - - - - 2
Слайд № 12

6. Творче моделювання Скласти речення за поданими схемами 1. група - - - - - - -, - - - - - - -, - - - - - - - 1 2 2. група 1 - - - - - - - 2

7. Випереджаюче домашнє завдання
Слайд № 13

7. Випереджаюче домашнє завдання

8. Готуємось до тестування 1. Граматична основа речення складається: а) з підмета і означення; б) з підмета і присудка; в) з присудка та обставини....
Слайд № 14

8. Готуємось до тестування 1. Граматична основа речення складається: а) з підмета і означення; б) з підмета і присудка; в) з присудка та обставини. 2. Другорядні члени речення – це: а) підмет, присудок і обставина; б) означення, обставина, присудок; в) означення, додаток, обставина. 3. Членами речення не виступають слова таких частин мови: а) іменника, дієслова; б) прикметника, займенника; в) прийменника, сполучника. 4. Додатками у реченні У лісі барвами переливалося листя клена є слова: а) у лісі, барвами; б) барвами, листя; в) барвами, клена. 5. Визначте, що означає обставина в реченні Від ранку до ночі трудяться борсуки: а) часу; б) причини; в) умови. 6. Укажіть речення, у якому є всі другорядні члени речення. а) Сонце золотило далекі пагорби. б) Темними метеликами без шуму спадають останні листочки. в) Замовкли пернаті музиканти в лісі.

Самоперевірка тестів 1 б 2 в 3 в 4 в 5 а 6 б
Слайд № 15

Самоперевірка тестів 1 б 2 в 3 в 4 в 5 а 6 б

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
2
2
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!