Орієнтовно-тематичне планування за освітньою лінією «Дитина в соціумі» середній вік.

Опис документу:
Орієнтовно-тематичне планування за освітньою лінією «Дитина в соціумі» середній вік, складене виходячи з вимог програми розвитку дитини "Я у Світі" відповідає Базовому компоненту дошкільної освіти. Орієнтується на пріоритетні потреби сьогодення у забеспеченні належної якості розвитку, навчання, виховання дошкільника. Допоможе педагогу реалізувати немічені цілі, конкретизуючи їх у формах, методах роботи освітнього завдання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Орієнтовно-тематичне планування за освітньою лінією «Дитина в соціумі»

середній вік.

Вересень

Тема

Мета

Обладнання

Види діяльності

«Сім’ я найближчі родичі».

(заняття)

Продовжувати формувати у дітей уявлення про склад

сім’ ї, поняття найближчі родичі; закріплювати знання про повне ім’ я по-батькові; спонукати до усвідомлення своєї залежності від представників старшого покоління. Розвивати логічне мислення, пам'ять. Виховувати повагу і любов до усіх членів сім’ ї.

Демонстраційна «чарівна» квітка, фотографії сімей дітей групи, ілюстрації до теми «Сім’я», оповідання В.Сухомлинського «Найласкавіші руки», вірш П.Осадчук «Я навчаюся у тата».

Д/гра «Моя сім’я».

Мовна вправ « Як звати твою маму, тата…?».

Читання оповідання В.Сухомлинського «Найласкавіші руки», вірша П.Осадчук «Я навчаюся у тата», обговорення змісту.

Д/гра «Куди і з ким я йду».

Вправа-роздум «Чи зміг би я жити без мами і тата?».

Інтерв’ ю «Чим мене пригощає бабуся?», «Як про мене піклується мама, тато?».

Пальчикова гімнастика «Оцей пальчик мій дідусь».

Логічна вправа «Сімейна драбинка».

«Будь чемним у родині».

(заняття)

Вчити розуміти значення сімейних та родинних взаємин, душевні стани близьких людей. Вдосконалювати морально-духовний досвід сімейного життя дітей. Виховувати турботливе, чуйне ставлення до членів сім’ ї, родини.

Оповідання В.Сухомлинського «А серце тобі нічого не наказало?», атрибути до обігрування ситуацій: окуляри, іграшка, картинки з зображенням життєвих ситуацій: мама миє дитину, бабуся пече пиріжки, дідусь лагодить іграшкову машинку тощо.

Читання оповідання В.Сухомлинського «А серце тобі нічого не наказало?» або «Іменини» та обговорення змісту.

Обігрування життєвих ситуацій: «Дідусь загубив окуляри», «Сестричка взяла твою іграшку».

Аналіз вірша О.Пчілки «Сестричка й братик».

Логічна вправа «За що я буду вдячний?».

Роздуми дітей «Хто в моїй сім’ ї найголовніший?».

«Твої обовязки в сім’ ї»

(в різні режимні моменти)

Формувати повагу до членів своєї родини, турботливе ставлення до молодшого та старшого покоління, учити усвідомлювати значущість власної допомоги для рідних та близьких. Виховувати бажання надавати посильну допомогу членам своїє родини, вміння прислухатися до їх звернень.

Ілюстрації до теми «Сім я»; ігровий осередок «Сім’ я» з атрибутами; матеріал для самостійно художньої діяльності: папір, кольорові олівці, фарби, пластилін, заготовки з кольорового паперу для аплікації, клей пензлі, серветки.

Індивідуальні бесіди «Мої обовязки в сім’ ї».

Читання вірша Н.Григор'євої «В мене братик народився» обговорення змісту вірша.

Сюжетно-рольова гра «Сім’ я» - годування ляльки з пляшечки, розучування колискової, катання ляльки у візочку.

Трудова діяльність: прання хусточок, прибирання іграшок після гри, серверування столу до сніданку, обіду.

Д/гра « Ми – помічники».

Вправа-роздум «Коли виросту, я піклуватимусь про…».

Самостійна художня діяльність «Подарунки рідним».

Пальчикова гімнастика «Родинні клопоти».

Обговорення віршів О. Срілец

« Помічниця», В.Коломієць «Вареники», О.Лупій «Невмійко».

«Золоті руки. Професії моїх батьків»

(в різні режимні моменти)

Продовжувати знайомити дітей з професіями дорослих членів родини, показати значення праці в житті людини. Виховувати у дітей повагу до професій дорослих.

Ілюстрації до теми «Професії», карточки з зображенням предметів та знаряддя праці (кухаря, будівельника, лікаря тощо);

осередки с/ рольових ігор: «Лікарня», «Будівелники», «Водії», «Магазин», «Дитячий садок»

Індивідуальні бесіди «Ким працює моя мама та тато».

Читання та обговорення змісту віршів О.Пархоменко «Слава доброму труду», Н. Забіли «Яка найкраща справа», Д.Родарі «Чим пахнуть ремесла».

Мовна вправа «Запашні професії».

Д/гра «Кому що потрібно для роботи?».

Розгляд ілюстрацій «Праці дорослих».

Вправа- роздум « Чия професія найкраща».

С/р ігри: «Будівельники», «Лікарня», «Водії», «Магазин», «Дитячий садок».

Жовтень

Тема

Мета

Обладнання

Види діяльності

«Будьмо знайомі»

(заняття)

Продовжувати вчити дітей знайомитися з однолітками, розкривати якості, що допомагають знайомству, розвивати вміння активно використовувати потрібні в ході знайомства слова та фрази, поглиблювати уявлення дітей про важливість невербальних засобів спілкування: пози, виразу обличчя, жестів, навчати малят розповідати про себе та свої захоплення під час знайомства, ознайомлювати малюків зі схемою піктограмою «Настрій людини». Виховувати уміння приязливо ставитися до однолітків під час знайомства, вміння регулювати своїми емоціями.

Демонстраційний матеріал «Я та інші» -соціально-особистісний розвиток (малюнок 1. «Будьмо знайомі») , вірш С.Зайцева «Тигреня» , схема піктограма «Настрій людини» на кожну дитину,

м’ яч.

Бесіда за малюнком «Будьмо знайомі».

Робота з текстом –аналіз казки В.Сухомлинського «Як собака друга шукав».

Інсценування вірша С.Зайцева «Тигреня».

Етюди та вправи «Мауглі» -сумно, самотньо; «Я люблю..» -показати за допомогою міміки та жестів свої вподобання.

Робота зі схемою «Настрій людини»

( визначення настроїв, які заважають знайомству).

Ігри – вправи: «Будьмо знайомі», «Пестливе ім’ я товариша», «Комплімент».

Вправа «Самопрезентація» - розказати про себе друзям відповідаючи на запитання вихователя.

Гра-діалог «Вчимося знайомитись» (в парах).

«Справжній друг»

(заняття)

Вчити розуміти, кого називають другом. Уточнювати знання про умови, необхідні для сторення дружньої та веселої атмосфери; підтримувати інтерес до спільної для дитячого колективу мети діяльності; вправляти в умінні ввести діалог в парах; формувати вміння виявляти чуйне ставлення до інших дітей.

Казка В.Сухомлинського «Краплинка роси», оповідання Дж.Енгланд «Давайте дружити»,

атрибути для обігрування ігрових ситуацій, іграшки на кожну дитину, обладнання для образотворчого мистецтва.

Читання казки В. Сухомлинського «Краплинка роси» або уривок оповідання Джоан Енгланд «Давайте дружити» обговорення їх змісту .

Обігрування ігрових ситуацій (Тобі купили нову ігрушку, а у твого товариша такої іграшки немає. Що ти зробиш? Твоя подруга прийшла в д/с у гарній новій сукні. Що ти їй скажеш?) тощо.

Вивчення прислів'я або приказки про дружбу та друзів.

Гра «Комплімент» або «Передай усмішку», «Єднальна нитка».

Рольова гра-діалог «Як іграшки подружились» ( в парах).

Образотворче мистецтво «Подарунок для друга»

«Сваритись не будемо»

( в різні режимні моменти)

Навчати дітей колективного спілкування в ігровій діяльності; підводити до розуміння того, що в іграх є правила, яких потрібно дотримуватись; формувати уявлення про те , що образи, сварки, конфлікти заважають гратися і дружити; формувати позитивні стосунки між дітьми.

Демостраційний матеріал «Я та інші» - соціально-особистісний розвиток (малюнок 7. «Сваритися не будем»); вірш І.Сонечко «Пароплав», рамка для картини, аудізапис релаксу.

Бесіда за малюнком «Образа» .

Читання вірша Ірини Сонечко «Пароплав» обговорення змісту.

Вивчення прислів'я «Прожену я геть образу – стану радісним одразу».

Мімічна вправа «Мова обличчя» або етюд «Розмова через скло» ( в парах, «розказати» про свій настрій мімікою, жестами, дати «пораду» один одному).

Рухлива гра «Знайди собі пару».

Гра « Як я сьогодні грався» (описування уявної картини своєї поведінки) .

Психогімнастика «Добра тварина» під музичний супровід.

«Право на помилку»

(в різні режимні моменти)

Формувати в малят поняття про те, що можуть помиляються всі люди; виробляти адекватне ставлення до своїх і чужих помилок; викливати бажання визнавати помилки та виправляти їх; вводити в активний словник дітей ввічливі слова; виховувати

тактовність і делікатність під час обговорення помилок, а також упевненість у своїх силах.

Демостраційний матеріал «Я та інші» -соціально-особистісний розвиток (малюнок 10. «Право на помилку») , казка О.Вайльд «Зоряний хлопчик», карточки з зображенням добрих та

поганих вчинків, мікрофон.

Бесіда за малюнком « Поразка» .

Читання уривків казки Оскара Вайльда «Зоряний хлопчик» обговорення його поведінки (пихатості, жорстокості ) та зміни його поведінки, від чого він став (милосердним, добрим, справедливим). Висновок: завжди можна виправити свої помилки.

Обговорення ситуацій: Хлопчик вийшов на вулицю й вибирає куди йому піти. Біля будинку діти грають у футбол, але на нього чекає хворий друг. Як гадаєте як він вчинить? Хлопчик, граючись у м’яча, влучив ним просто у вікно, скло розбилось. Що треба вчинити хлопчику? Дівчинка розлила варення на нову сукню. Мама почала її сварити. Що треба зробити дівчинці?

Мовна вправа «Ввічливі слова»

Д/гра « Добрі та погані вчинки»

Листопад

«У світі чарівних слів»

(заняття)

Закріплювати знання дітей про правила вживання ввічливих слів ввітання, прохання та подяки; розвивати у дітей діалогічне мовлення, вміння спілкуватися; виховувати чемність, тактовність, культуру поведінки.

Вірш І.Січовик «Невихований ведмідь», або оповідання В.Сухомлинського «Навіщо кажуть «Спасибі»», «Скажи людині «Доброго дня»»,

ігрові осередки «Магазин», «Бібліотека» з атрибутами до них.

Вправа «Привітайся з товаришем».

Читання вірша І .Січовик «Невихований ведмідь», бесіда за змістом вірша або оповідання В.Сухомлинського «Навіщо кажуть «Спасибі»», «Скажи людині «Доброго дня»».

Вивчення прислів'я «Вихований та чемний - усім приємний».

Рольові ігри : «У магазині іграшок», «У бібліотеці».

Рухлива гра «Будь ласка» - виконувати рухи тільки після слів ведучого: «Будь ласка».

Читання вірша І. Січовик «Котик Мурчик вчиться бути ввічливим».

«Ласкаво просимо, любі гості»

(заняття)

Продовжувати формувати у дітей культуру поведінки, комунікабельність, чемне, тактовне, ставлення до оточуючих; доречне вживання ввічливих слів: будь ласка, ласкаво прошу, мені буде приємно, дякую за запрошення, прошу вибачення; розвивати діалогічне мовлення дітей. Виховувати повагу та доброзичливість до інших людей.

Лялька, «подарунки» для ляльки, ігровий осередок «Сім’я» з атрибутами.

Бесіда «Як себе треба поводити в гостях».

Мовна вправа «Можна, не можна».

Вивчення прислів’я « Доброму гостю господар радий» або «У чужому домі не будь примітним, а будь привітним».

Гра-вправа «Допоможемо ляльці запросити гостей до себе на день народження».

Вправа –роздум «Що я подарую ляльці на день народження».

С/р гра « Сім'я» - ігрова ситуація «День народження ляльки».

«Розмова по телефону»

(в різні режимні моменти)

Продовжувати навчати дітей правилам культурного спілкування в типових мовних ситуаціях; формувати в дітей навички послідовно викладати свою думку, розпочинати та закінчувати телефону розмову, розвивати діалогічне мислення, вміння вислуховувати співрозмовника та підтримувати тему розмови. Виховувати чемність, увічливість.

Ілюстрації до вірша К.Чуковського або мультфільм «Телефон» , телевізор,

телефоні апарати (дисковий та кнопочний).

Загадка про телефон.

Читання вірша К.Чуковського «Телефон» або перегляд цього мультфільму, обговорення змісту.

Розгляд стаціонарних телефонів (дисковий та кнопочний) його складові та використання.

Вправа «Чемний співрозмовник».

Рольова гра «Телефона розмова» - діалог 1. « Поклич друга до телефону», діалог 2 « Дізнайся як у бабусі здоров' я», діалог 3 «Дзвінок мамі на роботу», діалог 4

« Виклик швидкої допомоги» тощо.

Гра «Зіпсований телефон».

«Вмій вибачатися»

(в різні режимні моменти)

Продовжувати формувати в дітей навички встановлення доброзичливих стосунків з рідними, однолітками; розвивати комунікабельність, вольові якості (витримку, доброзичливість). Виховувати в дітей уважне та чуйне ставлення один до одного.

Демонстраційний матеріал «Уроки доброти» (малюнок 11), «Уроки ввічливості»(малюнок 15).

Читання вірша Є.Гуцало «Їжачиха і їжак» або М.Познанської «Півники побились, потім помирились», обговорення змісту.

Бесіда «Коли просять вибачення?»

Вправа –роздум «Як би я вчинив?» (розбив мамину вазу, порвав книжку брата, розлив чашку з водою, штовхнув товариша, не пропустив дівчинку вперед, образив дідуся тощо).

Вивчення або повторення мирилок: «Мир миром», «Билися не билися». «Вишні- черешні» тощо.

Вивчення прислів'я «Коли у друзів лад – усякий тому рад»

Грудень

«Чуйність та турбота – найкращі з чеснот»

(заняття)

Формувати уявлення дітей про позитивні якості людей: чуйність, турбота.

Навчати дітей уникати байдужого та неприязного ставлення до рідних. Виховувати у дітей позитивні якості: турботливість та чуйність.

Вірші : В.Багірової «Тихше, бабця спить», О.Благініної «Мама спить». Демостраційний матеріал «Почуття та емоції» малюнок «Турбота».

Обладнання для малювання або аплікації.

Читання віршів В.Багірової «Тихше, бабця спить», О.Благініної «Мама спить».

Розгляд малюнків: «Мама захворіла»,

« Бабуся нездужає, потурбуємось про неї, і вона одужає»» бесіда за їх змістом.

Д/ гра « Чуйні та байдужі діти».

Вправа-роздум «Я можу допомогти...»,

Малювання «Прикрасимо мамину сукню» або «Хусточка для бабусі».

«Про доброту»

(заняття).

Закріплювати уявлення про доброту, чуйність; усвідомлення того, що місія людини – творити добро; виховувати у дітей доброту.

Демонстраційний матеріал «Почуття. Емоції.» (малюнки : 11 «Співчуття», 19 «Добро»), карточки з зображенням життєвих ситуацій добрих та поганих вчинків, мікрофон.

Бесіда «Робити добрі справи і здійснювати добрі вчинки».

Читання казки О.Онісімої «Помічник», обговорення змісту.

Вивчення прислів’я «Хто людям добро бажає, той і собі має».

Д/гра « Добрі та погані вчинки».

Вправа –роздум «Як би я вчинив?».

Мовна вправа «Мікрофон» - «Яку добру справу я сьогодні зробив».

Читання вірша Л.Забашта «Все починається з добра».

«Жадібність»

(в різні режимні моменти)

Формувати у дітей поняття про те, що жадібність негативне почуття, яке заважає для добрих стосунків з рідними, друзями. Вчити дітей оцінюва вчинки літературних героїв та під час обговорення життєвих ситуацій. Виховувати у дітей доброзичливість, товариськість.

Демонстраційний матеріал «Уроки доброти» (малюнок 15); «Почуття та емоції» (малюнок 13 «Жадібність»)

Ілюстрації до угорської казки «Два жадібних ведмежа».

Розгляд малюнку «Скупий складає, а щедрий споживає» або «Жадібність» бесіда за змістом малюнку.

Вивчення прислів'я «Хто скупий та жадібний , той з дружбою не в злагоді».

Читання та інсценування вірша

« Жадібний пес».

Читання угорської казки «Два жадібних ведмежа» з розглядом ілюстрацій та бесіда за змістом казки.

Вправа –роздум «Чи би ти міг поділися с товаришем?»

Рухлива гра «Ми ділили апельсин».

Обговорення ситуації: « Мама дала тобі дві цукерки. Що ти зробиш?»

- з'їси сам обидві цукерки;

- однією пригостиш друга;

- одну цукерку відаси бабусі іншу татові.

«Я піклусь про птахів»

(в різні режимні моменти)

Прищеплювати любов та бережливе ставлення до живої природи, зокрема зимуючих птахів. Виховувати бажання підгодовувати пташок.

Ілюстрації зимуючих та перелітних птахів, оповідання К.Ушинського «Пташина їдальня», обладнання для виготовлення годівнички, обладнання для СХД.

Д/гра «Перелітні та зимуючі птахи».

Читання оповідання К Ушинського «Пташина їдальня», обговорення змісту .

Виготовлення готівнички для пташок (повісити її на майданчику, насипати корм).

Спостереження за пташками, які прилітають до годівнички.

Заучування вірша А.Камінчук «Годівничка».

СХД «Годівничка для птахів» - малювання, аплікація, ліплення.

Січень

«Дочекалися Різдва»

(заняття)

Познайомити дітей зі святом Різдва, українськими традиціями та народними звичаями, пов'язаними з його відзначенням. Формувати шанобливе ставлення до українських православних зимових свят, зокрема Різдва. Викликати емоційний відгук на обрядову пісню-колядку.

Хрестоматія вихователя ДНЗ ст.80-83.

Демонстраційний матеріал «Народні свята» ; колядка «Коляд, коляд, колядниця»;

магнітафон, аудіозапис різдвяної пісні «Добрий вечір тобі, пане-господарю»

Розповідь вихователя «Різдво Христове – свято чудове» з розглядом ілюстрацій (Яку подію святкують на Різдво; що готують на Святвечір; кого називають колядники).

Читання вірша Н.Гнатюк «Христос народився» або оповідання Олени Різник «Різдвяні дзоники».

Розучити колядку.

Творча гра « Різдвяний хоровод» під музичний супровід .

Художня праця: «Виготовлення різдяних зірок» для прикрашення групи.

«Ходімо щедрувати»

(заняття)

Збагачувати уявлення малят про народні українські зимові звичаї та обряди, фольклорну пісену спадщину свого народу. Викликати у малят захоплення народною обрядовою творчістю.

Демонстраційний матеріал «Народні свята» та ілюстрації до теми,

аудізапис «Щедрівочка щедрувала»,

вірш М. Косович «Щедрий вечір, Україна моя» ,

зерно пшениці, мішечки, муляжі ( цукерки, булочки), хустка, капелюх.

Розповідь вихователя про народний звичай святкування Дня Преподобної Меланії (Щедрий вечір) з розглядом ілюстрацій.

Слухання запису української народної щедрівочки «Щедрівочка щедрувала», аналіз музичного твору.

Обігрування вірша М. Косович «Щедрий вечір, Україна моя» з виконанням рухових дій згідно тексту.

Розучування щедрівки «Щедрик-ведрик, дайте вареник».

Творча гра «Веселе щедрування» (розігрування міні-сценки – діалог між щедрівниками та господарями).

«Ой ти зимонька святкова»

(в різні режимні моменти»

Закріплювати знання дітей про зимові свята українців, традиції пов'язані з ними.

Підтримувати у малят позитивні емоції.

Демонстраційний матеріал «Народні світа» - малюнки «Різдво», «Щедрий вечір», «Святий Миколай»,

карточки з зображенням ялинки, ялинкових іграшок, гірлянди, дитячих костюмів тощо.

Обладнання до СХД .

Бесіда «Зима – пора веселих свят» з розглядом ілюстративного матеріалу.

Мовна вправа « Твої веселі привітання» (колядки, щедрівки).

Обрядова гра «Водіння кози»

Д/гра « Як до Нового року готуються?»

Вправа –роздум «Моє улюблене зимове свято».

СХД «Зимові ігри та розваги»

Лютий

«Чиста водичка – рожеве личко»

(заняття)

Учити дітей свідомо ставитися до особистої гігієни.

Оповідання А.Коцюбинського «Чий Максимка?» ( Провознюк Г.Г., Білоус Л.І. «Дитина – диво світ» ст.10);

вірш В.Ткаченко «Я сама» (Т.Г.Левченко «Валеологія щодня» ст.22);

загадки, торбинка, мило, гребінець, рушник, мочалка, зубна щітка тощо, чотири ляльки, чотири миски з водою, рушники.

Читання оповідання А. Коцюбинського «Чий Максимко?» обговорення змісту.

Логічна гра «Друзі чистоти» (відгадування загадок про засоби гігієни)

Д/гра «Чарівна торбинка» ( на дотик досліджують засоби гігієни ).

Обігрування вірша В.Ткаченко «Сама».

Рольова гра «Вмивання ляльок».

Вивчення прислів’я «Якщо про чистоту не дбати то друзів хороших не мати».

«Як я вчуся бути охайним»

(заняття)

Формувати поняття, що охайна зовнішність – показник поваги людини як до себе, так і до оточуючих.

Люстерко, оповідання О.Іваненко «Що Ромко їв?».

Бесіда «Ти і твоя зовнішність».

Читання та обговорення оповідання О.Іваненко «Що Ромко їв?»

Творча гра «Маленькі історії про важливі речі» ( скласти 3-4 речення про те як треба доглядати за своєю зовнішністю ).

Логічна гра «Охайно чи не охайно» (діти змінюють свій зовнішній вигляд інші називають зміну охайною чи ні).

«Моя поведінка за обіднім столом»

(в різні режимні моменти)

Продовжувати формувати у дітей культуру поведінки під час прийому їжі.

В.П.Сухар «Мовленнєвий етикет та розвиток комунікативних здібностей дошкільника» ст.40

Вірші Г.Бойко «Вереда», «Бруднуля» , ілюстрації столових приборів, ігровий осередок «Сім'я» - стіл, стільці, набір столового посуду.

Читання віршів Г.Бойко «Вереда», «Бруднуля» обговорення змісту.

Д/гра « Що для чого?» ( призначення столових приборів та правильність їх використання).

Мовна вправа «Ввічливі слова» (припрошення до столу, слова подяки за частування).

Рольова гра « Запрошення на обід».

«Дбай про власні речі»

(в різні режимні моменти)

Підтримувати прагнення тримати особисті речі та іграшки в порядку, в охайному вигляді. Викликати схвальне ставлення до бережливості та осудливе до недбалого поводження з ними.

Власний дитячий одяг( по одному елементу кожної дитин), іграшки та обладнання ігрової кімнати,

іграшки (невмита лялька, машинка із зламаним колесом, розірвана книжка, відклеяна картинка з кубика тощо).

Трудова діяльність «Наведу у шафі лад»

(після повернення з прогулянки).

Д/гра «Впізнай свої речі»

Індивідуальна робота «Чиї речі загубились і чому?»

Логічна гра «Кожній речі своє місце».

Рольова гра «Розмова ображених іграшок ».

Логічна гра «Як слід дбати про власні речі»

Березень

«Україна - моя Батьківщина»

(заняття)

Поглиблювати уявлення дітей про рідний край - Україну, столицю Київ. Виховувати повагу та любов до рідної Батьківщини.

«Державні та національні символи України» упор.О.В.Гноінська - Легенда про Україну ст.13;

альбом «Київ - столиця України»; вірш М.Познанської «Про нашу Україну», бубни , брязкальця, дзвоники, аудізапис української народної пісні «Гречаники».

Легенда про Україну.

Бесіда «Ми - українці».

Читання вірша Л.Біленької «Бережіть Україну» з показом ілюстрацій за змістом.

Розгляд альбому «Київ - столиця України».

Гра -музикування «Українські музики».

«Державні символи України»

(заняття)

Закріплювати поняття про державні національні символи України (герб, прапор, гімн). Виховувати повагу до національних символів.

Вірш Л.Біленька «Український прапор»,

аудізапис «Гімн України», два конверти на кожну дитину в яких розрізні на 4-ри частини картинки : прапор, тризуб.

Читання вірша Л.Біленької «Український прапор» та Н.Поклад «Герб України».

Слухання державного гімну України.

Заучування першого куплету та приспіву гімну України.

Д гра « Державні символи України».

«Віночок – оберіг дівочий»

(в різні режимні моменти)

Поглиблювати й закріплювати занання дітей про українське національне вбрання, про дівочий віночок як оберіг.

Український віночок, штучні або паперові квіти, стрічки або кольорові смужки.

Розгляд українського віночка,

розповідь вихователем та дітями про значення кожної квітки та стрічок у віночку.

Легенда «Як безсмертник отримав своє ім'я» або «Сестри Ружа, Мальва та Півонія».

Д/гра « Викладемо квіточки та стрічки у віночку».

Хороводна гра «Сплетемо віночок»

СХ «Віночок»

«Спілкування з калиною»

(етнографічна екскурсія)

Формувати особливе ставлення до природних символів України; розширювати знання про легенди, вірші у яких оспівано калину українським народом.

Кущ калини, легенда про калину, вірш Т.Г.Шевченка «Тече вода з-під явора».

Розгяд куща калини.

Розповідь вихователя легенди про калину, її цілющі властивості.

Заучування вірша Т.Г.Шевченко «Тече вода з-під явора».

СХ « Кущ калини»

Квітень

Цільова прогулянка до автобусної зупинки.

Розширювати знання дітей про правила поведінки на автобусній зупинці.

Найближча до дитячого садка автобусна зупинка.

Спостереження за поведінкою людей біля автобусної зупинки.

Вправа «Можна – не можна».

«Якщо ти пассажир…»

(заняття)

Уточнювати поняття малят про культуру поведінки в громадському транспорті.

Серія демонстраційного матеріалу «Транспорт»,

обладнання до с/ рольової гри « Водії».

Бесіда «На якому виді транспорту можна подорожувати» з розглядом ілюстрацій.

Вправа « На чому я подорожував» ( в гості до бабусі, на море тощо) з власного досвіду дітей.

Логічна гра «Дії водія та пасажирів».

Обговорення життєвих ситуаці: Хлопчик сидить в автобусі поряд з мамою. В салон зайшла старенька бабуся, вільних місця не має. Як треба вчинити хлопчику правильно?

Сидіти далі на своєму місці або поступитися місцем для старенької бабусі).

Мама купила дівчинці морозиво, їй дуже хочеться його з’ їсти. Але підійшов автобус і треба їхати. Що повинна зробити дівчинка? (Сісти в автобус і почати їсти морозиво або зачекати поки вони приїдуть додому і потім його з'їсти).

С/рольова гра « Подорожуємо автобусом».

«Правила поведінки у крамниці»

(екскурсія до крамниці)

Продовжувати збагачувати життєвий досвід дітей про правила поведінки у крамниці. Виховувати стримність, ввічливість, повагу до інших людей.

Найближчий до дитячого садка овочевий або хлібний магазин .

Обладнання до с/рольової гри «Магазин»

Спостереження за роботою продавця , поведінкою покупців.

Після повернення з екскурсії провести:

Мовну вправу « Слова вітання, прохання, подяки, прощання».

Логічну вправу « З яким проханням можна звернутися до продавця?»

С/ рольова гра «Магазин».

Екскурсія в громадські місця (театр, кінотеатр, музей, бібліотеку)

Формувати в дітей уявлення про правила культурної поведінки в громадських місцях. Виховувати повагу до оточуючих, чемність, доброзичливість.

Наближчі громадські місця до дитячого садка (театр, кінотеатр, музей, бібліотека).

Попередня робота :

Вивчення вірша К.Обойщикова «Ось друже правило одне».

Логічна вправа «Можна - не можна».

Вправа «Як я ходив з рідними в кінотеатр або цирк» (з власного досвіду дітей).

Екскурсія в громадські місця.

Після повернення обговорення культури поведінки малят під час екскурсії.

Травень

«Шануймо працю лікаря та медсестри»

(заняття)

Продовжувати формувати уявлення про важливість роботи лікаря та медсестри в дитячому садку. Виховувати повагу до роботи медичних працівників.

Обладнання медичного кабінета в дитячому садку, ігровий осередок «Лікарня» в групі, атрибути для обігрування ігрових ситуацій.

Спостереження за роботою лікаря та медсестри в дитячому садку.

Розповідь медсестри про її роботу з розглядом обладнання в медичному кабінеті дитячого садка ( його назва, використання).

Сюжетно-рольова гра «Лікарня».

Ігрові ситуації з практичною маніпуляцією: робимо щеплення лялькам, бинтування ляльці порізу на руці, накладання медичного пластиря на подряпину.

«За що подякуємо кухарю?»

(заняття)

Уточнювати та поглиблювати

знання дітей про роботу кухаря в дитячому садку, формувати вміння орієнтуватися у предметному оснащенні кухні. Виховувати шанобливе ставлення до професії кухаря.

Предметне обладнання кухні в дитячому садку,

ігровий осередок «Дитячий садок» з обладнанням для розгортання ігрового сюжету.

Загадка про професію кухаря.

Спостереження за роботою кухаря в дитячому садку.

Розповідь кухаря про предметне оснащення кухні та безпечне використання приладів: електроплита , духовка, пательня, м'ясорубка тощо.

Сюжетно-рольова гра « Готуємо обід для ляльок»

«В групі затишно та чисто»

( в різні режимні моменти)

Продовжувати розвивати у дітей інтерес до праці помічника вихователя. Допомагати помічнику вихователя слідкувати за чистотою та порядком в групі, спальній кімнаті. Розвивати самостійність, працелюбність, вміння доводити до кінця розпочату справу. Виховувати повагу до праці помічника вихователя.

Предметно-ігрове оснащення групової кімнати, спальні.

Читання оповідання Б.Вовк «Лінива Оленка», обговорення змісту оповідання.

Вивчити прислів'я «Бджола мала, а й та працює» «Чисто не там де прибирають, а там де не накидають».

Спостереження за роботою помічника вихователя впродовж дня.

Трудові доручення (індивідуальні, групові, підгрупові): витерти пил на поличках, розвісити рушники, серверувати стіл до прийому їжі, застелити ліжечко після сну, помити іграшки тощо.

«Порядок та чистота на подвір'ї дитсадка»

(в різні режимні моменти)

Закріплювати знання дітей про важливість праці двірника в дитсадку. Залучати дітей до прибирання групового майданчика. Викликати задоволення від спільної праці. Виховувати повагу до праці двірника, бажання приймати посильну участь в дотримуванні чистоти на території дитячого садка.

Знаряддя праці для трудової діяльності дітей: віники, граблі, відра, лійки.

Спостереження за працею двірника. Розгляд знаряддя праці двірника (назва, призначення, безпечне використання ).

Трудова діяльність на груповому майданчику (групова або підгрупова).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!