Орієнтовний календарний план уроків музичного мистецтва в 1 класі НУШ

Музика

14.06.2020

549

22

0

Опис документу:
Професійна мистецька освіта: музичні школи, музичні академії. СММ: К. Дебюссі. Доктор Gradus ad Parnassum (Шлях до Парнасу). Н. Нижанківський. Івасик грає на чельйо. ХТД: Музика Т. Попатенко, слова М. Івенсен «Урок». Робота в парах: виконання ритмічних послідовностей.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Орієнтовний календарний план уроків музичного мистецтва у 1 класі

До підручника: Л.М. Масол, О.В. Гайдамака, О.М. Колотило.

Дата

Тема

Музичне мистецтво

Приміт-ки

РОЗДІЛ І. МИСТЕЦТВО - ЧАРІВНЕ ВІКНО У СВІТ

12. ПЕРШИЙ РАЗ У ПЕРШИЙ КЛАС…

Музичні та шумові звуки. Мелодія. Правила співу.

СММ: М. Скорик. Мелодія.

СКМ: М/ф «Гойда, гойда-гой, ніченька іде» у виконанні Н. Матвієнко (фрагмент).

ХТД: Музика і слова Н. Май

«Пісня першокласника».

34.

МОЇ ДРУЗІ

Музичні звуки: довгі та короткі. Правила сприймання музики.

СОМ: В. Волегов. Діти; А. Логінова. Моя конячка.

СММ: Українська народна пісня «Котику сіренький»;

Я. Барнич. Коник.

СКМ: М/ф «Тихо, вечір надворі».

ХТД: поспівка «Ми дружній і веселий клас».

П: скрипковий ключ

5–6.

МОЄ ДОВКІЛЛЯ

Музичні звуки: високі та низькі.

СММ: Звуки грому. Е. Гріг. Пташка. В. Подвала. Їжачок.

Дятел.

ХТД: гра «Зозуля та соловейко»; Музика народна, слова В. Гончарук. «Прилетів комарик».

Гра: пофантазуй і придумай музичну історію з голосами

тварин різної висоти.

7–8.

СВІТ НАВКОЛО ТЕБЕ

Музичні звуки: гучні та тихі (форте та піано). Знак повторення

СОМ: Ю. та Л. Шевченки. Два метелики.

СММ: В. Барвінський. Жучок і Жучиха.

А. Штогаренко.

Метелик.

ХТД: В. Верховинець. «Павук сірий, волохатий». Гра «Луна» («Ау»). Створення звукових картин: «Як легенький вітерець перетворився на сильний вітер» (голосом); «Як з дощових крапельок почалася злива з громом» (на інструменті).

9–10. ЛЯЛЬКОВІ НАСТРОЇ

Настрій у музиці.

СОМ: Д. Денжл. Ляльковий лікар;

К. Бабок. Коли збувається більше, ніж мріялось.

СММ: Л. Колодуб. Лялька співає.

СКМ: М/ф «Дитячий альбом» (П. Чайковський. Нова

лялька. Хвороба ляльки)

ХТД: поспівки «Бідолашна Маша», «Іде бичок, хитається».

11–12.

ДИТЯЧІ ЗАХОП-

ЛЕННЯ

Настрій у музиці (продовження)

СОМ: I. Ліфшиц. Діти.

СММ: Б. Фільц.

Гра у м’ячик. Р. Шуман. Гра в піжмурки з циклу

«Дитячі сцени».

СКМ: М/ф «Літачок Жужа». Рахуємо

до десяти.

ХТД: Музика В. Прокопик,

слова Н. Танасійчук «Літачок Жужа».

13–14. ОСІННІЙ ЯРМАРОК

Характер музики.

СОМ: Г. Тот. Натюрморт.

СММ: В. Кузнєцов. Український ярмарок (гурт «Дзвони»).

Український народний танець «Козачок»

ХТД: Музика народна, слова Н. Кукловської «Урожайна»;

Гра «Оживи» картину. Уяви, що фрукти

та ягоди раптом

заспівали.

Гра «Ярмарок».

15–16.

МОЯ УКРАЇНА БАГАТА Й ГОСТИННА

Мистецтво про рідний край. Характер музики.

СОМ: М. Тимченко. Співуча Україна.

СММ: Музика О. Осадчого, слова Ю. Рибчинського «Земле моя».

ХТД: Поспівка «Рідний край» Музика А. Філіпенка, слова Г. Бойка «На місточку».

17–18.

КРАСА РІДНОЇ ЗЕМЛІ

Пісня. Куплет.

Правила дихання під час співу.

СОМ: М. Приймаченко. Їде осінь на коні.

СММ: К. Стеценко. Вечірня пісня. С. Людкевич. Старовинна пісня.

ХТД: Музика М. Ведмедері, слова Н. Красоткіної. «Ой ходила осінь».

19–20. ВЕСЕЛКО-

ВИЙ ДИВОГРАЙ

Звуки та кольори в мистецтві., Сім кольорів веселки - сім нот (порівняння, ознайомлення).

СОМ: О. Збруцька. Райдуга.

СММ: С. Прокофʼєв. Дощик і веселка.

ХТД: Слова Н. Гуркіної

Веселка; Музика і слова Н. Май. «Кап-кап-кап».

21–22.

РІЗНІ БАРВИ У ПРИРОДИ

Танець

СММ: Український народний танець «Гопак». І. Шамо. Дніпровський вальс.

СКМ:Український народний танець «Метелиця» (фрагмент).

ХТД: Звукові картини «Пісня осені» та «Хоровод зими».

Музика народна, слова В. Верховинця «Метелиця»,

Музика В. Верховинця, слова народні «Зробим коло».

23–24. ЗИМОВІ РИТМИ

Ритм у мистецтві.

СММ: К. Дебюссі. Сніг танцює (ксилофон)

ХТД: Придумай і заспівай ніжну мелодію до вірша, обери музичний інструмент для супроводу.

25–26. СВЯТКОВІ ПЕРЕТВО-РЕННЯ

Ритм у мистецтві (продовження).

СКМ: Руханка «Танці-зігріванці» (фізкультхвилинка).

ХТД: Музика і слова Н. Рубальської «Пісня сніговиків».

27–28. ЗИМОВІ СВЯТА

Зимові свята в мистецтві.

СММ: Дж. Л. П’єрпонт. Jingle Bells (Дзвіночки дзвенять).

ХТД: Музика А. Олєйнікової, слова В. Чайковської. «Святий Миколай».

29–30. РАДІЙТЕ! СВЯТО ЙДЕ!

Колядки, щедрівки.

Пісні з інструментальним супроводом та без нього.

СОМ: І. Горобчук. Вертеп.

СММ: Колядка «Бог ся рождає!».

ХТД: Колядка «Радуйтеся, люди!».

31–32

УЗАГАЛЬНЕННЯ. ПЕРЕВІРЯЄМО СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ

(Завдання Лясольки.)

РОЗДІЛ 2. ЗАГАДКИ ХУДОЖНІХ МОВ

33–34. МАНДРИ КРАЇНОЮ МИСТЕЦТВ

Вокальна та інструментальна музика. Цирк.

СММ: Українська народна мелодія «Щедрівочка щедрувала» у вокальному та інструментальному виконанні; Ф. Мендельсон. «Танець клоунів» з концертної сюїти

«Сон літньої ночі».

СОМ: І. Сколоздра. Різдво. Коломийка. А. Ма́ке. Цирк. Атлети, клоуни та мавпочка; Ю. Мацик. Клоуни.

ХТД: створення мелодії до вірша.

35–36. ЗУСТРІЧ ІЗ ТЕАТРОМ

Театр. Актор. Правила поведінки в театрі.

СКМ: М. Равель. Балет «Дитя та чари» (відеофрагмент).

ХТД: Українська народна пісня «Два півники» ( виконання в ролях, з ритмічним супроводом – барабан, трикутник, бубон). Інсценізація змісту віршів.

37–38. ЧАРІВНИКИ БАЛЕТУ

Балет. Мова танцю. Вальс.

СММ: П. Чайковський. Вальс сніжинок із балету «Лускунчик».

ХТД: Музика Я. Степового, слова народні «Сніжинки»

39–40

БАЛЕТ-КАЗКА

Оркестр. Музичні інструменти: скрипка (струнні), флейта (духові), барабан (ударні).

СММ: Б. Павловський. Балет-казка «Білосніжка і семеро

гномів» (фрагмент).

СКМ: м/ф «Білосніжка і семеро гномів» (фрагмент).

ХТД: гра «Оркестр».

40–41. ВЕСЕЛИЙ МАНДРІВ-

НИК

НА ОПЕРНІЙ СЦЕНІ

Опера. Арія

СММ: Г. Гриневич. Опера-казка «Плескачик». Арії героїв

Опери.

ХТД: Музика Н. Барабаш. Арія Тіста з опери-казки «Колобкові мандри».

42–43. ВЕСЕЛИЙ МАНДРІВ-

НИК

У ТЕАТРІ

ТА КІНО

Ансамбль. Хор.

СКМ: Музика і вірші О. Шевченка. М/ф «Колобок» із серії «З любов’ю до дітей», фрагменти з мульт-фільмівпро колобка.

ХТД: створення власної опери-казки «Колобок»

(спів соло та в ансамблі).

44–45. КАЗКОВІ РОЗПОВІДІ

Музична казка. Музичні інструменти оркестру: (продовження) арфа, флейта.

СММ: М. Сильванський. Музична казка «Івасик-Телесик» (фрагменти: теми Івасика-Телесика, Змії, плескоту хвиль і передзвону молотів ковалів).

ХТД: створення мелодії до вірша, добір інстру-ментів для героїв музичної казки.

46–47. КАЗКОВІ РОЗПОВІДІ

продовження

Музична казка (продовження). Регістр (на прикладі клавіатури піаніно).

СММ: М. Чембержі. Казка про синій пролісок.

ХТД: Музика А.Олєйнікової, слова Н. Іванової «Пролісок» Створення супроводу до пісні.

СКМ: М/ф «Квіти дружби» із серії «Уроки тітоньки Сови».

48–49. КРАСА

І ЗДОРОВ’Я

Вплив музики на емоційний стан людини. Музика і спорт. Соліст.

СММ: Ф. Шуберт. Вечірня серенада. П. Чайковський.

Вальс квітів з балету «Лускунчик». Ж. Бізе. Марш

Тореодора з опери «Кармен».

ХТД: Українська народна пісня-гра «Гей, ви дітки чорнобриві».

СКМ: м/ф «Холодне серце» (фрагмент з фігурним катанням).

50–51. ВЕЛИКОДНІ ДИВА

Великдень, писанки. Музична фраза.

СОМ: Н. Курій-Максимів. Великдень.

ХТД: Музика М. Катричка, слова В. Кленця, Н. Андрусич «Писанка». Створення мелодії до вірша.

51–52. НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ

Народна музика.

СММ: Колискова (обробка А. Авдієвського), Я. Степовий. Колискова, Українська народна пісня «Сонечко» (обробка

В. Барвінського).

ХТД: Музика і слова народні «Вийди, вийди, сонечко».

53–54. НАРОДНІІНСТРУМЕН-ТИ

ТА ІГРАШКИ

Народні музичні інструменти: бандура, сопілка, бубон, волинка (дуда). Свищики.

СОМ: зображення свищиків. Ф. Буше. Чабанець, що грає на волинці.

СММ: Гра на українській волинці (дуді). Й. С. Бах. Волинка. Українські народні танцювальні мелодії (ансамбль народних інструментів).

ХТД: Створення ритмічного супроводу, мелодії до вірша.

55–56. МИТЦІ ПРОФЕСІО-НАЛИ

Професійна музика.

Музичні професії: композитор, виконавець.

СММ: пісні Котика, Півника, Лисички з опери-казки К. Стеценка «Лисичка, Котик і Півник».

ХТД: Музика А. Філіпенка, слова О. Журливої «Узяла лисичка скрипку».

57–58. СТВОРЮ-ЄМО КРАСУ

Музичні професії: диригент.

СММ: М. Лисенко. Хор «А вже весна» з опери «Зима і Весна».

ХТД: Гра «Оркестр».

59–60.

ДО ВЕР-ШИН МАЙС-ТЕРНОСТІ

Професійна мистецька освіта: музичні школи, музичні академії.

СММ: К. Дебюссі. Доктор Gradus ad Parnassum (Шлях до

Парнасу). Н. Нижанківський. Івасик грає на чельйо.

ХТД: Музика Т. Попатенко, слова М. Івенсен «Урок».

Робота в парах: виконання ритмічних послідовностей.

61–62. МИСТЕЦЬКА ПОДОРОЖ ДО ЄВРОПИ

Знайомство з мистецтвом різних країн. Пісні й танці (узагальнення).

СММ: Ф. Шопен. Полонез; Італійська народна пісня «Санта Лючія»; Н. Паганіні. Баркарола.

СОМ: А. Ніколаєв. Бал; М. Глущенко. Вечірня Венеція.

СКМ: м/ф «Танок маленьких каченят».

ХТД: Т. Вернер. Танок маленьких каченят (виконання рухів).

63–64

УЗАГАЛЬНЕННЯ. ПЕРЕВІРЯЄМО СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ

(Завдання Лясольки.)

Скорочення:

СММ – сприймання музичного мистецтва;

СКМ – сприймання кіномистецтва;

ХТД – художньо-творча діяльність.

Масол Людмила Михайлівна,

кандидат педагогічних наук,

науковий керівник і експерт проекту ЮНЕСКО з мистецької освіти в Україні, м. Київ, Україна,

е-mail: lmasol@ukr.net

Гайдамака Олена Василівна,

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»,

м. Київ, Україна,

е-mail:lgaidamaka@ukr.net

Колотило Оксана Миколаївна,

кандидат педагогічних наук, вчитель-методист Чернігівського ліцею № 22, м. Чернігів, Україна,

е-mail:oxana-kolotilo@ukr.net

6

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.