Орієнтовні Поурочні Методичні Рекомендації

Опис документу:
В статті поданні Поурочні Методичні Рекомендації до курсу "музичне мистецтво"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ОРІЄНТОВНІ ПОУРОЧНІ МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

8 клас

Музична картина світу

п/п

Тема

Теоретичні відомості

Матеріал для сприймання

Матеріал для виконання

Дата

Тема 1. Відлуння епох у музичному мистецтві

Відлуння епох у музичному мистецтві. Музика Й. С. Баха і сучасність

Засвоєння визначення поняття серйозна, легка музика, естрада, токата; закріплення визначення понять стиль, фуга, поліфонія.

Творчість Й.-С.Баха.

Й.-С.Бах. Токата і фуга ре-мінор.

Л.Квінт «Здрастуй, світ» (виконання зірок російської естради).

«Здрастуй, світ»

Сл. В.Кострова

муз. Л.Квінт

Вічні почуття

Закріплення визначення понять музичний образ, академічна, камерна музика, соната.

Творчість Л.Бетховена.

Л.Бетховен. Соната №14 (1ч.).

«Здрастуй, світ»

Сл. В.Кострова

муз. Л.Квінт

Оригінальні творчі знахідки Йогана Штрауса

Творчість Й.Штрауса. Засвоєння визначення терміну піцикато; закріплення визначення характерних особливостей танцю полька.

Й.Штраус. Полька-піцикато.

П.Майборода. «Моя стежина».

«Моя стежина»

Сл. А.Малишка

Муз. П.Майборода

Видатні педагоги та їх видатні учні

Творчість Л.Ревуцького.

Закріплення визначення понять симфонія, сонатна форма.

Л.Ревуцький. Симфонія №2 (фінал).

«Моя стежина»

Сл. А.Малишка

Муз. П.Майборода

Віковічність людських пристрастей

Засвоєння визначення назви танцю хабанера. Закріплення понять опера, сюїта.

Творчість Ж.Бізе та Р.Щедріна.

Ж.Бізе.»Хабанера» з опери «Кармен».

Р.Щедрін. Балет «Кармен-сюїта».

«Здрастуй, світ»

Сл. В.Кострова

муз. Л.Квінт

(виконання).

Розучування пісні за вибором вчителя та учнів.

Бахівські традиції в музиці XX століття, з любов'ю до вічного й прекрасного

Закріплення визначення понять арія, академічна музика.

Творчість Е.Віла-Лобос.

Е.Віла-Лобос. Арія з Бразильської бахіани №5.

Виконання пісні розученої на попередньому уроці.

Полістилістика

Засвоєння визначення понять полістилістика, бард.

Закріплення визначення понять стиль, сюїта.

Творчість А.Шнітке.

А.Шнітке. «Сюїта в старовинному стилі» (1ч.).

І.Шамо. «Києве мій».

І.Шамо. «Києве мій».

Музика минулого і сучасність

Музична вікторина

Музика за вибором учителя.

Пісні за вибором учителя.

Джаз.

Засвоєння визначення понять спірічуел, блюз, джаз. Закріплення визначення понять легка (розважальна) музика, каденція, мюзикл, сюїта.

«Молитва» (спірічуел).

Л.Армстронг. «Блюз західної околиці».

Д.Херман. «Привіт, Доллі!».

Дж.Леннон, П.Маккартні. «Yesterday».

Дж.Леннон, П.Маккартні. «Yesterday».

Походження і розвиток рок-музики.

Творчість «Бітлз». Засвоєння визначення понять рок, рок-н-рол, рок-шоу, сингл, Госпел сонгз, хіт, хіт-парад, хард-рок, диско. Закріплення визначення понять легка (розважальна, естрадна), популярна музика.

Закріплення визначення понять шансон, шансоньє, диско.

Квартет «Бітлз». «Дівчина», «Yesterday».

Е.Преслі. «Все гаразд, мамо».

Група «Queen». «Шоу має тривати».

Дж.Леннон, П.Маккартні. «Yesterday».

"Зірки" французької естради

Закріплення визначення понять шансон, шансоньє, диско.

Шарль Дюмон. «Ні, я ні за чим не жалкую» у вик. Е.Піаф.

Одна із пісень П.Каас в авторському виконанні.

Д.Дассен. «Бабине літо».

Дж.Леннон, П.Маккартні. «Yesterday».

"Мега-зірки" російської естради

Засвоєння визначення поняття масова пісня. Закріплення визначення понять легка (розважальна), популярна музика, джаз, бард.

Р.Паулс. «Маестро».

І.Дунаєвський. Марш з к/ф «Веселі хлоп’ята».

В.Висоцький. «Песня о друге». Б.Гребенщиков. «Місто золоте».

Б.Гребенщиков. «Місто золоте».

Джерела української естради

Закріплення визначення поняття аранжування.

Тріо Мареничів «Ой у гаю при Дунаю».

А.Солов’яненко «Там, де Ятрань круто в’ється».

Н.Матвієнко. «Ой прийшла весна».

В.Івасюк. «Червона рута».

Б.Гребенщиков. «Місто золоте».

В.Івасюк. «Червона рута».

Майстри української естрадної пісні

Творчість В.Івасюка.

Закріплення визначення понять легка (розважальна), популярна музика.

В.Івасюк. «Два перстені», «Пісня буде поміж нас», «Золотоволоска» та «Я піду в далекі гори».

В.Івасюк. «Червона рута».

Різновиди естрадного жанру

Закріплення визначення понять легка (розважальна), популярна музика, хіт.

Ф.Лей. «Історія кохання».

Група «Queen».

«Ми - чемпіони».

А.Богарчук. «Тиша навкруги» у виконанні тріо Мареничів.

П.Маріа. «Млин» (орк.).

Рок-група «Скрябін». «Все буде добре».

Сл. і муз. Т. Петриненко

«Господи, помилуй нас».

Сл. і муз. Т. Петриненко. «Господи, помилуй нас»

Відлуння епох у музичному мистецтві (узагальнення)

Узагальнення тематичного матеріалу.

Музична вікторина.

Пісні за вибором учнів та вчителя.

Тема 2. Музика в діалозі з сучасністю

Шедеври оперного жанру

Закріплення визначення понять романтизм, опера, лібрето, муз. драматургія, принципи драматургічного розвитку.

Творчість Дж.Верді.

Дж.Верді. Пісенька Герцога із опери «Риголетто».

М.Катричко. «Хуртовина».

Сл. і муз. М.Катричко. «Хуртовина».

Реформи оперного жанру

Закріплення визначення понять муз. драматургія, принципи драматургічного розвитку.

Творчість Р.Вагнера.

Р.Вагнер. Опера «Варкірія». «Політ валькірій».

«Пісня життя»

Сл. і муз. М.Катричко. «Хуртовина».

«Пісня життя»

Втілення реформаторських ідей Вагнера в балеті

Творчість С.Прокоф’єва.

Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять музичний стиль (класицизм, романтизм), балет, ноктюрн.

С.Прокоф’єв. Балет «Ромео і Джульєтта» (фрагменти).

«Пісня життя»

Кохання, краса і гармонія

Творчість М.Римського-Корсакова. Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять симфонічна сюїта, музичний образ.

М.Римський-Корсаков. Симфонічна сюїта «Шехерезада» (фрагменти).

«Я люблю тебя».

«Я люблю тебя».

Музика у творах духовного змісту

Закріплення визначення поняття духовна музика.

Й.Бах. “Аве Мария”.

Молитва Отче наш».

Era. Ameno.

Перегляд презентації «Интервью с Богом».

«Я люблю тебя».

Симфоджаз

Творчість Дж.Гершвіна.

Інтерпретація змісту музичних творів. Засвоєння визначення поняття симфоджаз. Закріплення визначення понять джаз, блюз, рапсодія.

Дж.Гершвін. «Рапсодія в блюзових тонах».

І.Білозір. «Ласкаво просимо».

І.Білозір. «Ласкаво просимо».

«Неовіденська» оперета. Імре Кальман

Творчість І.Кальмана.

Інтерпретація змісту музичних творів. Засвоєння визначення поняття оперета (музична комедія, мюзикл).

І.Кальман. Оперета «Сільва».

Слова Д. Луценка, музика А. Пашкевича, «Мамина вишня».

І.Білозір. «Ласкаво просимо».

Слова Д. Луценка, музика А. Пашкевича, «Мамина вишня».

Ісак Дунаєвський — класик радянської оперети

Творчість І.Дунаєвського.

Інтерпретація змісту музичних творів. Засвоєння визначення поняття оперета (музична комедія, мюзикл).

І.Дунаєвський. «Пісня про Одесу». Оперета «Біла акація» (фрагменти).

Слова Д. Луценка, музика А. Пашкевича, «Мамина вишня».

Авангардизм в українській музиці. Валентин Сильвестров

Творчість В.Сильвестрова.

Інтерпретація змісту музичних творів. Засвоєння визначення понять авангардизм, кітч.

В.Сильвестров. «Кіч-музика».

Слова Д. Павличка, музика О. Білаша, «Два кольори».

Слова Д. Павличка, музика О. Білаша, «Два кольори».

Музика в діалозі з сучасністю» (часткове узагальнення теми).

Узагальнення понять.

Музична вікторина.

Пісні за вибором учнів та вчителя

Твій діалог з Бетховеном

Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять класицизм, романтизм, музична драматургія, симфонія.

Л.Бетховен. «Елізі», Симфонія №9 ода «До радості».

І.Шамо «Три поради».

Б.Гребенщиков. «Місто золоте».

І.Шамо «Три поради».

Твій діалог з Бетховеном (продовження)

Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять класицизм, романтизм, музична драматургія, сонатна форма.

Творчість Л.Бетховена.

Л.Бетховен. «Патетична соната» (№8).

І.Шамо «Три поради».

Творчість Миколи Лисенка як відображення життя народу

Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять класична музика, кантата.

М.Лисенко. «Б’ють пороги».

Сл. В.Крищенка,

Муз. О.Злотника

«Родина».

Сл. В.Крищенка,

Муз. О.Злотника

«Родина».

Творчість Миколи Лисенка як відображення життя народу» (продовження)

Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять камерна музика, вальс, романс.

Творчість М.Лисенко.

М.Лисенко. Романс «Безмежнеє поле», Вальс ре-мінор.

Сл. В.Крищенка,

Муз. О.Злотника

«Родина».

Музика Чайковського як символ краси, правди і щирості

Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять концерт, сонатна форма та її складові, камерна музика, романс.

Творчість П.Чайковського.

П.Чайковський. Концерт для ф-но з оркестром №1 (1ч.).

Сл. Г.Полонського,

Муз. К.Молчанова «Журавлина пісня».

Сл. Г.Полонського,

Муз. К.Молчанова «Журавлина пісня».

Музика Чайковського як символ краси, правди і щирості» (продовження)

Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять симфонія, сонатна форма, сонатно-симфонічний цикл.

П.Чайковський. Симфонія №6 (фінал).

Сл. Г.Полонського,

Муз. К.Молчанова «Журавлина пісня».

Євген Станкович. Діалог із сучасником

Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять балет, камерна музика, триптих, авангардизм, неофольклоризм.

Творчість Є.Станковича.

Є.Станкович. Триптих для скрипки та фортепіано «На Верховині»,

Балет «Ольга» (фрагмент).

Сл. Ю.Рибчинського,

Муз. І.Карабиця

«Пісня на добро».

Сл. Ю.Рибчинського,

Муз. І.Карабиця

«Пісня на добро».

Євген Станкович. Діалог із сучасником (продовження)

Інтерпретація змісту музичних творів. Засвоєння визначення поняття фольк-опера. Закріплення визначення понять опера, неофольклоризм.

Є.Станкович. Фольк-опера «Цвіт папороті» (фрагменти).

Сл. Ю.Рибчинського,

Муз. І.Карабиця

«Пісня на добро».

Музика в діалозі з сучасністю (узагальнення)

Узагальнення тематичного матеріалу, підведення підсумків навчального курсу «Музичне мистецтво».

Музична вікторина.

Виконання вивчених пісень

Орієнтовний варіант заключного уроку-концерту (музичні твори можуть бути використані за вибором)

Кожен прослуханий чи виконаний твір супроводжується бесідою з учнями у контексті основного розділу програми 8 класу «Музичне мистецтво і сучасність», а також попередніх розділів і тем шкільного курсу музичного мистецтва.

«Шкільний корабель» Г. Струве - вхід, виконання.

«Бабак» Л. Бетховена, «Танець феї Драже» П. Чайковського слухання, висновки щодо теми «Світ почуттів у музиці» (1 клас).

«Три чуда» з опери «Казка про царя Салтана» М. Римського-Корсакова — слухання.

Українська народна пісня «Вийди, вийди, Іванку» - виконання.

Бесіда на тему «Джерела музичного мистецтва» (2 клас).

«У печері гірського короля» Є. Гріга, «Весняне рондо» Б. Фільц слухання, узагальнення розділу «Особливості музичного мистецтва» (3 клас).

Танці з опери «Запорожець за Дунаем» С. Гулака-Артемовського — слухання.

Японська народна пісня «Вишня» виконання.

Бесіда на тему «Музика єднає світ» (4 клас).

«Звідки приємний та ніжний той дзвін» з опери «Чарівна флейта» В. А. Моцарта — слухання.

«Я малюю мрію» О. Янушкевич — виконання.

Висновки за розділом «Музика та інші види мистецтва» (5 клас).

«Скарга Евридики» з опери «Орфей та Евридика» Х.-В. Глюка слухання.

«Колиска майбуття» В. Дроботенко виконання.

Висловлювання учнів на тему «Музика і духовний світ людини» (6 клас).

«Балада про мальви» В. Івасюка - виконання.

Тема кохання з увертюри-фантазії «Ромео і Джульетта» П. Чайковського -слухання.

Бесіда на тему «Палітра музичних образів» (7 клас).

«9-1-1» С. Вакарчука («Океан Ельзи») слухання.

«The show must go on» Б. Мея («Queen») - слухання.

Фінал IX симфонії Л. Бетховена слухання.

Висновки за розділом «Музичне мистецтво і сучасність» (8 клас).

«Пісня на добро» І. Карабиця - виконання, вихід.

6

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
1
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!