Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків. ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я 5 клас

Опис документу:
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. № 462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я

5 клас

35 годин(14+19)

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів

Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. №  462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.).

Укладачі програми (2012 р.): Т. Є. Бойченко, Т. В. Воронцова, О. Л. Москаленко, В. В. Дерев'янко, В. С. Пономаренко, Н. М. Поліщук, С. С. Фіцайло

Над оновленням програми (2017 рік) працювали: О. І. Шиян, Т. Г. Боса, О. А. Спірке, О. І. Шаповал

К-г

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Зміст навчального матеріалу

5

Т 1. Здоров’я людини

1

2

3

4

5

Життя і здоров’я людини.

Здоровий спосіб життя.

Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності.

Практичні завдання

Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття

Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла.

Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію *

Безпека на дорозі

Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги.

Безпека на зупинках громадського транспорту.

Безпека пасажира. Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП

Ціннісний компонент

розпізнають:

- види пішохідних переходів та дорожні знаки, якими їх позначають;

- дорожню розмітку;

- дорожні знаки, якими позначають зупинки громадського транспорту;

- найбезпечніші місця в салоні автотранспорту;

пояснюють:

- небезпеку переходу дороги на зупинці громадського транспорту;

- перевагу руху транспорту екстрених служб

Тематична

5

Т 2. Психічна й духовна складові здоров’я

6

7

8

9

10

Уміння вчитися

Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця.

Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи.

Повага до себе та інших

Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом.

Почуття і емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів.

Співпереживання і співчуття.

Практичні завдання

планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя «Мій розпорядок дня».

Відпрацювання навичок успішного навчання у класі. Відпрацювання навичок ефективного самонавчання (бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання) **

Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. Відпрацювання навичок висловлювання почуттів

Тематична

6

Т. 3 Фізична складова здоров’я

11

12

13

14

Фізичні чинники здоров’я

Принципи і методи загартовування. Рухова активність.

Профілактика порушень постави і гостроти зору.

Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду.

Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну.

Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я

Практичні завдання:

Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей.

Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах

Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід

Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером *

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- переваги занять фізичною культурою та спортом

для розвитку і формування характеру; засоби безпеки при заняттях спортом; правила користування басейном;

- способи допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід;

уміють:

- виконувати вправи для формування правильної постави та гімнастики для очей; розраховувати максимальну масу свого портфеля; обирати засоби безпеки при катанні на роликових ковзанах і роликових дошках;

- надавати допомогу і самодопомогу при падінні та спортивних травмах;

Діяльнісний компонент

Тематична

І семестр

Скоригована

19

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я

5 клас

35 годин(16+19)

Т. 4. Соціальна складова здоров’я

17

18

19

20

21

22

23

24

25

9

Соціальне благополуччя

Право на здоров’я

Права дитини. Обов’язки учня і громадянина.

Спілкування і здоров’я.

Ефективне спілкування. Вплив поведінки на здоров’я. Переваги упевненої поведінки.

Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини.

Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі.

Безпека спілкування в Інтернеті

Соціальна небезпека інфекційних захворювань.

«Соціальна небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей, що мають ( ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо)»

Практичні завдання

Права та обов’язки дитини( створення пам’ятки) *

  • Відпрацювання навичок ефективного спілкування» **

  • Безпека спілкування в Інтернеті **

  • Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів, інших дорослих

  • Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини *

Тематична

10

Тема 5. Безпека в побуті і навколишньому середовищі

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

Пожежна безпека.

Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі.

Дитина в автономній ситуації

Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників.

Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями.

Безпечне довкілля

Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. Способи збереження природного середовища.

Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Підручні рятувальні заходи.

Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді

Практичні завдання

Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи .Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів**

Обстеження безпеки своєї оселі*.

Моделювання безпечної поведінки із людьми.

Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей.

Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях.

Створення саморобок для повторного використання пластикових упаковок *

Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення.

Діяльнісний компонент

Учні:

уміють:

- досліджувати з дорослими безпеку своєї оселі;

- повторно використовувати пластикові упаковки;

- відмовлятися від пропозицій гратися у небезпечних місцях, розпалювати багаття, псувати громадське майно;

- гасити невеликі пожежі, зокрема й спричинені електричним струмом;

- безпечно евакуюватися з оселі і приміщення школи;

- захищати органи дихання від отруйних газів;

- безпечно поводитися під час сильного вітру, грози, підтоплення;

Ціннісний компонент

Учні:

наводять приклади: джерел запалювання; горючих, легкозаймистих і негорючих матеріалів;

розпізнають небезпечні місця у населеному пункті (мікрорайоні)

Учні:

наводять приклади: джерел запалювання; горючих, легкозаймистих і негорючих матеріалів;

розпізнають небезпечні місця у населеному пункті (мікрорайоні);

пояснюють:

- небезпеку недотримання правил безпеки житла, розголошення особистих даних в Інтернеті;

- необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки надворі, можливого утворення натовпу;

- до кого і як можна звернутися по допомогу в разі небезпечної ситуації з незнайомцями

Тематична

ІІ семестр

Скоригована

Річна

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів

Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. №  462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.).

Укладачі програми (2012 р.): Т. Є. Бойченко, Т. В. Воронцова, О. Л. Москаленко, В. В. Дерев'янко, В. С. Пономаренко, Н. М. Поліщук, С. С. Фіцайло

Над оновленням програми (2017 рік) працювали: О. І. Шиян, Т. Г. Боса, О. А. Спірке, О. І. Шаповал

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.