Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Figma – сучасний інструмент для створення якісних методичних матеріалів. Від ідеї до реалізації
»

Орієнтовне календарно - тематичне планування ЧИТАННЯ ( О. Савченко) 3 клас І семестр

Читання

Для кого: 3 Клас

05.08.2020

3202

246

2

Опис документу:
ОРІЄНТОВНЄ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ створене відповідно до типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко Українська мова та ЧИТАННЯ (Автор: Олександра Савченко) 3 клас 4 години на тиждень І семестр - 64 год. (56 годин - літературне читання, 8 годин – робота з дитячою книгою)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ОРІЄНТОВНЄ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

створене відповідно до типової освітньої програми,

розробленої під керівництвом О. Я. Савченко

Українська мова та ЧИТАННЯ

(Автор: Олександра Савченко)

3 клас

4 години на тиждень

І семестр - 64 год.

(56 годин - літературне читання, 8 годин – робота з дитячою книгою)

уроку

Дата

Назви розділів; теми уроків;

навчальний матеріал; основні види роботи

Сторінка у підручнику

1

Знайомство з новим підручником: обкладинка, форзаци. Умовні позначення. Звернення до читачів. Структура змісту підручника.

1 - 3

2

Розділ «Здрастуй, рідна школо і мій третій клас!»

Вступ до розділу. Розгляд колажу.

Тема. Вже канікули скінчились, в школі радо ми зустрілись!

Вірш Максима Рильського «Тиха, задумлива осінь спускається...». Настрій твору. Оповідання Ольги Морозової «Перший день у школі». Визначення нової інформації, постановка запитань за прочитаним. Скринька очікувань. Вивчити вірш про осінь напам’ять (за вибором дітей)

4 - 7

3

Тема. Як у Німеччині святкують початок навчального року (текст створено за матеріалами інтернет-джерел).

Визначення нової інформації, її джерела, структура тексту. Постановка запитань до абзаців. Читання вірша про осінь напам’ять

7 - 8

4

Тема. Слова-мандрівники.

Алла Коваль «Знайомі незнайомці».

Вибіркове читання. Виокремлення нової інформації; розвиток уваги; уміння запитувати і відповідати. Обговорення заголовка твору.

9 - 10

5

6

Тема. Характеристика головного персонажа твору. Меґан МакДоналд «Джуді знайомиться з новим учителем» (уривок з повісті «Джуді Муді»). Тема оповідання. Головний персонаж. Навчання читати діалоги. Висловлювання оцінних суджень. Робота в парі: вибір і читання діалогів.

11 – 14

14 - 15

Тема. Характеристика головного персонажа твору. (продовження) Оповідання Марії Манеру «Шарлотта отримує... 13 балів!». Характеристика головного персонажа. Збагачення мовлення фразеологічними зворотами.

7

Робота з дитячою книгою. Виставка книжок, прочитаних учнями влітку. Розвиток умінь висловлювати свої враження і оцінні судження про прочитане. Усна реклама книги. Робота у читацькому щоденнику. Виготовлення вдома закладинки для книжки

8

Медіавіконце: колаж «Наш клас». Що таке колаж? Як його створити? Як краще провести презентацію колажу? Завдання в робочому зошиті. Узагальнення за розділом, аналіз виконаних завдань «Перевіряю свої досягнення»

16 - 18

9

Розділ «Без слова немає мови, а без мови — книги».

Тема. Наша мова — безцінний скарб.

Алла Коваль «Наша мова». Розвиток уміння читати вдумливо, розуміти прочитане.

19 - 21

10

Тема. Наша мова — безцінний скарб. (продовження)

Виокремлення нової інформації, нових понять, термінів. Ознайомлення з терміном науково-художнє оповідання. Добір заголовків до частин тексту. Відтворення послідовності розвитку людської мови. Підготовка до стислого переказу

21 - 23

11

Тема. Слова-мандрівники. Вірш Нузета Умерова «Диктант». Міжпредметні зв’язки з уроками української та іноземних мов, інтегрованого курсу «Я досліджую світ».

24 - 25

12

Тема. Наша мова розвивається: чому з’являються нові слова?

Оповідання Любові Відути «Незрозумілі слова». Вибіркове читання. Обговорення проблеми: чому у мові з’являються нові слова? З яких джерел можна дізнатися точне значення слів?

Анатолій Качан «Звертайся до словника». Ознайомлення з обкладинками словників для молодших школярів (інтернет)

25 - 28

13

Аудіювання (письмово)

14

Тема. Сторінки з історії книгодрукування. Оповідання Віктора Дацкевича «Як з’явилася друкована книга» (скорочено).

29 - 31

15

Медіавіконце: «Музей книги і друкарства». Віртуальна екскурсія до музею; розгляд ілюстрацій у підручнику.

32

16

Робота з дитячою книгою. Бібліотечка класу. Презентація учнями нових книг, журналів для бібліотечки класу. Обмін враженнями «Читач — читачеві». Усна реклама обраних книг. Прогнозування змісту книги за обкладинкою. Розрізнення книг за жанрово-тематичними ознаками. Тематична павутинка до слова книга. Робота у читацькому щоденнику.

17

Тема. Сторінки з історії книгодрукування. (продовження) Олександр Єфімов «Друкар книг, перед тим небачених».

Визначення теми, аналітичне і переглядове читання. Пошук нової інформації, тлумачення нових понять. Постановка запитань за текстами. Визначення ключових слів; виду текстів. Створення тематичної павутинки до слова друк

33 - 34

18

Тема. Для чого читають книжки?

Казка Василя Сухомлинського «Спляча книга».

34 - 35

19

Тема. Для чого читають книжки? (продовження)

Вірш Дмитра Павличка «Соняшник»(вивчити напам’ять), Лідії Повх «У бібліотеці». Визначення жанрових особливостей творів. Порівняння їх змісту за головною думкою. Формування умінь висловлювати оцінювальні судження. Розвиток уміння виразно читати

36 - 39

20

Бібліотечний урок. Зустріч з потрібною книгою. Використання анотації, ознайомлення із заголовками у змісті книги. Засвоєння алгоритму оформлення свого читацького щоденника: автор, назва книжки, тема, що цікавить. Інсценізація вірша Лідії Повх «У бібліотеці»

21

Тема. Узагальнення за розділом. Ігрові завдання. Групова робота. Перевірка завдань блоку: Перевіряю свої досягнення. Робота у читацькому щоденнику. Вірш Дмитра Павличка «Соняшник»(читати напам’ять)

40

22

Тема. Література рідного краю (місто, район, село). Шкільна преса — майбутні письменники серед нас. Зустріч з митцем. Екскурсія до пам’ятних місць

23

Робота з дитячою книгою. Робота з науково-пізнавальною і довідковою літературою для дітей. Невідоме і цікаве про світ природи і техніки

24

Розділ «Із джерел народної мудрості». Вступ до розділу і теми. Поняття героїчна і чарівна казка. Актуалізація читацького досвіду дітей. Перегляд назв творів розділу, які вказано у підручнику. Прогностичні судження щодо їх змісту

41 - 42

25

Тема. Образ народного героя. Українська народна казка «Кирило Кожум’яка». Які події казки засвідчують, що вона героїчна? Які чарівні події відбуваються в казці?

42 - 43

26

Тема. Образ народного героя. Українська народна казка «Кирило Кожум’яка».(продовження) Ознаки, що характеризують головного героя. Розвиток прогностичних умінь. Підготовка до стислого переказу казки

44 - 45

27

Усний переказ

28

Медіавіконце: мультфільми. Особливість створення цієї форми медіа. виявлення глядацьких потреб учнів, їх ставлень. Перегляд мультфільму за сюжетом відомої чарівної казки. Зіставлення образів персонажів у тексті й у мультфільмі. Оцінювальні судження

46

29

Тема. Пригоди у чарівній казці. Українська народна казка «Вечірник, Полуночник і Світанок». Дійові особи. Послідовність подій. Позитивні і негативні вчинки персонажів.

47 - 49

30

Тема. Пригоди у чарівній казці. (продовження) Розвиток прогностичних умінь. Встановлення причинно-наслідкових зв’язків між подіями казки. Вибірковий переказ частин твору

49 - 51

31

Робота з дитячою книгою (Хрестоматія для читання в 3-4 класах) Іван Андрусяк. Поезія

12 - 19

32

Розширення читацького досвіду дітей. Сайт «Українська казка». Порівняння сюжетів, дійових осіб. Обмін враженнями. Аудіокнига для дітей на сайті Національної бібліотеки України для дітей ім. Януша Корчака

33

Тема. Народні пісні. Тематика народних пісень. Актуалізація читацького і життєвого досвіду дітей. Міжпредметні зв’язки з уроками мистецтва, української мови. Українська народна пісня «Три товариша». Персоніфікація природних явищ. Встановлення причинно-наслідкових зв’язків. Навчання виразно читати, розвивати здатність фантазувати

52 - 53

34

Тема. Народна легенда. Значення слова легенда. Походження назви Переяслав. Вибіркове читання. Визначення послідовності і тривалості подій; ключових слів для усвідомлення важливості описаної події. Дослідницьке завдання на вибір учнів: підготувати повідомлення про походження давньої назви своєї місцевості, міста, села, річки тощо

53 - 55

35

Тема. Народ вчить, як на світі жить. Прислів’я. Особливість змісту і побудови. Пряме і переносне значення змісту прислів’їв. Розвиток образного мовлення учнів. Узагальнення прислів’їв за тематикою. Складання сенкана

56

36

Тема. Народні загадки. Для чого складають загадки? Особливості форм і тематика народних загадок. Складання загадок. Ігрові ситуації. Матеріал з навчальних посібників і хрестоматій

57 - 58

37

Тема. Скоромовки. Розширення і упорядкування знань учнів про жанрові особливості скоромовок. Вправляння у їх вимові. Ігрові ситуації. Вивчення скоромовки напам’ять.

58

38

Тема. Узагальнення за змістом розділу. Блок «Перевіряю свої досягнення». Читання скоромовки напам’ять.

59

39

Робота з дитячою книгою. Робота з періодичними (або довідковими) виданнями для дітей. Тематика читання: науково-пізнавальні твори з різних галузей знань; про життя письменників, створення книг тощо

40

Розділ «Здійсниться все!» Вступ до розділу. Розгляд колажу. Знаходження розділу в змісті підручника; очікування від читання. Твори яких авторів ви прочитаєте вперше?

60

41

Тема. Краса природи у її різноманітності. Василь Сухомлинський «Сонячний день узимку». Ліна Костенко «Синички на снігу» (Вивчення напам’ять) . Розвиток емоційного та естетичного сприймання. Визначення головної думки. Порівняння казки і вірша

61 - 62

42

Тема. Грамоті вчиться — завжди пригодиться. Зірка Мензатюк «Новорічна пригода з відьмою».

Слово про письменницю. Визначення жанру твору. Що у ньому фантастичне, а що може бути насправді? Розвиток мовлення. Навчання читати діалоги. Міжпредметні зв’язки з уроками української мови. Читання вірша Л. Костенко «Синички на снігу» напам’ять.

62 - 64

43

Читання мовчки (письмово)

44

Тема. Відчуй іншого. Тетяна Череп-Пероганич «Колядка». Розвиток емоційного інтелекту. Визначення послідовності подій. Розігрування діалогів. висловлювання оцінювальних суджень. Міжпредметний зв’язок з уроками інтегрованого курсу «Я досліджую світ»

65 - 67

45

Тема. Як завершити оповідання «Колядка». Створення назв тексту за аналогією до прочитаного, інших джерел, життєвого досвіду. Розвиток умінь уявляти, активно сприймати; висловлювати свої враження, співпереживати

46

Тема. Створення програми новорічно-різдвяного свята. Використання учнями знань з предметів літературне читання, мистецтво, «Я досліджую світ», свого життєвого досвіду; можливостей інтернету. Взаємне рецензування програм. Групова робота. Ігрові ситуації

47

Робота з дитячою книгою. Казки письменників зарубіжних країн. Робота з читацьким щоденником

48

Тема. Зимові радості і турботи. Презентація учнями прочитаних творів: різножанрових і різної тематики. Складання реклами, відгуків учнів. Використання ресурсів, посібників-хрестоматій з позакласного і додаткового читання та ін., фондів бібліотеки, інтернет-джерел)

49

Медіавіконце: селфі.

Сутність терміну. Розгляд і доповнення ілюстрацій, що у підручнику, словесними малюнками. Селфі з улюбленою книжкою. Колективна робота: індивідуальні селфі «Ми любимо читати». Висловлення оцінювальних суджень. Яких селфі слід уникати?

68 -69

50

Тема. Зимові картини і «зимові» слова.

Вірш Галини Малик «Грудень» (Вивчення напам’ять)

Розвиток творчих здібностей; образного мовлення, почуття гумору. Розповіді учнями смішних новорічних історій

70

51

Тема. Комікс. Тематика; спроби втілення ідеї. Розвиток уяви, почуття гумору. Придумування сюжетів коміксів. Робота з читацьким щоденником Читання вірша Г. Малик «Грудень» напам’ять.

52

Тема. Найкращий песик на світі.

Марія Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел». Слово про письменницю. Казкове і реальне у творі. Визначення жанру. Структура твору.

71 - 73

53

Тема. Найкращий песик на світі.

(продовження) Розвиток емоційного інтелекту учнів; рефлексії вражень. Словесне малювання епізоду казки. Придумування продовження казки

73 -74

54

Робота з періодичними виданнями для дітей. Виставка журналів. Розповіді про прочитане. Виявлення пізнавальних інтересів читачів

55

Тема. Картина художниці Світлани Косенко “Святвечірˮ. Естетичний та емоційний розвиток учнів. Як «прочитати» картину? Настрій. Кольори. Композиція. Розповідь про враження від побаченого

75

56

Тема. Святкові запахи. Вірш Мар’яни Савки «Запах Різдва». Сенсорний розвиток учнів (відчуття свята через чуттєве сприйняття). Розвиток уяви, образного мислення і мовлення. Знаходження римованих слів

76

57

Робота з дитячою книгою (Хрестоматія для читання в 3-4 класах) Тетяна Стус (Щербаченко) «Як пасує краватка, або чому не всі поросята брудні»

33 - 41

58

Читання вголос

59

Тема. Народні і авторські засівальні пісні, щедрівки, колядки. Пошанування народних традицій. Розвиток уміння виразно читати.

Мова символів у зимових святах. Символи на картинах, що у підручнику. Міжпредметні звְ’язки з предметами «Мистецтво», «Я досліджую світ».

60

Тема. Народні і авторські засівальні пісні, щедрівки, колядки. (продовження) Інсценізації новорічних і різдвяних пісень (колективні і групові) Вивчення засівальної пісні напам’ять.

77

61

Тема. Коли може «здійснитися все»? Вірш Ірини Жиленко «Здійсниться все...». Читання мовчки, читання вголос із виділенням ключових речень. Навчання читати виразно. Висловлення учнями свого ставлення до закликів поетеси. Чи можна продовжити цей вірш? Як саме?

78

62

Узагальнення за змістом прочитаного.

Висловлювання вражень від прочитаного. Перевірка завдань «Перевіряю свої досягнення». «Скринька очікувань» учнів щодо читання в першому семестрі. Самооцінка учнів та імовірний прогноз щодо своїх досягнень у другому семестрі. Читання засівальної пісні напам’ять.

79

63

Узагальнення, систематизація та повторення вивченого

64

Узагальнення, систематизація та повторення вивченого

9

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.