Сьогодні о 11:00
онлайн-конференція:
«
Роль закладів освіти у формуванні нульової терпимості до корупції та вихованні доброчесності в Україні
»
Взяти участь Всі події

Організм та його властивості. Клітинна будова організмів.

Природознавство

Для кого: 5 Клас

07.03.2021

133

1

0

Опис документу:
Матеріал ознайомить із поняттям «організм», «клітина»; покаже відмінності живої природи від неживих тіл природи; ознайомити з основними властивостями живих організмів;сформує поняття «клітина». Містить інформацію про різні види організмів .
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Організм і його властивості. Клітинна будова організмів.

Мета.

  • навчальна: ознайомитись із поняттям «організм», «клітина»;відмінності живої природи від неживих тіл природи; ознайомитись з основними властивостями живих організмів;сформувати поняття «клітина», знання про основні частини,з яких складається клітина.

  • розвивальна:розвивати увагу, вміння та навички спостерігати за об’єктами природи, порівнювати їх,узагальнювати матеріал, вибирати основне;досліджувати навколишній світ,формувати вміння працювати з різноманітними джерелами літератури.

  • виховна: виховувати дбайливе ставлення до всього живого на планеті;відповідальність за збереження життя на Землі.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Очікувані результати: учні дізнаються про властивості живих організмів; пояснюють як можна відрізнити живий організм від неживого природного тіла.

Обладнання: підручник, зошити, мультимедійна установка,презентація,фотоматеріали з інтернет-ресурсів.

Хід уроку

І.Організаційний момент.

ІІ. Мотивація начальної та пізнавальної діяльності.

1.Прийом «Інтелектуальна розминка»

Завдання. За зразком наведіть приклади подій,які стосуються живої та неживої природи.

Приклад: Нежива природа: сонце підіймається вище над Землею;…

Жива природа: під снігом вже є перші квіти…..

2.Прийом «Асоціативний кущ»

На дошці вчитель записує слово організм та пропонує учням назвати ті асоціації,які виникають в них щодо цього слова. Всі відповіді обговорюються з учнями.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Прийом «Дерево рішень».

На екрані проектуються зображення різноманітних організмів. Дітям вчитель пропонує згадати ту інформацію про організми, яку вони отримали в початковій школі. Учитель підводить учнів до розуміння того, що організмами ми називаємо цілісні живі об’єкти природи.

IV. Засвоєння нових знань.

1.Ознайомлення з планом пояснення нового матеріалу.

План пояснення нового матеріалу

  1. Організм. Види організмів. (розповідь вчителя з елементами бесіди; опис малюнків)

  2. Властивості живих організмів (самостійна робота з підручником, складання словесно-логічної схеми – стр.117 підручника)

  3. Клітинна будова організмів (практичне завдання – учні самостійно ознайомлюються з основними частинами клітини. Замальовують її будову в зошит)

V. Закріплення нового матеріалу.

1.Прийом «Деформований текст» (робота в парах)

Завдання. За темою складіть три речення, у яких навмисно допущено помилки (5-6 шт.). Потім запропонуйте учням обмінятись завданнями і знайти помилки, потім повернути завдання і здійснити перевірку.

  • перша пара - живлення

  • друга пара – дихання

  • третя пара – ріст

  • четверта група – рух

  • п’ята група – розмноження

  • шоста група – розвиток

  • сьома група – клітина.

(якщо кількість учнів в класі більша, то завдання можуть повторюватись).

Прийом «Сенкан» .

2.Скласти сенкан до теми «Організм», «Клітина».

VІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання.

1.Опрацювати параграф 33. Підручник Т.В.Коршевнюк,В.І.Баштовий.

2.Поспостерігати за основними властивостями живих організмів, скласти короткий опис спостережень.

3.Закласти дослід проростання насіння квасолі.

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Прийом « 5 речень»

Учні по черзі називають властивості живого організму, пояснюють значення властивостей, будову клітини, її значення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили